Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Vāc parakstus par automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli reizi divos gados

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par retāku automašīnu tehniskā stāvokļa kontroli, to veicot reizi divos gados.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andris Vītols. Viņš uzsver, ka Latvijas sabiedrība jau vairākkārt ir paudusi vēlmi samazināt administratīvo slogu vieglo automašīnu īpašniekiem un pēdējo reizi jautājums skatīts 2016.gadā Saeimā pēc Latvijas pilsoņu attiecīgas iniciatīvas iesniegšanas likumdevējam.

Toreiz kā būtiskākie argumenti nepilnīgai iniciatīvas īstenošanai tika minēti neapmierinošais ceļu stāvoklis un labi funkcionējošais mehānisms, kā no personām iekasējams transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis un administratīvo pārkāpumu naudas sodi, norāda Vītols. Viņaprāt, abas minētās problēmas astoņus gadus vēlāk lielā mērā ir zaudējušas savu aktualitāti. Proti, autoceļu tehniskais stāvoklis ir uzlabojies, un kopumā tas daudz neatpaliek no Lietuvas, kur tehniskās apskates termiņš ir divi gadi. Savukārt administratīvo pārkāpumu naudas sodu iekasēšanai ir izveidots mehānisms, kurā panākta efektīva tiesu izpildītāju iesaiste. Ņemot vērā iepriekš minēto, likumdevējam jautājums par transportlīdzekļu tehniskās kontroles termiņa pagarinājumu būtu izskatāms atkārtoti, pārliecināts Vītols.

Tāpēc viņš aicina Saeimu grozīt tiesību aktus un tehniskās apskates veikšanu noteikt retāku.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Idejas autors uzskata, ka līdz ar šādām pārmaiņām samazināsies administratīvais slogs gan iedzīvotājiem, gan valsts pārvaldes institūcijām, kam būtu jāiegulda mazāk resursu tehniskās pārbaudes administrēšanā, kā rezultātā ietaupītos budžeta līdzekļi, ko iespējams novirzīt citām vajadzībām. Lai gan tehniskā stāvokļa kontroles funkcija ir nodota privāto tiesību juridiskajām personām, valsts pārvaldes iestādēm joprojām saglabājas pienākums uzraudzīt un pārbaudīt deleģēto funkciju izpildi. Samazinoties veikto pārbaužu apjomam, samazināsies arī valsts pārvaldes ieguldāmo resursu apjomi.

Foto:LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz tikai loģiski Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (5)

  1. Jāvāc paraksti par ceļa nodokļa pārlikšanu uz degvielas cenu. Kā Lietuvā. Cik brauc, tik maksā par ceļu deldēšanu.

  2. gudri cilvēki mašīnas uztur kārtībā arī bez apskates,bet skopuļi,pašnāvnieki lai sitas nost…

  3. Skati vajag, sanāk diagnostika relatīvi lēti. Ceļu nodokli jāliek pie degvielas, nav ko pensionārus spīdzināt ar nepamatotiem maksājumiem par 4000 km gadā. Lietuvā degviela ir lētāka ar visu ceļa nodokli. Ideoloģija, ka mazi dzinēji ir mega taupīgi, neatbilst īstenībai.Ja nav griezes momenta pie 1200- 2100 apgriezieniem, ekonomijas nav. Ja auto mazs, plāns, viegls un vēl ar izšautiem spilveniem, tad braucējam ir apšaubāma drošība avārijas gadījumā.Ceļa nodokļa rēķināšana par labu tikai mazajām mašīnām nav pamatota realitātē. Godīgākais kritērijs- ceļa nodoklis pie degvielas.

  4. Kādas muļķības, kādu reizi 2 gados, ja nospiedošais vairākums brauc ar 10-15+ gadīgām pusmiskastēm. Te drīzāk, ja auto ir 15+ gadi, tad 2 reiz gadā.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.