Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Teju puse Latvijas vecāku plāno tērēt vairāk nekā 70 eiro viena bērna sagatavošanai skolai

Teju puse jeb 47% Latvijas iedzīvotāju viena bērna sagatavošanai
skolai plāno tērēt vairāk nekā 70 eiro, liecina mazumtirgotāja SIA
“Maxima Latvija” veiktā aptauja.

Savukārt 14% plāno tērēt līdz 25 eiro, 24% – 26 līdz 55 eiro, bet vēl 15% iecerējuši tērēt 56 līdz 70 eiro.

Lielākā daļa jeb 55% respondentu šogad skolai jāsagatavo viens bērns,
taču 25% vecāku izdevumi jāreizina ar divi, jo skolai jāsagatavo divi
bērni, bet vēl 5% – trīs bērnu. Tāpat vecāki atzina, ka izdevumi pieaug
arī tiem bērniem, kas šogad pirmsskolas izglītības iestādē apmeklēs
sagatavošanās grupiņu.

Dažādu rakstāmo pārdošanas apjomi “Maxima” veikalos pieauguši par 14%
salīdzinājumā ar pagājušo gadu, tāpat pieauguši citu kancelejas preču
tirdzniecības apjomi, norāda “Maxima Latvija” korporatīvo attiecību
vadītājs Ivars Svilāns.

Mazāk nekā puse jeb 48% respondentu šogad bērna sagatavošanai skolai
plāno tērēt tikpat, cik pērn, bet 31% – vairāk nekā pagājušajā gadā.
Savukārt 21% respondentu šogad tēriņiem atvēlēs mazāk salīdzinājumā ar
pagājušo gadu.

Arī internetveikala “e-maxima.lv” pasūtījumos augustā dažādas
kancelejas preces parādās arvien biežāk. Pirktāko kancelejas preču vidū
šogad ir zilas krāsas pildspalvas un rūtiņu klades, kas izkonkurējušas
līniju klades un melnas krāsas pildspalvas. Tāpat tiek pirkti
flomāsteri, krāsainie zīmuļi, plastilīns un kancelejas līme, šī gada
tendences raksturo internetveikala “e-maxima.lv” vadītāja Sanita
Bērziņa.

Vairāk nekā puse jeb 55% respondentu par 1.septembra galvenajiem
ziediem min gladiolas, 29% – asteres, 7% – dažādu ziedu pušķus, bet 3% –
dālijas. Savukārt tādus ziedus kā saulespuķes, lilijas, rozes, neļķes
un krizantēmas šogad plāno izvēlēties 1% respondentu.

Svilāns stāsta, ka pagājušajā gadā ziedu pārdošanas apjomi 31.augustā
un 1.septembrī, salīdzinot ar tādu pašu periodu gadu iepriekš, pieauga
vairāk nekā par divām reizēm. Vislielāko popularitāti bija guvušas
gerberas, kuru pārdošanas apjomi pieauga vairāk nekā par astoņām reizēm,
tāpat arī populāras bija rozes un gladiolas.

Vairāk nekā puse jeb 51% respondentu 1.septembri svinēs ar kopīgām
svētku pusdienām vai vakariņām mājās, 29% baudīs maltīti ārpus mājas, 6%
apmeklēs kādu kultūras pasākumu, bet 2% respondentu dosies kopīgās
ekskursijās. Savukārt 4% aptaujāto minēja citas aktivitātes, piemēram,
kopīgu spēļu spēlēšanu, karnevāla organizēšanu, foto sesiju. Tikai 8%
respondentu šo dienu nesvin savā ģimenē.

Lielākā daļa jeb 79% aptaujāto uzskata, ka 1.septembra svinību svētku
galda galvenā sastāvdaļa ir kūka vai torte, 7% minēja saldējumu, 5% –
picu. Savukārt pārējie aptaujātie par galveno sastāvdaļu uzskata citus
našķus, augļus, gaļas un zivju ēdienus, kā arī dažādus burgerus.

Svilāns norāda, ka saldumu pārdošanas apjomi augusta izskaņā un
septembra sākumā pieaug, jo iedzīvotāji svin šos svētkus un galdā tiek
celti dažādi gardumi.

Piemēram, pērn par aptuveni 12% tieši pirmssvētku un svētku dienā
palielinājās toršu pārdošanas apjomi, bet dažādu mazo kūciņu pārdošanas
apjomi pieauga vairākas reizes. Savukārt no saldumiem vispopulārākie
bija zefīri, kuru pārdošanas apjomi pieauga par 116%. Tāpat arī
populārākie bezalkoholiskie šampanieši biežāk parādījās klientu
groziņos.

Aptauja par gatavošanos skolai un 1.septembra svinēšanu bija
izvietota “Maxima Latvija” mājaslapā laika posmā no 13.augusta līdz
21.augustam, un tajā kopumā piedalījās 1822 respondenti.

Kā ziņots, SIA “Maxima Latvija” apgrozījums pērn sasniedzis 674,35
miljonus eiro, pieaugot par 0,13% salīdzinājumā ar 2013.gadu, bet peļņa –
13,9 miljonus eiro, kas ir par 21% mazāk nekā 2013.gadā, aģentūru LETA
informēja uzņēmumā.

“Maxima Latvija” apgrozījums 2013.gadā sasniedza 673,47 miljonus
eiro, kas bija par 5,1% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija
640,81 miljons eiro. Tikmēr 2013.gadā par 13% saruka uzņēmuma peļņa – no
20,4 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 17,74 miljoniem eiro 2013.gadā.

SIA “Maxima Latvija” dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas
pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” mātesuzņēmums ir
Lietuvā reģistrētais “Vilniaus Prekyba UAB”, kura mātesuzņēmums savukārt
ir Nīderlandē reģistrētais “Lincoln Land Erste B.V”.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.