Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+4° C, vējš 1.57 m/s, DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Auto vairs nav statuss – kāpēc Baltijas uzņēmumi izvēlas pilna servisa līzingu

Uzzini, kā mainās attieksme pret auto īpašumtiesībām un kāpēc pilna servisa līzings kļūst par gudru izvēli moderniem uzņēmumiem. Ieskaties šeit!

Auto vairs nav statuss, bet instruments: kā mainās attieksme pret auto īpašumtiesībām Baltijas uzņēmumos

Attēls no myavis.lv

Reklāmraksts

Vēl pirms dažiem gadiem automašīna uzņēmumā bija ne tikai pārvietošanās līdzeklis, bet arī vizītkarte. Jo prestižāka marka, jo skaidrāks vēstījums, ka uzņēmumam ir līdzekļi, stabilitāte un ambīcijas. Auto kalpoja par statusa simbolu gan klientu acīs, gan darbinieku vidū.

Taču mūsdienu uzņēmējdarbības realitāte liek šo skatījumu pārskatīt. Pieaugot fokusa uz efektivitāti, pārskatāmību un operatīvo elastību, īpašumā esošs auto vairs nav ne izdevīgs, ne loģisks visos gadījumos.

Aizvien vairāk uzņēmumu Baltijā izvēlas attiekties no prestiža diktētas pieejas un sāk skatīties uz auto kā uz instrumentu – rīku, ko ir jāizmanto gudri un elastīgi.

Statuss vai rīks? Kā vēsturiski tika uztverts auto uzņēmumos

Ilgu laiku uzņēmuma autoparks bija gan iekšējā, gan ārējā tēla sastāvdaļa. Lielākajos uzņēmumos vadības līmeņa darbiniekiem tika piešķirti luksusa klases automobiļi, nereti arī ar vadītāju, apmaksātu degvielu un stāvvietu centra birojā. Šī prakse kalpoja kā atlīdzības forma un statuss vienlaikus.

Arī klientiem un sadarbības partneriem tas raidīja nepārprotamu signālu – šeit ir uzņēmums ar iespējām.

Sabiedriskā uztvere un darbinieku gaidas pielāgojās šai pieejai: automašīna darba vajadzībām kļuva par vērtīgu “bonusu”, ko sagaidīja jau atlases procesā.

Savukārt grāmatvedības skatījumā auto bija uzņēmuma kapitāla pazīme – īpašums, kas pievieno vērtību bilancei un nodrošina amortizāciju.

Tomēr laiki mainās. Paaugstinātas izmaksas, darba tirgus dinamika un attālinātais darbs samazina vajadzību pēc pastāvīga auto katram darbiniekam. Statusa nozīme atkāpjas, un tā vietā nāk mobilitātes efektivitāte.

Mūsdienu tendences: efektivitāte, fleksibilitāte, pārskatāmas izmaksas

Uzņēmējdarbības vide mainās ātrāk nekā jebkad agrāk – šodien svarīgākais ir spēt pielāgoties. Auto īpašumtiesības, kas agrāk simbolizēja stabilitāti, tagad bieži kļūst par neelastīgu saistību, kas kavē pielāgošanos tirgus izmaiņām.

Uzsvars uz izmaksu optimizēšanu

Viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc uzņēmumi pāriet uz alternatīviem mobilitātes risinājumiem, ir vēlme izvairīties no neprognozējamām izmaksām.

Auto iegāde nozīmē lielu sākotnējo izdevumu vai līzinga saistības, kam pievienojas mainīgas izmaksas – apdrošināšana, serviss, sezonālā riepu maiņa, remonti. Rezultātā budžetā rodas nepārtraukti “mazie caurumi”, kas kopā veido ievērojamu slogu.

Savukārt pilna servisa auto līzings vai auto kā pakalpojums ļauj apvienot visas izmaksas vienā rēķinā. Tas nodrošina finanšu caurspīdību un ļauj precīzi prognozēt izdevumus ilgtermiņā.

Elastība darba spēka un tehnoloģiju laikmetā

Mūsdienās uzņēmumos darbinieku skaits mainās biežāk – projekti kļūst īsāki, komandas mobilākas. Ne vienmēr ir jēga katram darbiniekam piešķirt personīgu auto uz vairākiem gadiem.

Tā vietā, lai uzturētu lieku autoparku, uzņēmumi meklē elastīgus risinājumus, kur auto lieto tikai tik ilgi, cik nepieciešams, un pēc tam atgriež vai nomaina.

Tāpat mainās arī paši mobilitātes paradumi. Ne visi darbinieki vēlas “savu” auto – daudzi izvēlas iespēju izmantot koplietošanas transportu, sabiedrisko vai kombinēt dažādus pārvietošanās veidus, piemērojoties dienas vajadzībām.

Mobilitāte pielāgojas biznesam

Vairs nav viena “ideālā” autoparka. Mobilitātes vajadzības mainās atkarībā no sezonas, darbinieku lomām, uzņēmuma attīstības fāzes vai tirgus prioritātēm.

Šodien svarīgākais ir nevis tas, kāds auto stāv pie biroja, bet tas – vai darbiniekiem ir efektīvi nodrošināta pārvietošanās, kad un kur tā nepieciešama.

Attēls no myavis.lv

Pilna servisa auto līzings kā rīks, nevis statuss

Laikā, kad uzņēmumu prioritāte ir efektivitāte, nevis iespaidīgs ārējais tēls, auto loma mainās. No statusa simboliem, kas reiz rotāja direktoru stāvvietas, tie kļūst par funkcionāliem rīkiem, kurus uzņēmumi izmanto gudri un mērķtiecīgi.

Tieši pilna servisa auto līzings atspoguļo šo domāšanas maiņu.

Auto kā pakalpojums, nevis saistība

Izvēloties auto kā pakalpojumu, uzņēmums nemaksā par īpašumtiesībām, bet tikai par lietošanu. Tas nozīmē – nav jādomā par servisa intervāliem, apdrošināšanas polišu termiņiem vai to, kur likt riepas starp sezonām.

Šo modeli var salīdzināt ar mākoni IT nozarē – nav jāuztur savs serveris, jo viss vienkārši “strādā”, un uzņēmums var fokusēties uz pamatdarbību.

Viss iekļauts, viss paredzams

Pilna servisa līzings nozīmē vienu fiksētu mēneša maksājumu, kurā ietilpst:

  • auto lietošana bez iegādes;
  • OCTA un KASKO apdrošināšana;
  • regulārs serviss un apkope;
  • sezonālo riepu maiņa un uzglabāšana;
  • palīdzība uz ceļa un nomaiņas auto nepieciešamības gadījumā.

Tas ir pārskatāms un drošs risinājums, kas ļauj uzņēmumam izvairīties no negaidītiem izdevumiem un zaudēta laika.

AVIS piemērs – kad pakalpojums kļūst par partneri

Uzņēmumi, kas izvēlas pilna servisa auto līzinga risinājumu no AVIS, iegūst vairāk nekā tikai auto. Tie iegūst partneri, kurš rūpējas par visu mobilitātes loģistiku – no jauna auto piegādes līdz palīdzībai ceļā.

Turklāt – auto maiņa, autoparka paplašināšana vai samazināšana atbilstoši biznesa vajadzībām kļūst vienkārša un ātra.

Auto vairs nav jāpērk “uz gadiem”, cerot, ka tas kalpos. Tagad to var pielāgot katrai sezonai, projektam vai darbiniekam.

Vai uzņēmuma tēls cieš? Tieši pretēji, tas kļūst modernāks

Viens no iemesliem, kāpēc daļa uzņēmumu vēl joprojām turas pie auto īpašumtiesībām, ir bailes par tēla ietekmi – vai atteikšanās no prestiža zīmola auto nesamazinās uztveramo vērtību klientu un darbinieku acīs?

Taču realitātē šī uztvere ir mainījusies.

Mūsdienīgs uzņēmuma tēls veidojas caur gudriem lēmumiem, efektīvu resursu pārvaldību un pārdomātu finanšu plānošanu. Spēja pielāgoties, prognozēt izmaksas un strādāt bez liekām saistībām tiek uztverta kā priekšrocība, nevis trūkums.

Arī darbiniekiem svarīgāks ir auto pieejamības ērtums, tehniskais stāvoklis un serviss, nevis logotips uz stūres. Ja nomas auto vienmēr ir kārtībā, nodrošina mobilitāti un nerada problēmas – tas ir tas, kas veido lojalitāti un profesionālu ikdienu.

Uzņēmumi, kas pārvalda mobilitāti kā pakalpojumu, demonstrē stratēģisku domāšanu un spēju mainīties laikam līdzi. Tie vairs netērē laiku riepu maiņām vai KASKO polišu salīdzināšanai – viņi fokusējas uz biznesu. Un tas mūsdienās ir patiesais prestižs.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.