Grants ceļa pārveidošana par asfaltētu brauktuvi no Iecavas uz Vecumniekiem caur Misu un Beibežiem patlaban rit pēc plānotā grafika.
«Bauskas Dzīve» brīvdienā izbrauca remontējamo posmu pa grants ceļu V1011 un P88, kur vairākās vietās satiksme organizēta pa vienu ceļa pusi reversā jeb pārmaiņus kārtībā ar luksoforu palīdzību. Gaidīt nākas vairākas minūtes, tāpēc, ja vien nav vajadzība apmeklēt kādu vietu tieši pie šī ceļa, ērtāk un ātrāk ir izvēlēties apbraucamo maršrutu.
Darbu izpildītājas SIA «Vianova» projektu koordinatore Amanda Bārene informē, ka darbi objektā rit pēc plānotā grafika. «Pašlaik būvdarbi notiek septiņos posmos, kas tiek regulēti ar luksoforu. Daļā objekta ir pabeigta līdzšinējās ceļa konstrukcijas nojaukšana, izbūvēta salizturīgā un drenējošā kārta, šķembu pamata apakškārta. Notiek caurteku būve, tiltu atjaunošana, lietus kanalizācijas tīklu ierīkošana, ārējās elektroapgādes un elektronisko sakaru sistēmu darbi,» vēsta uzņēmuma pārstāve.
Pēc «Vianovas» speciālistu plāniem, daļā pārbūvējamā posma asfaltēšana plānota jau septembra beigās un oktobrī. Papildu satiksmes ierobežojumi asfaltēšanas laikā nav paredzēti. Tā kā ceļu turpinās pārbūvēt nākamgad, pilnībā darbus plānots pabeigt līdz 2025. gada jūnijam.
Apbraukt remontējamos posmus grūtāk Misas un Beibežu ciema iedzīvotājiem, kā arī tiem, kuri te strādā un mācās. Misas pamatskolas direktore Valija Vaina teic, ka skolas darbu ceļa remonts īpaši neietekmē, bet ciema iedzīvotāji sadzīvo ar neērtībām.
«Kad ir četri reversās kustības luksofori uz vienu un četri uz otru pusi, ceļā uz Iecavu vai Vecumniekiem aiziet ļoti daudz laika. Tas traucē skolēnu pārvadājumiem – bērni, kuri brauc no Stelpes caur Misu uz Vecumnieku skolu, dažkārt kavē 20–25 minūtes,» skaidro V. Vaina. Misas skolas matemātikas skolotāja Guna Gasjūne-Pavāre piebilst, ka darbdienās pati ved uz Vecumnieku mūzikas skolu bērnu, izvēloties apbraucamo maršrutu caur Zvirgzdi. Vasarā kādu laiku tas bijis briesmīgā stāvoklī, bet tagad smilšu vannas piebērtas ar šķembām un braukšana ir drošāka. Nedēļas nogalē Gunas un viņas vīra ceļš ved uz Iecavu, kur abi dejo.
Gaidīšana pie luksoforiem aktivizējot vietējos «džigitus» – pārgalvīgus braucējus, kuri nereti iebraucot vienīgajā joslā pie sarkanā signāla. Tad nākas mēģināt izmainīties šaurajā vietā vai braukt atmuguriski, lai palaistu garām pretī braucošos. Tomēr gaidīšana un luksoforu posmi ir pārdzīvojami, jo ļoti gaidot asfaltu, pārliecināti saka abas dāmas. ◆
Pamatīga pārbūve
Braucot pa remontējamo posmu, var novērot, cik pamatīgi notiek ceļa pārbūve, nomainot un nostiprinot visu nesošo klātni, lai asfalta virskārta turētos kvalitatīva ilgāk.
Jau vēstīts, ka būvdarbi Iecavas–Vecumnieku īsākā ceļa pārbūvei ar asfaltbetona segumu «Latvijas valsts ceļu» (LVC) pārziņā sākās pavasarī. Projektā pārbūvē reģionālā autoceļa Bauska–Linde P88 posmu no krustojuma ar vietējo autoceļu Pārslas–Misa–Šarlotes V1011 līdz Vecumniekiem 25,26.–28,26. kilometrā. Autoceļa P88 posms no 25,33. līdz 27,71. km ir ar grants segumu, bet 0,5 km posms Vecumniekos ir asfaltēts. Autoceļam V1011 pārbūvē trīs posmus ar grants segums 0.–6,67. km, 7,84.–9,74. km un 11,24.–12,82. km. Atjauno konstrukcijas tiltam pār Misas upi uz autoceļa V1011 9,70. km un tiltam pār Taļķi uz autoceļa P88 25,8. km. Vecumniekos paredzēta gājēju celiņa ar apgaismojumu izbūve par Bauskas novada pašvaldības līdzekļiem.
Būvdarbu posmos noteikts maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums – 3,2 metri. LVC vēsta, ka pēc ceļa konstruktīvās kārtas pārbūves ieklās asfaltbetona segumu divās kārtās ar kalpošanas laiku 20 gadi.
Būvdarbus izpilda SIA «Vianova» par līgumcenu 8 283 156 eiro ar PVN, no kuriem 208 241 eiro ir pašvaldības finansējums. Būvuzraudzību nodrošina SIA «IngWay», projekta autors ir SIA «Vertex projekti». Autoceļu P88 un V1011 posmi ir iekļauti administratīvi teritoriālās reformas ceļu remontdarbu programmā un tiek finansēti no ES Atveseļošanas fonda līdzekļiem.
Foto: Remontējamā posmā ir septiņas reversās kustības vietas, kur zaļais luksofora signāls jāgaida vairākas minūtes. Foto – Antra Ērgle
Ko var čikstēt,tik daudzus gadus gaidijām to asfaltu ,atkal nav labi.Tak paciešaties to gadu.Es katru dienu braucu uz Vecumniekiem uz darbu,izbraucu kādu minūti ātrāk ,nekādu problēmu.
Kaut šīs neērtības ātrāk notiktu arī uz Vecumnieki- Bauska ceļa! Nevaram vien cerēt un sagaidīt!
Uz Bausku nebūs asfalts! Tākā lej vairāk degvielu bākā un brauc caur Iecavu!
Pag,pag, būs tas pats kas ar asfaltu Stelpē,pirmajā gadā jau sāks plaisāt,lielās grāvja kantes sāks brukt,u.,tt.
Šo ceļu jau ļoti sen gaidam, protams ka pacietīsimies sadzīvosim ar visam neērtībām. Žēl, ka neiet tik raiti kā vajadzētu, vienu mēnesi (jūnijā) praktiski gandrīz nekas nenotika. Laikam problēmas ar darba spēka piesaisti.