
Baušķeniece Vitu neapmierina satiksmes organizācija Bauzes tirgū Bauskā. Viņa regulāri iepērkas tirgū un jūtas apdraudēta automašīnu plūsmas dēļ, ziņo TV3 raidījums “Bez Tabu”.
Satiksme tirgus teritorijā tiek organizēta pa vārtiem – vieni tikai iebraukšanai, otri – izbraukšanai. Tomēr Vita satraucas tieši par iebraukšanas zonu, jo turpat aiz sliekšņa abās pusēs ir izvietotas tirdzniecības vietas.
Situācija pasliktinoties tieši nedēļas nogalēs, kad tirgus ir plaši apmeklēts. Cauri vārtiem spraucas kā mašīnas, tā arī gājēji un velosipēdisti. Turklāt tirdzniecības vietas izvietotas visai tuvu vārtiem, kā rezultātā, Vitasprāt, visi apmeklētāji tiekot apdraudēti.
“Ir tā, ka tu ej tirgū iekšā, un aiz tevis brauc mašīnu rinda, bet man nav, kur palikt. Vai nu jāiekāpj tomātos, vai rozēs,” sašutumu raidījumam pauž Vita.

Baušķeniece arī atminas nelaimes gadījumu, kurā iekļuvusi kaimiņiene gados. Tirgus placī autovadītājs ar automašīnu aizķēris kundzi, kura krītot salauzusi gūžu.
Vita piemetina, ka tirgus piesātinātākajās dienās pie tirgus ielas malās tiekot atstāts lērums automašīnu stāvēšanai, tādējādi apgrūtinot gājējiem ceļa pārredzamību un drošu nokļūšanu tirgū. Tiesa gan, baušķeniece, lai arī par iespējamajām problēmām zinājusi jau krietnu laiku, līdz šim nav vērsusies vietējā pašvaldībā. To izdarīja raidījums “Bez Tabu”.
Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis skaidro, ka Salātu ielai gar tirgus teritoriju ir pasūtīta satiksmes organizācijas shēma, lai ierobežotu automašīnu stāvēšanu. Lai palēninātu satiksmi ir plānots pārbūvēt paaugstinātu gājēju pāreju no Salātu ielas 7A uz Salātu ielu 10.
Lai regulētu satiksmi tirgus teritorijā, pašvaldībai rokas gan esot par īsu, samierinoties ar pirksta pakratīšanu un brīvprātīgi izvērtējamiem ierosinājumiem. “Attiecībā par iebraukšanu teritorijā jautājums esot jārisina teritorijas īpašniekam,” piebilst Feldmanis.
Tirgus līdzīpašniece Ināra Zīverte telefonsarunā “Bez Tabu” atsakās oficiāli komentēt tirgū notiekošo, vien norādot, ka šāda kārtība pastāvot jau vairāk nekā 24 gadus. Tiesa gan, Zīverte solās rūpīgāk izvērtēt, vai esošais tirgošanās vietu izvietojums neapdraud pircējus un satiksmes dalībniekus.