Rundāles pagastā pēc ziemas sezonas atsākušies pārbūves darbi uz autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija. Objektā strādā SIA «Valkas ceļi», kas tiesības brauktuvi remontēt ieguva atklātā konkursā. Sākotnēji līgums slēgts par 211 010,11 eiro (bez PVN), bet pagājušā gada beigās slēgta vienošanās par 47 705 eiro būvniecības sadārdzinājuma kompensāciju.
SIA «Valkas ceļi» būvdarbu vadītājs Renārs Avotiņš atklāja, ka rosība objektā atsākusies jau aprīļa sākumā. Apsekojot uz vietas, secināts, ka ceļš ziemas sezonu izturējis godam, labi izstāvējis, izskalojumu nav bijis. Pašlaik tiek rakti grāvji, nostiprinātas nogāzes, vesta melnzeme un veikta apzaļumošana.
Pēc specifikācijām virsmu var apstrādāt pēc 15. maija. Viss gan atkarīgs no laikapstākļiem, jo maijs var būt arī mānīgs. Taču, ja gaisa temperatūra konstanti turēsies virs plus desmit grādu atzīmes, dubulto virsmas apstrādi var veikt arī agrāk. Līdz tam gan jāpagūst tikt galā ar visiem tā saucamajiem apdares darbiem.
R. Avotiņš ir pārliecināts, ka termiņos iekļausies un jau no šī gada jūnija ikviens varēs līdzeno melno brauktuvi izmantot. Viņš nemācēja teikt, vai gaidāms arī kāds svinīgs atklāšanas pasākums, jo tādus būvnieki paši neicinē. Ja pašvaldību rosinās un rīkos, SIA «Valkas ceļi» sola piedalīties.
Uzņēmumam šis objekts ir viens no pirmajiem, kur šosezon pēc tehniskā pārtraukuma atsākti darbi. Kopumā vērtējot pasūtījumu «ceļiniekiem», šogad darba ir mazāk, spriež R. Avotiņš. «Kopējais budžets valsts ceļu remontam saglabājas līdzīgs kā pagājušajā gadā, bet, ņemot vērā, ka cenas ir augušas, attiecīgi ir mazāks pasūtījumu apmērs ceļu būvniekiem. Tālab lielu izaugsmi, izrāvienu šogad neprognozējam. Cerēsim, ka noturēsimies,» pauž R. Avotiņš.
Viņš uzsver, ka samazinājies LVC pasūtījums arī dubultajai virsmas apstrādei, pērn tika atvēlēts finansējums, lai varētu veikt dubultās virsmas apstrādi 200 km garumā, bet šogad vien 67 kilometri. «Iespējams, ņemts vērā sabiedrības spiediens, ka ar šīm virsmām ir problēmas, tālab LVC lielā apmērā šādus darbus nepasūta,» teic R. Avotiņš.
Jau iepriekš vēstījām, ka novada pašvaldībā šī ceļa remontdarbus pamatoja ar to, ka tas visās kartēs iezīmēts kā tūrisma un veloceļš, bet katru gadu vietvara saņēmusi pretenzijas par šīs brauktuves stāvokli. Pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Tāpat nebija iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te varēja līdzēt tikai pārbūve.
Projekta kopējās būvdarbu izmaksas (pirms izmaiņām) bija 255 322,23 eiro (ar PVN), autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā veido 267 773,13 eiro.
Pagājušā gada 9. augustā tika iesniegts SIA «Valkas ceļi» iesniegums par cenu indeksāciju objektam «Autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve», kuram pievienoti materiālu piegādātāju piedāvājumi un darbu izmaksu sadārdzinājuma izvērsts aprēķins. Būvuzņēmēja SIA «Valkas ceļi» izmaksu sadārdzinājumu attiecinājusi uz tādām pozīcijām kā mehānismi, minerālmateriāli un bituma izstrādājumi. Bauskas novada pašvaldības būvniecības nodaļas speciālisti izskatīja iesniegto dokumentāciju un secināja, ka norādītās izmaksas atbilst pašreizējai tirgus situācijai valstī.
Pamatojoties uz būvuzņēmēja iesniegto izmaksu sadārdzinājuma aprēķinu, kā arī ņemot vērā būvniecības nodaļas speciālistu izvērtējumu, lai īstenotu investīciju projektu «Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve 1806 metru garumā posmā no 0,0. km līdz 1,806. km», būvdarbu izmaksu sadārdzinājuma segšanai pašvaldība 2022. gada 22. decembrī atbalstīja lēmumu par papildu finansējuma 47 704,95 EUR (ieskaitot PVN) apmērā piešķiršanu.
Jā ļoti svaŕīga magistrāle pat melo klās!!! Kas ta tur no vaenajiem dzīvo! Tad jau vaŕēja visu to ceļu noklāt ar asfaltu no viietas kur beidzas pirmsVažītes kapiem līdz tai Mežotnes vokzālam!
iemācies no sākuma pareizi rakstīt, un tad kaut ko komentē.
Okmanis nopirka māju uz tā ceļa aiz Ziedoņiem.
Klajš interešu konflikts. Ja tur liks asfaltu, tad ir jautājums, kāpēc tāda prioritāte šim ceļam, ja visas Bauskas ielas ir bedrainas?
Bauskas ielas ir drausmīgas- bedrainas.
Absolūti vitāls un svarīgs projekts Bauskas labklājībai un attīstībai. Brīnums, ka tik lēti izgāja cauri.
Joks, protams. Šo posmu varēja vispār likvidēt vai kā minimums neaiztikt. Cik tur auto gada laikā izbrauc cauri, 2? 🙂
Tur ir tikai viena māja Svarenieces pārējā teritorija ir aizaugums. Bet solīja ka melnais segums būs gar Važīti, taču jau te jau ir sadārdzinājums,tad naudas jau melnajam segumam visa ceļa garumā nebūs.