Skaistkalnes iedzīvotāji padzirdējuši, ka līdz ar prāvestu nomaiņu Skaistkalnes katoļu baznīcā, varētu tikt likvidēts arī vietējais doktorāts, jo ēka atrodas uz baznīcas zemes. Cilvēkos šī ziņa radījusi lielu sašutumu, jo laukos ģimenes ārsta ērta sasniedzamība ir ļoti svarīga gan senioriem, kas dzīvo vieni, gan arī daudzbērnu ģimenēm, gan arī pārējiem ciema iedzīvotājiem.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
«Mūsu vietvaras pārstāvji šo ziņu neapstiprina, bet arī nenoliedz, liekas, ka atkal rīkosies pēc apstākļiem – tā, kā pašiem būs ērti. Daudzi skaistkalnieši uzskata, ka prāvests Mediņš dzīvē ir nonācis ne savā vietā. Ar tādu darbību un attieksmi viņam vajadzēja būt uzņēmējam vai politiķim. Ja tiešām neizmērojamu ambīciju vārdā tiks likvidēts pagasta doktorāts, tad nevienam nebūs saprotams, kā izpaužas viņa neizmērojamā mīlestība pret cilvēkiem un vietu, uz kuru viņš ir atnācis. Ļoti gribas ticēt, ka viss būs labi un kāda augstāka vara neļaus šo plānu piepildīt, bet vēlos lūgt «Bauskas Dzīvi» ieviest skaidrību šajā skaistkalniešiem tik svarīgajā jautājumā.
Kad jau biju beigusi šo vēstuli rakstīt, uzzināju, ka Bauskas novada pašvaldībā esot vērsies katoļu bīskaps Pavlovskis ar lūgumu doktorāta ēku pārdot izsolē. Ļoti ceru, ka pašvaldība nepiekāpsies šiem ambiciozajiem plāniem un iedzīvotāju medicīniskā aprūpe netiks uzskatīta par maznozīmīgu faktoru,” vēstulē laikrakstam «Bauskas Dzīve» raksta skaistkalniete.
Skaistkalnes pagasta nodaļas vadītāja Ineta Skustā skaidro, ka uz Vecumnieku novada pašvaldības vārda 2010. gada 8. novembrī Zemesgrāmatā ir reģistrēts nekustamais īpašums Slimnīcas ielā 7 Skaistkalnē Skaistkalnes pagastā, kadastra numurs 40800020433. Minētais nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības un ambulances ēkas. Ambulance uzbūvēta 1957. gadā ar mērķi radīt kabinetus ārstu pieņemšanai un dzīvokļus medicīnas darbiniekiem.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
I.Skustā uzsvēra, ka tā nekad nav bijusi Skaistkalnes katoļu baznīcas īpašums. No 1951. līdz 1974. gadam Skaistkalnes katoļu klosterī darbojās slimnīca, ambulance tika uzbūvēta ar nolūku paplašināt medicīnas pakalpojumu pieejamību pagasta iedzīvotājiem. Ēka savas funkcijas pilda līdz šai dienai – te ir U. Mantona ģimenes ārsta prakse un medicīnas māsas I. Podnieces dzīvoklis ēkas otrajā stāvā, ko pašvaldība izīrēja pēc privātmājas «Viesturi» nodegšanas 2002. gadā.
I. Skustā norādīja, ka ārsta prakses pārcelšana uz citu vietu Skaistkalnē nav iespējama, jo nav brīvas ēkas vai dzīvokļu, kas atbilstu ārstu prakses vajadzībām. Ēkā Slimnīcas ielā 7 katru gadu pašvaldība iegulda līdzekļus, lai to uzturētu (pieslēgta centrālajai kanalizācijai, labotas krāsnis, izveidota sanitārām normām atbilstoša tualete, invalīdu uzbrauktuve un durvis).
«Nākotnē ir jādomā, kā paplašināt iedzīvotājiem pieejamos ārstniecības pakalpojumus, nevis par ambulances atsavināšanu par labu Skaistkalnes Romas katoļu draudzei,» paziņoja I. Skustā.
Kad valda tikai moto pirkt un pardot..tad pazud viss cilvecigais ..ak priesteri..ari tie vairs nav priesteri..alkatibas velnins parnemis pasauli..kad cilveks parastais jutas lieks un nevajadzigs tai un no ta grib atbrivoties visas izpausmes..laikam jau kaut kam tomer janotiek kautkjadam atirisanas procesam..jo pasaule no launuma un vienaldzibas vienkarsi iet bojaa..laikam jau neizbegt no bibeles paregojumiem..kas pasauli sagaida..nakotnee…bet skaistkalniesiem novelu tureties pie dieva un nepadoties..cilvekuem vajag doktoratu..kss dzuedina muesu.vajag baznicu kas dzuedina dveseli vajag kulturas namu.kas ielijsmo sirdi.un vajag labus kaiminus lietuviesus ar kuriem satikties baznica uz tilta uzspelejot akardionu un apsveicot viens otru neatkaribas dienaa…speku veselibu skaistkalnes laudim.
Tēvs Mediņš laikam uzspļauj vietējai kārtībai, ka dievnamā sertifikātus neviens nepārbauda, kalpotāji pie altāra bez maskām, dievlūdzēji lielākā daļa bez maskām, laikam jau te savi likumi…
vai tad šis “gadījums” tiešā veidā nekorelē ar valstī jau otrajā lasījumā pieņemto “labas gribas likumu”, A/Par biedra Bondara iesniegto? Likuma, kur padomju varas noziegumi, īpašumu atņemšana Latvijā dzīvojošajiem žīdiem, tiek piedēvēta vēlāk, citas okupācijas- nacistu veikumam. Vai arī šo padomju varas noziegumu, īpašuma atņemšanu katoļu draudzes klosteriem nevajadzētu pievienot likumam par restitūcijām, pirms likums tiek skatīts trešajā lasījumā. Un kā nekā mums novadnieks taču tieši no šīs apvienības, likuma par 40mlj piešķiršanu no PSRS šeit ieklīdušajiem ebrejiem, kuru vecāki un vecvecāki, iespējams, paši veica šo žīdu īpašumu nacionalizāciju
Un ko tu tagad gribēji ar to pateikt- ka ambulance, kas nepieciešama visiem skaistkalniešiem, tagad jāatdod Mediņam ,lai viņš varētu apmierināt savas neizmērojamās ambīcijas un to nojaukt, lai tur veidotu laukumu? Vai tas ir Dievam tīkams darbs , es kaut kā šaubos? Un vēl- vai tad tas nav Skaistkalnes Romas katoļu draudzes īpašums vai Pavlovsks un Mediņa privātīpašums? Lai gan draudze pakļauta Rīgas Metropolijas Romas katoļu kūrijai, bet vai Skaistkalnes draudze ir pilnīgi beztiesiska, ka uz to var tā prasti sabļaut un pateikt, jūs tur paklusējiet , bet mēs darīsim, kā paši gribēsim? Iznāk, ka visu to vajag tikai Mediņam, skaistkalniešiem, ar nelieliem izņēmumiem, to nevajag, nu skumji. Ceru, ka Dievs to postažu nepieļaus !!!!
Ko te dažas sievas var ņemties, viss, kas šobrīd notiek baznīcā un ap to, notiek uz labu ne tikai dievnamam, bet arī tās apkārtnei. To, ka baznīca iet postā, redz visi, kas apmeklējuši baznīcu, kaut vai ar cauro jumtu, sapuvušajiem logiem, birstošo apmetumu un t.t. Kur sievas bija, ka klosteris bruka kopā, neviena nerakstīja sūdzības BDZ, viss bija” labi” ? Viss, kas notiek, notiek uz labu , tā teikt – Dieva ziņā ! Skaistkalnē labas telpas doktorātam ir Tautas namam otrā pusē, ilgstoši netiek izmantotas, ērtas, plašas, atremontētas. Piebraukšana ērta, tuvu skolai, jaunai sporta zālei.
Izskatās, ka arī virtuālajā vidē Tēvam Mediņam ir sabiedriskās domas veidotāji. Tātad sievu runas nav no gaisa uzpūstas un laukumam vieta atrasta. Šķiet, kas iedomāts, tam arī jāīstenojas par katru cenu un tie skaistkalniešu pīkstieni netiks vērā ņemti.
Un kur tad tu biji tos 40 gadus, kopš klostera ēka bruka kopā, kāpēc nerakstīji BDz? Nu nebūs Skaistkalne Aglonas līmenī un nevienam arī to nevajag. Nekad nevajag uzspiest cilvēkiem to, ko viņi negrib un ko viņiem nevajag . Nekad nevajag nākt ar uguni un zobenu, tad ātri vien var panākt pretēju efektu , cilvēks ļoti jau nepieņem to, ko viņam uzspiež ar varu. Nu kam tad to tik ļoti jau vajag- Mediņa un Pavlovska radiem, un tas arī viss. Piekrītu – baznīcai vajag remontu, nu bet, lūdzu , remontējiet, pieaiciniet mācītus restauratorus , naudas taču jums netrūkst, bet neieviesiet Skaistkalnē jēdzienu mēs ( Mediņš un Pavlovskis ) un viņi ( pārējie citādi domājošie), tas nu kaut kā jau ļoti neatbilst katoļu ticībai, tās kanoniem un pamatpostulātiem, panāciet visu cilvēku atbalstu un izpratni, nenāciet ar saukli- MĒS tā gribam un tā būs. Tiešām skumji.
Nerunā visu Skaistkalniešu vārdā, baznīca nevienu nešķiro, vai ticīgais vai nē. Mediņš nevienam neko neuzspiež, ne ar zobenu, ne uguni, viņš vienkārši dara savu darbu, uz ko aicina baznīcas vadība un viņš tam ir piekritis, cik man zināms, ne labprātīgi.
Baznīcā ir savi noteikumi – ja esi piekritis būt par priesteri, jāpakļaujas baznīcas vadībai, kura lēma par remontu uzsākšanu baznīcā. Tāpat bija ar priesteri Zviedrānu, kuru pārcēla uz citu draudzi neskatoties uz daudzu Skaistkalniešu parakstītu vēstuli Bīskapam. Neviens nav mūžīgs šai pasaulē, arī Mediņš, kapā neko līdzi nepaņems, bet padarītais paliks nākamajām paaudzēm un ja tev neko nevajag, tad nerunā citu ticīgo vārdā !
2020. gada augustā bērnu tiesību aizsargi cēla trauksmi par nopietniem pārkāpumiem katoļu priestera Andreja Mediņa vadītajā Kalna svētību kopienā Bruknā, priesteris visas apsūdzības noliedza. Izmeklēšanas laikā arī Valsts policija tur konstatējusi iespējamu fizisku un emocionālu vardarbību pret vairākiem bērniem. Turklāt biedrība šajā laikā arī sodīta par izmeklēšanas vilcināšanu, vairāku mēnešu garumā nesniedzot likumsargiem svarīgu informāciju.
Lai gan šis bija viens no pēdējo gadu skaļākajiem ar baznīcu saistītajiem skandāliem, tā atrisinājums sabiedrībai tā arī netika atklāts. KĀPĒC?
Turklāt policija ierosināja vairākas administratīvo pārkāpumu lietas un vēlāk nodeva tās izvērtēšanai, taču par soda piemērošanu šajā gadījumā bija jālemj nevis bērnu tiesību inspekcijai, kas sākotnēji konstatēja pārkāpumus, vai pašai Valsts policijai, kas veica lietas izmeklēšanu, bet gan SLĒGTĀM PAŠVALDĪBU KOMISIJĀM.
Komisijas lēmumu neatklāj arī pats Mediņš. Telefonsarunā ar žurnālistu viņš saka, ka «tādu informāciju mēs neizsniedzam, un tas nav vajadzīgs». «Es domāju, ka ir pietiekoši informācijas, viss ir nodirsts, aizdirsts, piedirsts, un ko tad es ļaušu vēl kādiem tur pīkstināties?»
Arī Jelgavas diecēzes bīskaps Edvards Pavlovskis noliedza, ka zinātu pašvaldības administratīvās komisijas pieņemto lēmumu attiecībā uz ierosinātajiem administratīvajiem procesiem. Nekāds sods viņa diecēzē kalpojošajam Mediņam saistībā ar šo lietu no baznīcas puses piemērots neesot.
Vai Bruknā joprojām dzīvo arī bērni? Preses konferencē Mediņš teica, ka pēc VBTAI pārbaudēm bērnu tur vairs neesot, tomēr pieļāva iespēju, ka «aiz mīlestības» nespēs atteikt vecākiem, kas zvanīs un lūgs viņu uzņemt savus bērnus Bruknā.
Bauskas pašvaldības rīcībā esošā informācija liecina, ka Bruknas muiža turpina strādāt un darboties tikai ar pieaugušajiem.
var jau mest visādas cilpas, lai savulaik padomju varas veikto noziegumu, klostera īpašumu atņemšanu vēl šobalt dien mēģinātu attaisnot kā sabiedrības vajadzību. Tad kādēļ tā komunistiski noskaņotā tautas daļa neceļas pretstāvei trīs Latvijā dzīvojošu, no Krievijas iebraukušo ebreju izveidotās ebreju draudžu kopienas tieksmēm jau pārņemto īpašumu un vēl par šādos padomju varas noziegumos atņemtiem īpašumiem miljonu vērtē? Tad, ja pilnīgi identos gadījumos mēs šķirosim, kuri īpašumi atdodami ebreju draudzēm un kuri nav atdodami citu tautību draudzēm, tad pēc kā tas viss, piedodiet, smird? Ja visi bļāvēji, un arī tu, zaķīt cilpotāj, tādā pašā veidā vērstos pret Krupņikovu, Fiļu un vēl vienu otru ebreju draudžu apvienības locekli, kā tagad pret Mediņu un Pavlovski, tad tevi un tavu piebalsotāju filosofiju varētu saprast, bet tagad?
un ko par to saka mūsu novada varenie, galvenokārt sastāvoši no NA biedriem, vai pēdējā, pirmsvēlēšanu laikā par tādiem kļuvušie, pārbēgot no citām partijām? Vai viņiem nav saistošs NA redzējums par savulaik atņemto īpašumu restitūcijām ne tikai ebrejiem, atdodamiem arī citām draudzēm Latvijā un biedrībām ? Vai Dombrava un citi šīs apvienības biedri, kā arī visas partijas balsojums, kas uz nedēļu apturēja restitūciju likuma tālākvirzīšanu nav licis padomāt arī Bauskas novada politbirojam, bet, izskatās, priekš viņiem vēlēšanas vēl tālu
ja kāds ko sāk darīt, lai valsti sakoptu, lai tā attīrītos no gadiem piekoptās “projektu realizēšanas” jeb naudas apguves pašu iesaistīto interesēs, tad vismaz no varnešu puses un viņu līdzsskrējējiem šie darītāji ir jānoliek pie vietas, lai viņu veikums pārāk nedurtos acīs pretēji pašvaldības padarītajam. Tad, kas jums tur novada vadībai jau iepriekš nebija zināms par draudzes nodomiem, un tiešām Skaistkalnē nav nevienas pašvaldībai piederošas ēkas, kurā varētu izvietot doktorātu? Jeb vilkts līdz pēdējam, līdz jāmuld diezin kas, lai tik attaisnotu savu nevarību. Tad kā ir ar tām Kaucmindes un Bornsmides muižām, jūsu nevarības spoguļiem?
Kāds kvēls un patiess naids katrā tavā vārdā. Tā arī nesapratu, ko te viens rakstīja pār Zviedrāna aizcelšanu, bet atkal feika ziņa, Zviedrāna jau desmit gadus ir Bauskā. Tu raksti par baznīcas īpašumiem, bet zemesgrāmatā tas taču pašvaldības īpašums uz kādreizējās baznīcas zemes, vai tad pašvaldība to pleķīti nevar kompensēt un ierādīt kādā citā vietā. Un nekas jau netraucē remontēt baznīcu, dabūjiet sertificētus restauratorus un – uz priekšu.
Kas nāk ar naidu, to arī ar naidu uzņem. Kad bija sapulce Skaistkalnē, tad vajadzēja ar cilvēkiem runāt, skaidrot, bet ne draudēt- neviens te jūs neklausīsies, darīsim, kā gribēsim, un te nu ir rezultāts, pat sensenie ticīgie skaistkalnieši to neatbalsta.
tad vismaz atbildi, kā tas viss izskatās uz Saeimā nu jau līdz trešajam lasījumam nonākošā “labas gribas likuma” fona, vai šis pašvaldības īpašums nav tieši tāds pats, kā tie, jau ebrejiem atdotie un par kuriem vēl maksās miljonus? Vai tad tieši medicīniskā apkalpošana nav valsts prioritāte, bet šeit, novadā atstājama vēl dažus simtus gadus atpakaļ celtajā ēkā, līdzekļus to starpā nepārtraukti tērējot projektiem, kas pēc to realizēšanas tūlīt nododami aizmirstībai vai katru gadu simtiem tūkstošu vērtē to uzturēšana apmaksājama sabiedrībai. Vien doktorāts šo vairāk kā 30 gadu laikā nav bijis pamanāms, tā nožēlojamais stāvolis. Vai mēs patreiz cīnāmies par pašvaldības mazspēju un doktorātā strādājošo līdzšinējo darba apstākļu mūžīgu saglabāšanu un apmeklētāju ērtību nodrošināšanu,. Tad, kas ir galvenais, un pēc kā tas tracis izskatās?
tiem varasvīriem un varassievām iedzīvotājiem vajadzēja izskaidrot, cik ilgi vēl viņu ieskatā doktorāts atradīsies vēstures piemineklī, cik ilgi vēl mediķiem būs jāmokās ar vietējo apkuri un citām aizpagājušā gadsimta ērtībām? Tad, kuri būs to tagadējo mediķu maiņa, pierunājami strādāt “pierastajos” apstākļos? Vai jaunā pakalpojumu nodaļa arī piekristu strādāt šādā ēkā? Tad kas īsti ir tie doktorāta pieprasītāji esošajā ēkā, ne stagnāti, kas jau vairāk kā 30 gadu laikā, tērēdami miljonus, nav spējuši nodrošināt ar telpām mediķus, ne arī rūpējušies par pacientu ērtībām? Tad, ja kāds spēj un var izdarīt ko vairāk pat Ļatvijas zemes izpārdošanu un investoru piesaistīšanu vietējo kalpu nodarbināšanai, tad kārtējā “elle vaļā” no pašpārvaldes darbinieku puses uzsāktā
cik ilgi gan doktorāta ēka atradīsies arhitektūras piemineklī – kur tu redzi to pieminekli, vai tajā sešdesmitajos gados celtajā ēciņā, ko Mediņš , iegūstot savā īpašumā , taisās nojaukt, lai tajā vietā būvētu laukumu? Jo lielāki un grandiozāki sapņi, jo lielāka vilšanās. Varbūt lai kāds zinātājs labāk pastāsta par to zēnu – lidotāju skolu Bārbelē? Tāpat par to, cik plaši apmeklēta ir Kurmenes baznīca , cik topošās kaucmindietes jau ir piedzimušas ? Vai tā sašņorētā klostera ēka būs kaut cik droša, lai tajā varētu kaut soli spert ?
tikai nevajag izlikties par stulbāku nekā īstenībā esi, jo pat nemēģini atbildēt uz uzdotajiem tiešajam uz tevi un tavām darbībām attiecināmiem jautājumiem, vien mēģini savu nolaidību, divkosību , varas apziņas pārākumā attaisnot ar paša izdomātiem attaisnojumiem. Tad, ko tavas domubiedrenes nemainās darba vietām ar mediķēm vēl tavuprāt labajā ēkā?
Vispār jau arī pagasta pārvalde varēja uzmest aci darbiem klostera ēkā. Ja nav darba inspekcijas, kura piefiksētu, ka strādnieki objektā ir bez ķiverēm, bez drošības atsaitēm. Ak, jā, piemirsu gan Mediņa objektos visus augstais Dievs sargā, bet lūkojiet gan, ka skāde nesanāk kā Bruknā, kur strādnieks uz atklātas armatūras novēlās un reanimācijā cīnījās par savu dzīvību. Vai šis gadījums arī netika notušēts, līdzīgi kā ar bērnu izkalpināšanu? Nu ja, kā sacīt jāsaka Mediņvardiem, tiem sīkajiem tizleņiem jau tā arī vajadzēja.
Šim nekad nevienā objektā nav drošības prasību. Strādnieki žonglē pa jumtiem bez drošinājumiem utt .Pat būvobjekti netiek norobežoti, bērni brīvi tiek klāt un var kāpelēt! Vai tiešām jānotiek kādai nelaimei? Nu ją!!! Visas notikušās nelaimes tiek slēptas .
Bauskas Dzīve jūs ar novada būvvaldes būvinspektoru un valsts darba inspekciju negaidīti paviesojaties šajos objektos. Jaunuzceļamā baznīca Bruknā ar top šķiet bez papīra seguma.
kādus tik argumentus šeit neizmanto, izskatās, iesaistītie no novada un pagasta pārvaldes puses, lai novirzītu ļautiņus no pašu neizdarības. Jau gadiem zinādami kādas ir katoļu draudzes prasības. Sākot jau ar to, ka ēka atrodas uz kādreiz baznīcai un klosterim piederošās zemes, bet ne tagad, ka ēciņa ir celta vien pagājušā gadsimta 60. gados un vēl vesela rinda apvainojošu komentāru, tādu, kā kāpēc Mediņš nav saņēmis sodu par pārdarījumiem pusaudžiem un jebkādā veidā cenšoties nomelnot cilvēka veikumu. Veikumu, kas kā dadzis duras acīs pašvaldībai, redzot pašvaldības veikumu vairāk kā 30 gadu laikā. Tad, ko esat uzcēluši jūs, pat saņemot miljonus ES fondu naudas, ja pat ar putām uz lūpām jāgānās, kā paši rakstāt būdiņas dēļ, kurā jāsniedz mediķiem pakalpojumi iedzīvotājiem. Tieši jūsu attieksmes dēļ šie pakalpojumi tiek sniegti, kā paši sakāt būdiņā.
kad atjaunoja Rīgas ielu Skaistkalnē, kur tad bija visi tie papīros lūrētāji un darbu uzraudzītāji, kad iebrauktuves bija atstātas bez caurtekām un applūda gruntsgabali ielai pieguļošie. Kādus tik attaisnojumus savai nolaidībai tad nemeklējāt?
Skaistkalnes pašvaldība dara visu iespējamo,lai kko nevrētu Mediņš sagrābt.Bet Bauskas novada domē viņam ir tuvs radinieks,kurš visās viņa izdarībās atbalsta.
Un kad viņš sāks kārtot veco muitas būdu,kas atrodas pie tilta?Tur tāds bardaks.Viņš taču visu sakārtojot.
Kad valda tikai moto pirkt un pardot..tad pazud viss cilvecigais ..ak priesteri..ari tie vairs nav priesteri..alkatibas velnins parnemis pasauli..kad cilveks parastais jutas lieks un nevajadzigs tai un no ta grib atbrivoties visas izpausmes..laikam jau kaut kam tomer janotiek kautkjadam atirisanas procesam..jo pasaule no launuma un vienaldzibas vienkarsi iet bojaa..laikam jau neizbegt no bibeles paregojumiem..kas pasauli sagaida..nakotnee…bet skaistkalniesiem novelu tureties pie dieva un nepadoties..cilvekuem vajag doktoratu..kss dzuedina muesu.vajag baznicu kas dzuedina dveseli vajag kulturas namu.kas ielijsmo sirdi.un vajag labus kaiminus lietuviesus ar kuriem satikties baznica uz tilta uzspelejot akardionu un apsveicot viens otru neatkaribas dienaa…speku veselibu skaistkalnes laudim.
Tēvs Mediņš laikam uzspļauj vietējai kārtībai, ka dievnamā sertifikātus neviens nepārbauda, kalpotāji pie altāra bez maskām, dievlūdzēji lielākā daļa bez maskām, laikam jau te savi likumi…
vai tad šis “gadījums” tiešā veidā nekorelē ar valstī jau otrajā lasījumā pieņemto “labas gribas likumu”, A/Par biedra Bondara iesniegto? Likuma, kur padomju varas noziegumi, īpašumu atņemšana Latvijā dzīvojošajiem žīdiem, tiek piedēvēta vēlāk, citas okupācijas- nacistu veikumam. Vai arī šo padomju varas noziegumu, īpašuma atņemšanu katoļu draudzes klosteriem nevajadzētu pievienot likumam par restitūcijām, pirms likums tiek skatīts trešajā lasījumā. Un kā nekā mums novadnieks taču tieši no šīs apvienības, likuma par 40mlj piešķiršanu no PSRS šeit ieklīdušajiem ebrejiem, kuru vecāki un vecvecāki, iespējams, paši veica šo žīdu īpašumu nacionalizāciju
Un ko tu tagad gribēji ar to pateikt- ka ambulance, kas nepieciešama visiem skaistkalniešiem, tagad jāatdod Mediņam ,lai viņš varētu apmierināt savas neizmērojamās ambīcijas un to nojaukt, lai tur veidotu laukumu? Vai tas ir Dievam tīkams darbs , es kaut kā šaubos? Un vēl- vai tad tas nav Skaistkalnes Romas katoļu draudzes īpašums vai Pavlovsks un Mediņa privātīpašums? Lai gan draudze pakļauta Rīgas Metropolijas Romas katoļu kūrijai, bet vai Skaistkalnes draudze ir pilnīgi beztiesiska, ka uz to var tā prasti sabļaut un pateikt, jūs tur paklusējiet , bet mēs darīsim, kā paši gribēsim? Iznāk, ka visu to vajag tikai Mediņam, skaistkalniešiem, ar nelieliem izņēmumiem, to nevajag, nu skumji. Ceru, ka Dievs to postažu nepieļaus !!!!
Ko te dažas sievas var ņemties, viss, kas šobrīd notiek baznīcā un ap to, notiek uz labu ne tikai dievnamam, bet arī tās apkārtnei. To, ka baznīca iet postā, redz visi, kas apmeklējuši baznīcu, kaut vai ar cauro jumtu, sapuvušajiem logiem, birstošo apmetumu un t.t. Kur sievas bija, ka klosteris bruka kopā, neviena nerakstīja sūdzības BDZ, viss bija” labi” ? Viss, kas notiek, notiek uz labu , tā teikt – Dieva ziņā ! Skaistkalnē labas telpas doktorātam ir Tautas namam otrā pusē, ilgstoši netiek izmantotas, ērtas, plašas, atremontētas. Piebraukšana ērta, tuvu skolai, jaunai sporta zālei.
Izskatās, ka arī virtuālajā vidē Tēvam Mediņam ir sabiedriskās domas veidotāji. Tātad sievu runas nav no gaisa uzpūstas un laukumam vieta atrasta. Šķiet, kas iedomāts, tam arī jāīstenojas par katru cenu un tie skaistkalniešu pīkstieni netiks vērā ņemti.
Un kur tad tu biji tos 40 gadus, kopš klostera ēka bruka kopā, kāpēc nerakstīji BDz? Nu nebūs Skaistkalne Aglonas līmenī un nevienam arī to nevajag. Nekad nevajag uzspiest cilvēkiem to, ko viņi negrib un ko viņiem nevajag . Nekad nevajag nākt ar uguni un zobenu, tad ātri vien var panākt pretēju efektu , cilvēks ļoti jau nepieņem to, ko viņam uzspiež ar varu. Nu kam tad to tik ļoti jau vajag- Mediņa un Pavlovska radiem, un tas arī viss. Piekrītu – baznīcai vajag remontu, nu bet, lūdzu , remontējiet, pieaiciniet mācītus restauratorus , naudas taču jums netrūkst, bet neieviesiet Skaistkalnē jēdzienu mēs ( Mediņš un Pavlovskis ) un viņi ( pārējie citādi domājošie), tas nu kaut kā jau ļoti neatbilst katoļu ticībai, tās kanoniem un pamatpostulātiem, panāciet visu cilvēku atbalstu un izpratni, nenāciet ar saukli- MĒS tā gribam un tā būs. Tiešām skumji.
Nerunā visu Skaistkalniešu vārdā, baznīca nevienu nešķiro, vai ticīgais vai nē. Mediņš nevienam neko neuzspiež, ne ar zobenu, ne uguni, viņš vienkārši dara savu darbu, uz ko aicina baznīcas vadība un viņš tam ir piekritis, cik man zināms, ne labprātīgi.
Baznīcā ir savi noteikumi – ja esi piekritis būt par priesteri, jāpakļaujas baznīcas vadībai, kura lēma par remontu uzsākšanu baznīcā. Tāpat bija ar priesteri Zviedrānu, kuru pārcēla uz citu draudzi neskatoties uz daudzu Skaistkalniešu parakstītu vēstuli Bīskapam. Neviens nav mūžīgs šai pasaulē, arī Mediņš, kapā neko līdzi nepaņems, bet padarītais paliks nākamajām paaudzēm un ja tev neko nevajag, tad nerunā citu ticīgo vārdā !
2020. gada augustā bērnu tiesību aizsargi cēla trauksmi par nopietniem pārkāpumiem katoļu priestera Andreja Mediņa vadītajā Kalna svētību kopienā Bruknā, priesteris visas apsūdzības noliedza. Izmeklēšanas laikā arī Valsts policija tur konstatējusi iespējamu fizisku un emocionālu vardarbību pret vairākiem bērniem. Turklāt biedrība šajā laikā arī sodīta par izmeklēšanas vilcināšanu, vairāku mēnešu garumā nesniedzot likumsargiem svarīgu informāciju.
Lai gan šis bija viens no pēdējo gadu skaļākajiem ar baznīcu saistītajiem skandāliem, tā atrisinājums sabiedrībai tā arī netika atklāts. KĀPĒC?
Turklāt policija ierosināja vairākas administratīvo pārkāpumu lietas un vēlāk nodeva tās izvērtēšanai, taču par soda piemērošanu šajā gadījumā bija jālemj nevis bērnu tiesību inspekcijai, kas sākotnēji konstatēja pārkāpumus, vai pašai Valsts policijai, kas veica lietas izmeklēšanu, bet gan SLĒGTĀM PAŠVALDĪBU KOMISIJĀM.
Komisijas lēmumu neatklāj arī pats Mediņš. Telefonsarunā ar žurnālistu viņš saka, ka «tādu informāciju mēs neizsniedzam, un tas nav vajadzīgs». «Es domāju, ka ir pietiekoši informācijas, viss ir nodirsts, aizdirsts, piedirsts, un ko tad es ļaušu vēl kādiem tur pīkstināties?»
Arī Jelgavas diecēzes bīskaps Edvards Pavlovskis noliedza, ka zinātu pašvaldības administratīvās komisijas pieņemto lēmumu attiecībā uz ierosinātajiem administratīvajiem procesiem. Nekāds sods viņa diecēzē kalpojošajam Mediņam saistībā ar šo lietu no baznīcas puses piemērots neesot.
Vai Bruknā joprojām dzīvo arī bērni? Preses konferencē Mediņš teica, ka pēc VBTAI pārbaudēm bērnu tur vairs neesot, tomēr pieļāva iespēju, ka «aiz mīlestības» nespēs atteikt vecākiem, kas zvanīs un lūgs viņu uzņemt savus bērnus Bruknā.
Bauskas pašvaldības rīcībā esošā informācija liecina, ka Bruknas muiža turpina strādāt un darboties tikai ar pieaugušajiem.
var jau mest visādas cilpas, lai savulaik padomju varas veikto noziegumu, klostera īpašumu atņemšanu vēl šobalt dien mēģinātu attaisnot kā sabiedrības vajadzību. Tad kādēļ tā komunistiski noskaņotā tautas daļa neceļas pretstāvei trīs Latvijā dzīvojošu, no Krievijas iebraukušo ebreju izveidotās ebreju draudžu kopienas tieksmēm jau pārņemto īpašumu un vēl par šādos padomju varas noziegumos atņemtiem īpašumiem miljonu vērtē? Tad, ja pilnīgi identos gadījumos mēs šķirosim, kuri īpašumi atdodami ebreju draudzēm un kuri nav atdodami citu tautību draudzēm, tad pēc kā tas viss, piedodiet, smird? Ja visi bļāvēji, un arī tu, zaķīt cilpotāj, tādā pašā veidā vērstos pret Krupņikovu, Fiļu un vēl vienu otru ebreju draudžu apvienības locekli, kā tagad pret Mediņu un Pavlovski, tad tevi un tavu piebalsotāju filosofiju varētu saprast, bet tagad?
un ko par to saka mūsu novada varenie, galvenokārt sastāvoši no NA biedriem, vai pēdējā, pirmsvēlēšanu laikā par tādiem kļuvušie, pārbēgot no citām partijām? Vai viņiem nav saistošs NA redzējums par savulaik atņemto īpašumu restitūcijām ne tikai ebrejiem, atdodamiem arī citām draudzēm Latvijā un biedrībām ? Vai Dombrava un citi šīs apvienības biedri, kā arī visas partijas balsojums, kas uz nedēļu apturēja restitūciju likuma tālākvirzīšanu nav licis padomāt arī Bauskas novada politbirojam, bet, izskatās, priekš viņiem vēlēšanas vēl tālu
ja kāds ko sāk darīt, lai valsti sakoptu, lai tā attīrītos no gadiem piekoptās “projektu realizēšanas” jeb naudas apguves pašu iesaistīto interesēs, tad vismaz no varnešu puses un viņu līdzsskrējējiem šie darītāji ir jānoliek pie vietas, lai viņu veikums pārāk nedurtos acīs pretēji pašvaldības padarītajam. Tad, kas jums tur novada vadībai jau iepriekš nebija zināms par draudzes nodomiem, un tiešām Skaistkalnē nav nevienas pašvaldībai piederošas ēkas, kurā varētu izvietot doktorātu? Jeb vilkts līdz pēdējam, līdz jāmuld diezin kas, lai tik attaisnotu savu nevarību. Tad kā ir ar tām Kaucmindes un Bornsmides muižām, jūsu nevarības spoguļiem?
Kāds kvēls un patiess naids katrā tavā vārdā. Tā arī nesapratu, ko te viens rakstīja pār Zviedrāna aizcelšanu, bet atkal feika ziņa, Zviedrāna jau desmit gadus ir Bauskā. Tu raksti par baznīcas īpašumiem, bet zemesgrāmatā tas taču pašvaldības īpašums uz kādreizējās baznīcas zemes, vai tad pašvaldība to pleķīti nevar kompensēt un ierādīt kādā citā vietā. Un nekas jau netraucē remontēt baznīcu, dabūjiet sertificētus restauratorus un – uz priekšu.
Kas nāk ar naidu, to arī ar naidu uzņem. Kad bija sapulce Skaistkalnē, tad vajadzēja ar cilvēkiem runāt, skaidrot, bet ne draudēt- neviens te jūs neklausīsies, darīsim, kā gribēsim, un te nu ir rezultāts, pat sensenie ticīgie skaistkalnieši to neatbalsta.
tad vismaz atbildi, kā tas viss izskatās uz Saeimā nu jau līdz trešajam lasījumam nonākošā “labas gribas likuma” fona, vai šis pašvaldības īpašums nav tieši tāds pats, kā tie, jau ebrejiem atdotie un par kuriem vēl maksās miljonus? Vai tad tieši medicīniskā apkalpošana nav valsts prioritāte, bet šeit, novadā atstājama vēl dažus simtus gadus atpakaļ celtajā ēkā, līdzekļus to starpā nepārtraukti tērējot projektiem, kas pēc to realizēšanas tūlīt nododami aizmirstībai vai katru gadu simtiem tūkstošu vērtē to uzturēšana apmaksājama sabiedrībai. Vien doktorāts šo vairāk kā 30 gadu laikā nav bijis pamanāms, tā nožēlojamais stāvolis. Vai mēs patreiz cīnāmies par pašvaldības mazspēju un doktorātā strādājošo līdzšinējo darba apstākļu mūžīgu saglabāšanu un apmeklētāju ērtību nodrošināšanu,. Tad, kas ir galvenais, un pēc kā tas tracis izskatās?
tiem varasvīriem un varassievām iedzīvotājiem vajadzēja izskaidrot, cik ilgi vēl viņu ieskatā doktorāts atradīsies vēstures piemineklī, cik ilgi vēl mediķiem būs jāmokās ar vietējo apkuri un citām aizpagājušā gadsimta ērtībām? Tad, kuri būs to tagadējo mediķu maiņa, pierunājami strādāt “pierastajos” apstākļos? Vai jaunā pakalpojumu nodaļa arī piekristu strādāt šādā ēkā? Tad kas īsti ir tie doktorāta pieprasītāji esošajā ēkā, ne stagnāti, kas jau vairāk kā 30 gadu laikā, tērēdami miljonus, nav spējuši nodrošināt ar telpām mediķus, ne arī rūpējušies par pacientu ērtībām? Tad, ja kāds spēj un var izdarīt ko vairāk pat Ļatvijas zemes izpārdošanu un investoru piesaistīšanu vietējo kalpu nodarbināšanai, tad kārtējā “elle vaļā” no pašpārvaldes darbinieku puses uzsāktā
cik ilgi gan doktorāta ēka atradīsies arhitektūras piemineklī – kur tu redzi to pieminekli, vai tajā sešdesmitajos gados celtajā ēciņā, ko Mediņš , iegūstot savā īpašumā , taisās nojaukt, lai tajā vietā būvētu laukumu? Jo lielāki un grandiozāki sapņi, jo lielāka vilšanās. Varbūt lai kāds zinātājs labāk pastāsta par to zēnu – lidotāju skolu Bārbelē? Tāpat par to, cik plaši apmeklēta ir Kurmenes baznīca , cik topošās kaucmindietes jau ir piedzimušas ? Vai tā sašņorētā klostera ēka būs kaut cik droša, lai tajā varētu kaut soli spert ?
tikai nevajag izlikties par stulbāku nekā īstenībā esi, jo pat nemēģini atbildēt uz uzdotajiem tiešajam uz tevi un tavām darbībām attiecināmiem jautājumiem, vien mēģini savu nolaidību, divkosību , varas apziņas pārākumā attaisnot ar paša izdomātiem attaisnojumiem. Tad, ko tavas domubiedrenes nemainās darba vietām ar mediķēm vēl tavuprāt labajā ēkā?
Vispār jau arī pagasta pārvalde varēja uzmest aci darbiem klostera ēkā. Ja nav darba inspekcijas, kura piefiksētu, ka strādnieki objektā ir bez ķiverēm, bez drošības atsaitēm. Ak, jā, piemirsu gan Mediņa objektos visus augstais Dievs sargā, bet lūkojiet gan, ka skāde nesanāk kā Bruknā, kur strādnieks uz atklātas armatūras novēlās un reanimācijā cīnījās par savu dzīvību. Vai šis gadījums arī netika notušēts, līdzīgi kā ar bērnu izkalpināšanu? Nu ja, kā sacīt jāsaka Mediņvardiem, tiem sīkajiem tizleņiem jau tā arī vajadzēja.
Šim nekad nevienā objektā nav drošības prasību. Strādnieki žonglē pa jumtiem bez drošinājumiem utt .Pat būvobjekti netiek norobežoti, bērni brīvi tiek klāt un var kāpelēt! Vai tiešām jānotiek kādai nelaimei? Nu ją!!! Visas notikušās nelaimes tiek slēptas .
Bauskas Dzīve jūs ar novada būvvaldes būvinspektoru un valsts darba inspekciju negaidīti paviesojaties šajos objektos. Jaunuzceļamā baznīca Bruknā ar top šķiet bez papīra seguma.
kādus tik argumentus šeit neizmanto, izskatās, iesaistītie no novada un pagasta pārvaldes puses, lai novirzītu ļautiņus no pašu neizdarības. Jau gadiem zinādami kādas ir katoļu draudzes prasības. Sākot jau ar to, ka ēka atrodas uz kādreiz baznīcai un klosterim piederošās zemes, bet ne tagad, ka ēciņa ir celta vien pagājušā gadsimta 60. gados un vēl vesela rinda apvainojošu komentāru, tādu, kā kāpēc Mediņš nav saņēmis sodu par pārdarījumiem pusaudžiem un jebkādā veidā cenšoties nomelnot cilvēka veikumu. Veikumu, kas kā dadzis duras acīs pašvaldībai, redzot pašvaldības veikumu vairāk kā 30 gadu laikā. Tad, ko esat uzcēluši jūs, pat saņemot miljonus ES fondu naudas, ja pat ar putām uz lūpām jāgānās, kā paši rakstāt būdiņas dēļ, kurā jāsniedz mediķiem pakalpojumi iedzīvotājiem. Tieši jūsu attieksmes dēļ šie pakalpojumi tiek sniegti, kā paši sakāt būdiņā.
kad atjaunoja Rīgas ielu Skaistkalnē, kur tad bija visi tie papīros lūrētāji un darbu uzraudzītāji, kad iebrauktuves bija atstātas bez caurtekām un applūda gruntsgabali ielai pieguļošie. Kādus tik attaisnojumus savai nolaidībai tad nemeklējāt?
verojot Medina izdaribas ,liekas,ka pasvaldiba visu laiku piesedz un atbalsta vina gajienus.Ko vins sava galva ir izdomajis,to tik akcepte.
Skaistkalnes pašvaldība dara visu iespējamo,lai kko nevrētu Mediņš sagrābt.Bet Bauskas novada domē viņam ir tuvs radinieks,kurš visās viņa izdarībās atbalsta.
Un kad viņš sāks kārtot veco muitas būdu,kas atrodas pie tilta?Tur tāds bardaks.Viņš taču visu sakārtojot.