Šonedēļ paziņoti konkursa “Gada preču zīme 2022” uzvarētāji. Patentu valdes attīstības un sadarbības departamenta pārstāve Elīna Gaile atklāja, ka nominācijā “Gada preču zīme – Latvijai” 1.vietu ieguvusi SIA “LIGNEX” preču zīme “woowooll”.
Savukārt nominācijā “Gada preču zīme – pasaulei” visaugstāko apbalvojumu saņēma SIA “SILVANOLS” preču zīme “SILVANOLS – created by nature, perfected by science”. Nominācijā “Gada preču zīme – Latvijai”, konkursam kopumā tika pieteikta 41 preču zīme, 2. vietu ieguva SIA “ELVI Latvija” ar preču zīmi ” elvi PAR SAVĒJIEM!”, bet 3. vietu – SIA “DeskTime” logotips.
Apbalvošanas ceremonijā tika godināti arī konkursa organizatoru simpātiju balvu ieguvēji. Patentu valde laureātu godināšanas pasākumā pasniedza diplomu Bauskas novada uzņēmuma SIA “Dormers” preču zīmei “OAK’A BBQ HANDMADE IN LATVIA”.
E. Gaile precizēja, ka konkursu “Gada preču zīme 2022” jau desmito gadu rīko Patentu valde sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru un Latvijas Dizaineru savienību. Konkursa žūrijā darbojās arī rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte, kura “Bauskas Dzīvei” pamatoja simpātiju balvas ieguvēja izvēli.
“Bauskas novada uzņēmuma “SIA “Dormers” preču zīmei “OAK’A BBQ HANDMADE IN LATVIA” piešķirta simpātiju balvu, jo bez tā, ka tā ir vizuāli pievilcīga un kodolīga preču zīme, mūs uzrunāja arī uzņēmuma nospraustais uzdevums (varētu pat teikt – misija), proti, iedrošināt cilvēkus vairāk būt kopā ar ģimeni un draugiem, pavadot laiku pie dabas. To ir iespējams izdarīt, gan kopā apgūstot ēdiena gatavošanas iemaņas uzņēmuma piedāvātajās meistarklasēs, gan kopā gatavojot, gan pēc tam kopā ēdot un baudot ne tikai ēdienu, bet arī sarunas pie kopīga galda,” teic D. Liberte.
Patentu valdes direktors Agris Batalauskis: “Mums Latvijā ir daudz cilvēku un uzņēmumu, kuri izprot intelektuālā īpašuma nozīmīgumu un mēs atzinīgi novērtējam tos uzņēmumus, kuri ieguldījuši laiku, pūles un līdzekļus, lai izveidotu spēcīgu sava zīmola tēlu, to aizsargājot ar reģistrētas preču zīmes palīdzību, tādējādi tiek nodrošināta godīga konkurence, kā arī tiek veicināta citu uzņēmēju vēlme investēt savu produktu kvalitātes uzlabošanā, zīmola un reputācijas veidošanā un uzturēšanā.”
SIA “Dormers” zīmols “Oak’A BBQ” veiksmes ceļu aizsāka ar garšvielu un mērču ražošanu, taču pēdējos gadus tā specialitāte ir arī burgeru gatavošana.
Uzņēmuma īpašnieks Kristaps Ozols intervijā “Bauskas Dzīvei” pastāstīja, ka “Oak’A BBQ” strādā četrus gadus, un ideja par savu uzņēmumu radās pēc pavadītā laika Teksasā, kur viņš darbojās barbekjū uzņēmumā, lai apgūtu autentisko barbekjū mākslu. Atgriežoties Latvijā, Kristaps sapratis, ka barbekjū kultūra Latvijā neeksistē, tāpēc nolēma veidot pats savu uzņēmumu.
Sākumā tapa seši produkti, bet četru gadu laikā uzņēmums ir radījis un pašlaik var lepoties ar aptuveni 45 produktiem – dažādām mērcēm un garšvielām. Latvijā uzņēmumam ir ap 350 klientu, daudz klientu parādās arī Lietuvā, produkcija tiek izplatīta arī uz Igauniju, Somiju, Īriju, Lielbritāniju un Norvēģiju.
“Ar smagu darbu mēs esam piedzīvojuši milzīgu izaugsmi pusotra gada laikā, jo pirmos divus gadus var neskaitīt, kad tiešām bijām pavisam mazs uzņēmums.
Protams, sasniegumi dod stimulu darboties tālāk, bet vispriecīgākie esam par mūsu klientiem, kuri izrāda interesi par mūsu produktiem,” paziņoja K. Ozols.
Reklāma