
Budžeta līdzekļu taupīšanas nolūkā būs jālemj par amatpersonu skaita samazinājumu valsts pārvaldē, trešdien pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu (JV) izteicās Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.
Politiķa skatījumā, gatavojot nākamā gada budžetu, valdībai noteikti jāpārskata valsts iestāžu funkcijas un jāmazina birokrātija. Prezidents atzīmēja, ka premjere tikšanās laikā viņu informējusi par vairākām optimizēšanas idejām, kas “ir uz galda” un kuras skars vairākas ministrijas.
Rinkēvičs skaidroja, ka optimizācijas kontekstā runa nav tikai par ministriju ierēdniecību, bet ir jāskatās plašāk, tostarp arī uz padotības iestādēm. Tāpat šajā virzienā būtu jāstrādā arī pašvaldībām, kas savukārt ir katras pašvaldības lēmums. Viņš sprieda, ka ir vieglāk runāt par “lineāru griešanu”, taču vajagot vairāk vērtēt funkciju lietderību un strādāt pie birokrātijas mazināšanas.
Arī algas vajagot iesaldēt ne tikai vēlētām amatpersonām, bet gan lemt par visa algu fonda nepalielināšanu, kas nozīmētu solidaritāti gan Saeimai, gan visām neatkarīgajām institūcijām, klāstīja prezidents.
Rinkēvičs piekrita, ka ir pamats izvērtēt arī iespējamus ierobežojumus partiju valsts finansējumam. Pēc Valsts prezidenta paustā, ja no valsts pārvaldes institūcijām prasa atnākt ar kādu samazinājuma procentu, tad būtu tikai godīgi, ja tas attiektos arī uz politisko partiju finansēšanu no valsts budžeta.
“Tas ir Saeimā diskusijās par budžetu lemjams jautājums. Būtu dīvaini, ja politiskās partijas, sevišķi nākamā gada vēlēšanu kontekstā, nesolidarizēsies ar pārējo sabiedrību, ar tām institūcijām, kurām būs jāsamazina budžets un kaut kādās programmas,” sacīja Rinkēvičs.
Siliņa vērtēja, ka politiķiem priekšā būs grūtas izvēles, taču patlaban visiem esot jāvienojas par taupīšanu, lai pēc kāda laika atkal būtu iespējams lemt par papildu līdzekļu piešķīrumiem.
Runājot par nākotnē iespējamām valsts funkciju apvienošanām, Siliņa lēsa, ka daļa reorganizējamo iestāžu personāla saglabās darba vietas, bet daļai būs vajadzīga pārkvalifikācija. Pēc viņas vārdiem, pārkvalifikācijas procesā cilvēks, kurš saņem salīdzinoši labu atalgojumu, varētu saņemt vēl vairāk, ja apgūtu digitālās prasmes un iemācītos apieties ar mākslīgo intelektu.
Ministru prezidente atzina, ka valsts pārvaldē ir iespējama darbinieku skaita optimizācija, tāpēc arī pašvaldībām būtu jāskatās šajā virzienā. Viņas rīcībā esošā informācija liecinot, ka liels darbinieku skaits esot tieši pašvaldībās, bet “par to kaut kā piemirst”.
Viņa domā, ka ir vairākas institūcijas, kuru funkcijas varētu vairāk digitalizēt, ietaupot uz personāla rēķina.
Tomēr sīkāk par šo varēšot runāt, kad būs pieejami skaidrāki nākamo gadu budžetu priekšlikumi. Viņa solīja, ka priekšlikumi, kādā veidā meklēt papildus resursus no atalgojuma tēriņiem, vēl būs.
Foto autors: Ilmārs Znotiņš, Valsts prezidenta kanceleja.
30 gadus atpakaļ jau vajadzēja ierobežot un nepieļaut simtkāja vairoŝanos!!!
Jā , un sāksim ar prezidenta kancelārijas kambarsulaiņu samazināšanu un izdevumu apgriešanu .
Pirmais – padzen tās dēles no valsts uzņemumu valdēm, padomēm – cits jau kādās 4 -7 vietās ”strādā” un parādās tikai pie kases lodziņa… tas būs pirmais ietaupījums un tad tur darbā labi algotu direktoru ar atbildību.
Gaidāms “Degas” klientu pieplūdums. Savā ziņā uzņēmējdarbības atbalsts.
Vadītājs vadītāja galā, tikai to darītāju arvien mazāk.
Kas, paspēja jau notrallināt naudu? Karīna taču teica,ka naudas ir tik daudz ka nekad!!!
Kur tad palika tā lielā nauda? Vispirms ,lai audita veidā tautai pastāsta,kur tad palika šī nauda,kad atkal tautai uz kakla krīzi grūdīs?!
Griezt bez žēlastibas liekēžus,savairojušies valstī un pašvaldībās!!!
Kā nozares var vadīt ar nozari iepriekš nesaistīti ministri?! Gandrīz katrs ministrs ir bez izglītības un pieredzes savā nozarē! Rezultātā ministri gvelž muļķības, ko ministriem iestāsta ierēdņi daudzos gadījumos sava labuma dēļ, lobējot kāda apmaksātas intereses vai zemas kvalifikācijas dēļ. Kā Rail Baltic var projektēt un būvēt Briškena tipa darbinieki, ja Latvijā kopš otrā Pasaules kara nav uzbūvēts neviens maģistrālais dzelzceļš, Latvijā nebija augstākās izglītības dzelzceļa nozarē, nebija dzelzceļa projektēšanas institūta, esošajiem dzelzceļniekiem nav nekādas pieredzes ātrgaitas dzelzceļu jautājumā, Rīgas Vagonu rūpnīca, kas uzbūvēja pirmo PSRS 200 km/h ātruma vilcienu, ir likvidēta.
Gatavojieties cilvēki. Valsts, kura nepārtraukti dzīvo uz aizņēmumiem, valsts, kuras eksports ir mazāks par importu un ierēdņiem patīk nestrādāt kā arī blēdīties……..rezultāts likumsakarīgs. Vēl Ukrainai palīdzam. Vēl RailBaltic celsim. VISS KRIZE IR KLĀT. Tirgi pasīvi.