Tūrisma sezonai atsākoties, ik gadu aktualizējas jautājums par labierīcību pieejamību Bauskas pilskalnā. Aiz estrādes esošās tualetes atbaida, un dabiskās vajadzības virza nokārtot kādā krūmājā Ķirbaksalas pusē.
Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis atzīst, ka tas patiešām ir sāpīgs jautājums. “Neapšaubāmi vajadzētu kaut ko mūsdienīgāku un pievilcīgāku, taču tas nav tik viegli izdarāms. Lielākais šķērslis ir tas, ka šajā estrādes daļā nav ne ūdens, ne kanalizācijas, kā arī tur jau dolomīts ir tūlīt ārā. Tuvākais ūdens pieslēgums ir pie pils pilsētas pusē, kas ļoti sarežģī situāciju. Kaut kur aizvilkties gar upes krastu, lai varētu pieslēgties ūdenssaimniecības tīkliem, ir pagalam sarežģīti. Tikai priekš tualetes ierīkot dziļurbumu vai lauzties ar kaut kādiem kanalizācijas tīkliem nebūtu prātīgi. Tālab šobrīd nav neviens labs risinājums,” apgalvo J. Feldmanis, norādot, ka arī demontāža maksā prāvu naudu.
“Kamēr šī būve stāv, lai stāv. Nojaukt un utilizēt būvgružus, nenoliekot neko vietā, vai tā būtu šī brīža aktualitāte numur viens? Nedomāju gan. Bauskas novada uzņēmējs tuvākajā laikā plāno uzsākt būvgružu pārstrādi Rundāles pagastā. Varbūt, ka pēc gada mūsu pašu uzņēmējs labierīcību būvi varēs nojaukt un būvgružus aizvest tepat uz Rundāli. Tās būs citas izmaksas, nekā tos transportētu uz Rīgu,” stāsta J. Feldmanis.
Viņš uzskata, ka būtu jāapsver Bauskas pilskalna estrādes rekonstrukcija. “Bauska tiek pozicionēta kā festivālu pilsēta, koncerti, izrādes, pasākumi ir un būs, faktiski būtu tikai normāli, ja estrādes daļā tiktu izbūvēti pieklājīgi sanitārie mezgli, ierīkotas mūsdienīgas telpas (gan ģērbtuves, gan atpūtas) māksliniekiem. Sanitāro mezglu ikdienā, kad pasākumi nenotiek, varētu izmantot iedzīvotāji. Taču tās atkal ir izmaksas un vajadzību ir ļoti daudz. Jāatminas, ka Bauska nav vienīgā lielajā novadā. Līdzekļi, kuri varbūt pie vecā novada būtu virzīti pilsētas virzienā, šobrīd aiziet citiem mērķiem Iecavā, Vecumniekos, kur tiek realizēti lieli investīciju projekti – skolu pārbūves,” teic J. Feldmanis.
Viņš norāda, ka bāzes izdevumi uzturēšanas darbiem pilsētā ir saglabāti iepriekšējā gada līmenī, taču, ņemot vērā vispārējo cenu pieaugumu, 15 – 20 procenti ir gājuši mazumā. Jautājums par estrādes pārbūvi būtu nododams politiķu rokās, pieļauj J. Feldmanis.