Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Autovadītājs: Atjaunotajā A7 ceļa posmā Iecava-Bauska nepārtrauktās brauktuves malu līnijas apgrūtina satiksmi

Bauskas novada iedzīvotājs Kārlis kā autobraucējs ar stāžu no 1976. gada «Bauskas Dzīvei» pauda sašutumu un izbrīnu par brauktuves A7 atjaunoto posmu no Bauskas līdz Iecavai. Lūk, viņa vēstījums:

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Ir jauki, ka viss atjaunots, nosacīti skaisti ir. Par ieguldītajiem miljoniem visām salaiduma vietām arī vajadzēja būt kā galdam! Mani tomēr visvairāk satrauc satiksmes organizācija, jo posmā no Bauskas līdz Iecavai gar malām ir nepārtrauktā līnija. Kāda jēga ir paplašinātajai asfalta malai, kas sākotnēji bija domāta, lai intensīvas satiksmes gadījumā būtu iespēja pabraukt uz malu un būtu iespēja apdzīt, ja tur ir nepārtrauktā līnija?! Līdz Codei, no Zorģiem līdz Iecavai. Palaist mašīnu, pabraucot vairāk uz malu, nevar, nepārkāpjot noteikumus. Kur loģika? Vai tiešām tagad tas viss ceļa posms pēkšņi kļuvis tik bīstams, ka malā nevar ne nobraukt, ne apstāties, nekā? Kā, piemēram, ražas novākšanas laikā kombains, nepārkāpjot noteikumus, nedrīkst braukt pa to malu. Un aiz tā veidosies kilometriem gara rinda.

Interesanti ir, braucot arī pagriezienā uz Mežotni Draudzības ielas krustojumā. Tā jau kreisais pagrieziens ir bīstams, bet ne tik ļoti, lai to vietu uzskatītu par melno punktu, tagad viena josla kalnā augšā, viena – no kalna lejā. Tā vidējā josla ir kreisie pagriezieni gan uz Mežotni, gan Mēmeles ielu. Kāpēc vidusposms ir satiksmei liegts, jo «zebra» uzkrāsota?! Vidējās joslas, kur kreisie pagriezieni, ir tik īsas, ja, piemēram, divām «fūrēm» vienai aiz otras būs vajadzība griezties pa kreisi, tās nemaz nevar tai joslā nostāties, tas nozīmē, nepārkāpjot noteikumus, ja nebrauc uz «zebras» virsū, aiz otras mašīnas momentā būs sastrēgums. Kāpēc nevarēja to posmu smuki pārdalīt uz pusēm un kreisos pagriezienus sākt no puses? Kārtējo reizi gribējām, kā labāk, bet iznāca sliktāk.

No pilsētas braucot uz uzņēmumu «Kronis», satiksmes organizācija mainīta, kreisais pagrieziens bija bīstams. Labā josla – uz Mēmeles ielu, vidējā josla – taisni kalnā, kreisā josla – uz «Kroni». Viss ir jauki, viss ir skaisti, bet ceļa zīme, kas informē par braukšanas virzienu joslās, uzlikta tik tuvu tilta galam, ka šoferis nepaspēj orientēties un atkal ir spiests pārkāpt noteikumus un braukt pa nepārtrauktajām līnijām. Manuprāt, zīmei vajadzēja būt šaipus tiltam. Tās ir kliedzošas neizdarības. Nav nekādas loģikas satiksmes organizācijā.»

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Latvijas Valsts ceļi» komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova paskaidroja, ka analizējot ilggadējo pieredzi, secināts, ka autoceļa normālprofils NP14A ar pārtrauktu nomales svītru (aiz nomales svītras vēl ir 1,5 m plata asfalta josla) no satiksmes drošības viedokļa ir satiksmē daudz bīstamāks nekā ar nepārtrauktu nomales svītru. Līdz ar to «Latvijas Valsts ceļi» pakāpeniski pāriet no autoceļa normālprofila NP14A ar pārtrauktu nomales svītru uz normālprofilu NP14A ar nepārtrauktu nomales svītru.

«Kreiso pagriezienu joslas uz autoceļa A7 Bauskā pie Draudzības ielas krustojuma ir izprojektētas atbilstoši projektēšanas standartu prasībām. Līdzšinējie novērojumi neliecina, ka vajadzētu veidoties sastrēgumiem kreisā pagrieziena joslās pie Draudzības ielas.

Tiks uzstādīta vēl viena norādījuma zīme 513. «Braukšanas virzieni joslās» (pirmszīme) pirms jau uzstādītās 513. zīmes, kas uzlikta vietā, kur veidojas paplašinājums kreisā pagrieziena joslai pirms Mēmeles ielas/Dārznieku ielas krustojuma, braucot virzienā no Bauskas uz Rīgu,» skaidro A. Kononova.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz kj Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (20)

  1. Opi?! Ja nav jaudas vairāk brukt, tad nebrauc. Vienīgais papildzimes varētu uzstādit pilsētā par satiksmes organizācijas maiņu. Taad būtu viss kārtībā.

    7
    27
  2. arī tu reiz būsi opis. bet tadus gailīšus ka tevi lieliski var redzēt uz Bauskas apļa, kur brauc pēc pašiem vien izdomātiem likumiem. Šajā aplī jau sen nepieciešams pastāvēt ceļu policijai un pavērot situāciju sastrēgumlaikā.

    23
    3
  3. Ļoti jocīgs ir krustojums no Mēmeles ielas uz Kronis, satiksme ir paliela un izbraucot, virzienā uz Bausku, IR pārsteigums, ka esi iebraucis pretējā joslā, jo tā ir domāta nogriešanai uz Kronis, bet pie visa jau var pierast

    16
    2
  4. Ekspluatācijai neatbilstošs aplis tomēr ir pārmetums projektētājiem nevis šoferiem. Arī šoferi, protams, ir pie vainas pārkāpjot noteikums un nepareizi izbraucot, jau tā mazo apli.
    Skumji ir tas, ka jau gadiem pašvaldība tikai runā….runā…un runā, bet lietas labā neko nedara. Es nevaru saprast cik grūti atrast dažus tūkstošus, lai uzstādītu pāris zīmes, un ar ceļu krāsojumu sašaurināt posmu no Plūdoņa ielas līdz aplim kalnā.
    “Vai mums būs bezgalīgi sastrēgumi!” : tūlīt kāds bļaus. Nebūs! Iespējams kādā dienas brīdi satiksme būs lēnāka, bet arī to var viegli atrisināt. Kā jau es esmu teicis, tiekam vaļā no divām gājēju pārejām pie apļa un satiksme jau būs raitāka. Vēl jo vairāk, ka uz Lietuvas pusi ir 2 pārejas mazāk kā 100 metros. Kādam nolūkam ? Ir jāsakārto pilsētas infrastruktūra, jo vēl vairākus gadus mums būs jārēķinās ar pārslogotu mašīnu plūsmu cauri pilsētai. Jāsakārto tā lai vienā joslā caur to varētu izbraukt maksimāli ātrāk. Kā šoferis kurš ikdienā pārvietojas pa pilsētu un tam neredzu nekādus šķēršļus.

    18
    5
  5. Piekrītu par krustojumu ar Mēmeles ielu, tur būtībā pietrūka ceļa krāsojuma no Mēmeles ielas virzienā uz tiltu un otrādi virzienā uz Rīgu. Ar īsām pārtrauktām līnijām uzkrāsot virzienu un krustojums kļūs vēl drošāks.

  6. Jā! Papildzīme noteikti ir vajadzīga.Pirmo reizi braucot pa tiltu virzienā uz Rīgu aiz fūrēm,praktiski tilta galā pēkšņi ieraugi ,ka jau jāmaina josla.

    10
  7. Vel neesam iemacijusies ne musdienu platjoslu celus buvet, ne logisku satiksmi organ. Cela posma no rigas- bauska uzjautrina tas asfalta seguma atstatas malas. Kam tas domatas!? Apbrinoju tos projektetajus , kuri sezot pie dat. Izskatas, ka tur pat isti nav ne bijusi., ne braukusii…

    17
    1
  8. Esmu spiests atzit, ka tranzita cels riga- bauska ka bija ta ari palika naves soseja…ta ari neviens neko plataku nespeja izdomat, ka vien atjaunot jau ta pietiekami labu cela segumu…zel…

    20
    2
  9. Nu par apliem ir cits stasts. Nakas vien piekrist raksta autoram. Opits vai neopits, bet iztirzata doma pareiza. Un ,kas ir tas linijas, aiz kuram vairak ka grunts seguma metrs … vietas, kur nav ne cilveku, ne dzivnieku!?

    15
    1
  10. Projektēts atbilstoši projektēšanas normatīviem. Tikai šos ceļu projektēšanas normatīvus neviens nav redzējis, ieskaitot projektētājus. Ja datora ekrānā izskatās smuki, tad projektu boss paraksta. Tas nekas, ka students-projektētājs nezina fūru izmērus, bremzēšanas ceļus, pagrieziena rādiusus, fūru, autobusu, spectehnikas augstumus, ieskriešanās joslu nepieciešamos garumus, satiksmes noteikumus ne tik.

    27
    1
  11. Un, ko šie visi normativi dod!?, vai atziņu, ka pie šiem šaurajiem un sudajaniem celiemm varu neatgriezties majas… un te vel muldēšana par promilēm…varbūt pienāks laiks, kad tie pareizie pārsēsedisies uz mopēdiem…

  12. krāsa ir iepirkta un tā ir jāizlieto, citādi zaudēs kvalitāti. Pie reizes vajadzēja uzprasīt atraktīvajai dāmai, kā ar tām “interaktīvajām” ceļazīmēm, simtu tūkstošu vērtībā, arī to, uz Lietuvas pusi no Bauskas uzstādīto, diez vai kāds ir redzējis darbojamies attiecīgo laika apstākļu “darbībā”?

    12
  13. Tās zīmes vispār ir pēdējā naudas izsviešana. Brīdina par miglu vai lietu, it kā braucot mēs to neredzētu.

    14
  14. Nu vispār braucot kalnā aiz tilta mežotnes virz.viss ir sačakarēts.tur abos virzienos bija 2joslas un nogriezties pa kreisi nebija nekādu problēmu.toties tagad no mežotnes ,ja gribi izdarīt labo pagriezienu gaidi kā muļķis intensīvā satiksmē,jo visi sadzīti viena joslā .kad bija 2 normalas tad pa malējo pamatā brauca tie ,kas no rīgas nogriezās uz mežotni un nalejā josla bija relatīvi brīva,lai no mežotnes pagrieztos pa labi.un tieši tas pats murgs otrā virzienā.par nepārtrauktajām linijām tads pat stulbums.pēc butības tagad intensīvā satiksmē operativie dienesti var gaudodami skriet pa šoseju cik grib.bez likuma pārkapuma garām viņi netiek.un runājot par ceļu projektētājiem…pirms viņiem ,kāds izsniedz diplomu viņiem vajadzētu iekāpt lielajā lauksainmiecības tehnikā un pašiem izbraukt savus brīnumprojektu ceļus.it sevišķi jaunuzceptie grants ceļi,kur abās pusēs izkasīti milzu grāvji un ceļš uztaisīts tik šaurs,ka 2vieglie jau knapi samainās,bet vēl interesantāk paliek ,kad uz tada ceļa parādās kombains.varbūt pašvaldībām vajag sākt domāt ar to orgānu kas ir uz pleciem.

    16
  15. pie sautleriem vispar kadi 30 metri vecais asfalts netika mainits jauno taja vieta piedzina pec veca un ta ari palika. laikam naudu kads par daudz iebazis kabatas. vispar cela posms bauska-iecava ir nevis atjaunots bet pa jaunam sabojats. kvalitate ir tuvu nullei

  16. Ja ir tik grūti braukt, varbūt tad nebraukt? Lai nu ko, bet sodu par braukšanu aiz nepārtrauktās līnijas uz A7 es vēl neesmu saņēmis, kaut gan nepārtraukto sanāk bieži pārkāpt… Tā pat arī pārzīmētais posms iebraucot Bauskā… Pirmajā reizē bija zināms šoks, jo ierastā vide bija mainīta. Tajā pašā laikā uzskatu, ka tagad tur ir drošāk. Tā arī būtu pareizāk, ja tiek nodalīti tie, kas grib veikt pagriezienus no tiem, kas turpina kustību taisni. Un tas, ka nav vietas uz nogriešanās joslas divām fūrēm, arī muļķības. Tās pārsvītrotās saliņas tieši tāpēc ir domātas, lai būtu, kur palikt… Te gan jāpiebilst, ka taisni jābrīnās, ka nav stabiņi salikti, kā šosejas turpinājumā aiz Bauskas… Tas gan būtu stulbuma kalngals. Viss, ko vajag – uz ceļa sekot līdzi zīmēm, līnijām, kā arī veselajam saprātam, jo pirmie divi nosauktie mēdz arī nebūt. Ir jau kadri arī bez saprāta, bet tā jau ir katra paša individuāla problēma… Laimīgu ceļu!

    1
    3
  17. viss jau tavā skatījumā būtu labi, ja vien tavu braukšanas stilu pa un aiz nepārtrauktajai līnijai uz brauktuves, un paliekot nesodītam, demokrātiskās valstīs neuzskatītu par tiesisko nihilismu, kas “banānu republikās” ir plaši izplatīts, jo zināms, sods par pārkāpumu nesekos. Vien paliek jautājums, kuri ir tie, kam šajā gadījumā vajadzēja tās līnijas un par tām izdoto naudu?

  18. Kad tā par pumpu pie Šosejniekiem? Brauc pa tik gludu ceļu un te pēkšņi tramplīns.

  19. vēl pavisam nesen par nepārtrauktas baltās līnijas šķērsošanu bija paredzēts sods 40 eiro apmērā, kā arī 1soda punkts vadītājam, tiesa, nezinu, kā ir tagad, pēc policijas iecirkņu reorganizācijas. Kaut arī agrāk šo SN punktu ne visi eduardi ņēma vērā. Piemēram atstājot savu auto iepretim veikalam “Duna”, tā pārkāpjot paši un spiežot pārkāpt citus, kuri brauc pa šo ceļa posmu, jo no pārkāpēja auto līdz nepārtrauktajai līnijai labi ja metrs, un nākamajam vadītajam jāpārkāpj SN lai turpinātu ceļu vai jāapstājas, kas arī nav atļauts.

  20. Autoceļu un ielu būvnoteikumus ir parakstījis iekšlietu ministrs. Būvniecība ir Ekonomikas ministrijas pārziņā, bet ceļi ir Satiksmes ministrijas pārziņā. Šajos būvnoteikumos beigu daļā ļoti bieži ir sastopams vārds “svītrots”. Nav arī neviena cipara saistībā ar ceļiem. Jocīgi.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.