Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Zaļās un Kalna ielas remonts Bauskā sāksies pēc Jāņiem

25. jūnijā Bauskā tiks sākti Kalna un Zaļās ielas remontdarbi, kas turpināsies līdz gada nogalei, «Bauskas Dzīvi» informēja SIA «Vianova» projektu koordinatore Amanda Kampa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atgādināsim, ka Bauskas novada pašvaldība ar SIA «Vianova» šī gada 12. martā noslēdza līgumu par Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšanu, autoruzraudzību un būvniecību Bauskā par kopējo summu – 3 204 667,82 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

A. Kampa atklāja, ka ceturtdien, 13. jūnijā, saskaņots projekts un tiek gatavots būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildes iesniegums. «Nākamajā nedēļā tas tiks apstiprināts, bet, lai neizveidotu satiksmes ierobežojumus uz Līgo svētkiem un nesagādātu liekus kreņķus iedzīvotājiem, darbus sāksim pēc Jāņiem,» teic A. Kampa.

Nākamajā nedēļā tiks aizklātas esošās ceļa zīmes un tiks uzstādītas jaunas. Saskaņotas četras satiksmes organizācijas shēmas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Remontdarbi tiks uzsākti no Rīgas puses. Uz divu mēnešu periodu Mēmeles tiltam būs ciet viena puse, satiksmi paredzēts regulēt ar luksoforiem. A. Kampa pieļauj, ka pīķa stundās varētu tikt piesaistīti arī regulētāji. «To vērtēsim pēc esošās situācijas, bet jārēķinās, ka līdz oktobrim viena puse tiltam būs slēgta,» norāda A. Kampa.

Lai jau laikus apzinātu autovadītājus, brīdinot par gaidāmajiem remontdarbiem un iespējamajiem satiksmes sastrēgumiem, uzņēmums noslēdzis līgumu ar «Waze» (reāllaika pakalpojuma navigācijas lietotne). Tāpat sadarbība paredzēta ar LVC satiksmes informācijas centru, lai autotransporta plūsmu maksimāli novirzītu pa citiem ceļiem (A8 Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene) vai caur Skaistkalni pa valsts reģionālo autoceļu P89 Ķekava–Skaistkalne). «Esmu pārliecināta, ka loģistikas uzņēmumi ņems vērā šo faktu, ka tranzītielā Bauskā tuvākos mēnešus gaidāmi apgrūtinājumi, tāpēc transportlīdzekļiem jāsaplāno un jāpiedāvā alternatīvi maršruti,» tā A. Kampa.

Vaicāta, vai veicamo var iespaidot vasaras svelme, A. Kampa norādīja, ka plus 25 grādi nekaitē, bet darbu pārkārtošana rīta un vakara stundās būs nepieciešama, ja termometra stabiņš pārkāps plus 30 grādu atzīmi. «Būtiski, lai nebūtu nenormālu plūdu, jo milzu peļķes var būtiski ietekmēt darba procesu,» skaidro A. Kampa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa akcentē, ka par prioritāti izvirzīta seguma atjaunošana, bet rotācijas aplim Mēmeles tilta galā pašlaik notiek projektēšana, tiek zīmēts, rasēts, un provizoriski šeit darbus varētu sākt šī gada septembrī. «Apli vēl skaņojam, tas nav tik ātri un raiti. Satiksmes ierobežojumi aplim arī vēl analizēti, šobrīd koncentrējamies uz atjaunošanas posmu, jo tas aizņem lielāko pilsētas daļu,» stāsta A. Kampa. Viņa pieļauj, ka seguma atjaunošana varētu noslēgties vasaras beigās, objektā plānots nodarbināt ap 20 darbinieku.

Zaļās ielas remontdarbu laikā apmēram uz nedēļu vai desmit dienām būs jāslēdz Dārza ielas pieslēgums pie Zaļās ielas. Tāpēc noņems puķu podus, atvērs vārtus, lai iedzīvotāji uz mājām, poliklīniku, slimnīcu, optiku vai citviet var nokļūt no Slimnīcas ielas. Foto – Ivars Bogdanovs

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis apliecināja, ka tranzītielas būvdarbu dēļ būs satiksmes ierobežojumi un palielināsies laiks Bauskas pilsētas caurbraukšanai. Viņš teic: «Vietējie noteikti izmantos dažādas iespējas. Teorētiski pa Lidlauka ielu var apbraukt remontējamo posmu, bet, protams, kravas transportam tas būs liegts. Noteikti navigācijas ierīces parādīs visus īsceļus, kā šo posmu konkrētā brīdī veikt ātrāk.»

Priekšsēdētājs atklāj, ka apmēram uz nedēļu vai desmit dienām būs jāslēdz Dārza ielas pieslēgums pie Zaļās ielas: «Tāpēc noņemsim puķu podus, atvērsim vārtus, lai iedzīvotāji uz mājām, poliklīniku, slimnīcu, optiku vai citviet var nokļūt no Slimnīcas ielas. Caurbraucama gan tā nebūs. Vēl tika izskatīts variants kādā posmā Pilskalna ielu pārveidot tālāk kā divvirzienu, bet jāizsver, vai tas daudz ko dos. Faktiski tie, kas brauc no Lietuvas puses, var doties pa Salātu ielu un tad pa Rīgas ielu, arī uz Rundāli var tikt pa Rīgas ielu un tālāk pa Dambja ielu un Brīvības bulvāri. Neērtības jāpiecieš, bet pēc tam ilgāku laiku būs miers.» A. Okmanis precizē, ka ielu remonts tiks veikts par valsts un pašvaldības līdzekļiem. Satiksmes ministrijas mērķdotācija ir 2 403 500,86 eiro, bet pašvaldības līdzfinansējums aizņēmuma veidā 801 166,96 eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Lidl Latvija» jaunbūvējamā veikala vajadzībām plāno pārbūvēt Zaļās un Vītolu ielas krustojumu. Iecerēts nomainīt ceļa apzīmējumus, ierīkot luksoforus, gājēju pārejas, paplašināt Vītolu ielu un veikt citus darbus. Lai veicinātu vides un infrastruktūras attīstību Bauskas novada administratīvajā teritorijā, Bauskas novada domes deputāti pieņēma lēmumu noslēgt vienošanos ar SIA «Lidl Latvija» par tiesību piešķiršanu veikala ēkas jaunai būvniecībai Zaļajā ielā 5 Bauskā, veicot projektēšanu un būvniecību Bauskas novada pašvaldības īpašumā esošajās zemes vienības daļās Vītolu, Upmalas un Zaļajā ielā publiskās infrastruktūras izbūvei, kas tiks izmantota sabiedriskā labuma vajadzībām. Starp pašvaldību un SIA «Lidl Latvija» tiks noslēgta vienošanās par publiskās infrastruktūras izbūvi, kas tiks nodota bezatlīdzības lietošanā pašvaldībai.

A. Okmanis pastāstīja par pašvaldības vienošanos ar uzņēmumu, ka komersants šogad nepagūs tikt līdz krustojuma izbūvei un līdz ar to posmā no Slimnīcas ielas līdz Salātu ielai tiks nomainīts segums un uzlikts pagaidu krāsojums. «Kad liks luksoforu Vītolu, Upmalas, Zaļās ielas krustojumā, mainīsies satiksmes organizācija un «Lidl Latvija» finansēs krāsojumu visā šajā posmā, bet tas, visticamāk, būs vien nākamajā vasarā,» norāda A. Okmanis.

Priekšsēdētājs atklāja, ka pašvaldībai bijuši vairāki iebildumi saistībā ar jaunā veikala būvniecības ieceri Bauskā. «Mums nepatika šķūņveidīgais izskats, gribējām pievilcīgāku būvi gar Zaļo ielu, tāpēc rosinājām izmaiņas. Aicinājām pieslēgties pilsētas siltumtīkliem, jo tad būtu vairāk patērētāju un iespējams mazāks tarifs, beigās uzņēmums šim piedāvājumam nepiekrita. Rosinājām ņemt vērā Vītolu ielas daudzdzīvokļu namu iedzīvotājus, kuri uz ielas atstāj savus transportlīdzekļus. Jāsaprot, ka, satiksmes intensitātei pieaugot, tur auto vairs nevarēs atstāt, tālab prasījām, lai vienojas un izbūvē apkārtējo namu iedzīvotāju vajadzībām auto stāvlaukumu. Tās ir nopietnas investīcijas, nopietnas izmaiņas, kuras jāapsver un jāizvērtē, lai visi būtu daudzmaz apmierināti,» rezumē A. Okmanis.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (22)

  1. 3 miljoni par ko neredzu neko tādu kur jāveic tādi darbi, jā izdalīt sadalīt to jau var! Izbuvetu tiltu pàr Mēmeli sāktu apvedceļu! Nu bet tas jau uz 40gadu. Kā pāri tiltam brauks glābēji, atrā palīdzība, policija, gāzinieki!? Tikai nesakiet ka visi tie brauc ar gaismām, sirenām tas diemžèl neko daudz tādas vietās nelīdz!

    13
    1
  2. Nebūtu tās akas, varētu vēl kādus pāris gadus nelabot, naudas izmešana kārtējā

    16
    1
  3. Atliek vienai fūrei kaut kur Bauskā noplīst un ir nenormāli sastrēgumi. Es domāju, ka šis remonts būs liels pārbaudījums baušķenieku nerviem. Un, jā, nebija jau sliktākais ielas segums 🙁

    24
    1
  4. Es gan domāju, ka būtu prātīgāk Pilskalna ielu par divvirzienu pārtaisīt uz remonta laiku, ļoti noslogota būs šī iela un LIDL jau tagad vajadzēja luksoforu uzlikt uz Zaļās ielas.

    7
    3
  5. Akas uz braucamās daļas ir tikai Latvijā vai arī visur pasaulē tik nejēdzīgi izrīkojas?! Pat Mēmeles iela pēc remontas visa ir sataisīta tā, ka aka pie akas.

    14
  6. Un visas fūres un nenormāli lielā transporta plūsma brauks pa šausmīgi bedraino Salātu ielu un tālāk par jau tā nobružāto Rīgas ielas bruģi?

    15
  7. Tik tupi ceļu remontu plānošanā laikam ir tikai Latvijā. Iesaka izvēlēties braukt caur Eleju, bet vai tad nav zināms ka tur Jelgavas šoseju remontē? Nu baigi jau fūres pārsviedīsies uz citu remontu, tas nozīmē,ka sagaidāma galīgi sabojāta vasara.

    17
  8. Rīgas ielas reālā kravnesība visticamāk panesīs tikai vieglos auto neintensīvā kustībā. Jau var meklēt miljonus Rīgas ielas remontam ja tur palaidīs A7 trafiku un fūres, kuras tur ar grūtībām varēs iegriezties. Varbūt tāds ir mērķis? Ko darīs armijas kravas , milzu treileri, milzu kombaini un traktori ar graudu piekabēm? Kāds ir pārbaudījis visas rakstā uzskaitītās ielas uz škērsojošo gaisvadu esamību un atbilstību kombaina vai ekskavatora uz treilera augstumam? Kāds ir skatījies šo aspektu? Remonts noteikti ievilksies pēc 1. septembra. Kas un kā garantēs drošību bērniem?! Uzskaitīto pagaidu A7 ielu rajonā ir skolas un bērnudārzi. Klusās ielas bez luksoforiem un gājēju pārejām kļūs par simtiem saniknotu šoferu gāzēšanas vietām. Ir jānosit vai jāsakropļo kādu bērnu padumjās satiksmes organizācijas, darbu plānošanas un laika grafika dēļ? Ļoti daudzi brauc uz Rīgu uz darbu, viņi varēs celties stundu agrāk kā parasti.

    13
    4
  9. un tālāk pa Rīgas ielas bruģi. Jā, to tik spēj izdomāt novada pārvaldes darbinieki, kuri Bauskā iebrauc no Rundāles puses un, ne Salātu ielas bedres, kas jau pārsniedz drošai braukšanai pieļaujamo dziļumu, ne arī Rīgas ielas bruģi nav izbaudījušas.

    11
  10. Ļoti labi, diemžēl, bez neērtībām neko nevar saremontēt, pat dzīvokli, kur nu vēl tik noslogotu ielu. Tikai ļoooooti ceru, ka remonts tiks vekts ilgtermiņam, nevis uz pāris gadiem, un akas negrims, kuras ar bīstamiem manevriem jāapbrauc. Jābūt kompetentai, rīcībspējīgai uzraudzībai. Viss, kas tiek darīts pilsētas, cilvēku ērtības labā ir apsveicams. Okmaņa komandai ir šādi tādi pārdomu vērti momenti, bet kopumā viss notiek.

  11. vai Bauskā pie varas esošie nezināja, ka remonta dēļ ielu posmi būs jāapbrauc un kāda gan izskatīsies Salātu iela drīz pēc satiksmes novadīšanas pa to? Jeb tas projektā paredzēts sadarbībā ar vietējo servisu īpašniekiem?

  12. Cik gadu desmiti ir vajadzīgi lai saprastu, ka aku vāku pamatņu konstrukcija ir nepareiza un nederīga reālajai slodzei? Šī kļūda ir miljonu pumpis reizi desmit gados?

  13. Rīgas ielas bruģa projektam vajadzētu būt būvvaldes arhīvā. Tur vajadzētu būt uzrādītai atļautajai slodzei un satiksmes intensitātei. Ja vien ir pielietoti projektā paredzētie un standartiem atbilstošie materiāli, to iebūves tehnoloģija, tai skaitā bruģa pamatnē. Kā arī ir nodrošināta lietus kanalizācija.

  14. Lasot šo visu, kārtējo reizi pārliecinos, cik nekompetenta ir domes vadība. Te runa ir par akām, kas izvietotas uz brauktuves un nepārprotami, dažiem komentētājie ir taisnība. Runa ir par to, ka nevienu neinteresē vai daļu no tām akām nevar likvidēt kaut ko pārbūvējot vai tās demontējot tikai tāpēc, ka sen tās nedarbojās. Nožēlojami…
    izmetam naudu, lai pēc neilga laika remontētu to, ko sen neekspluatē!

  15. Vai tad komunālserviss zina kura aka Bauskā ir vajadzīga un kura nav? Maz ticams. Kā to var zināt jelgavnieki un citi viestrādnieki? Cāzers vispirms tak iebrāzās BŪ un visu sareformēja. Vai BŪ ir vēl kāds ŪK inženieris ar diplomu un sertifikātu?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.