“Modern Times Group” (MTG) vadība pieņēmusi stratēģisku lēmumu – no 2014.gada 1.janvāra TV3 un LNT kanālus raidīt tikai maksas platformās.
“Mēs uzskatām, ka šīs izmaiņas nāks par labu skatītājiem, jo mēs varēsim vairāk līdzekļu ieguldīt Latvijā ražota satura izveidē. Turklāt televīzijas darbību būtiski ietekmē skatītāju paradumi un jaunākās tehnoloģiju tendences, kas liek mums skeptiski raudzīties uz piecu gadu ilga līguma slēgšanu par bezmaksas apraidi,” norāda MTG TV un radio vadītāja Latvijā Baiba Zūzena.
Juridiskā statusa maiņa ļaus nākamgad kanālos TV3 un LNT palielināt Latvijā veidoto oriģinālsaturu par aptuveni trešdaļu, kas kopā ar kvalitatīvu ārzemju saturu veido LNT un TV3 pievilcību. MTG uzskata, ka kompānijas jaunie Latvijā veidotie projekti kļūs tikpat populāri kā līdz šim piedāvātie, kā piemēram, seriāls “Viņas melo labāk” un citi.
Šīs izmaiņas skars 6%-7% skatītāju, kuri pašlaik televīziju skatās tikai bezmaksas apraidē. Mēs aicinām visus, kurus skars šīs izmaiņas, jau šobrīd sākt izvērtēt un izvēlēties sev piemērotāko kabeļtelevīziju, satelīttelevīziju vai virszemes televīzijas maksas paketi, lai, sākot ar 2014.gada 1.janvāri, varētu turpināt skatīties iemīļotākās kanālu TV3 un LNT pārraides, raidījumus, seriālus un šovus.
“Mēs veicam šīs izmaiņas skatītāju labā, pieņemt lēmumu mūs pamudinājusi nestabilā situācija nozarē pēdējo gadu laikā. Lēnā reklāmas tirgus atgūšanās pēc ekonomiskās krīzes 2008.gadā, stingrāki noteikumi politiskās reklāmas jomā, sabiedrisko mediju finansēšana no valsts līdzekļiem un to dalība reklāmas tirgū, ir daži no iemesliem. Mainot juridisko statusu kanāliem TV3 un LNT, mēs varēsim strādāt prognozējamākos apstākļos. Tas būs ieguvums gan mums, gan arī skatītājiem,” norāda Zūzena.
TV3 un LNT kanālu aiziešana no bezmaksas apraides bija tikai laika jautājums, teica Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka.
Viņa skaidroja, ka pašlaik minētie kanāli par apraidi kopumā maksā aptuveni 1,3 miljonus latu, kas turpmāk būs jāsedz Latvijas Televīzijai.
Katru gadu maksājot minētos līdzekļus, komerckanāli tērēja naudu, bez iespējām attīstīties. Tie bija milzīgi zaudējumi attiecībā uz auditoriju, ko kanāli ieguva bezmaksas apraidē, teica Līdaka.
Ja vēl pierēķinot pirmsvēlēšanu reklāmas aizliegumu, kura dēļ televīzijas zaudēja ap 250 000 latu, tad kļūst skaidrs, ka komerckanāliem, lai saglabātu konkurētspēju pret sabiedrisko televīziju, kurai valdība palielina finansējumu, šāds solis bija jāsper, uzskata Līdaka.
Viņa uzskata, ka bezmaksas apraides nodrošināšana ir sociāls pakalpojums, kura nodrošināšana ir politisks jautājums. Jau iepriekš tika rosināts finansēt bezmaksas apraidi no valsts budžeta, bet tas neguva politiķu atsaucību.