Uz Bauskas šosejas (A7) posmā no Iecavas līdz Bauskai (44,8.-65,45. km) turpinās seguma atjaunošana. Darbus veic SIA «Strabag», plānots, ka šonedēļ sāks asfaltbetona frēzēšanu un neilgi pēc tam arī asfaltbetona ieklāšanu. Satiksme tiks ierobežota līdz pieciem posmiem, portālu informēja SIA «Strabag» projektu vadītājs Andris Flugrāts.
Viņš apliecināja, ka darbs naktīs, kad satiksmes intensitāte ir viszemākā, nav paredzēts. A. Flugrāts akcentēja, ka pasūtītājs nav noteicis veikt būvdarbus nakts laikā, tāpēc tas arī netiks darīts. Darbs naktī rada ievērojamu būvniecības izmaksu pieaugumu.
Pagājušajā nedēļā pieauga autovadītāju neapmierinātība ar pavadīto laiku remontējamā posmā. Sākotnēji, lai no Bauskas aizbrauktu uz Rīgu bija nepieciešamas vairāk kā divas stundas, dažkārt pat trīs. Aplikācija “Waze” ieteica uz Rīgu ceļu mērot caur Jelgavu.
Valsts SIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) pārstāve Anna Kononova paskaidroja, ka pagājušajā nedēļā caurtekas pārbūves darba vietā vairākas reizes tika pārregulēti luksofora darbības laiki, lai sasniegtu optimālo variantu. Tomēr pēcpusdienā pie luksofora rindas joprojām veidojās, tālab būvniekam tika dotas norādes, pie izteikti liela satiksmes pieplūduma no vienas puses, piesaistīt regulētājus.
“Ceļa remontdarbu laikā ir jārēķinās ar papildus laiku ceļā un tas jāplāno, ir arī iespēja izvēlēties citus maršrutus. Veikt brauktuves remontdarbus bez satiksmes ierobežojumiem nav iespējams.
Būvnieku, būvuzraudzības un LVC kolēģi, kas piedalās būvdarbos, norāda, ka pārsvarā gaidīšanas laks remontdarbu zonā ir mazāks nekā 20 minūtes. Savukārt navigācijas ieteikumi maršrutam ir saistīti ne tikai ar šiem remontdarbiem, bet arī ar citiem, kas patlaban notiek uz A7. Veicot remontdarbus, uz valsts autoceļiem, darbs nakts stundās tiek praktizēts ļoti reti. Naktī veikt darbus ir bīstamāk, lielāki riski kvalitātei un zemāks ražīgums, kas nozīmē, ka darbi notiek ilgāk,” norāda A. Kononova.
Valsts SIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Heinsberga atklāja, ka pēc pārvadātāja (SIA “Nordeka”) sniegtās informācijas, reisu kavējumi ceļa remontdarbu dēļ sastrēgumstundās mēdz būt apmēram 20 minūtes, tomēr arī ne visiem reisiem un visos gadījumos. Tas sakrīt arī ar remonta darba veicēju prognozēm par remontdarbu šķērsošanai paredzamo laiku.
Vaicājot, vai nav izsvērts, kādu reisu no Bauskas uz Rīgu novirzīt caur Jelgavu, apbraucot remontējamo posmu, S. Heinsberga norādīja, ka tā kā arī uz autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) šobrīd notiek remonta darbi un vērojama atsevišķu reisu kavēšanās (līdzīgi kā uz A7), kā arī izpildot maršrutu caur Jelgavu, pasažieru apmaiņa varētu notikt tikai pieturas Rīgas SAO un Bauskas autoostā (šobrīd maršrutā no Rīgas līdz Bauskas ir 36 pieturas), reisu novirzīšana caur Jelgavu netiek plānota.