Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novads meklēs jaunu vizuālo identitāti, līdzšinējo tā arī neiedzīvinot

Īsti neiedzīvinot, pirms trīs gadiem tapušo Bauskas novada vizuālo identitāti, pašvaldībā šogad sākts darbs pie jaunas Bauskas novada vizuālā tēla koncepcijas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jāatgādina, ka neilgi pirms novadu reformas, 2020. gada 27. februārī Bauskas novada domes sēdē deputāti apstiprināja izstrādāto Bauskas novada vizuālo identitāti. Par 8000 eiro (bez PVN) tapusī Bauskas novada vizuālā identitāte apvienoja vairāku veidu simboliku. “B” kā Bauskas sākumburts un spēcīgs alfabēta otrais burts. No elektroniskajām kartēm paņemts apdzīvotu vietu apzīmējums. Sagriežot to horizontāli skatāms bezgalības apzīmējums, ar ko papildus asociāciju rada garā, nepārtrauktā līnija. Vidū dubultā līnija, kas satiksmes apzīmējumos simbolizē augstas intensitātes kustības ceļu – maģistrāli.

“Bauska kā dažādu fizisku un domātu ceļu satikšanās punkts. Cēlu domu ceļu un cilvēcisku ideju saskarsmes punkts. Kustība. Attīstība. Līnijas ved skatienu sev līdzi un veicina simbola dinamiku,” paskaidroja vizuālās identitātes veidotāji.

Iepriekš tika pārmests, ka uzsvars tiek likts tikai uz Bausku, izlaižot “novada” tekstu. Tolaik pašvaldībā norādīja, ka Bauskas pilsēta ir reizē novada simbols un šajā situācijā papildus teksts esot savā ziņā lieks.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Teritoriālās reformas rezultātā apvienos Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novadu, un taps Bauskas novads ar reģionālo centru Bauskā. Jaunajam logotipam jāapvieno un jāsimbolizē tā kopējā attīstība. Logo lietojumam jākalpo visa novada labā,” tā tika pausts vizuālās identitātes aprakstā.

Iepriekšējā Bauskas novada sasaukuma deputāti lemšanas brīdī par jauno Bauskas novada vizuālo identitāti. Foto: no arhīva.

 2021. gada 1. jūlijā stājās spēkā administratīvi teritoriālā reforma un darbu sāka apvienotā Bauskas novada pašvaldība. Publiski vajadzība pēc jauna novada logo netika pausta, bet pašvaldības kuluāros šī ideja apspriesta.

Bauskas novada domē informēja, ka iepriekšējos gados vairāki komunikācijas speciālisti ir veikuši padziļinātu esošās situācijas analīzi un snieguši rekomendācijas turpmākajai veiksmīgas komunikācijas un zīmola vadībai pašvaldībā un attīstības stratēģisko mērķu īstenošanai Bauskas novadā saskaņā ar izstrādātajiem attīstības plānošanas dokumentiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pagājušajā gadā Bauskas novada domes pārstāvji piedalījušies mācību seminārā par pašvaldības iekšējo un ārējo komunikāciju, publiskā tēla veidošanu, kur analizēja esošo situāciju, tai skaitā arī vizuālo identitāti. Eksperti savā vērtējumā norādījuši, ka esošais zīmols neaptver un neatspoguļo visu Bauskas novadu. Tai skaitā, tika uzsvērts, ka ir rekomendējami izstrādāt jaunu vizuālo identitāti, tās izstrādē iesaistot vietējās kopienas. To arī vietvara grasās darīt.

“Gadu diskutējām, ko un kā darīt, konsultējoties ar komunikāciju speciālistiem, nonācām pie slēdziena, ka nepieciešams identitāti pārstrādāt. Esošā atbilst Bauskas pilsētai, bet nav vienota tēla novadam. Ja 2020. gadā kopīgi būtu veidojuši, nevis viens pats vecais Bauskas novads, tad droši vien tā zīme būtu citādāka. Pašlaik es “B” burtā nesaskatu, kā var “pievilkt” Vecumniekus, Iecavu un Rundāli, jo tie ar šo burtu nav saistīti,” norāda Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.

Viņš atklāja, ka sākotnēji bijusi doma mainīt arī Bauskas novada ģerboni. Tika izzināts, vai visiem būs pieņemams līdzšinējais. Visvairāk protestējuši Vecumnieku puses deputāti, taču beigu beigās deputāti nobalsoja par esošā saglabāšanu. Turklāt tajā brīdī bijis arī solījums, ka vizuālā identitāte tiks izstrādāta no jauna.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Vajag, lai vizuālajā tēlā nolasāma ne tikai Bauska un tranzītceļi. Jāatrod veids un risinājums, lai iedzīvotājs Kurmenē, Skaistkalnē, Svitenē sajūt piederību Bauskas novadam,” vajadzību pēc jaunas vizuālās identitātes skaidro A. Okmanis.

Vaicājot par iespējamām izmaksām, priekšsēdētājs apliecina, ka nenoliedzami visas reformas saistās ar izdevumiem. “Arī šajā gadījumā viss kaut ko maksā. Taču jāņem vērā, ka esošos reprezentatīvos materiālus ārā neviens nemetīs. Arī zīmes, kas ir novietotas uz Bauskas pilsētas robežas, tiks saglabātas, jo atspoguļo Bausku, tādējādi šeit nekādu papildu izmaksu nebūs. Es atzīmētu, ka identitāte vairāk strādā digitālā vidē, tur arī to pēc iespējas iedzīvinās – sociālie tīkli, aplikācija, mājaslapa,” norāda A. Okmanis.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis. Foto: no arhīva

Citādās domās ir bijušais Bauskas novada domes deputāts, tagad – Saeimas deputāts Arnolds Jātnieks. Viņš vadīja domi laikā, kad tika izstrādāta jaunā Bauskas novada vizuālā identitāte. A. Jātnieks uzsvēra, ka jau nobalsojis, atbalstot esošo novada vizuālo identitāti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Bauskas novadam identitāte tika izstrādāta atbilstoši teritoriālā mārketinga teorijai. Esošā identitāte pat ļoti atbilst jaunajam novadam, ir spēcīga un efektīvi lietojama. Pilnīgi nepamatota ir doma, ka vajadzīgs jauns logotips. Tālākā redzējumā, ņemot vērā jau jaunās teritorijas, logotipā skaidri redzama Bauska ar ceļiem un upju krustojumu, kur satiekas visas četras novada apvienības kopā vienā veselā.

Pašreizējā novada vadība nemaz nav centusies virzīt un atbalstīt jau izstrādāto projektu. Es jau šo jautājumu biju pārrunājis un lūdzis sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājai iespēju piedalīties sarunās. Uzaicinājumu neesmu saņēmis.

Jau jaunā novada darbības sākumā tika strikti paziņots – veidosim citu, un viss. Ir pārsteidzoša tik vienaldzīga attieksme un cenšanās noslēpt jebkuru informāciju par šo tēmu. Mums jaunā novada pirmajās domes sēdēs jaunā vadība jau vēlējās mainīt Bauskas novada ģerboni, kur arī bija salīdzinoši lielas izmaksas, tomēr palika vecais, jau pierastais. Šīs lietas nav tās, kuras būtu jāmaina, kad iepatīkas. Domāju, ka tas maksās ļoti daudz tanī brīdī, kad to gribēs ieviest,” pauda A. Jātnieks.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Vizuālā identitāte jaunajā novadā netika iedzīvināta. Šāds bija izstrādātāju piedāvājums pašvaldības apbalvojumiem.
Turpretī Bauskas novada pašvaldība pati jau ir radījusi savu logo- stilizēts ozolu. Tas skatā no augšpuses simbolizējot jauno Bauskas novadu. Četri koka zari – apvienotie novadi – Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku, sadalās 20 atsevišķos zaros, kuri simbolizē jaunā Bauskas novada teritoriālo iedalījumu.
Zelta ozola zīme ir centrā arī Bauskas novada domes Goda rakstiem. Foto: No arhīva

Bijusī Bauskas novada sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina neuzskata, ka šī brīža prioritāte Bauskas novadam būtu veidot jaunu vizuālo identitāti, īpaši tāpēc, ka esošā vizuālā identitāte, viņasprāt, būtu pilnīgi loģiski transformējama un pielāgojama jaunajai situācijai.

“Esošās vizuālās identitātes izstrādes laiks – pirms plānotās administratīvi teritoriālās reformas – protams, raisīja jautājumus, tomēr jau tobrīd tas bija loģiski pamatojams. Stiprinot Bauskas novadu kā centrālo novadu, kuram tiks pievienotas citu novadu teritorijas, tika nostiprinātas tās vērtības, kuras ir svarīgas novadam un nav pretrunā arī ar jaunveidojamās teritorijas nākotnes attīstības virzieniem  – vietu, kura ir draudzīga dzīvošanai, kurā tiek sekmēta uzņēmējdarbība un kura ir aicinoša viesiem.

Mulsina, ka apvienotā Bauskas novada vadība tā arī necentās nekādā veidā stimulēt esošās vizuālās identitātes iedzīvināšanu jaunizveidotā novada teritorijā, gluži pretēji, jau sākotnēji, bez diskusijas, definēja tās nepiemērotību. Ja neizpratni radīja vizuālajā identitātē iekļautais sauklis “Bauska”, tad šo varēja pielāgot un mainīt atbilstoši vēlamajam t.i. atbilstoši jaunās novada vadības izpratnei un ņemot vērā jauno situāciju, lai gan jāteic, ka no teritoriālā mārketinga viedokļa vārda “Bauska” izmantošana novada vizuālajā identitātē ir absolūti teorētiski un praktiski pamatojama, jo pasvītro novada centru, atpazīstamāko novada teritoriālo vienību,” sacīja I. Šomina.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa atzīmēja, ka Bauskas novads pirms teritoriālās reformas bija vienīgais no apvienojamajiem novadiem, kuram vizuālā identitāte tika izstrādāta atbilstoši teritoriālā mārketinga teorijai. Tās izstrāde bija viens no posmiem secīgu darbību virknē ar mērķi veidot vienotu teritoriālo mārketingu.

“Sociālajā platformā “Facebook” aicināju Bauskas novada pašvaldības pārstāvjus skaidrot, kādos pētījumos balstīta jaunizstrādājamā vizuālā identitāte, kāds būs saturs, ko ar šo identitāti novads vēlas izcelt, kādas aktivitātes tas pasvītros un pastiprinās to ietekmi? Vizuālā identitāte jeb logo pats par sevi ir tukša skaņa, ja to nepiepilda ar jēgpilnu, iepriekš definētu, saturu un formu.

Vizuālā identitāte nevar tikt balstīta jēdzienos “patīk”/“nepatīk”, tai ir jābūt jēgpilni izskaidrojamai, citādi no teritoriālā mārketinga viedokļa tai nav jēgas, bet vizuālo identitāti veido ar mērķi stiprināt un attīstīt teritoriālo mārketingu. Jebkuras darbības jēga ir to secīgumā, šeit, savukārt, es saskatu ačgārnu pieeju gan no praktiskā, gan teorētiskā viedokļa, tāpēc labprāt būtu uzklausījusi skaidrojumu, kā vizuālās identitātes izstrāde šobrīd tiek interpretēta kontekstā ar teritoriālo mārketingu. Šādu skaidrojumu, gan, diemžēl, neesmu saņēmusi.

Manā ieskatā, tas, ko šobrīd vēlas veidot vietējā pašvaldība nekādā gadījumā nav definējama kā vizuālā identitāte tās teorētiskajā izpratnē, līdz ar to, jo vairāk uzskatu, ka šāda rīcība neatbilst jēgpilnai izpratnei par pašvaldības budžeta līdzekļu pārdomātu izmantošanu,” tā I. Šomina.

Izstrādātais piedāvājums uzņēmējiem identificēt savu ražojumu ar Bauskas novadu.

Bauskas novads nav vienīgā pašvaldība, kurai pirms novadu reformas ir tapusi jauna vizuālā identitāte. 2021. gada sākumā jauna vizuālā identitāte izstrādāta Kuldīgas novadam.

Kuldīgas novada domes izpilddirektore  Ilze Dambīte-Damberga pastāstīja, ka Kuldīgas novada zīmola vizuālā identitāte, kas mērķtiecīgi arvien plašāk tiek lietota novada mārketinga materiālos, sākotnēji izstrādāta Kuldīgas novada pašvaldībai startējot konkursā par “Eiropas kultūras galvaspilsētas 2027” titulu. Konkursa kārtībā tika izvēlēta dizaina aģentūras “Overpriced” veidotais zīmola vizuālās identitātes risinājums.

Zīmols stāsta par pilsētu, kas novērtē savu vēsturi, bet vienmēr gatava atklāt sevi no jauna. Par identitātes vadmotīvu kļuvušas Kuldīgas lidojošās zivis, kas, tāpat kā pilsētas iedzīvotāji, ir sava ceļa gājējas. “Zīmola dizaina pamatā tiek apspēlēts Kuldīgas iniciālis, kurā netieši norādīta arī atsauce uz šīm lidojošajām zivīm kā cita ceļa gājējām. Kopumā zīmola dizains pauž vēstījumu par Kuldīgu, kas izteikti mīl savu pagātni, bet ir gatava pa neierastiem ceļiem doties jaunos sevis meklējumos,” pašvaldībai skaidrojis “Overpriced” vadītājs Aigars Mamis.

I. Dambīte-Damberga norādīja, ka pēc 2021. gada reformas, jaunajam Kuldīgas novadam sastāvot no trīs iepriekš esošiem novadiem – Alsungas novada, Kuldīgas novada, Skrundas novada – Kuldīgas zīmola vizuālā identitāte pamazām mērķtiecīgi tiek transformēta kā novada vizuālā identitāte.

Foto: Kuldīgas novada pašvaldība

Arī Madonas novada pašvaldībai pirms novadu apvienošanas tapusi jauna vizuālā identitāte, kas radīta, lai spētu skaidrāk pozicionētu novada tēlu, kā arī, lai skaidrotu novada nozīmi Vidzemes, Latvijas, kā arī Eiropas mērogā. Novada jaunais logo veidots lakonisks un viegli atpazīstams, ietverot vārdu spēli “Mana Madona”.

“Vēlamies, lai ikviens novada iedzīvotājs būtu lepns par vietu, no kuras nācis – gan skaistās dabas dēļ, gan kultūrvēsturiskā mantojuma dēļ, tāpat arī tamdēļ, ka novads nemitīgi attīstās un spēj iet līdzi laikam. Vizuālā identitāte ir viens no pasākumu kopumiem, kas, pēc manām domām, veicina novada attīstību un vairo novada atpazīstamību citos Latvijas reģionos, kā arī iedzīvotāju pašapziņu un lokālpatriotismu,” atzīmēja Madonas novada pašvaldības priekšsēdētājs Agris Lungevičs.

“Mēs esam Latvijas augstākais novads, kā to akcentē arī novada leģenda, un mūsu mērķis ir sasniegt visaugstāko dzīves līmeni reģionā. Kā reģionālajam centram mums ir svarīgi iet līdzi laikam, cenšoties dažādos veidos piesaistīt novadam investīcijas, atbalstīt uzņēmējus, kā arī spēt uzrunāt cilvēkus atgriezties atpakaļ – uz dzīvi novadā. Tas var spēlēt būtisku lomu arī dažādu darba vakanču aizpildīšanā, spējot uzrunāt speciālistus no dažādām sfērām, izvēlēties par labu novadam,” skaidroja Madonas novada pašvaldībā.


“Manuprāt, esam atraduši ideālu zīmola esenci Madonas novadam – “Esam augstāk! Madonas novads ir augstākais novads Latvijā pēc fakta, bet kas pats svarīgākais – tas ir uz darbību aicinošs. Skatāmies augstāk! Darām augstāk! Dzīvojam augstāk! Mēs taču gribam būt augstāk! Savukārt, zīmola grafiskais risinājums “MANA MADONA” dod iespēju gan iedzīvotājiem, gan viesiem aizpildīt to ar savu pieredzi, emocijām un iecerēto – tātad padarīt to dzīvu!” identitātes būtību atklāj grafiskā dizaina kompānija “BrandBox” Foto: Madonas novada pašvaldība

Madonas novada pašvaldības vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Riekstiņa atklāja, ka Madonas novadam pēc reformas pievienojās trīs novadi – Ērgļu, Cesvaines un Lubānas, tādējādi apvienotajā novadā tagad ir trīs pilsētas – Madona, Lubāna un Cesvaine.

“Jauno identitāti izveidojām 2019. gada beigās un šobrīd nav bijušas nekādas runas, ka būtu nepieciešama jauna vizuālā identitāte. Neslēpšu, ka arī pievienoto pašvaldību iedzīvotāji sākotnēji neasociēja sevi ar Madonas novadu, taču ne jau mēs bijām tie, kuri šo reformu iniciēja. Identitātē nevar ietilpināt visu garo nosaukumu iekšā, jāsaprot, ka pirmais vārds jau raisa asociācijas ar novada pašvaldību. Neapšaubāmi, ka arī nelielās vietvaras grib būt izceltas un svarīgas, viņiem liekas, ka tiek atņemts lokālpatriorisms un piederība šai vietai. Tomēr visu izšķir laiks.

Šobrīd citas pašvaldības ļoti labi lieto šo jauno Madonas novada identitāti, grūtāk iet ar Cesvaini. Es domāju, ka tas ir laika jautājums,” teic I. Riekstiņa.

Viņa minēja, ka, iespējams, izšķirīgs moments šajā jautājumā ir tas, ka pie varas Madonas novadā palika iepriekšējā domes vadība. “Tāpēc sašutuma nekāda nav, taču jāņem vērā arī tas, ka tās ir milzīgas izmaksas. Tagad tāda modes tendence – mainīt visu pēc kārtas, bet mēs paliksim tādi, kādi esam.

Šo pievienoto pašvaldību iedzīvotājiem ir jāpieņem, jāsaprot arī tas, ka vairāk mēs varam kopā, nekā atsevišķi. Šobrīd izstrādājam vienotu komunikācijas stratēģiju, kur ir iekļauta šī identitāte – “Mana Madona”. Madona ir centrs un jāseko šim centram,” uzsvēra I. Riekstiņa.

Bauskas novada pašvaldība jau paguvusi veikt tirgus izpēti par jaunas vizuālās identitātes izstrādi. Bauskas novada domē atklāja, ka aptaujāti trīs uzņēmumi – SIA “OZOLS IR”, SIA “H2E” un SIA “Overpriced”. Jāmin, ka pēdējie divi sevi ir parādījuši pašvaldību zīmolu izstrādē. Zīmolu dizaina studija “Overpriced“, veidojusi arī Saldus un Valmieras vizuālo identitāti, kā arī pagājušajā gadā atsvaidzinājusi Rīgas vizuālo tēlu

SIA “Overpriced” Edīte Garjāne apstiprināja, ka piedalījušies ar savu piedāvājumu minētajā tirgus izpētē. “Tas gan nedeva aplēses pilnīgi visām darba uzdevuma pozīcijām, jo papildinošajā e-pastā mūsu sarakstē ar kontaktpersonu no novada minējām to, ka mūsuprāt, viņu sniegtā specifikācija bija nepilnīga un dažviet – apšaubāmas kvalitātes (t.i. radot bažas par to, vai tiks sasniegts labākais rezultāts). Aicinājām novada pārstāvjus arī sazvanīties, bet uz šo atbildi nesaņēmām,” pavēstīja E. Garjāne. 

Bauskas novada domē informēja, ka Bauskas novada vizuālo identitāti veidot uzticēs SIA “OZOLS IR”. Uzņēmuma speciālisti veiks esošās situācijas analīzi un novērtējumu, izstrādās logotipu un vadlīnijas tā lietošanai. Tirgus izpētē piedāvātā cena par pakalpojumu – 9 750,00 (bez PVN), kopā ar PVN summa ir 11 797,50 eiro. Minētā summa ir iekļauta pašvaldības sabiedrisko attiecību nodaļas budžeta priekšlikumā 2023. gadam.

Par pašreizējās identitātes zīmes saglabāšanu uzsākta arī parakstu vākšana portālā “Mana balss”. Šodien, 11. februārī, līdz plkst. 11 to bija parakstījuši 325 iedzīvotāji. Iniciatīvas iesniedzējs Kaspars Kalējs ReTV pastāstīja, ka esošo var piemērot arī lielajam novadam netērējot līdzekļus. “Tās lapiņas četras mierīgi var pielāgot visam novadam. Atliek tikai ieslēgt sabiedrisko attiecību speciālistu radošos prātus, lai nomainītu vadlīnijas. Pēc manām domām, nav vairs starptautiskas un reģionālas prezentēšanas vizītkartes, kā mēs to darām. Ja jauno identitāti izveidos, lai uzdrukātu uz pildspalvām un dāvanu maisiņiem, lai pasniegtu novembrī gada cilvēkam, tad, manuprāt, tie ir ļoti izšķērdēti līdzekļi,” K. Kalējs.

Viņš atklāja, ka parakstu vākšana vēl turpinās, jo, lai iniciatīvu iesniegtu pašvaldībā ir jābūt savāktiem vismaz 300 parakstiem no Bauskas novadā deklarētiem iedzīvotājiem, kas sasnieguši vismaz 16 gadu vecumu, tālab labāk esot, ka paraksti ir savākti ar rezervi.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis akcentēja, ka saskaņā ar Pašvaldību likumu, saņemot šādu kolektīvo iesniegumu, tas jānosūta Pilsonības un migrāciju lietu pārvaldei, lai tā pārliecinās, ka visas ir paraksttiesīgas personas. Tāpat jānoskaidro, vai visi parakstījušies ir Bauskas novada iedzīvotāji, vai arī viņiem te pieder īpašumi. Pēc tam tiek saņemta atbilde, vai konkrētais iesniegums kvalificējas kā kolektīvais iesniegums vai nekvalificējas.

“Ja tomēr tas atbilst, tad kārtējā domes sēdē iekļausim šī jautājuma izskatīšanu uz kuru uzaicināsim iesniedzēju, lai viņš pamato, noargumentē to, pēc tam dome pieņems lēmumu, kurai institūcijai to nozīmēt. Piemēram, Saeimā, kad iesniedz šādu iniciatīvu, tā lemj – virzīt izskatīšanai vai nevirzīt. Ja ir pozitīvs lēmums, to nodod izskatīšanai komisijās. Turpretī pašvaldībai jālemj nodot izskatīšanai kādai institūcijai, pagaidām gan nezinu, kam mēs to nozīmēsim. Vai veidosim speciālu komisiju, vai par to lems kāda komiteja, tas vēl jānospriež,” skaidroja A. Okmanis.

Tikmēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā akcentēja, ka ministrija pašvaldības vizuālās identitātes jautājumus nevērtē, uzsverot- tā ir pašvaldības autonoma kompetence. Tādējādi par pašvaldības rīcības atbilstību labai pārvaldībai un finanšu ekonomijai ir atbildīga pati pašvaldība.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks publiskajā telpā vairākkārt ir norādījis, ka ministrijai jāļauj pašvaldībām uzņemties atbildību.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz Lilija Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (59)

  1. ar novada identitāti varētu būt viss kārtībā, vien tie identitātes meklētāji nav spējuši mainīt paši savu identitāti, to, kāda tā bija “attīstītā sociālisma” laikā, kad valsti un katru pilsētu identificēja pēc sarkano karogu, kā arī pēc “proletariāta vadoņa” plakātu un pieminekļu daudzuma attiecīgajā teritorijā. Vien kāds labums no visa tā pilsonim parastajam? Izskatās, ka tās komunistiskās partijas ideoloģija vēl dziļi sēž daudzos mūsdienu “vadoņu” prātiņos, vai arī kārtējā ‘spēle” naudas apgūšanai?

    37
  2. Novada “mārketinga” speciālistiem ir stipri vāja izpratne par mārketingu. Nezinu ko tajos kursos stāstīja, bet acīmredzot nojēga nav notikusi. Logotips kā tāds neizraisa asociācijas, kā ir sadomājušies “speciālisti”, logotips ir atsauce uz cilvēku pieredzi. Attiecīgi logotips var būt pilnīgi neitrāls un arī neko neizsakošs. Piemēram paņemam ābolu ar iegrauzto maliņu. Tā ir sulu ražošana? Bioloģiskā pārtika? Nē, tas ir Stīvs Džobss un tehnoloģijas civēkiem ar dzīvesveidu. Logotipa maiņai (jo īpaši radikālai) ir jābūt ļoti pamatotai, jo tāda lieta būtībā noraksta visas iepriekšējās atsauces un brends ir jāpiesaista var teikt no nulles. Tas nozīmē, ka jaunais logo miskastē izmetīs to logo, kuru pirms pāris gadiem uztaisīja un viss atkal sākas no nulles. Vai šajos laikos sākt visu no nulles ir gudri – tas ir vnk stulbi un nesaimnieciski. Rakstā jau minēts, ka nvados, kuros domā ar galvu, tādas muļķības nedara. Ok, ja tur novadā ir tādi kam nepatīk esošais logo, lai paņem atver savus personīgos makus, samaksā Ozola firmai un mājās un uz savām personiskajām mašīnām lieto kādu logo vien vēlas. Kopīgos līdzekļus neaiztikt!

    49
  3. Hmm, bet tas Okmanis gan ir konkrēts birokrāts. Vētīs parakstus, īpašumus. A varbūt jāsāk ar to, ka jāvērtē atbilstību ieņemamajam amatam?

    53
    2
  4. Varbūt kāds “ManaBalss” var iesniegt iniciatīvu “Par Bauskas novada domes priekšsēdētāja Aivara Okmaņa atbilstību amatam”? Tur vairāk par 300 parakstiem būtu…
    Es neatbalstu Okmaņa vadības politiku, naudas nelietderīgu šķērdēšanu pa labi, pa kreisi!

    55
  5. Vaina jau nav tikai Okmaņpapā, bet visā domē, līdz ar to būtu jārunā par iespējamo visas domes atlaišanu, nevis tikai Okmaņpapa atbrīvošanu?

    45
    1
  6. Ar ko jūs tur nodarbojaties, tukšās pļāpu kules?! Gan Rundāles opis, gan Iecavas tirliņš, gan novada mārketinga māmuļa tā vietā, lai darītu konkrētus darbus, nodarbojas tikai ar tukšu salmu kulšanu un katru dienu meklē, kur vēl izsaimniekot nodokļu maksātāju naudu. Tā vien sāk likties, ka portālā Mana Balss ar steigu jāsāk balsu vākšanu par jaunām ārkārtas pašvaldības vēlēšanām!

    58
  7. Bet es nesaprotu, kāpēc Okmanis ar savu lauku svītu ir nolēmis nolīgt aģentūru, ja jau paši ir uzcepuši logo ar zelta ozolu. Tikai šis ozols man vispār ar novadu NEASOCIĒJAS!!! Turklāt vēl no tīra zelta – ak zeme atveries!!! Tagad ir nolīguši aģentūru OZOLS IR – vai tā ir tā slēptā doma, ka jau pašu radīto ozolu šī aģentūra pasniegs???

    25
  8. Man patika Madonas novada pārstāve, kura skaidri un gaiši pasaka, ka Madona ir centrs un visiem ar to ir jērēķinās. Turklāt Madonai ta pievienoja veselas divas pilsētas, a Bauskai tikai viena un divi ciemi, kuri pārvārītēm grib te iebāzt to savu identitāti. Ko tad liks priekšā? Tak nevarēs visu sabāzt vienā uzrakstā! Baurunvecie man sanāk
    EKSELENTI!

    23
  9. Melnajam gailim bumbā 5 štukas neatradās, bet tagad. lūdzu, 10 + PVN un pēc tam vēl simtiem nākamajai Beilija reklāmai, lai to sabūvētu pie katras novada sādžas un katra krustojuma.

    20
  10. Es papētīju tās trīs kompānijas, kas piedalījušās domes rīkotajā tirgus izpētē. Tam Ozols IR es neatradu nevienu izstrādātu pašvaldības vizuālo identitāti, vien Siguldas uzņēmēju pasākumam veidotu. Par pārējiem diviem var apgalvot, ka tie ir savā veidā grandi un noteikti ne lēti, kas liek domāt, ka tie bija pievilkti klāt vien ķeksīša pēc, lai parādītu, ka ir tirgus izpēte veikta, iesaistot vairākus dalībniekus. Ne velti tā Overpriced dāma saka: “Tas gan nedeva aplēses pilnīgi visām darba uzdevuma pozīcijām, jo papildinošajā e-pastā mūsu sarakstē ar kontaktpersonu no novada minējām to, ka mūsuprāt, viņu sniegtā specifikācija bija nepilnīga un dažviet – apšaubāmas kvalitātes (t.i. radot bažas par to, vai tiks sasniegts labākais rezultāts). Tātad normālai aģentūrai jau saknē bija skaidrs, ka tjapu ļapu viss!

    24
  11. Latviešu tautas mīkla: Kāpēc identitāte maksās 10 K bez PVN, nevis, teiksim, 10,500? Pareizā atbilde: Tāpēc, ka konkurss nav jārīko, var pa tiešo iešķiebt savējiem. Ir citas versijas?

    29
  12. Nebūs jauna vizuālā identitāte tas,kādēļ pēkšņi Kurnene, iecava vai Vecumnieki sāks mīlēt Bausku. Tas principā nav iespējams.Nav iespējama kopiena Bauska. Latvietim nepieciešams savs kaktiņš,savs stūrītis zemes.Un tas būs Svitenē,Misā,Zorģos,Gailīšos,Codē. Nav ko sabāzt kaut kādas barankas vienā bildē,teikt, ka tā ir jaunā identitāte,kas apvieno mākslīgi radīto kopienu.Nebūs.

    34
  13. Mārketingu mācijos sen… par speciālistu sevi neuzskatu – diploms ir. Jautājums ir nevis ko izcelt, bet ar ko Mēs atšķiramies? No Kuldīgas, Valmieras vai Madonas

    16
  14. “Pašlaik, es “B” burtā nesaskatu, kā var “pivilkt” Vecumniekus, Iecavu un Rundāli, jo tie ar šo burtu nav saistīti,” norāda Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.

    Tiešām, Iecava, Rundāle un Vecumnieki nav Bauskas novadā? Man gribas teikt, ka ir viens Bauskas novads un ar B burtu ir saistīti viestiešākajā nozīmē.

    Esošo novadu veido bijušie četri novadi un līdz ar to meklējot sakarības ar esošo stilizēto B burtiem, katram tur ir sava vieta.

    26
    2
  15. bet tik lielā mērā, ka jāmēģina izpatikt ar kādu tur logo it viesiem, labi zinot- kur divi latvieši, tur trīs partijas… Par firmas zīmi, jeb logo runājot, varbūt tam BOSH enkuram kādu ķīniešu “hieroglifu” varēja pievienot, lai preces ražotāji, ķīnieši latviešu ieskatā būtu apmierināti?

  16. Piebilde. Logo- tā ir atšķirības zīme…Svarīgi nav logo – bet stāsts tam apakšā – kas mēs esam? ko mēs gribam? kādas ir mūsu vērtibas? KO MĒS VARAM PIEDĀVĀT?
    Ja tikai RIMI , nav jēga mainīt – vai mainīt uz RIMI.

    12
  17. Ko jūs tur pīpējat?Vai tiešām jums vairāk nav ko darīt kā lauzīt galvas par šādiem jautājumiem Nav kur naudu likt?Ir simtiem citas vajadzības kur likt līdzekļus.Vajag taču izvēlēties prioritātes. Pagājušogad solījāt sakārtot Bauskas ielas.Nu tad uz priekšu!Vismaz tad varēs redzēt rezultātus kur līdzekļi izmantoti.Nevis logo maiņa.

    36
  18. varbūt, iesākumam lētākus piena produktus, tādā cenā, kādu var atļauties vairāk cilvēku?

    8
    1
  19. Mum rūp iedzīvotāju domas un mums ir lieliska atgriezeniskā saite, būs jauna aplikācija lai visi varētu iesaistīties Bet mēs tāpat darīsim kā gribēsim un savus parakstus … Paši zinat kur. Dome.

    17
  20. Runā, ka Latvijā esot apmēram 2000 ļoti labi apmaksātu amatpersonu, kas nespējot adekvāti saprast parastos cilvēkus un viņu prioritātes.

    22
  21. Nu nu, cik ta atkal litrus kafijas izlaks un tonnas bulciņu norīs, to visu sedzot no “reprezentācijas izdevumiem”, kamēr jauno tēlu izštukos liekēžu varza ?

    18
  22. Mjā… Laikam iešu parakstīt to iniciatīvu… Jātnieks un daži komentētāji jau visu pateica, nav jēgas kopēt tekstu 😅; iespējams, ja parādītos iniciatīva par novada domes atlaišanu un jaunām novada pārvaldes vēlēšanām, parakstītu arī to. Esošie tiešām daudz ko izsaimnieko, likvidē esošās darbavietas (par savu vēl nezinu, cik ir atlicis, bet točna zinu, šogad amata vieta tiks likvidēta vēlākais 31.12)… Mazums, ko vēl sastrādās… Un maximāli spiež uz firmu iesaisti… Aunu bars…

    15
  23. Šoreiz Bauskas Dzīvei paldies par izvērtu, žurnālistikai atbilstošu rakstu, ar intervijām, situācijas izklāstu, iepriekšēju pieredzi, viedokłiem u.c. Tiešām, sen nebijis.
    Par pašu tematu un logo, identitātes tēmu – briesmīga naudas škērdēšana ik pēc pāris gadiem. Un brīnos vai tiešām viss Bauskas pašvaldības “aparāts” ( sabiedriskie, kultūras virziens, mākslas skola, IT virziens, vēsturnieki muzejs utt utt citas jau apmaksātās no budžeta personas) nevar savākties kopā ar “tautas viedokli” saorganizēt sev jaunu logo un vizuālo identitāti. Jāpērk pa 10k viedoklis no malas. Stulbi!

    27
  24. Virtuālās pieņemšanas “Iedzīvotāji jautā – priekšsēdētājs atbild” nākamais raidījums, kurā arī atbildēs uz iepriekš iesniegtajiem jautājumiem, varētu tikt veidots augustā, kad priekšsēdētājs atgriezīsies no ikgadējā atvaļinājuma.

    10
  25. Ar to es gribēju teikt, ka šajā dīvainajā pašvaldībā kaut kā viss ir ļoti virtuāls – beidzas nesācies. Ir plāni, koncepcijas, vadlīnijas, izveidoti logo un tas viss tā arī paliek atvilktnēs, arhīvos, skapjos. Vienīgi par to visu tiek samaksāts un tērēts laiks. A varbūt var vienkāršāk – neko nedarīt un neko nemaksāt? Rezultāts būtu tas pats, tikai būtu mazāki izdevumi. Priekš kam šī visa darbības imitācija?

    22
  26. Tāpat mums ir biznesa parks un uzņēmējdarbības epicentrs. Kādam ir nojausma kas tajos notiek? Šķiet, ka arī tas viss ir virtuāls. Sanāk, ka tas viss ir viens liels matrikss, jeb fokus pokus?

    17
  27. Ha, apskatījos pašvaldības darbinieku sarakstu. Ironiski mums pašvaldībā ir arī sava audita nodaļa, kura nodarbojas ar to lai nebūtu nekādi fokus pokus. Tas ko es redzu, ka ir izveidota glīta čaulu struktūra, kura no malas nezinātajam varētu radīt priekšstatu par profesionālu organizāciju, kura veic dažādas svarīgaas un labas funkcijas. Tikai realitātē izskatās ka tas viss ir tikai izkārtne bez satura.

    21
  28. Nu ko, visu cieņu struktūras galvenajiem arhitektiem! Nav slikti, tikt ievēlētiem, radīt priekšstatu un tikt atkal pārvēlētiem. Nu vēlētājiem varu teikt – katru bedri jūs esat godam nopelnījuši.

    13
  29. Bet ja godīgi, tad mani izbrīna visa deputātu sastāva monolītums. Jā, viens saraksts tika ievēlēts ar vairākumu, bet tomēr ir arī mazākie saraksti pārstāvēti. Vienīgais kas uzdod jautājumus ir Jātnieks? Pārējiem jautājumi nav? Tik lēti tas notiek?

    17
    1
  30. Bauskas Dz;ive, kas ir autors rakstam? Visu laiku mistiska bauskasdzive, tas jums TĀDS autors?

    12
    4
  31. Palūkojiet rūpīgāk kadrus Bauskas novada domē- Mērs- no Rundāles, administrācijas vadītājs – no Rundāles, Komunikācijas mārketinga vadītāja – no Rundāles – te tak nevar būt šaubu, ka lauki pārņēmuši pilsētu. Kaut kā greiza tā doma bija visiem vienā sarakstā apvienoties.

    22
    1
  32. Es ar domāju, ka šo marasmu ierosināja ne jau kāds no deputātiem, bet sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ārente, lai attaisnotu sevis atrašanos tai amatā, no kura nejēdz neko daudz. .. tad nu tagad lokās katrs deputelis kā nu katrs var, lai izkultos no šis biezputras. Te tomēr vajag iedzīvotāju publisko apspriešanu veikt, lai noskaidrotu to, vai mums nodokļu maksātājiem šādas “dzīres” ir vajadzīgas vai nē..!!!

    28
  33. ambiciozo kazu neviens neatlaidīs, gan jau paplašinās viņas vadīto departamentu ar vēl kādiem pieciem speciālistiem.

    25
  34. Šogad pilsētā ielu bedrītes netiks labotas, jo
    Šim mērķim piešķirtie līdzekļi tiks novirzīti
    jauna logo izveidošanai. Ja kādu traucē tās bedres , nopērciet kārtīgu automašīnu, džipu piemēram .

    15
    1
  35. Tas tā par bedrītēm, bet jau otro gadu netiks atjaunotas arī gājēju pārēju “zebras”. Toties būs jauna identitāte.

    10
  36. vai tur, domē kādam nav ienācis prātā šīs mistiskās identitātes vietā likt obligātā kārtā novadniekiem pie apģērba, vēlams no priekšpuses un mugurpuses, par savu naudu piešūt kādu “atšķirības zīmi”, t.s. kopības sajūtai?

    12
  37. Bauskas vizuālā identitāte?- Noplukušas mājas, pāris tukšas ieliņas ar izmirušu vescpilsētu un nonīkušiem skatlogiem. Rimi un humpalu bodes uz katra stūra. Noplucis kultūras šķūnis ar pašdarbnieku kolektīviem un kovārņu ieskauta viduslaiku pils (tas tas labākais šeitan). Iztikas minimums un rajona izpildkomitejas ēkā, kurā ieperinājusies pilsētas dome, kas turpina kaut ko bezjēdzīgi meklēt, kamēr lielākā pilsētnieku daļā tumsā stūrē pa A7 uz Rīgu pēc savas identitāes.

    33
  38. Logo būtu jāliek Rundāles lauva ar Iecavas zvaniņu kaklā un Vecumnieku liliju ķetnā. Tad būtu Bauskas novads, kur satiekas! 😀

    19
  39. Ja ik pēc pāris gadiem atkal jāsāk meklēt jaunā identitāte, tad nav brīnums, ka novada grants ceļi šobrīd ir neizbraucami…

    10
  40. Teikšu tā. Viss, kas notiek, ir tukšu salmu kulšana un Ārentes idejas stumšana. Patiesībā, ja ielūkojas .. dziļi dziļi un pa seklo esošajā LOGO, tad, ko mēs redzam – redzam četrinieku – tad nu tā, kas notika otrajā reģionālajā reformā — satikās četri novadi – Bauska Iecava Vecumnieki Rundāle. Šie divi B burti to arī ataino un ne tikai ne to.

    24
  41. Domāju, ka Okmaņa un viņa sataisītā aparāta ambīcijas ir visa iepriekš izveidotā likvidēšana. Labs vai slikts, lai tikai būtu manējais!

    11
    1
  42. Ir tiešām traks fakts ka visai svarīgās jomās ir nepieredzējuši un tukši ambiciozi ļautiņi- viena no tām ir neuzklausošā lauciniece Ārente. Mūždien tik zviedz un lēkā pa priekšu , uzspiež visur, kur vien var savas domas. Domā tik par savu labumu un bāžas visos caurumos par tapu. Tāpēc tā notiek.

    15
    1
  43. Nav jēgas šobrīd logo ideju tālāk bīdīt, jo tā tiks norakta. Ja ir sākusies jau pašā sākumā tāda cepšanās, tad iedomājieties, kas būs, kad logo nodos apspriešanai. Sadedzinās uz sārta bez žēlastības. Tātad – bija jāpēta sabiedrības doma pirms procesa.

  44. Interesanti, ka gandrīz jebkuram risināmam jautājumam uzrodas firmas, kas iepriekš nav dzirdētas un algoto pašvaldības speciālistu vietā atrisina visas problēmas. Atbildība tiek novelta uz firmām, jo tās tak ir firmas…Novada iedzīvotāji nav ievēlējuši kādas firmas un nav arī šo firmu labklājības garants un avots. Rodas iespaids, ka firmas varbūt tiek izmantotas … nu paši saprotat kam. Nenozīmīgi darbi tiek pirkti par superīgām cenām, tiek pirkta domāšana, organizēšana, kas ir pašvaldības darbinieku pienākums. Tiek maksāts gan firmām, gan pašvaldības darbiniekiem. Kas tas ir? Varbūt ārpakalpojumā varam paņemt, piemēram, Ventspils vai Valmieras pašvaldību kopumā? Varbūt būs lielāka prognozējamība, tālredzība un efektivitāte.

  45. Ārpakalpojumi ir obligāti tikai reglamentētajās sfērās-celtniecība, medicīna, enerģētika, ŪK uc.. Par pārējo firmu un firmeļu kvalifikāciju un godaprātu neviens īsti neatbild, izņemot PTAC varbūt.

  46. Reāls 12.02.2023 18:00
    Teikšu tā. Viss, kas notiek, ir tukšu salmu kulšana un Ārentes idejas stumšana. Patiesībā, ja ielūkojas .. dziļi dziļi un pa seklo esošajā LOGO, tad, ko mēs redzam – redzam četrinieku – tad nu tā, kas notika otrajā reģionālajā reformā — satikās četri novadi – Bauska Iecava Vecumnieki Rundāle. Šie divi B burti to arī ataino un ne tikai ne to.

  47. Katrs kreklu velk uz savu pusi.Okmaņa kungs uz Rundàles pusi,kam viņam tàdu Bausku pàrstàvèt.Kamèr visa Rundàles Komanda bùs Bsuskas domè,nekas labàks nav gaidàms.Ne viņam tas novads interesè.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.