Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Reklamējies ar Google visās populārās interneta platformās

Digitālo reklāmu lauciņā straujiem soļiem turpina attīstīties automatizācija. Google pagājušā gada nogalē paziņoja par jauna reklāmas veida “Performance Max” ieviešanu visiem Google Ads reklāmu kontiem visā pasaulē.

“Performance Max” tulkojumā nozīmē “maksimāla veiktspēja”, tieši norādot uz jauninājuma būtiskāko – ar šo reklāmu veidu iespējams veidot reklāmas kampaņas, kas sniedz maksimālo atdevi.

Google reklāmu virziena maiņa

Google jau vairākus gadus ir mainījusi virzienu no tīra “pārdošanas” mārketinga uz “pilna pircēja ceļa” mārketingu. Ko tas nozīmē? Agrāk ar Google reklāmām uzņēmēji saprata, ka tas ir pats efektīvākais mārketinga kanāls, jo reklāmas rādas tikai tiem pircējiem, kas jau Google meklē konkrētu produktu.

Tiktāl viss kārtībā – uzņēmējam ir produkts, tas ir populārs, jo cilvēki to meklē Google meklētājā ar atbilstošiem atslēgvārdiem, uz tiem tiek izveidota reklāma un lieta darīta. Pircējs meklē produktu, redz reklāmas, apmeklē mājaslapu un pastāv liela iespēja, ka arī nopērk produktu, jo tieši tajā brīdī ir attiecīga vajadzība. Tas ir “pārdošanas” mārketings.

“Pilna pircēja ceļa” mārketings ir sarežģītāks – uzņēmējam jāsāk ar auditorijas informēšanu, vajadzības radīšanu, tad pamazām ar dažādiem mārketinga kanāliem “jāiesilda” potenciālais pircējs un tikai tad var agresīvāk veikt “pārdošanas” mārketingu.

Ja kādreiz Google bija izteikti populārākais veids, kur pircēji atrada produktus, iepazina zīmolus, tad šodien informācijas pieejamība ir daudz sadrumstalotāka, cilvēki patērē daudz vairāk medijus, pavada katrā konkrētā mazāk laika un reklāmdevējiem ir grūtāk pievērst uzmanību. Nav vairs arī tā, ka visu informāciju cilvēki meklē tikai Google meklētājā, ir daudzas citas sociālo tīklu platformas, kur ar cita veida saturu var atrast un iepazīt zīmolus.

Google saimniecība

Tā kā Google infrastruktūra nesastāv tikai no Google meklētāja, tad Google saprata, ka pēc iespējas labāk jāizmanto visi kanāli un jādod iespēja uzņēmējiem veiksmīgāk tos izmantot, lai uzrunātu potenciālos pircējus visās pircēja ceļa stadijās.

Google infrastruktūra ir patiešām iespaidīga – Google meklētājs, Youtube video platforma, Gmail e-pasta serviss, Google kartes, miljoniem mājaslapu visā pasaulē (tūkstošiem Latvijā), kas sadarbojas ar Google, lai integrētu reklāmas savās mājaslapās, monetizējot tās.

Protams, jebkurš no mums, kas skatās video Youtube platformā, tajā brīdī nav tik ieinteresēts reklāmā, kā tad, ja mēs konkrēti meklētu produktu Google meklētājā. Tāpēc te uzņēmējam jānāk ar citu ziņojumu, iespējams, citu reklāmas formu.

Performance Max kampaņas

Līdz šim Google reklāmas strādāja divos virzienos – reklāmas meklētājā un atsevišķi reklāmas citās platformās (mājaslapu tīklā, Gmail, Youtube). Reklāmu speciālistam pašam bija jāsadala budžets starp dažādiem kanāliem, jāmēra atdeve un attiecīgi jāveic kampaņas optimizācija. Taču ar Performance Max kampaņām ir iespēja reklāmu rādīt pilnīgi visā Google infrastruktūrā. Google algoritms pats veic analīzi, balstoties uz kampaņas mērķiem un datiem, veic uzlabojumus un budžeta sadali. Protams, speciālistam paliek instrumenti, ar ko kontrolēt kampaņas, taču mākslīgais intelekts lielākoties pats izdara visu pamatu.

Rezultātā, jo lielāka kampaņa, jo lielāks tirgus, jo vairāk datu un Google algoritms spēj labāk pielāgoties un “uzbūvēt” ļoti rezultatīvu kampaņu. Procesā reklāma rādās visos Google kanālos nepieciešamā daudzumā un frekvencē, nodrošinot maksimālu atdevi no tās.

Performance Max kampaņas visnoderīgākās būtu tiem reklāmdevējiem, kas vēlas apgūt jaunas auditorijas, balstoties uz esošo datu bāzi (Google Analytics klientu segmenti), varbūt vēl pagaidām mazāk noderīgas nelieliem uzņēmumiem, kam svarīgi maksimāli precīzi mērķēt skaidri zināmu mērķauditoriju. Noteikti tās nav paredzētas arī tiem, kas vēlas pēc iespējas lielāku kontroli pār reklāmas kampaņām.

Digitālā mārketinga aģentūra MMN piedāvā ne tikai Google Ads Performance Max kampaņas, bet arī visus citus Google reklāmu risinājumus, SEO pakalpojumus un Google Analytics konta uzstādījumus. MMN darbojas kopš 2019.gada, bet to vada speciālisti ar vairāk kā 10 gadu pieredzi digitālā mārketinga jomā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.