Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskā “melnākais punkts” ceļu satiksmē lielveikala “Rimi” autostāvvieta

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu pēdējos septiņos gados bijis tirdzniecības centru “Spice” un “Akropole Alfa” autostāvvietās, portālu informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Gints Lazdiņš.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Diemžēl tradicionāli, jau vairāku gadu garumā, bīstamākās vietas autovadītājiem ir lielveikalu stāvlaukumi, kuros tiek reģistrēts lielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits, turklāt šāda tendence ir novērojama gan Rīgā, gan citur valstī,” teic LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB dati liecina, ka pēdējo septiņu gadu laikā Rīgā visvairāk (810) ceļu satiksmes negadījumi reģistrēti tirdzniecības centra “Spice” autostāvvietā, savukārt pie tirdzniecības centra “Alfa” fiksēti 713 negadījumi. Trešais lielākais ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars (556) Rīgā reģistrēts tā saucamajā Dreiliņu rotācijas aplī, kur satiekas Lubānas, Augusta Deglava un Juglas ielas. Vienlaikus LTAB atzīmē, ka pēdējo 2 gadu laikā (2021.gads un šī gada 11 mēneši) lielākais negadījumu skaits fiksēts tirdzniecības centra “Akropole” stāvvietā – attiecīgi 95 un 84 negadījumi.

Zemgalē visvairāk negadījumu fiksēts Jelgavā pie tirdzniecības centra “Valdeka” – 220, pie lielveikala “Rimi” Katoļu ielā – 219, kā arī Bauskā lielveikala “Rimi” un degvielas uzpildes stacijas “Neste” stāvlaukumā – 181.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vidzemē, pēc LTAB datiem, autobraucējiem bīstamākā vieta ir pie tirdzniecības centra “Apelsīns” Ādažos, kur pēdējo septiņu gadu laikā fiksēti 223 ceļu satiksmes negadījumi. Vienlaikus 192 negadījumi reģistrēti Valmierā pie tirdzniecības centra “Valleta”, bet 123 – Siguldā pie tirdzniecības centra “Šokolāde”. 

Kurzemē attiecīgajā periodā visvairāk ceļu satiksmes negadījumu fiksēts Liepājā pie “Rietumu centra” – 161,seko Ventspils pie lielveikala “Rimi” Lielajā prospektā – 97, bet 92 negadījumi notikuši Liepājā rotācijas aplī pie Cukura ielas. 

Latgalē, pēc LTAB vēstītā, “melnākais punkts” ceļu satiksmē ir “Ditton nams” Daugavpilī, kur pēdējos septiņos gados fiksēti 238 ceļu satiksmes negadījumi. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Statistika par visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek apkopota LTAB tiešsaistes kartē (https://www.ltab.lv/riki-autovaditajiem/csng-karte/) un ļauj detalizēti izvērtēt bīstamākos punktus, kuros notiek CSNg, pēc negadījumu skaita, sekām (nodarīto zaudējumu apmērs), gan vietas un norises laika.

LTAB tiešsaistes kartē apkopotā statistika liecina, ka noteiktās vietās ik mēnesi notiek līdz pat desmit CSNg, kas bieži vien saistīti ar autovadītāju neuzmanību, veicot nepārdomātus manevrus, vieglprātību un koncentrācijas trūkumu vadot transportlīdzekli, kā arī citiem faktoriem, kurus iespējams novērst, savlaicīgi brīdinot autovadītājus būt uzmanīgākiem.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (19)

  1. Īpaši neparocīgs ir “Mājai un Dārzam” stāvlaukums,pat labāk vnk atstāt turpat netālu uz ielas!

    16
    1
  2. Stāvlaukumus projektē meitenes bez automašīnām, atbilstoši novecojušajiem standartiem, kas neatbilst reālajiem auto izmēriem. Zināms glābiņš ir skujiņas veida stāvvietas.

    16
    1
  3. avārijas un daudzuprāt “neizbraucamie stāvlaukumi vien liecina- kādā praktiskās braukšanas sagatavotības stadijā ir autoskolas beigušie, jau ar tiesībām kabatā. Piedevām, diezgan bieži braukšanu stāvlaukumos un ne tikai apgrūtina ne viena vien “pofigista” visatļautība- ka tik man labi. Tiešām labi, ka tomēr ar mašīnu vēl nevar iebraukt veikalā….

    6
    4
  4. ir jau tāds teiciens, ka sliktam dejotājam… Bet bez iepriekš minētā, arī pārējiem lielveikaliem tomēr vajadzētu ņemt piemēru kaut vai no LIFL stāvlaukumos pielietotā. Vai tiešām domājat, ka nedaudz lielāka “sķirba” starp novietotajiem auto samazinās jūsu klientu skaitu? Varbūt, skatoties uz ne vienu vien “iesācēju” ar pat gados mērāmu šofera stāžu, ir pat otrādi, viņiem tas klientu loks paplašinās, jo zināms, tur kāds “pimziemnieks” sānos neiebrauks

  5. Godīgi sakot Rimi laukums ir samērā ērts un drošs, bet auto braucēju kultūra ir briesmīga, jo nejēdz labās rokas likumu un griež līkumos pretējā joslā. Vēl ir mīnuss ka mašīnas saliek uz braucamajām daļām. Vajadzētu dzeltenās līnijas sazīmēt un salikt sodus tad sāks saprast.

    16
    2
  6. Mājai un dārzam stāvlaukumam vajag apstāties un stāvēt lieguma zīmi iebraucot iekšā kreisajā pusē. Jo ja tur saliek mašīnas un kāds brauc iekšā nav iespējams vairs izbraukt.
    Cilvēki mācieties noparkoties un būs viss ērti, bet kad cilvēks nomet savu mašīnu slīpi un izrāpjas no sava auto atsitot savas durvis pret cita auto, tas tiešām vairs nav pieņemami.

    11
  7. Bauskā vismelnākais punkts ir pats Rimi ar savām “iecementētajām”, vājprātīgi augstajām cenām.

    21
    4
  8. Viens no melnākajiem punktiem Bauskā ir Neste benzīntanks Rimi laukumā ar tur pēc burgeru izsalkušo autovadītāju novietotajām mašīnām diegvielas uzpildes pozicijās. Tā vien gribas kāda transporta līdzekli “nosvētīt” ar beisbola nūju, novēlot labu apetīti.

    23
  9. Latvija stāvus bagāta paliktu, ja sāktu iekasēt soda naudas no tiem, kas izbraucot no Rimi uz Pionieru ielu neatļauti griež pa kreisi. Uzlieciet kameru uz jaunā Veselības centra jumta un sāciet beidzot sodīt tos nekaunīgos ceļazīmju ignorētājus.

    19
    12
  10. Nekad nepiekritīšu,ka tehniski izbraukt ļoti,neērti iekārtotus stāvlaukumus būtu teiksim būtiskāk nekā visādās situācijās reaģēt pilsētā un uz šosejas-tur kļūdas izmaksā daudz dārgāk teiksim tā!Vismaz man ir dabas dota lieliska reakcija ko esmu izkopusi braucot dinamiski ar riteni un tas palīdz braucot ar auto!Ja ir sajūta,ka stāvlaukums ir pārpildīts,neērti izbraucams,tad pilnīgi bez sirdsapziņas pārmetumiem var atstāt mašīnu kkur netālu,tā nav obligācija braukt konkrēti tur!

  11. Melnais punkts,un tas tapēc ka Aunu bars lielāko ties neievēro labās rokas likumu,bbrauc ar klapēm uz acīm…..Atgādini autobraucējiem Nēesat vieni uz ceļa.Arī gājējiem ir priekšroka uz Rimi stāvlaukuma.

  12. RIMI, MAXIMA, KURŠI laukumu jārekonstruē.Gaismekļus vajag daudz mazāk, garākos mastos, vairākus gaismekļus vienā mastā energoefektīvākus, varētu likvidēt lielāko daļu gaismekļu saliņu. Pie reizes varētu rekonstruēt stāvvietu, gājēju pāreju marķējumu optimālā virzienā.

  13. “Melnais punkts”, kurā, it īpaši sestdienās, biezā slānī sabrauc lauku pāķi no tuvienes un tālienes, kuri paraduši parkoties un auto durvis atspert vaļā ar tādu vērienu, it kā vēl joprojām atrastos pļavas vidū pie savas sētas kūtspakaļas.

    6
    9
  14. varbūt, tomēr sākumā patrenējies uz laukuma ar četriem uz tā izvietotiem parastiem māla ķieģeļiem? Kā arī- vēlams iegriezies turpat RIMI esošajā optikas veikalā….

  15. Bauskas RIMI īpašniekam lieli prieki,sniegs stāvlaukumā nokusīs,nebūs jātīra! Tāpat priecājās Rimi sētnieks,kurš gadu no gada ziemās nevīžo notīrīt sniegu!!!

  16. RIMI laukums varbūt arī ir riska un konfiktu vieta. Cilvēki nav labojami, kaut ko ir ko jālabo laukuma īpašniekam, kas laikam nav RIMI. Tomēr stāvlaukums dod darbu autoservisiem un vienkārši meistariem, patukšo apdrošinātāju maciņu, uzdzen adrenalīnu, samazina auto pārdošanas vērtību, dāvā prieku ja neviens mašīnu neapskādē (šoreiz).

  17. te būt jāņem vērā “seno” valstu pieredze, ka tajās braucēji lielākoties mašīnas atstāj pa vidu tām paredzētajos, ar līnijām iekrāsotajos laukumiņos, jo savādāk, ja esi atstājis “uz līnijas”, seko sods, bet ja pārāk tuvu tai, aizrādījums, un tur policisti neaizgriež galvas, redzot kādu šādi novietotu vai pamestu savu paziņu vai citādi “svarīgas” personas automobili. Kā arī, būtu jābūt tā, ka tiesības nevarētu dabūt, ja nespēj auto atpakaļgaitā vadīt vien orientējoties atpakaļskata spoguļos. Tam jābūt kā normai, jo pa aizmugurējo logu visbiežāk nekas cits kā dubļu kārta uz loga nav redzams

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.