Bauskas novada pašvaldība eksperimenta veidā plāno atteikties no vismaz vienas braukšanas joslas pilsētas vēsturiskajā centrā Kalna ielā, informēja Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA).

Nākamnedēļ pašvaldībai gaidāma tikšanās ar projektētāju, kas sagatavotu attiecīgo dokumentāciju.
“Mēģināsim uz eksperimenta laiku Kalna ielā samazināt vienu braukšanas joslu. Kopā ar projektētāju lemsim, vai eksperimenta laikā nepieciešams samazināt līdz vienai braukšanas joslai katrā ceļa pusē. Ja nākamnedēļ vienojamies, pēc tam sagatavojam dokumentāciju un iesniedzam uzņēmumam “Latvijas Valsts ceļi”, tad šogad to varētu realizēt,” skaidro A. Okmanis. Viņš piebilst, ka turpmākais process atkarīgs no eksperimentā izdarītajiem secinājumiem.
Jau ziņots, ka pagājušajā mēnesī Bauskas novada pašvaldība organizēja konferenci “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?”, lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.
Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.
Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.