Publiskajā vidē pēc manas uzstāšanās TV24 “Lidl” izplatīja paziņojumu, ka es maldinu par desu marķējuma nepilnībām. Taisnība tirgotājam, ka marķējumā ir norādīts gaļas sastāvs. Kļūdījos. Apsekojot “Lidl” veikalu konstatēju, ka marķējums ir visur. Diemžēl, ne vienmēr draudzīgs pircējam, arī man.
“Lidl” izturas pret klientu ne pārāk korekti. Tikai daļai desu gaļas īpatsvars norādīts skaidri salasāmi uz iepakojuma “sejas”, pārējiem tas “paslēpts” sīkā 0,8-1.2 mm rakstā daudzvalodīgā etiķetē. Atsevišķiem produktiem nesalasāmā veidā . Eiropas Komisija pašreiz gatavo grozījumus Pārtikas direktīvā, lai padarītu marķējumu patērētājam saprotamāku.
Tāpat doktordesa neatbilst tās standartam (gaļas sastāvs tikai 68%, satur cieti, kuras klātbūtne doktora desā nav pieļaujama, ja tomēr to lieto, tad jānorāda kvantitatīvi pievienoto daudzumu). “Lidl” doktordesas (65% gaļas) nosaukums maldina, jo parastā vārāmā desa (73% gaļas), kuru patērētājs uztver kā sliktākas kvalitātes, ir ar būtiski lielāku gaļas sastāvu un nesatur cieti. Tāpat patērētājam nav itin nekādas skaidrības, cik gaļas ir palicis kūpinātās desiņās pēc to apstrādes. Tas, ka 100 g saražoti no 105 g vai 185 g gaļas, nedod nekādu skaidrību par ražošanas zudumiem un gaļas atlikumu produktā.
Attiecībā uz citiem produktiem arī atrodamas nepilnības. Tā redīsi vienā gadījumā norādīti ar pareizu cenu (par svara mērvienību -250g), otrā gadījumā – ar svara mērvienību, kuras ekvivalentu neatradu nevienā likumā – buntīte. Pircējiem, kuri pieraduši pie pārējiem Latvijas veikaliem, grūtības rada sāls atrašana. Ja ierasti to meklējam pie cukura, cietes, tad “Lidl” tā ir plauktā iepretim gaļas produktu saldējamām vitrīnām. Jau ilgstoši sāls tiek piedāvāta bojātā iepakojumā, kurš viegli plīst pat plauktā esot.
Rekomendācijas pircēju ērtību uzlabošanai. “Lidl” ir ātrākās kases un kasieri Latvijā. Taču aiz kases ir maza platība noskanētajām precēm, un pircēji parasti netiek ātrumā līdz kasieriem, pārceļot preces atpakaļ grozā vai iepakojuma maisā. Tas rada stresu, jo jūties vainīgs, ka citiem jāgaida uz tavu “čammāšanos”. Tāpat neveiksmīgs ir ratiņu novietojums. Tie ir garas nožogojumu rindas dziļumā. Gan ieiet/iziet neērti, gan citiem jāgaida, kad atbrīvosies pieeja nākošajiem ratiņiem.
Noslēgumā vēl viens žetons – “Lidl” ir Latvijā visērtākā, ātrākā un tīrākā vieta depozīta taras nodošanai.
Teksts: Henriks Danusēvičs Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents
Varētu domāt,ka pašmāju šmaucekļi-pārstrādātāji baigi godīgie.Autoram vienkārši skauž un vācu cuciņ labāka par vietējo nezināmas izcelsmes kuili.
Komjaunietis paliek komjaunietis.
LIDL nepilnība ir tad, ka tirgo draņķīgs Latvijas produktus. Ja vestu no Vācijas, būtu cita štelle
Diez cik Maxima un Rimi ”nopiķoja” Danusevičam par konkurentu ”izķidāšanu” presē?
Lasot rodas iespaids, ka šo te izklāsta pirmklasnieks.
Tāds nu izteiksmes veids
Tas jau ir Latvijas “mārketingotāju” izveidots SIA Lidl Latvija ar juridisko adresi Dzelzavas ielā 131, Rīgā.
diezgan slikta kvalitaate gan jogurtam,gan galai. Saakumaa paaris reizes iepirkaamies gan Jelgavas, gan Jeekabpils Lidl, vairaak neko neesam pirkushi un droshi vien ka arii neapmekleesim sos veikalus. Vaacijaa Lidl
var iegaadaties visu kvalitatiivu,bet mums oiegaadaa kaa arvien zemaakas kvalitaates produkciju.
Danusevičam nepatika pie redīsiem pielikts vārds -buntīte-
Manuprāt pilnīgi normāli , jo tie tak pirmie redīsi pavasarī , un tad tak vienalga vai tur 250 vai 252 grami
Ja gribēs piekasīties tad tak var piekasīties arī stabam ,kāpēc viņš tur stāv
Nu tas piekasīšanās līmenis pirmklasnieka līmenī.
Varētu domāt ka maximā un rimi viss ir tik ideāli un tik kvalitatīvi un tik lēti ………
Kad palasa produkta sastāvu,tad paliek nepatīkami.