Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novada VPVKAC pirmajā pusgadā sniegti vairāk nekā 9500 pakalpojumi

Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) Bauskā nodrošina iedzīvotājiem iespēju vienuviet saņemt informāciju un palīdzību valsts un pašvaldības pakalpojumu pieteikšanā. Centra darbības mērķis ir atvieglot iedzīvotājiem piekļuvi dažādiem pakalpojumiem, piedāvājot ērtu un efektīvu apkalpošanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja Dina Bērziņa norāda, ka VPVKAC darbinieku uzdevums ir ne tikai sniegt informāciju, bet arī praktiski palīdzēt iedzīvotājiem aizpildīt nepieciešamos dokumentus un pieteikumus.

VPVKAC sniedz 13 valsts iestāžu pakalpojumus, ar kurām ir noslēgti sadarbības līgumi, – Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts zemes dienesta, Lauksaimniecības datu centra, Lauku atbalsta dienesta, Veselības un darbspējas ekspertīzes ārstu valsts komisijas, Sociālās integrācijas valsts aģentūras, Būvniecības valsts kontroles biroja un Nacionālais veselības dienesta.

Kā pieprasītākos pakalpojumus D. Bērziņa «Bauskas Dzīvei» min dzīvesvietas deklarāciju, algas nodokļu grāmatiņu, ienākumu deklarāciju iesniegšanu, atbalstu darbam ar elektroniskās deklarēšanas sistēmu, slimības pabalstu pieteikumus un citus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

D. Bērziņa uzskaita darbinieku pienākumus – pieņemt klientus, izzināt viņu apmeklējuma iemeslus, sniegt atbalstu valsts pārvaldes pakalpojumu portālā «Latvija.lv», palīdzot e-pakalpojumu pieteikšanā, apmācīt iedzīvotājus darbā ar datoru un internetu, ja tas nepieciešams, lai varētu saņemt pakalpojumu. Iedzīvotājiem, kuriem nav digitālo rīku izmantošanas iespējas, sniegt palīdzību valsts iestāžu pakalpojumu saņemšanā ar pilnvarotā e-pakalpojuma risinājumu, sniegt visiem Latvijas iedzīvotājiem telefonisku atbalstu pa tālruni par valsts pārvaldes pakalpojumiem.

Attālinātas, personalizētas konsultācijas organizēšana un skaidrošana ar atsevišķu valsts iestāžu speciālistiem, konsultācija par oficiālās elektroniskās adreses izveidošanu un lietošanu, kā arī pieņemt klātienē korespondenci, iedzīvotāju iesniegumus un dokumentus, izvērtēt tos, reģistrēt dokumentu vadības sistēmā un nodot izskatīšanai, izskatīt klientu pieprasījumus, rast risinājumus, izskaidrot pakalpojumu atšķirības, piedāvāt alternatīvas, palīdzēt klientiem pieņemt lēmumus, noformēt mutiskus iesniegumus rakstveidā.

Izsniegt klientiem pakalpojumu pieprasīšanas veidlapas, informēt par veidlapu aizpildīšanu, izsniegt klientiem pašvaldības darbinieku sagatavotās izziņas, atļaujas, atbildes uz iesniegumiem, informācijas pieprasījumiem. Nodrošināt klientu apkalpošanas centra darbības nepārtrauktību, nepieciešamības gadījumā deklarēt dzīvesvietu. Dokumentu vadības sistēmā «Lietvaris» reģistrēt klientu apkalpošanas centrā saņemtos grāmatvedības dokumentus, izsoļu un nekustamā īpašuma atsavināšanas pieteikumus, nodrošināt to apriti saskaņā ar noteikto kārtību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Darbiniekiem ir nepieciešams sadarboties ar pašvaldības struktūrvienībām un iestādēm, risināt nestandarta situācijas, izskaidrot apmeklētājiem pareizo problēmu risinājumu secību, piebilst D. Bērziņa.

Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja paskaidro, ka darbinieki veic arī papildu pienākumus – Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumus, pieņemot anketas, reģistrē fizisko personu reģistros. Informācija par periodu 2024. gadā no 1. janvāra līdz 30. jūnijam – Ukrainas civiliedzīvotājiem ir sniegti 64 pakalpojumi, no tiem 49 – Bauskas Klientu apkalpošanas centrā. Papildus no 2024. gada 1. februāra visi Bauskas novada klientu apkalpošanas centri sniedz atbalstu iedzīvotāja kartes pieteikšanā un izsniegšanā. No 1. februāra, kad sākām piedāvāt iedzīvotāju kartes, līdz 30. jūnijam ir pieņemti 164 pieteikumi, no tiem 119 pieteikumi ir Bauskas VPVKAC.

D. Bērziņa norāda, ka Klientu apkalpošanas centros neuzskaita, cik klientu atnākuši: «Uzskaita pakalpojumus, kurus sniedzām un kurus saņēma klients. 2024. gada pirmajā pusgadā Bauskas Klientu apkalpošanas centrā sniegts 3531 pakalpojums, visā Bauskas novadā – 9552 pakalpojumi. Bauskā mēnesī sniedz 589 pakalpojumus, Bauskas novadā – 1587 pakalpojumus, dienā Bauskas centrā – 30 pakalpojumus, visā novadā – 80 pakalpojumus.»

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas novadā darbojas deviņi valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri. No 2025. gada plānots atvērt vēl piecus klientu apkalpošanas centru kontaktpunktus, nodrošinot iespēju novada iedzīvotājiem vieglāk, ērtāk un ātrāk saņemt valsts un pašvaldības pakalpojumus tuvāk dzīvesvietai.

«Gribu uzsvērt, ka tā nav viena joma kā tradicionālā klientu apkalpošanas centrā. Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros speciālistam nepieciešamas plašas un daudzpusīgas zināšanas. Jābūt gatavam atbildēt uz jebkuru jautājumu, jābūt komunikablam, jāprot rast risinājumu, plaši skaidrot, jābūt informācijas nesējam, valsts un sava novada patriotam,» akcentē Dina Bērziņa.

Foto: No “Bauskas Dzīves” arhīva

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.