
Valsts ceļu stāvoklis Bauskas novada pagastos tik tālu nokaitinājis ne tikai iedzīvotājus, bet arī Bauskas novada domes deputātus, ka plānos ir aicināt valsts augstākās amatpersonas un pieprasīt risinājumus, kas gadiem jau ir solīti, bet nav īstenoti.
Bauskas novada domes 22. februāra sēdē jautājumu aktualizēja deputāte Ināra Pētersone: «Par tiem pašiem nelaimīgajiem valsts ceļiem. Varbūt varam uzaicināt premjeru un satiksmes ministru pie mums un pārrunāt? Arī par tiem ceļiem, pa kuriem brauc skolēnu autobusi. Ceļi ir briesmīgi. Esmu runājusi ar ceļu daļu. Neizskatās, ka kaut kas uzlabosies. Ir pienācis brīdis, kad premjeri, satiksmes ministru un izglītības un zinātnes ministri var uzaicināt. Saprotu, ka sarunas notiek, bet ar to ir par maz.»

Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks informēja, ka plānā ir konference par Bauskas pilsētas apvedceļu, bet atzina, ka pašlaik pagastu valsts ceļu stāvoklis ir svarīgāks jautājums. «Ar satiksmes ministru ir sarežģīti atsaucības ziņā, bet vērsīsimies pie visiem ar lūgumu,» tā A. Mačeks.
Deputāte I. Pētersone aicināja risināt jautājumu caur premjerministri, kas attiecīgi organizētu ministrus, piesaistot arī ekonomikas ministru, jo problēma ir aktuāla arī uzņēmējiem. «Ieteiktu uzrunāt rakstiski. Lai nav tā, ka apsola, bet nenosauc termiņus un neatbild. Vajadzētu, ka tikšanās reizē piedalās arī iedzīvotāju padomju pārstāvji. Nepieciešams sagatavot vizuālo materiālu, lai redzētu, kā izskatās ceļu posmi, un ministri saprastu, par ko ņemamies, par ko sirds sāp,» tā I. Pētersone.
Reaģējot uz teikto A. Mačeks atzina, ka izdarīs to maksimāli ātri.
Vakar publisku aicinājumu izteikusi arī Autotransporta direkcija (ATD), kas reģionālo autobusu kustības nodrošināšanai lūdz uzlabot valsts autoceļu stāvokli.
Autotransporta direkcija norāda, ka ir vērsusies pie “Latvijas valsts ceļu” vadības ar lūgumu iespējami ātrākā laikā rast iespēju uzlabot autoceļu stāvokli, lai reģionālo autobusu maršrutu pasažieri varētu izmantot tiesības pārvietoties.
ATD uzsver, ka direkcija regulāri saņem reģionālo autobusu maršrutu pārvadātāju informāciju par sliktiem ceļu stāvokļiem, kuru rezultātā nav iespējams nodrošināt pasažieru apkalpošanu.
Kā vienu no piemēriem direkcija min sabiedrisko transporta pārvadātāju SIA “Norma-A”, kas pasažieru pārvadājumus nodrošina ar zīmolu “Ecolines”. Pārvadātājs ir informējis ATD par nespēju izpildīt atsevišķus reģionālās nozīmes autobusu maršruta Rīga-Ezere reisus posmā starp Auci un Rubu-Ezeri, ņemot vērā autoceļa Auce-Vadakste slikto stāvokli, kā arī autoceļa Vītiņi-Vadakste slikto stāvokli, kas būtu alternatīvs ceļš braukšanai starp Auci un Rubu.
Tādējādi iedzīvotājiem netiek nodrošinātas pilnvērtīgas pārvietošanās iespējas, uzsver direkcijā.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Savukārt LVC pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka remontdarbi valsts autoceļos tiek īstenoti atbilstoši Ministru kabineta ziņojumiem un stratēģijām. Tajos norādīti valsts reģionālo un vietējo ceļu posmi, kuros plānots veikt ieguldījumus un remontdarbus. Visi pārējie ceļi tiek un tiks uzturēti tikai ar ikdienas uzturēšanas darbiem.
LVC uzsver, ka vairāku gadu desmitu garumā valsts ceļu tīklam tiek piešķirts nepietiekams finansējums, kā rezultātā nav iespējams veikt visus nepieciešamos darbus uz visiem vairāk nekā 20 000 kilometriem valsts autoceļu. Tādējādi ieguldījumi un būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši ceļu noslogojumam, satiksmes intensitātei un tehniskajām stāvoklim.