Biedrības “Bauskas vecpilsēta” šīs nedēļas biedru sapulcē tika pārrunāti vairāki jautājumi, biedru pulkā uzņemta jauna dalībniece, sanākušajiem prezentēti priekšlikumi satiksmes lēnināšanai Bauskas centrā, portālu informēja biedrības sabiedrisko attiecību speciālists Kaspars Kalējs.
Biedrības “Bauskas vecpilsēta” valdes locekle Egija Stapkēviča klātesošos iepazīstināja ar pašvaldības darbu satiksmes organizācijas maiņai Kalna ielā Bauskā. Biedrība iepriekš iesaistījās konferences par Bauskas apvedceļa veidošanu un Bauskas vecpilsētas kā kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu.
Šobrīd tiek izskatīta iespēja veidot pagaidu rotācijas apli Kalna un Mēmeles ielas krustojumā, kā arī samazināt joslu skaitu Kalna ielā.
“Rosinājām satiksmes lēnināšanu sākt no Mūsas ciema Ceraukstes pagastā, jo arī tur iedzīvotājiem, lai viņi tiktu pāri ceļam uz sabiedriskā autobusa pieturu, ir jāšķērso maģistrāle. Samazinot ātrumu, iespējams izkliedēt autobraucējus, jo šoferi laicīgāk sāktu bremzēt. Ātruma samazināšana līdz 30km/h pilsētas centrā uzlabotu satiksmes drošību un samazinātu auto radītās vibrācijas uz ēku konstrukcijām,” sacīja E. Stapkēviča.
Biedrības kolektīvā šonedēļ tika uzņemta baušķeniece, Latvijas Lauksaimniecības universitātes lektore dr. Renāte Čaupale.
Viņa sanāksmē piedāvāja ideju pašvaldībai veidot vietējas nozīmes kultūras pieminekļu sarakstu, lai aizsargātu vērtīgo 20-30to gadu Uzvaras ielas un padomju arhitektūras mantojumu Bauskā.
“Ir pieminekļi Eiropā, kur pašvaldība veicina aizsargājamo kultūras pieminekļu aizsardzību. Latvijā šī ir problēma, bet es aicinātu veidot sarakstu, kuras ēkas būtu aizsargājamas kaut pašvaldības līmenī un krasas pārbūves, kas nav atbilstošas ēkas vēsturiskajai arhitektūrai, īstenot nevarētu,” skaidroja R. Čaupale.
Jau vēstījām, ka biedrība īsteno projektu “Bauskas vecpilsētas kopienas tête-à-tête”, kuru finansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija caur EEZ un Norvēģijas grantu programmu “Aktīvo iedzīvotāju fonds”. Projekta mērķis ir pilnveidot biedrības darbību, atbilstoši Bauskas vecpilsētas kopienas vajadzībām, nodrošinot nepieciešamos pakalpojumus, finansiālo neatkarību un izvēršot dialogu ar sabiedrību. Projekta kopējais finansējums ir 19 994,49 eiro.
Biedrība “Bauskas vecpilsēta” dibināta 2003. gadā, un šobrīd tajā darbojas 23 biedri. Organizācija veic brīvprātīgo darbu Bauskas vecpilsētas kopienas un kultūrvēsturiskā mantojuma attīstībā un saglabāšanā, tādēļ biedrībai piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss.
Tās mērķi ir veidot sabiedrības izpratni par kultūrvēsturiskajām vērtībām Bauskas pilsētas vēsturiskajā centrā, celt Bauskas iedzīvotāju un visas sabiedrības pašapziņu, veidot un attīstīt Bauskas vecpilsētas tēlu, veicināt uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošanos Bauskas vecpilsētā, popularizēt, atbalstīt un finansēt restaurācijas, uzturēšanas un sakopšanas darbus Bauskas vecpilsētā, kā arī attīstīt starptautisku sadarbību kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas jomā.
parasti cilvēks cenšas krāsni izkurināt ātri, lietojot sausu malku, bet ir arī dīvaiņi, kuri kurina ar slapju malku vai nepiemērotu kurināmo bieži vien pie netīrīta skursteņa un rezultāts ir pilna istaba dūmu, bet siltuma nekāda. Izskatās tāpat domā šis biedrības biedri, jo viņiem svarīgs ir pats process, ne rezultāts, process, kā rezultātā pat visu diennakti Bausku, iespējams, šķērsos nebeidzama auto rinda, “smaržojoša” ne jau pēc vijolītēm. Tādēļ, labāk nodarbojieties ar to, ko dara suns ja tam nav ko darīt, grūti aizsniegt, bet biedru jums jau pietiekami….
Lēnināšana = vairāk izplūdes gāzes + milzu sastrēgumi. Maksas tilti priekš smagajiem un būs nauda salabot Salātu ielas asfaltu, kas izskatās kā cietis no meteorītu lietus.
Tu kā jau no vecpilsētas- lēna braukšana un lēna domāšana – maksas tilti visupirms ir jāuzceļ, tikai tad varēs par to lietošanu iekasēt maksu, un tad tikai remontēt tavu Salātu ielu. Diez vai to savā mūžiņā piedzīvosi.
Jānis, visticamāk, domāja – ieviest maksu par Bauskas šķērsošanu, līdzīgi kā tas ir, piemēram, Jūrmalā. Tas būtu tikai taisnīgi, taču to nu gan neviens nedarīs. Nav jau Karginu un Krasovicku dzīvesvieta…
Bauskai jau sen vajadzēja būt miljonāru pilsētai,mums cauri iet visa Eiropa,vienkārši nemākam paņemt naudu,tātad kādam tas ir izdevīgi vai nu Latvijas mafija to neļauj darīt…
Jo tālāk tās idejas, jo trakāk… aitas un auni sēž un domā, viņiem pat sajēgas nav ko nozīmē kad 40000 tonīga mašīna brauks 30km/h.Var redzēt pensijas biedrība!!!!!!
par tiem 20 tūkstošiem kopienas biedri vismaz savas smadzenes varēja “pakustitāt”, ja tādas viņiem vispār ir, jo satiksmes lēnināšana ir viena no protesta formām, ko piekopj protestētāji, lai attiecīgajā vietā radītu satiksmes haosu un piesaistītu sev uzmanību. Biedrīši, vai tiešām pilsētā to vajag, lai jūs izrādītu savu ‘varēšanu” naudas izlietošanā ar haosa radīšanu?
Labie ļaudis, beidziet taču ālēties!
Tas būs klasisks hibrīdkarš. Pret ko? Pret Bauskas iedzīvotājo vairākumu, pret Latvijas ekonomiku? Ja kaut kam būs slikti, tad kautkam būs labi.Kam būs labi?
No sākuma nevarēju saprast, kā Latvijas Valsts Ceļi šito marazmu pieļauj, bet tad man nāca apgaismība – Bauska uztaisīja traci pa visu valsti, tagad LVC sēž klusu un domā – nebūs tak mēs tie duraki, kas neļauj, paliksim par sliktajiem. Lai taču izmēģina, ātri vien aplauzīsies un viss atgriezīsies ierastajās sliedēs.
Jo tālāk par šo lasu, jo trakāk paliek. Tā taču nav raķešzinātne, nu aprēķiniet kāda izskatīsies plūsma pa vienu joslu uz 30 km/h. Tante, kas te sūdzējās par zāles pļaušanu brīvdienās, jo troksnis traucē baudīt dārza pikniku,var mierīgi nomierināties – viņai nemaz negribēsies laukā iet, jo visa pilsēta smirdēs un putni ar nedziedās, jo būs nosprāguši no smoga.
Hibrīdkari ir VDD un armijas kompetencē. Varbūt Bauskā ir atdzimis Mahatma Gandijs un izvērš nevardarbīgo pretošanos pret kolonizatoriem? Kuri ir tie kolonizatori?
Ko tur lēnināt.vajag noteikt,ka pilsētas teritorijā autiņš jāstumj pie rokas.vai nu tie muļķi paši nebrauc vai kas.jau tagad dienas laikā korķi veidojas.nu jācer ka kādam no šiem gudriniekiem savajadzēsies ātros un tad nu viņa “steigsies” ar visiem 30km.apdzīt jau nebūs kur.dieviņ pasargā kad muļķi tiek pie spriešanas.
A kapēc jau Grenctālē neuzlikt zīmi 20?