Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Sniedz palīdzību un konsultācijas neskaidrību gadījumos

«Covid-19» sertifikātu drukāšana, dažādu e-pakalpojumu pieteikšana portālā «Latvija.lv», kā arī Valsts ieņēmumu dienesta un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumu pieteikšana ne vienmēr visiem ir saprotama un viegli paveicama lieta, taču valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) ir tā vieta, kur palīdzīga roka šajos jautājumos tiek sniegta.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Iecavas klientu apkalpošanas centrā pie Vijas Spalvas lūgt palīdzību portāla «Latvija.lv» lietošanā ieradies Andris Cīrulis.
Foto – Ivars Bogdanovs

Paša spēkiem deklarēt dzīvesvietu neizdodas
«Mājās mēģināju piedeklarēties caur mobilo tālruni, taču man tas neizdevās,» stāsta iecavnieks Andris Cīrulis. Viņš ieradies uz VPVKAC Iecavā, kur apkalpošanas speciāliste Vija Spalva portālā «Latvija.lv» viņam palīdz iesniegt dzīvesvietas deklarāciju. «Cilvēks priecīgs, mājās nesanāca to izdarīt,» teic V. Spalva. Katras neskaidrības gadījumā klients saņem palīdzību no speciālistes, kura katru darbību paskaidro tā, lai persona, aizejot mājās, prastu konkrēto lietu veikt arī patstāvīgi. Kā «Bauskas Dzīve» novēroja, papildus minētajam iesniegumam speciāliste klientu iepazīstināja arī ar citiem «Latvija.lv» piedāvātajiem pakalpojumiem un datiem, par kuriem ne vienmēr zina katrs cilvēks, kam bijusi saskare ar šo portālu. «Klientu apkalpošanas centra pakalpojumus izmantoju pirmo reizi,» atzīst A. Cīrulis, «ļoti labi, ka ir šāda vieta, kur palīdz tikt galā ar neskaidrībām.»

Klientu apkalpošanas centrā sertifikātu drukāšana ir ļoti pieprasīts pakalpojums, atzīst Vija Spalva.

Telpa ir neliela, taču tajā atrodas vieta gan apkalpošanas speciālistam, gan klientam. Uz atsevišķa galda ir dators ar interneta pieslēgumu, kas tiek izmantots klientu vajadzībām. Darbības klients veic pats, klausoties un sekojot līdzi speciālista instrukcijām. «Ir periodi, kad cilvēku ir ļoti daudz, kad ir nācies pierakstus veikt pat uz aiznākamo nedēļu,» pastāsta V. Spalva, «ļoti daudz cilvēku nāk saņemt pakalpojumus tieši martā, kad Valsts ieņēmumu dienestam (VID) ir jāiesniedz gada ienākumu deklarācija.» Klienti VPVKAC tiek pieņemti pēc pieraksta, lai nebūtu jāstāv rindā un jāgaida.

Vija Spalva, Iecavas VPVKAC klientu apkalpošanas speciāliste.
Klientiem tiek piedāvāti dažādi pakalpojumi.

Pieprasītākais – sertifikātu drukāšana
Rundāles VPVKAC pārstāve Inese Skujiņa informē, ka populārākais sniegtais pakalpojums pagājušajā gadā bijis sadarbspējīgu sertifikātu drukāšana. 2021. gadā tika izsniegti 493 «Covid-19» sertifikāti, bet šogad jau 130. I. Skujiņa pastāsta, ka Rundālē bieži tiek izmantoti arī konsultatīvie pakalpojumi e-iesniegumu nosūtīšanai, darbības portālā «Latvija.lv», kā arī e-pakalpojumi VID algas nodokļu grāmatiņas iesniegšanai. «Pārsvarā tie ir pakalpojumi, kurus klients pats pilda,» paskaidro I. Skujiņa, «viņam nepieciešama konsultācija drošībai, ka viss tiek pareizi izdarīts.» Aizvadītajā gadā Rundāles VPVKAC sniedza
703 pakalpojumus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«2021. gadā «Covid-19» sertifikātu drukāšana bija vispieprasītākais pakalpojums Bauskas klientu apkalpošanas centrā,» atklāj VPVKAC vadītāja Dina Bērziņa. Viņa pastāsta, ka aizvadītajā gadā tika izdrukāti 3180 sertifikāti, taču līdz šī gada 28. janvārim nodrukāto sertifikātu skaits sasniedza 422. Pie pieprasītākajiem pakalpojumiem vēl tiek minēti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumi – pabalsts par 20 eiro izmaksu vakcinētām personām, miršanas pabalsti, slimības pabalsti un citi. «No VID pakalpojumiem iedzīvotāji interesējas par gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanu un iesniegšanu,» informē D. Bērziņa, «no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes jomas pieprasītākais pakalpojums ir dzīvesvietas deklarēšana.» Kopumā pagājušajā gadā Bauskas VPVKAC apkalpojis 4353 klientus klātienē, kā arī sniedzis 1413 telefoniskas konsultācijas par portālā «Latvija.lv» pieejamajiem pakalpojumiem.

Interese par VID un VSAA jomas pakalpojumiem
Arī Iecavas VPVKAC pārstāve Vija Spalva atzīst, ka sadarbspējīgu sertifikātu drukāšana ir ļoti pieprasīts pakalpojums. «Pagājušajā gadā tika izdrukāts 641 sertifikāts, bet šogad jau 57 sertifikāti,» informē V. Spalva. Pieprasīti pakalpojumi ir arī ar VID saistītie, tie pagājušajā gadā tika sniegti 177 reizes. Populārākās darbības bija gada ienākumu deklarācijas un elektronisko nodokļu grāmatiņu iesniegšana. Ļoti pieprasīti ir arī Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumi, no kuriem populārākie ir slimības pabalsti, apbedīšanas pabalsti, piedzimšanas un bērna kopšanas pabalsti, vecuma pensijas pieprasīšana un vecuma pensijas pārrēķināšana sakarā ar uzkrāto pensijas vecumu, invaliditātes pensijas pieprasīšana un bezdarbnieka pabalsts. «Daudzi klienti lūdz palīdzību arī pakalpojumu pieprasīšanā elektroniski portālā «Latvija.lv»,» informē V. Spalva. Aizvadītajā gadā Iecavas VPVPKAC kopumā tika sniegti 2837 pakalpojumi.
Vecumnieku VPVKAC speciāliste Vija Eiduka dalījās ar informāciju, ka pagājušajā gadā tika izdrukāti 850 «Covid–19» sertifikāti, taču šogad jau 153. Arī Vecumnieku VPVKAC iedzīvotāji daudz pieprasa VSAA un VID pakalpojumus. Kopumā pagājušajā gadā Vecumnieku klientu apkalpošanas centrā sniegti 1233 pakalpojumi. 

UZZIŅAI

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

VPCKAC sniedz šādus pakalpojumus:

  • sadarbspējīga «Covid-19» vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikāta pieprasīšana klienta vārdā un izsniegšana papīra formā;
  • «klienta darba vietas» nodrošināšana. Iekļauj VPVKAC darba laikā iedzīvotājam brīvi un bez maksas pieejamu darba vietu, kas tehniski aprīkota ar datoru, interneta pieslēgumu, ir nodrošināta iespēja kopēt, drukāt un skenēt neliela apjoma dokumentāciju, kas attiecināma uz valsts pārvaldes pakalpojumiem, ir arī brīvpieejas internets darbam ar personālo datoru;
  • informēšana par pieprasītākajiem valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem;
  • palīdzība valsts pārvaldes pakalpojumu portālā «Latvija.lv» pieejamo e-pakalpojumu pieteikšanā;
  • apmācība darbā ar datoru, internetu, valsts pārvaldes pakalpojumu portālu «Latvija.lv»,
  • atsevišķu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšana VPVKAC personāla palīdzību pilnvarotā e-pakalpojumu risinājumā;
  • VSAA un VID pakalpojumu pieteikšana papīra formā;
  • valsts pārvaldes pakalpojumu portāla «Latvija.lv» lietotāju telefonisku konsultāciju sniegšana;
  • atbilžu sniegšana iedzīvotājiem e-pastā un sociālajos tīklos.
    Avots: varam.gov.lv.
Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Par saturu atbild SIA «Bauskas Dzīve».

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.