
Bauskas novadā šogad plānots sākt “Rail Baltica” būvdarbus, bet apvedceļam veikt tikai izpētes aktualizāciju, ziņo aģentūra LETA.
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs apliecināja, ka Bauskas un Iecavas apvedceļi plānoti kā nākamie publiskās un privātās partnerības (PPP) projekti. “Esmu uzdevis kolēģiem sagatavot nepieciešamos dokumentus, lai tuvāko mēnešu laikā šo jautājumu aktualizētu valdībā. Mums ir svarīgi mazināt satiksmes noslodzi Bauskā, kur katru dienu šķērso vairāki tūkstoši smagā transporta vienību, radot bīstamību un apgrūtinošus dzīves apstākļus vietējiem iedzīvotājiem.
Kopumā šo abu apvedceļu izbūve, savienojot tos ar Ķekavas apvedceļu, nodrošinās būtiski ātrāku un drošāku Latvijas savienojumu ar Lietuvu un tālāk ar pārējo Eiropu. Tāpat šī ceļa attīstība ir skatāma kontekstā ar visa “Via Baltica” attīstību,” teic satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Patlaban notiek iepirkums par Bauskas apvedceļa izpētes aktualizāciju, līgumu plānots noslēgt gada otrajā pusē, bet izpētes pabeigšanas termiņš būs 2024.gada rudens. Izbūvēt Bauskas apvedceļu plānots līdz 2030.gadam, komentēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāve Anna Kononova. Projektam ir veikti finanšu un ekonomiskie aprēķini, kas tiks iesniegti Ministru kabinetā, kas lems par to, vai Bauskas apvedceļa būvniecība tiks realizēta kā nākamais publiskās un privātās partnerības projekts.
Bauskas novads ir pirmais, kurā notiks “Rail Baltica” būvniecības darbi ārpus Rīgas, norādīja “Eiropas dzelzceļa līniju” pārstāve Linda Pastare. Pašlaik norit būvatļauju sagatavošana un nekustamo īpašumu atsavināšanas process. Tomēr darbu sākuma datumus vēl nav iespējams nosaukt, jo nav vēl beidzies iepirkums. Vasaras sākumā iecerēta līguma parakstīšana ar iepirkumā izvēlēto būvnieku. Darbi sāksies gada otrajā pusē ar infrastruktūras apkopes punkta būvdarbiem, ko izmantos kā būvniecības loģistikas bāzi. Šai bāzei izbūvēs saslēgumu ar jau esošo dzelzceļa līniju. Pēc tam sāksies tiltu pār Mēmeli un Iecavu būvniecība. “Rail Baltica” būvniecību plānots pabeigt 2030.gadā.

Foto: Publicitātes attēls