Mobilo sakaru operators “Tele2” no 1.jūlija veiks fiksēto tarifu
pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina
kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums
klientiem.
Paziņojumā, kas publicēts arī uzņēmuma mājaslapā, uzskaitīti “Tele2”
sasniegumi, pieminēts lieliskais serviss, visplašākais pārklājums ātram
mobilajam internetam Latvijas reģionos u.c. Tikai paziņojuma beigās aiz
informācijas, ka no 1.jūlija tiek samazinātas viesabonēšanas cenas,
pieminēts par jaunām cenām tarifu plāniem “Nr.3”, “Nr.5” un “Zelts”.
Salīdzinot esošos tarifus ar plānotajiem, “Nozare.lv” aprēķini
liecina, ka tarifu plāns “Nr.3” sadārdzināsies par 16,9%, “Nr.5” – par
12,37%, bet “Zelts” – par 5,45%. Operators vēstulē klientiem nav
norādījis, ka tarifi tiks pacelti, bet samazinātiem burtiem vēstules
beigās devis iespēju atkāpties no līguma bez sodanaudas līdz grozījumu
spēkā stāšanās dienai, iesniedzot rakstisku iesniegumu.
Ar “Tele2” vadību “Nozare.lv” pagaidām nav izdevies sazināties, uzņēmums komentāru par tarifu celšanu vēl nav sniedzis.
Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis kā
vienu no iespējamajiem iemesliem cenu celšanai nosauca Eiropas Savienībā
noteiktos starpsavienojuma un savienojuma pabeigšanas tarifu griestus.
Sakarā ar šiem griestiem Lelis prognozē, ka šogad Latvijas
telekomunikāciju nozare varētu piedzīvot apgrozījuma kritumu.
Tarifu plāni “Nr.3”, “Nr.5” un “Zelts” piedāvā neierobežotas balss
sarunas un īsziņas uz lielāko daļu tīkliem Latvijā un ierobežotu datu
pārraides apjomu, ko iespējams par atsevišķu samaksu papildināt.
Vēsturiski “Nr.3” un “Nr.5” nosaukti pēc to izmaksām latos – attiecīgi
to mēneša maksa savulaik bija trīs un pieci lati mēnesī, kamēr dārgākais
“Zelts” izmaksāja 8 latus.
Pēc pāriešanas uz eiro tarifu cenas tika precīzi pārrēķinātas un
attiecīgi izmaksāja 4,27, 7,11 un 11,37 eiro, joprojām liecina
informācija uzņēmuma mājaslapā.
“Tele2” ziņojumā klientiem teikts, ka no pirmā jūlija cenas tiks
paceltas un tarifs “Nr.3” mēnesī maksās 4,99 eiro, “Nr.5” – 7,99 eiro,
bet “Zelts” – 11,99 eiro. Centu vērtības visiem pakalpojumiem
paaugstinātas līdz “99”, kas nereti tiek uzskatīts par efektīgu
mārketinga paņēmienu.
Kā vēstīts, sakarā ar ceturtās paaudzes sakaru ienākšanu tirgū
“Tele2” pērn modernizējis teju visu sakaru tīklu, kā arī veicis plašu
klientu centru modernizēšanu. Vairāki vietējie sakaru nozares eksperti
iepriekš jau izteikuši šaubas, vai augstās investīciju izmaksas
operatori varēs nosegt ar sarūkošajiem ienākumiem.
Jau ziņots, ka šogad “Tele2” plāno atvērt deviņus jaunā koncepta
klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Jēkabpilī, Valmierā un Ventspilī,
investīciju apjomam pārsniedzot 500 000 eiro. Tādējādi “Tele2” turpina
pērn iesākto telekomunikāciju nozarē vērienīgāko klientu apkalpošanas
centru pārveides projektu. Tā mērķis esot pašreizējiem un topošajiem
klientiem nodrošināt individuālāku un ātrāku apkalpošanu, kā arī iespēju
izmēģināt plašāko mobilo ierīču klāstu.
Klientu apkalpošanas centru pārveides projektu Latvijā “Tele2” sāka
2013.gadā. Investējot vairāk nekā 750 000 eiro, “Tele2” atvēra sešus
jaunā koncepta klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Daugavpilī un Liepājā,
kā arī deviņus jaunus klientu apkalpošanas centrus visā valsts
teritorijā – Gulbenē, Jēkabpilī, Madonā, Liepājā, Ogrē, Rīgā un Tukumā.
“Tele2” ir zviedru “Tele2 AB” grupas uzņēmums, kas ir viena no
Eiropas lielākajām telekomunikāciju kompānijām un nodrošina 37,6
miljoniem klientu 11 valstīs fiksētos un mobilos sakarus, kā arī datu
pārraides un interneta pakalpojumus. Uzņēmums pērn strādājis ar 18 518
558 eiro peļņu, kas ir par 21% lielāka nekā 2012.gadā, kad tika
nopelnīti 15 256 412 eiro un apgrozījums bijis 110 074 189 eiro, kas ir
par 7% mazāk nekā 2012.gadā, kad tas bija 118 323 970 eiro.
“Tele2” Latvijā formāli pieder “Tele2 Holdings”, kas savukārt pieder
zviedru koncernam. “Tele2 Holdings” arī pieder citas “Tele2”
struktūrvienības Latvijā, tostarp “Tele2 Shared Services Center”, kas
veic rēķinvedības un uzskaites sistēmu uzturēšanu “Tele2” grupai visā
Eiropā no Latvijas.