
Bauskā pagājušajā nedēļā SIA «Vides serviss» sāka remontēt bedres uz pilsētas ielām, izmantojot karstā asfalta tehnoloģiju. Darbi veikti Salātu ielā un šonedēļ secīgi turpināsies Dārza un Slimnīcas ielā, informēja pašvaldības uzņēmuma SIA «Vides serviss» tehniskais direktors Raimonds Bitins.
Veicot plānoto bedrīšu remontu, līdz šim tika pielietota nepilnā asfaltēšanas tehnoloģija. R. Bitins skaidro, ka iedobju remonts ar nepilno tehnoloģiju nozīmē bedrīšu aizpildīšanu ar asfalta maisījumu, iepriekš iztīrot bedri no netīrumiem, bet bez bedrīšu malu sagatavošanas tās apzāģējot, izfrēzējot vai atskaldot. Lai optimizētu darbus un varētu pielietot pilno tehnoloģiju, SIA «Vides serviss» šī gada martā iegādājās mazo asfalta frēzi. Izsludinot iepirkumu, saņemts piedāvājums jaunu agregātu nopirkt par 16 500 eiro (neskaitot PVN), taču izlemts šo piedāvājumu neizmantot. Atrasta alternatīva – divus gadus lietota frēze labā stāvoklī, bet par krietni zemāku summu – 7000 eiro (bez PVN).
«Tagad darbus varēs veikt daudz kvalitatīvāk. Jāmin gan, ka frēzi varēs izmantot uz brauktuvēm, kuras ir labā stāvoklī. Ja asfalts kopumā labi turas kopā, tad iespējams smuki izfrēzēt, uzlikt ielāpu, un viss ir kārtībā. Ja tur ir ielāps uz ielāpa, asfaltmasa sadalījusies kubiciņos un atgādina bruņurupuča muguru, frēzēšana neko nedos. Iekārta izlauzīs lielāku robu, tāpēc tādās vietās ir pa vecam jāveic remontdarbi – jāzāģē ārā gabals, jāliek šķembas iekšā un jāklāj asfalts pa virsu. Ar frēzi varētu sakārtot Dārza ielu, tur pa vidu šuve veras vaļā, bet asfalts abās malās ir stingrs, bet Salātu ielā ar frēzi nekas nebūs līdzēts, te bedres jāaiztaisa kā līdz šim,» paziņo R. Bitins.
Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis norādīja, ka naudas ir tik daudz, cik tās ir. «Jāsaprot, ka slodze ir kļuvusi lielāka, automašīnas smagākas, satiksme intensīvāka, tālab daudzās pilsētas ielās pasliktinājies stāvoklis. Virsmas nomaiņai varētu vēl atrast līdzekļus gan aizņemoties, gan līdzfinansējot, bet, piemēram, attiecībā uz Salātu ielu vienkārši «rokas neceļas» uz putekļiem, māliem uzlikt virsū jaunu asfaltu, lai tas pēc diviem trim gadiem salūztu. Tad gan noteikti valsts kontrolējošās iestādes mums pavaicātu, kur jūs bijāt, kāpēc jūs to darījāt?! Tiklīdz maina «spilvenu» apakšā, liek jaunu smilšu drenējošo slāni, tās ir citas izmaksas, un bez projekta to nevar izdarīt,» situāciju raksturo J. Feldmanis.
Viņš akcentēja, ka krustojums pret jaunuzbūvēto veikalu «Mājai un dārzam» ir jāpārbūvē, jo tur pienāk Mazā Salātu iela, Pļavu iela, Pīlādžu iela, bieži vien cilvēki ir nesaprašanā, kuram te ir priekšroka. J. Feldmanis pauda, ka viena projekta ietvaros būtu jāmaina gan satiksmes organizācija, gan jāuzklāj jauns asfalts.
«Šogad Salātu ielas pārbūves projektēšanu noteikti izsludinās, gada beigās vai nākamā gada sākumā tas būs gatavs, un aptuvenās izmaksas būs zināmas. Sabrucis ir arī Upmalas ielas posms, taču to šajā reizē gan mēs nevarēsim rekonstruēt, būs jāpadzīvo ar ielāpiem,» teic J. Feldmanis.
Foto: Ivars Bogdanovs