
Bauskas ielās pirmdien, 24. aprīlī, vietējais uzņēmums SIA «Viona» sācis bedru remontu. Bauskas pilsētas nodaļas vadītāja Dace Šķiliņa norādīja, ka pašlaik tiks lāpītas tikai avārijas bedres, kas rada draudus satiksmes drošībai, bet masveida bedrīšu remontdarbi sāksies maijā, kad iestāsies labvēlīgi laikapstākļi karstā asfalta tehnoloģijas izmantošanai.
Līdz šim pilsētā pielietotas divas tehnoloģijas – aukstā asfalta un karstā asfalta tehnoloģija. Šogad, izvērtējot pieejamo finansējumu, nolemts izmēģināt šķembu un bitumena emulsijas tehnoloģiju. Pielietojot šo metodi bedru remontdarbiem, izmanto divas saistvielas – bitumena emulsiju (piķi) un šķembas. Tā ir ekonomiski pamatota, teju trīs reizes lētāka par auksto asfaltu, turklāt darbi paveicami salīdzinoši ātri.
«Šī tehnoloģija ir tikpat noturīga kā karstais asfalts, bet vienkārši to līdz šim pilsētā nepraktizējām, jo pa virsu bitumam tiek bērtas smalkās šķembas un pie ātruma 50 km/h nav izslēgts, ka akmeņi lido pa gaisu, radot draudus apkārtējiem. Pilsētā tomēr līdz šim pieturējāmies pie asfalta masas – karstās vai aukstās, taču viss plūst un mainās, ekonomijas nolūkos pašlaik izmēģināsim šo tehnoloģiju. Ja šķembas labi iestrādā, pa gaisu nekam nevajadzētu lidot, bet, protams, garantijas nav, tālab skatīsimies pēc paveiktā darba un vērtēsim, vai ir nepieciešams remontdarbu posmos izvietot brīdinājuma ceļa zīmes,» paskaidroja Bauskas novada pašvaldības būvinženiere Agita Eglinska.

Bauskas pilsētas nodaļas vadītāja D. Šķiliņa atzina, ka nebūtu saprātīgi lāpīt bedres ar izmaksās dārgāku metodi. «Tagad pēkšņi iestājās karstas dienas, bet turpmāk tiek prognozēts aukstuma vilnis. Karsto asfaltu var iestrādāt, ja vidējā gaisa temperatūra ir plus desmit grādi. Parasti ar šo tehnoloģiju bedru remonts Bauskā tiek veikts maija sākumā, un šis gads nebūs izņēmums. Mazliet vēl ir jāpaciešas, jo tad varēsim paveikt daudz vairāk. Auksto asfaltu noteikti neizmantosim, jo tās ir neprātīgas izmaksas,» paziņo D. Šķiliņa.

Jautāta, cik daudz līdzekļu šogad plānots atvēlēt bedrīšu remontam, vai ir pārpalikums no ziemas naudas, vai kādu Bauskas ielu paredzēts atjaunot, D. Šķiliņa pagaidām atturējās no precīziem komentāriem.
«Bauskā pietiekami daudz ielu ir ļoti sliktā stāvoklī, mazākām ieliņām pavisam noteikti nāksies pagaidīt. Salātu ielā šogad tiks veikts tikai bedrīšu remonts, bet ar tādu gaišu skatu, ka notiek ielas pārbūves projektēšanas darbi un nākamgad nopietnās problēmas, kas saistījās ar šo brauktuvi, tiks atrisinātas. Vai varēsim kādu Bauskas ielas posmu atjaunot, vai visa nauda aizies tikai bedrīšu remontos, to pašlaik pateikt nevaru,» skaidroja D. Šķiliņa.
Iepriekš Bauskas ielās bedru remontdarbus veica pašvaldības uzņēmums SIA «Vides serviss». D. Šķiliņa atklāja, ka šie darbi no līguma ir izņemti ārā, jo SIA «Vides serviss» izcenojumi bijuši ļoti dārgi. «SIA «Vides serviss» deleģējuma līgumā darbi ir atstāti, lai varētu uzdot, ja būs nepieciešamība, bet dotācijas līgumā to pašlaik nav, jo pakalpojumi tiek ņemti no tā uzņēmuma, kas sniedz lētāk,» pastāstīja D. Šķiliņa.
Ar SIA «Viona» līgums par Bauskas novada ielu un ceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu noslēgts 2020. gada 11. novembrī uz 36 mēnešiem, tas darbojas visā Bauskas apvienības teritorijā, līguma summa bija 2 998 164,90 eiro bez PVN.
«Bauskas novada domi vispār vajadzētu iesūdzēt tiesā, cilvēki nespēj mašīnas remontēt, pilsēta vienās bedrēs. Turklāt ilglaicīgi tiek pieļauts, ka asfaltā daudzviet ir asas un dziļas bedres, kurās var riepu pārsist. Tās ir atrunas, ka nepietiek naudas, var pašvaldība pataupīt, jo, kā redzams, līdzekļu ir pietiekami, lai miljonus iegrūstu dažādās būvēs Bauskā, Iecavā un Vecumniekos. Pilsētā jau nav vairs, ko lāpīt. Palūkojiet, kāda ir Saules iela, – vienās bedrēs, Upmalas iela sabrukusi, Slimnīcas un Dārza iela nav labākas, nerunājot jau par mazākām brauktuvēm!» savu sašutumu pauž baušķenieks Andris.
Viņaprāt, tas ir nepieņemami, ka ar pašu lētāko metodi tagad lāpīs ielas. No šķembu šalts var ciest ne tikai automašīnas stikls, bet arī visa automašīnas priekša, ieskaitot lukturus. Tāpat kāds akmens gabals var trāpīt gājējam. «Mazajās ielās ātrumu jau neuzņems, taču no «spolētājiem», «driftētājiem» tu nevari būt pasargāts, tie ir uzrodas visā pilsētā, kāds tur brīnums, ja uzraus arī kādu šķembu gaisā, tikai jautājums, kur tā piezemēsies…» tā baušķenieks Andris.
