Šodien visā Latvijā norisināsies praktiskās biznesa izglītības
organizācijas “Junior Achievement Latvija” organizētā ikgadējā karjeras
izglītības programma “Ēnu diena”.
Ēnu dienā skolēni visā Latvijā ēnos gan amatpersonas, gan dažādu
nozaru un profesiju pārstāvjus, piedaloties viņu ikdienas gaitās.
Šogad organizatori īpaši vēlas izcelt profesiju iespējas “StartUp”
uzņēmumos jeb jaunuzņēmumos. Organizācijā norādīja, ka jau tuvākajā
nākotnē arvien vairāk cilvēku tiks nodarbināti kā ārštata darbinieki,
pieaugs dzīves un darba līdzsvara nozīme, būs pieprasījums pēc jaunām
zināšanām un prasmēm – radošuma, kritiskās domāšanas, uzņēmīguma un
digitālajām prasmēm. Jau tagad šīs prasmes ir būtisks veiksmes
priekšnosacījums, lai radītu vai darbotos jaunuzņēmumos, kas īsteno
pasaulē konkurētspējīgas idejas.
Organizācijas vadītājs Jānis Krievāns uzsvēra, ka Ēnu diena ir
lieliska iespēja ikvienam uzņēmumam vai organizācijai veidot uzņēmuma
atpazīstamību un reputāciju nākotnes darbinieku vidū. Ņemot vērā šī gada
Ēnu dienas tēmu, Krievāns īpaši aicina projektā piedalīties
jaunuzņēmumus, pie sevis uzņemot sevis ēnotājus, lai iedvesmotu jaunos
censoņus, paplašinātu viņu redzesloku un mijiedarbojoties ar vēl
jaunākas paaudzes prātiem un, iespējams, radītu jaunas idejas
attīstībai.
Pagājušajā gadā Ēnu dienā piedalījās 1313 ēnu devēji, kuri kopumā
piedāvāja 7861 vakanci, kas bija par 25% vairāk nekā 2016.gadā. Uz
piedāvātajām vakancēm pretendēja 41 150 reģistrētu ēnotāju. Pērn
pieprasītākās profesijas bija programmētājs (342 pieteikumi), ārsts
(263), radio diktors (248), fotogrāfs (206), ārsta palīgs (185),
fizioterapeits (184), ugunsdzēsējs (162), jurists (158), gaisa kuģa
stjuarts (151), mākslinieks (151). Savukārt lielākie ēnu devēji
iepriekšējā gadā bija Jelgavas pilsētas pašvaldība – 141 vakance, Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienests – 90 vakanču, Neatliekamās
medicīniskās palīdzības dienests – 87 vakances un banka Citadele –
58 vakances.
Ēnu dienas mērķis ir veicināt skolēnu izglītības satura sasaisti ar
reālo dzīvi, palīdzot skolēniem mērķtiecīgi plānot savu karjeru, izdarīt
izvēli par savu nākotnes profesiju un atbilstoši sagatavoties darba
tirgum. Darba devējiem savukārt tā ir laba iespēja veidot sava uzņēmuma
atpazīstamību un piesaistīt nākamos kolēģus.