Autore: Evija Goldmane, SIA “Biļešu Serviss“
Vasaras pasākumu, festivālu un koncertu sezona tuvojas kulminācijai, tāpēc to rīkotājiem jāizmanto visi iespējamie veidi, kā sasniegt auditoriju un izcelties lielajā piedāvājumu klāstā. Jo īpaši aktīvi jāizmanto digitālā mārketinga rīki, iesaka SIA “Biļešu Serviss“ Pakalpojumu pārdošanas struktūrvienības vadītāja Evija Goldmane.
“Ja pasākumu rīkotājs izmanto tikai tradicionālos mārketinga kanālus – piemēram, afišas, drukātos medijus vai radio, ļoti iespējams, ka netiks sasniegta tā auditorija, kas informāciju par notikumiem arī izklaides jomā iegūst tieši sociālo tīklu platformās,” skaidro E. Goldmane.
Iedarbīgākie bezmaksas digitālā mārketinga rīki pasākumu rīkotājiem:
- savlaicīga un regulāra ikdienas komunikācija sociālajos tīklos: ne tikai notikumu izveidošana, bet arī nelielas intervijas ar māksliniekiem, galerijas no iepriekšējiem pasākumiem, video;
- regulāri ieraksti pasākuma vai ar to saistītā mājaslapā, kur iespējams sniegt visplašāko un papildu informāciju;
- konkursu un akciju rīkošana saistībā ar sociālo tīklu lapām ar lielu sekotāju skaitu, kurās tiek izspēlētas dažādas balvas, piemēram, biļetes, suvenīri, iespēja tikties ar māksliniekiem.
Galvenie maksas digitālā mārketinga rīki pasākumu rīkotājiem:
- Facebook Ads un Instagram Ads, kas ļaus sasniegt precīzi izvēlētu auditoriju šajās platformās;
- Google Ads izmantošana lielākiem pasākumiem, kas ar Google Display Network palīdzību ļauj izvēlēties, kurās interneta vietnēs parādīsies pasākuma reklāmas baneris un/vai informācija.
Jauniem partneriem – digitālais mārketings bonusā
“Daudzi kultūras un izklaides pasākumu rīkotāji, kas pieraduši pie tradicionālās reklāmas, var sākumā justies nedroši digitālajā vidē. Šajā gadījumā var palīdzēt ārējo mārketinga resursu piesaistīšana – sadarbības procesā arī pats rīkotājs apgūs daudz jauna un, iespējams, turpmāk jau varēs īstenot kampaņas patstāvīgi. Laba iespēja startam digitālajā pasaulē ir arī sadarbība ar SIA “Biļešu Serviss”, jo sniedzam ļoti pamatīgu atbalstu saviem sadarbības partneriem,” skaidro E. Goldmane.
Jauniem sadarbības partneriem SIA “Biļešu Serviss” piedāvā mārketinga atbalsta paketi 2000 eiro vērtībā, kurā bez pamata pakalpojuma – biļešu pārdošanas – ietilpst digitālo baneru izveide, Google un sociālo mediju reklāmas, kā arī citi risinājumi.
“Pievienojoties SIA “Biļešu Serviss” pārdošanas platformai, pasākumu rīkotājiem palīdzam pārdošanas kanālus pielāgot tā, lai efektīvi sasniegtu auditoriju un kopīgi pārdotu vairāk biļešu. Mēs tāpat parūpējamies par administrēšanas pusi un pasākuma ievietošanu pārdošanā. Daudziem partneriem noder arī atbalsts pārdošanas stratēģijas izveidē un ieteikumi, balstoties uz pārdošanas rādītāju analīzi un mūsu vairāk nekā 20 gadu pieredzi biļešu tirdzniecībā,” uzsver E. Goldmane.
Savukārt pasākuma norises laikā SIA “Biļešu Serviss” rūpējas par tehnisko pusi — tīkla un iekārtu nodrošināšanu biļešu pārbaudei un biļešu pārdošanai pasākuma vietā.
Ikviens pasākums ir pietiekami nozīmīgs!
“Galvenais ir nebaidīties izmēģināt jaunus pārdošanas un mārketinga kanālus, ja arī pats rīkotājs savu pasākumu uzskata par nelielu, vietējai auditorijai paredzētu – tas nav ne šķērslis. Pasākumu rīkotājiem tāpat būtu ieteicams domāt ne tikai sava pagasta mērogā, bet arī domāt, kā piesaistīt tuvākos kaimiņus un informēt arī pilsētu iedzīvotājus, jo daudzi no tiem vasarā un arī citos gadalaikos brīvdienas pavada savās lauku mājās,” stāsta E. Goldmane.
Veiksmīgs paņēmiens, kā piesaistīt auditoriju, varētu būt arī dažādu sadarbības projektu veidošana ar citiem vietējiem pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, naktsmītnēm, aktīvās atpūtas vai dabas tūrisma centriem. Tādējādi cilvēki varētu plānot brīvdienas ar atpūtas programmu vairākām dienām, un vietējā uzņēmējdarbība iegūtu papildu pienesumu.
Reklāma