Bauskas novada domes sēdē šonedēļ deputāti lēma par izmaiņām Bauskas novada investīciju plānā un par piecu ceļu pārbūvi – tie ir brauktuvju posmi, kas katrs nepārsniedz viena kilometra garumu. Ceļu pārbūvei deputāti cer saņemt Valsts kases aizdevumu, kas domāts «Covid-19» seku mazināšanai.
Sēdē, kas notika 30. maijā, deputāti vispirms skatīja investīciju plānu, kur pamatā precizēja summas, kuras paredzētas projektiem, kā arī veica plānā dažas izmaiņas, piemēram, iezīmēts, ka paredzēts veicināt skolēnu nodarbinātību vasarā.
Lielākā uzmanība bija vērsta uz projektiem, kurus iesniedza Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM). ««Covid» aizņēmumus pašvaldībām varam saņemt, piesakoties līdz katra mēneša pirmajam datumam. Divi mēneši paies, kamēr saņemsim lēmumu. Sezona iet, pēdējais brīdis, lai var sākt būvēt, tāpēc aicinu lemt par investīciju projektu iesniegšanu un aizņēmumu to īstenošanai. Ar šādu lēmumu, ja būs pozitīvs VARAM lēmums, varam saņemt aizņēmumu projekta īstenošanai,» informēja Bauskas novada attīstības nodaļas vadītāja Ilze Tijone.
Starp deputātiem bija neliela diskusija par to, vai visos projektos ir nepieciešama autoruzraudzība. Par tiem projektiem, kuros nav autoruzraudzības, I. Tijone skaidroja, ka tur esot apliecinājuma kartes. Deputāts Juris Krievs pauda viedokli, ka autoruzraudzība salīdzinoši tik nelielos projektos nav vajadzīga – ja plānota tikai ceļa brauktuves seguma nomaiņa, tas nav nepieciešams. Tomēr Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis un G. Kalniņš pauda viedokli, ka autoruzraudzība tomēr ir vajadzīga, jo problēmu situācijās nepieciešamo izmaiņu veikšana varētu izmaksāt dārgāk, nekā samaksājot autoratlīdzību.
Visiem projektiem jau ir veikti iepirkumi, un tie ir iekļauti Bauskas novada investīciju plānā. Pirmo skatīja projektu «Piebraucamā ceļa izbūve posmā no valsts reģionālā autoceļa P92 Iecava-Stelpe». Kopējais būvdarbu finansējums paredzēts 103 955,29 eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kur paredzēts ņemt aizņēmumu 88 362 eiro apmērā. Atlikušo daļu 15 procentu apmērā jāsedz no šī gada novada budžeta. Aizņēmumu plānots ņemt desmit gadu periodā. Tāda sistēma paredzēta arī citos projektos. (Arī pārējās summas būs minētas kopā ar pievienotās vērtības nodokli.)
Mežotnes pagastā paredzēta seguma atjaunošana 260 metru garumā uz autoceļa B2 Jumpravu kapi–Tomi posmā. Kopējā summa – 82 654,5 eiro. Šos abus posmus paredzēts pabeigt jau šogad.
Nākamos trīs projektus paredzēts iesākt šogad, bet pabeigt 2023. gadā. Pirmo skatīja Bauskas pilsētas Krasta ielas posmu no Skolas ielas līdz Mūsas tiltam – posms 395 metru garumā. «Ielai ir grants segums. Stāvoklis ir neapmierinošs. Vasarā iela nodrošina piekļuvi pie publiskās peldvietas. Satiksmes uzlabošanai nepieciešama pārbūve. Paredzēta komunikāciju pārbūve, apauguma noņemšana, segums ar karsto asfaltu,» stāstīja I. Tijone. Būvdarbu izmaksas 140 008,71 eiro.
Te zināmā mērā var vērot, kā mainījušās cenas, – savulaik 2009. gadā Krasta ielā, posmā no Skolas ielas līdz Pionieru ielai, uzlika asfalta segumu par finansējumu, kas nepārsniedza desmit tūkstošus latu jeb 14 228,72 eiro.
Lielākais projekts ar lielākajām izmaksām ir seguma maiņa uz Vecsaules pagasta autoceļa A6 Kalte–Cīruļi posmā. Kopējais garums – 863 metri. «Tuvākā piekļuve Zvaigznes ciemam virzienā no Bauskas pilsētas,» komentēja I. Tijone. Kopējās izmaksas – 497 182,8 eiro.
Vēl viens projekts – Iecavas pagasta Zorģu ciema pašvaldības autoceļa V18 Plūdoņi–Bērziņi seguma pārbūve. «Segumu veido nesaistīts minerālmateriālu maisījums. Nepieciešams veikt pilnu konstrukcijas pārbūvi. Tas nozīmē – komunikāciju un caurteku pārbūve, brauktuves ceļa seguma izbūve, apauguma noņemšana, lietusūdens novadīšana, ceļa aprīkojuma uzstādīšana un labiekārtošana,» informēja I. Tijone. Kopējais garums – 651 metrs, izmaksas – 151 699,58 eiro.
Cienījamie deputāti un parējie naudas izsaimniekotāji. Aizlāpiet vienreiz tās bedres uz Lielzeltiņiem/Janeikām!!!! Citus gadus maijā bija kaut kāda rosība bedru lāpīšanā, bet šogad nav pat plānots. Realitātē, tā ir viena no noslogotākajām un nolietotākajām ielām Bauskā, kurai nepieciešams kapitāls remonts brauktuvei , nerunājot par gājēju celiņiem, kuru nav, nevis kaut kādai Krasta ielai, kur pa dienu izbrauc cauri piecas mašīnas un trīs klaiņojoši suņi. Vai tiešām jāsauc TV, lai kads pamanītu šo problēmu? Te cilvēki dodas uz Bauskā lielāko uzņēmumu strādat, dārziņu īpašnieki uz saviem dārziņiem, aizgājēji uz kapiem, sportisti izmanto skrējiena maršutos, bez tam tas ir arī iekļauts Bauskas TIC kā velomaršuta posms. Ceru ka kāds vismaz izlasīs no atbildīgajiem un atbrauks paskatīties.
A tu paut nebraukā tik daudz.Tu un tev līdzīgie maitā ceļus.
Un kur paliek Vecumnieku ceļi? Atkal dārgie deputāti aizmirsa solījumus pirmsvēlēšanu?
Uzņēmējam daraudzīgākais novads. Viktorīna cik objektus uzvarēs draudzīgākā novada firma ar nosaukumu VIONA?
Varbūt bijušie pagastu vadoņi varētu ieklāusīties Krieva padomā,kā nekā viens no retajiem deputātiem kas ir bijis profesionālis kādā jomā.
Izskatās, ka drīz VIONA rullēs…………. Arī Krievs malačuga, saprot, kā nolaist…………………
Kapēc pagastos netiek veidotas iedzīvotāju kopienas,pašvaldību likumā tas ir noteikts ,tādām ir jābūt,kāpēc par to tiek noklusēts.
Nu bet kas tev traucē piedalīties būvniecības konkursos ar tavu paša firmu ? Kas ir ko – zarna par tievu ? Tik vien māki kā datora taustiņus klabināt ???
Vareja sakartot ceļu vecumnieki bauska. No bauskas puses uzleja asvaltu ar vnkarsi tizlam salaiduma vietam . Ja tev ir r18 diski bus līki pec viena brauciena. Zimes 70 km/h un pekšni bams…Pilnigi ZB sitie stradnieki kas nevar pabeigt darbu. Metajas no vienas vietas uz citu un atstaj visu pusmesta .