Otrdiena, 14. aprīlis
Strauja, Gudrīte
weather-icon
+5° C, vējš 2.26 m/s, A-ZA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

"Bauskas vecpilsēta": Dreņģeru sētas attīstība nav spontāns lēmums - tas ir gadiem ilga darba rezultāts (96)

Foto: Inga Muižniece

Pēc pēdējo dienu publikācijām par Dreņģeru sētas atjaunošanas ieceri Bauskā sabiedrībā par šo projektu uzvirmojuši daudz jautājumi un arī kritiski viedokļi. Visvairāk iebildumu izskanējuši par projekta izmaksām, iecerētās funkcijas lietderību un to, vai pašvaldībai šobrīd šāds ieguldījums patiešām būtu prioritāte. Īpaši aktīva viedokļu apmaiņa bijusi pie publikācijas portālā bauskasdzive.lv, kā arī sociālajā tīklā “Facebook”.

Komentāros dominē jautājumi par projekta lietderību un prioritātēm. “Vai tiešām šis ir tas, kas Bauskai šobrīd visvairāk vajadzīgs?” raksta kāds lasītājs. Citi norāda uz neskaidrībām par ieceres saturu: “Ideja varbūt laba, bet izskatās nepārdomāti un nepabeigti”.

Komentāros bieži izskanējis sašutums par projekta izmaksām, tomēr jāprecizē, ka publiski minētie vairāk nekā divi miljoni eiro ir visa projekta kopējās izmaksas, nevis tikai pašvaldības finansējums. Vietvaras līdzfinansējums šajā projektā ir 326 250 eiro, bet pārējā summa tiks segta no Eiropas Reģionālās attīstības fonda.

Ne mazāk kritiski komentāri ir par pašu ēku un tās atjaunošanas jēgu. “Kas tur būtu atjaunojams? Koka grausts,” raksta kāds lasītājs, savukārt cits to dēvē par “kārtējo projektu projekta pēc”. Vēl daļa komentētāju apšauba iecerēto amatu mājas funkciju, uzskatot, ka tā neatbilst vietas vēsturiskajam raksturam.

Vienlaikus netrūkst arī viedokļu, kas uzsver nepieciešamību saglabāt vēsturisko vidi, taču aicina to darīt pārdomāti un sabiedrībai saprotamā veidā.

Situāciju komentējusi arī biedrības “Bauskas vecpilsēta” valdes priekšsēdētāja Egija Stapkēviča, uzsverot, ka sabiedrības reakcija ir saprotama, jo projekts ir apjomīgs un šķietami šobrīd vēl nepilnīgs.

Biedrības “Bauskas vecpilsēta” sociālā tīkla “Facebook” kontā E. Stapkēviča akcentē, ka Dreņģeru sētas attīstība nav spontāns lēmums, bet gan gadiem ilga darba rezultāts, kuru virzījusi pašvaldība, kultūras mantojuma jomas speciālisti un biedrība “Bauskas vecpilsēta”.

Viņa atgādina, ka projekts balstīts plānošanas dokumentos un tapis, izmantojot Eiropas Savienības finansējuma iespēju, kas šādiem objektiem nav pieejama jebkurā brīdī. “Finansējums piesaistīts, jo projekts spējis izturēt lielu konkurenci. Bez šīs iespējas ēka turpinātu degradēties,” uzsver E. Stapkēviča.

Viņa atzīmē, ka svarīgi ir redzēt arī plašāku kontekstu — Bauskas vecpilsētā pārmaiņas jau notiek. Darbojas Bauskas kopienas centrs “Pasta5”, kura attīstība balstīta mērķtiecīgā plānošanā un sadarbībā starp nevalstisko sektoru un pašvaldību.

Papildus tam arī privātpersonām ir iespēja iesaistīties — pašvaldība piešķir līdzfinansējumu vēsturisko ēku atjaunošanai, kas ļauj soli pa solim sakārtot arī citas vecpilsētas ēkas. Biedrības savukārt sniedz praktisku atbalstu un iespēju iedzīvotājiem mācīties, kā sakārtot savus īpašumus: http://www.bauskasvecpilseta.lv/…/biedriba-bauskas…

Biedrības “Bauskas vecpilsēta” ieskatā šādu projektu vērtība nav tikai šodienas vajadzībās, bet ilgtermiņa ieguldījumā pilsētas attīstībā, kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanā un jaunu iespēju radīšanā nākotnē. Tāpēc diskusijās par Dreņģeru sētu pēc Stapkēvičas domām, īpaši svarīgi ir balstīties pilnā informācijā un izpratnē par līdz šim paveikto darbu.

“Ja mums patiešām rūp Bauskas vecpilsēta, tad svarīgākais ir ne tikai vērtēt, bet arī iesaistīties tās attīstībā,” uzsver biedrības vadītāja, piebilstot, ka biedrība “Bauskas vecpilsēta” darbu turpina un aicina pievienoties arī citus.

Biedrības “Bauskas vecpilsēta” pārstāve, māksliniece un restauratore Laura Matilde Ikerte sociālajā tīklā “Facebook” papildina, ka Dreņģeru iebraucamā sēta ir būtiska pilsētas koptēla saglabāšanai.

“Mūsu vecpilsētā katrs vēsturiskais būvapjoms ir vērtība, ielu plānojuma un pašas pilsētas vēstures kontekstā. Jā, norādītās kļūdas komunikācijā un plānošanā ir, bet ceru, ka ar katru šādu projektu, tiks apzinātas un kādreiz – projektu izstrāde būs atvērtāka diskusijām pirms tā realizācijas, lai līdzdalība būtu laicīga un skaidra.

Ticu, ka mana Bauska uzmirdzēs ar vienu rekonstruētu ēku! Ticu, ka arī tās piepildījums un funkcijas būs iedzīvotājiem noderīgas ilgtermiņā! Ticu! Ticu, ka iesaistoties un interesējoties par šo projektu, tiks saglabāts iespējami daudz vēsturiskā materiāla un amatniecības paraugu!” tā L.M. Ikerte.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (96)

Aivis
09:46 19.03.2026
Gadiem ilgā darba rezultāts !!!! Kāds tur rezultāts , tikai runāšana gadiem un runāšana , nu kā viss notiek mūsu valstī
Kam pieder?
12:05 19.03.2026
Un kā ar īpašumtiesībām? Vai pēc projekta realizācijas visa ēka un zeme būs pašvaldības īpašumā?
būtiskais koptēls
12:16 19.03.2026
Tiešām, līdz tam "būtiskajam koptēlam" esam gājuši gadiem ilgi, līdz nonācām pie atkritumu kaudzes, ko nogādāsim tai paredzētājā vietā atkritumu un arī bīstamo atkritumu glabātuvē, bet vietā uzbūvēsim pilnīgi citu ēku no mūsdienīgiem materiāliem, ar šolaiku tehnoloģijām un modernu instrumentu palīdzības celtu. Nepaliks pat ārsienas, kā tas bija redzams Rūpniecibas ielas nama atjaunošanā un rātsnama "restaurācijā", kur tika saglabāts vien pāris kvadrātmetru pirmatnējās mūra sienas fragments ēkas rietumu fasādē. Iespējams, tiks izmantots jau mūžībā augājušās arhitektes Bākules izstrādātais projekts šīs ēkas atjaunošanai. Bet, kurš gan redzēs to "būtisko koptēlu", ja nama fasāde ar tik "svarīgajām" portāla kolonnām redzama vien no sētas puses? Tas "būtiskais koptēls" tā arī sagrūtu, ja tieši šobrīd nebūtu pieejama ES fondu nauda, bija vien naudas devējiem jāpamato, kam tiks izlietota piešķirtā nauda, kāds būs nama turpmākais "liktenis" pēc atjaunošanas? Te nu ilgi nebija jādomā- būs "amatu māja" , tāda, kādas ir jau ne vienā vien atjaunotajā ēkā citās pilsētās. Un, protams, arī amata vietas, apmaksātās no novada budžeta. Bet, savādāk, kāds būs tas pienesums baušķiniekiem, citiem novada iedzīvotājiem no tā, ka to "atjaunošanu" uzbūvējot pavisam citu ēķu patreizējā grausta vietā veiks par novada budžeta un ES fondu naudu, bet tādas pat darbības tikai par uzņēmēja naudu krietni agrāk nevarēja veikt? Cik gadu desmitus gaidīsim, līdz tiksim pie nākamajiem miljoniem, ko "izlaist" caur domes ierēdnīšu rokām?
tad?
12:30 19.03.2026
kālab uz "atjaunoto" celtni nevarēja ieplānot pārvietot kādu no novada pārvaldes struktūrām, piemēram iepirkumu daļu vai plānošanas un attīstības nodaļu vai kā nu to pašlaik dēvē? Nu gluži tāpat, kā VID reģionālo nodaļu no jauna uzbūvētajā "vēturiskajā" namā Pasta un Plūdoņa ielas stūrī? Kas, tie amatnieki vai audējas daudz atšķiras no tiem pašvaldības ierēdnīšiem? Jauna ēka paliek jauna, iespējams, arī aura tai būs cita, pretstatā "pelēkajam mamam" ?
Inga Muižniece
12:50 19.03.2026
Esmu baušķeniece ceturtajā paaudzē. Pašvaldība kopš 90.gadiem pieļāva vecpilsētas nomiršanu. Jā, tie ir privātīpašumi, bet ja to īpašnieki, viņu pēcteči gadiem necentās ēkas atjaunot, vietvara varēja tos atpirkt par vienu eiro tāpat kā Dreņģersētu. 90.gados ēkā bija tirgotava, noliktava. Tagad tajā dēlis pie dēļa neturas. Tātad ko saglabās? Vietu kur kaut kas bijis? Uzcels no jauna ar mūsdienīgiem materiàliem pseidovēsturisku ēku? Jo ja naudu Eiropa dod - jāņem? Ko iegūs pašvaldība? Vēl vienu uzturamu objektu? Mani vairāk interesē ko iegūs vietējā sabiedrība. Apmeklēju gandrīz katru pasākumu Bauskas bibliotēkā, Kultūras centrā, muzejā, Mūzikas un Mākslas skolā, Bauskas pilī. Sastopu vienus un tos pašus cilvēkus. Un cik tad vispār ļaužu mūsu Bauskā. Cik ir regulāru apmeklētāju kopienas centrā Pasta 5? Kurš/kuri konkrèti piepildīs ar brīnišķo saturu šo Amatu māju? No kurienes tie viedie ļaudis nāks? Nav saprotams kā būvdarbi varētu notikt - Bērnu un jauniešu centra pagalmā? slēdzot gājēju pāreju? vai varbūt pat Kalna/Plūdoņa ielu šajā šaurajā vietā? Tajā pašā laikā skolu uzturēšanai līdzekļu trūkst, tranzīta satiksme pilsētu grauj un smacē 24/7, bet tas viss kaut kad, varbūt, gan jau... Nudien, nolaižas rokas par tādu saimniekošanu.
Muižniecei
13:34 19.03.2026
Bet varbūt beidzot daudzsološā Ikertes kundze beidzot tiks pie valsts atalgota darba? Visi pasākumi ir tādi,ka vienu nedēļu centrs Pasta5 iet ciemos pie Vecpilsētas un tad otrādi,atrodot pasākumam nosaukumu un novada naudas piesaisti... reāli izredzēto pulciņš apgūst Bauskas novada naudu???
Puķu dobe
13:58 19.03.2026
Var jau būt, ka aktīvajiem nojaukt gribētājiem savā ziņā ir taisnība, tikai piemirsies, ka jādomā jau arī, kas notiks tālāk. Katra pilsēta - jauna vai veca ir jāsakārto, nojaukšana nenozīmē sakārtošanu. Sakārtošanu nenozīmē arī puķu dobes un stāvlaukumi katras nojauktās mājas vietā. Un tādā koncepcijā jau nemaz nevajadzētu apvedceļu. Sakārtošana nozīmētu jaunu kvalitatīvu apbūvi nojauktās vietā vai vispār vecpilsētas daļas nošķūrēšana un jauna plānojuma un jaunas apbūves izveidošana. Vai Bauskā tuvā nākotnē tas ir iespējams - diezgan droši, ka nav! Cik tas maksā - droši var sacensties ar Rail Baltica! Tad nu iznāk, ka jāmokās ar tām pašām vecajām būdām, un Dreņģeru sētas rekonstrukcija no pilsētas attīstības viedokļa ir pilnīgi pareizs pasākums.
Bauska
14:04 19.03.2026
Izskatās,ka ne augšas ne apakšas neaptver svarīgu niansi-kamēr vien caur Bauskas sirdij pulsēs cauru diennakti pārslogotā starpvalstu maģistrāle tikmēr nebūt vecpilsētas aurai.Kad/ja būs apvedceļš apkārt pilsētai laipni lūdzam restaurētāji,plānotāji,vēsturnieki un pārējie vēstures atjaunotāji.
Susurs
14:05 19.03.2026
Lai atjaunotā Dreņģersēta varētu izcelties, apkārtējie koka grausti noteikti jāsaglabā. Lai tik nu kāds pīpētājs nenomet sērkociņu ... var nosvilt puse pilsētas...
Gulbis
14:10 19.03.2026
Tada sajūta ka citu problēmu mums vecpilsētā, pilsētā un novadā nav! Vietvarai 326 250 eiro tads nieks un ka bez problemām to var izšķerst grauzta atjaunošanai. Lai kāds tur vesturisks objekts nebūtu bijis, bet nu redzot esošo ēkas stavokli,pilnīgi aplamams lēmums un neadekvāti augstas izmaksas, pat ņemot vērā ka ari daļa līdzekļu ir no ES. Zinot kā notika un notiek projekti Bauskā un valstī, tad esmu parliecināts ka ši summa vel pieaugs un nevienu reizi vien. Paldies biedribai ” Bauskas Vecpisēta” ka rupējas par vecpilsētu, bet nu vajadzētu lietām piet reālāk, zinot ka šim projektam tiks izsšķersta nodokļu maksātāju nauda un ka ne visi no ši nama būs ieguvēji.
Jautājums
14:17 19.03.2026
Vai to sakaltušo stobrāju novākšana,pudeles,kuras samestas šķirbāun citi mēsli,kurus var ļoti labi redzēt ejot pa Plūdoņa ielu arī tiks izdarīts tikai tad,kad sāksies projekta realizācija?
Sula
14:47 19.03.2026
Viena zelta pils starp visiem graustiem, pat bez iespējas novietot tūristu autobusus, lai šo pasaules brīnumu redzētu. Ceru ka šis murgs Mačekam maksās amatu un 1% iespēju atkal tikt ievēlētam.
-> Kam pieder?
15:27 19.03.2026
Pamatots jautājums. Vai zeme un ēka abas pieder pašvaldībai?
Kobra
15:33 19.03.2026
Tam video baigi labais skaņas celiņš.
Susliks
15:38 19.03.2026
Esiet mierīgi un nesapņojiet lielus sapņus! Neviens tur neko necels un neraks, pamatus nelies. Graustu vnk nojauks, dēļus aizvedīs. Uzliks betona blokus, atvedīs trīs, četrus koka moduļus pēc vajadzīgās šnites un sastellēs. Tā tos miljonus apgūs, i nepamanīsiet. Viss jau ir sarunāts! Kamēr māte viesus vada, tikmēr bērni gaļu cep. Iztek tauki ugunī vidžu, vidžu - čurkst! Sveiciens, Bauska, dzimtā pilsēta!
Kas
15:59 19.03.2026
Video tiešām baigi labais skaņas celiņš. Vietu un vidi raksturojošs. Kas filmēja? Arī Inga?
Tam, kurš atbild Muižniecei
15:59 19.03.2026
Tā kā mēs, baušķenieki, ar vai bez paaudzēm esam visai kūtri, labi, ka ir aktīvi, radoši cilvēki no citām apvienībām. Viņi savā ziņā ir glābiņš. *** Pasākumi ir atvērti, ikviens var piedalīties. *** "Reāli izredzēto pulciņš apgūst Bauskas novada naudu", ieguldot sabiedriskajās attiecībās milzu summas ikgadu jau vairākas desmitgades un, uzbrūkot žurnālistiem par to, ka viņi dara savu darbu.
.
16:06 19.03.2026
gadiem ilgs darbs---40 gadi pamesta buda----nu riktigs darbs-----no serijas--ubags drazh kapeiku
sēta
16:24 19.03.2026
Droši vien nojaukt nevar, jo "..mantojums", tad jau nekas cits neatliek, ka kādu dienu būtu jāatjauno (ja "netīšām" nenodeg, kā šad tad pa kādai senajai ēkai).. Labi, ka Eiropas nauda ir piešķirta, būs jau skaisti, galvenā iela jāsakopj!
Jautājums projekta realizētājiem
16:37 19.03.2026
Summa ir milzīga. Caurspīdības dēļ būtu labi uzzināt: 1. kas tiks darīts, 2. kā to paveiks, 3. kuri būs darbu veicēji, 4. kas piegādās materiālus, 5. kādi būs materiāli?
Uldis
17:17 19.03.2026
Nevis darba, bet gan bezdarbības rezultāts
Ar garantiju
18:06 19.03.2026
Konkursā par būvniecību vinnēs Kaskāde vai Warss!
Skumji
19:02 19.03.2026
Skumji ir secināt, ka viss, kas saistīts ar vecpilsētu nonāk strupceļā ... Secinājums: 1. Atjaunot vajadzētu, bet nevar, jo daļa sabiedrības tad gatava agresīvā veidā "aprīt" atjaunotājus. 2. Nojaukt - varbūt varētu (tas, it kā, daļai būtu pieņemams), bet kas tad tur paliks? Pilnīgs tukšums, kas uzskatāmā veidā pašā pilsētas centrā uzsvērs arī "citus vecpilsētā esošos tukšumus", kur kādreiz bija skaistas ēkas, kas bezdarbības dēļ tika nolaistas līdz postažai un nojauktas. Ja abas iespējas "neiet cauri", tad 3. iespēja (ko arī dauzi pieņem, jo ir taču citas priotitātes) - atstāt, kā ir, nedarīt neko un gaidīt, kad notiks 2.punktā minētais ... Ko darīt, "gudrā" Bauskas sabiedrība? Ko piedāvājiet?
->Skumji
19:30 19.03.2026
"...daļa sabiedrības tad gatava agresīvā veidā "aprīt" atjaunotājus." *** Cienījamie atjaunotāji, ja man, nodokļu maksātājam, jāalgo Jūs par darbu, vai par daudz ir prasīta veicamā un samaksas caurspīdība?
realitāte
20:12 19.03.2026
Tramps un Putins rūpējas par dramatisku gaidāmo inflācijas lēcienu, kas pašvaldībai būs jāabsorbē. Šādos apstākļos sētas 3 miljoni būs daudz vairāk vajadzīgi tautas akūto interešu aizstāvībai un infrastruktūrai nekā dažiem konkrētā labuma ( iespējams krimināla?)guvējiem no sapuvušās sētas. Neizniekojiet naudu nelietderīgi! Šī inflācija arī radīs priekšnoteikumus lai sēta pārvērstos par Rail Baltic, jo, visticamāk , būs finanšu problēmas Eiropai, Latvijai, pašvaldībai.
radošums un saprāts
20:26 19.03.2026
Pienāks laiks un uzbūvēs. Bez sētas. Pilsētai esot galvenā arhitekte. Nebūs problēma, uzrakstīs projektēšanas nosacījumus un būs smuka ēka. Jūrmalā tā ir vienā laidā un jaunās ēkas vairumā gadījumu iekļaujas vecajā apbūvē. Tas pats ir Eiropas pilsētās.
ar skaidru galvu
20:28 19.03.2026
ja varēja atjaunot, tad pirms n-tajiem gadiem. tagad pietiktu ar stendu, foto un šilti, kas tad tur kādreiz bijis. Laikam tomēr tie miljoni un paredzamās daba vietas aizmiglo skaidru skatu. Kur tie apmeklētāji radīsies, kuri it kā nāks uz tiem pasākumiem un nodarbībām nākotnē...
Armands
21:39 19.03.2026
Piekrītu Muižnieces kundzei! Tur jau nav reāli celtniecības tehnikai kur palikt.Ne tur smagā mašīna var normāli iebraukt,ne tur kāds traktors.Blakus serviss,puķu veikals,Jauniešu centrs.................Jā,ir par ko padomāt!
-> Skumji
21:48 19.03.2026
"Ko darīt, "gudrā" Bauskas sabiedrība? Ko piedāvājiet?" *** Jūs būtu gudri, ja "gadiem ilgi" būtu informējuši sabiedrību par savu darbu. Ak, bet pareizi, mēs esam muļķi un nesaprastu Jūsu augsto domu lidojumu! Mūsu ziņā ir tikai apmierināt Jūsu ambīcijas.
Armandam
21:51 19.03.2026
Visu darīs ar rokām, autentiski. Uz mugurām pienesīs, aiznesīs. Kā vecos laikos, kad cēla. Tāpēc arī cipars ar sešām nullēm.
Tu, kas te atbild "skumji"
22:00 19.03.2026
Es tev neesmu nekāds "Jūs" un vēl daudzskaitlī! Piegriezies vai, laikam pareizāj, piegriezusies esi pie visiem rakstiem ar saviem "pārgudrajiem" komentāriem, ka viss, kas notiek, ir tikai un vienīgi slikti, jo izskatās, ka to tik vien proti kā komentēt un izgāzt žulti par visu, jo tas jau nav tas pats, kas darīt kaut ko!
...un...
22:11 19.03.2026
Un te, komentāros, ar nelieliem izņēmumiem, izpaužas lielākoties tādi (tiešām "gudrinieki"), kas neko citu nespēj, kā vien iekomentēt, ka viss ir slikti un neko citu sakarīgu, kā šajā sētas gadījumā, nepiedāvājot!
saprāts
22:13 19.03.2026
Vecpilsētas sargātāji varētu izrēķināt cik vecpilsētas mājām varētu veikt akūtos remontus par 2,17 miljoniem un kāds būtu efekts. Politiskais, ekonomiskais, vizuālais efekts vecajai Bauskai un tās iedzīvotājiem. Nevar un nedrīkst? Naudu nelietderīgi izšķērdēt un ,iespējams, nedaudz korumpēties drīkst? Silīti sev ierīkot uz budžeta rēķina drīkst?
->Tu, kas te atbild "skumji"
22:40 19.03.2026
Kāpēc, godātais/tā, gadiem ilgs darbs tiek veikts slepenībā? Rezultāts gan jāapmaksā, slēdzot skolas laukos, pārceļot speciālo skolu no viena pagasta uz otru, piespiežot bērnus ar invaliditāti dzīvot internātā, pakļaujot viņus stresam un vardarbības riskam utt., un tā joprojām.
Jānis
23:20 19.03.2026
Jāsaprot kā naudiņa ieplūst biedrībā...
Jānis2
23:24 19.03.2026
Vai tiešām šis projekts ir šī brīža prioritāte? Gadiem ilgs darbs, nez kā var aizpildīt 8 stundu darba dienu vairākus gadus strādājot pie šī projekta. Tīrākā diršana
->..un...
23:44 19.03.2026
Biedrība varētu pati piesaistīt līdzekļus, neprasot pašvaldībai.
Gudrais saimnieks
00:23 20.03.2026
Vai zeme pieder pašvaldībai? Ja nepieder, tas gan labs projekts! Vietējā vara tagad ieguldīs naudu par ko nākotnē pati varēs vēl maksāt nomas maksu! Ha, ha, haaaaaaa... un tā mūžīgi, kā bibliotēkas ēkai.
Jautājums slepenā darba veicējai - biedrībai
00:55 20.03.2026
Jānis Krūmiņš fb "Tādas ir restaurācijas rekonstrukcijas darbu izmaksas, lai Sevi Cienošs amatnieks, kurš veido ap Sevi amatniecību strādājot ar tradicionālajiem rokas instrumentiem spētu uzturēt Savu ğimeni un vēl kaut ko nepelnīt un izturētu ğimeni un saglabājot kultūrvēsturiskās vērtības, cienot galdnieku sentēvu amatniecības prasmes."**** Kuri tad būs tie "Sevi Cienošie amatnieki" par diviem miljoniem?
Bērni ar invaliditāti
01:14 20.03.2026
Nu mēs zinām, kāpēc pēc mācībām nevarēsim doties uz mājām katru dienu. Piespiedu internāts ir mūsu strupceļš.
Pašvaldībai žetons
01:52 20.03.2026
Kas tur nav skaidrs?! Sevi Cienošu amatnieku ģimenes ir vērtīgākas par bērnu ar īpašām vajadzībām saimēm.
->22:00
01:56 20.03.2026
Naudas smaka traku dara?!
Tālavas taurētājs
02:09 20.03.2026
Vēsture ir jāciena un pēc iespējas celtnes jāatjauno. Ja nebūtu pieliktas rokas pie Bauskas pils - skatīt varētu tikai vēsturiskas drupu kaudzes. Jā un arī to betona stabu Daugavā - paldies? Paldies Vienotībai par tautas naudas izķērdēšanu - tur Daugavā...
Kauns skatīties
08:35 20.03.2026
Laukos ir izcili amatnieki, kas ar savu darbu pelna iztiku. Vai konkurss uz pieminekļa atjaunošanas darbiem netiks sludināts? Vai tie jau gadiem ir ieplānoti konkrētiem cilvēkiem? Kur tad konkurence, kur saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma izvērtēšana? Šaurs loks savējo savā starpā sadalīs 2,17 miljonus nodokļu maksātāju naudas? Pēc tam saņems pašvaldības goda rakstus un kā izcilnieki varēs aiziet pensijā?
VK
08:50 20.03.2026
Vārdus studijā, kurš, ko veiks un par kādu samaksu? Kā pie pasūtījuma tiks?
Laimes lācis
09:21 20.03.2026
Sūnu ciemā viss bez pārmaiņām. Parādiet ar pirkstu un noriesim jebkuru! Vislielākie nelieši ir tie, kas strādā. Godīgāk ir neko nedarìt un gaidīt, ka kaut kas nokritīs no gaisa. Un mums pietiek ar to dzīvību, ko atnes caurbraucošás fires.
Tedijs
09:51 20.03.2026
Laimes lācis sajucis prātā.Pat caur pilsētu nepārtraukto fūru armādu slavē.
?
09:57 20.03.2026
Vai kāds var pateikt, vai zeme zem atjaunojamā objekta pieder pašvaldībai?
ES
10:10 20.03.2026
Lielākie miljonu objekti tikuši Kvintetam, domāju Kvintets vai Kaskāde būs pie šprices. Vien ja Tuvo Austrumu konflikts ieilgs, būvmateriālu cenu pieaugums un projekta sadārdzinājums būs neizbēgams. Nu bet Kvintets jau ir pieredzējis kā naudu paprasīt pašvaldībai, jo Vecumnieku vidusskolas būve ne tik tā vien sadārdzinājās dēļ Ukrainas kara.
1 eiro
10:19 20.03.2026
Zaķim dārgs stopsignāls arī esot vajadzīgs....
Nu ko
10:24 20.03.2026
Šobrīd nav pārliecinoši redzams, ka Dreņģeru sētas atjaunošanas iecere dotu tik lielu sabiedrisko labumu, kas bez šaubām attaisnotu šādu ieguldījumu. Kultūrvēsturiska vide pati par sevi ir vērtība, taču ar to vien ir par maz, ja sabiedrībai nav skaidri parādīts, ko tieši iedzīvotāji no šī projekta iegūs ikdienā. Ja palūkojamies pavisam pragmatiski, tad jautājums nav tikai par vienu ēku, bet par izvēli – ko ar ~326 tūkstošiem eiro var izdarīt visai vecpilsētai kopumā? Par šādu summu varētu līdzfinansēt desmitiem īpašumu sakārtošanu – jumtus, fasādes, logus, kas bieži ir kritiskākajā stāvoklī. Tāpat par šādu naudu varētu risināt infrastruktūras problēmas, kas skar daudz vairāk cilvēku – piemēram, ielu un ietvju seguma uzlabošanu. Kaut vai tas pats Plūdoņa ielas posms – ir vienās bedrēs. Dreņģeru sētas gadījumā jāņem vērā arī tas, kas notiks pēc uzbūvēšanas. Ēka nebūs “bezmaksas” – būs jāuztur, jāapkurina, jāapsaimnieko, būs nepieciešami darbinieki un saturs. Tas nozīmē regulārus izdevumus no pašvaldības budžeta arī nākotnē. Runāts ir par kultūras centra nepiemērotību, tad varbūt par 2 miljioniem uzbūvējam pienācīgu kultūrvietu, koncertzāli nevis pataisām sevi par apsmieklu ar iebraucamo sētu.
Mūžīgā noma
10:47 20.03.2026
Ja jau tik ilgi jāgaida atbilde par zemes īpašnieku, var izdarīt secinājumu, ka zeme pieder privātajam. Tas gan ir labs variants! Ikgadēji ienākumi no nomas garantēti. Turklāt, ik pa laikam, varēs nomas maksu paaugstināt. Pašvaldībai nebūs, kur dēties. Maksās mīlīte kā nemetās! Dārgs gan tas prieciņš.
Avīze
11:08 20.03.2026
Bauskas Dzīve jau vispār varētu visus neskaidros jautājumus noskaidrot!
Piederība
11:19 20.03.2026
Cerams, ka pašvaldība ir pārņēmusi īpašumā visu - gan zemi, gan ēku, kas skaitās sadalīta dzīvokļos. Kadastra dati gan tikai par maksu pieejami..
Saskarsme
11:30 20.03.2026
E. Stapkēvičas kundzei tas sāk kļūt raksturīgi: nespēt pastāstīt par paveikto. Savulaik, strādājot pašvaldībā, pieredzes braucienam uz Šveici apraksts bija veidots, smeļoties tūrisma firmu reklāmās. Rodas iespaids, ka cilvēkam nepadodas komunikācija.
autoritārisms un korumpētība
12:41 20.03.2026
tieši tā ekonomists un vienas no lielākajām valsts kapitālsabiedrībām savulaik vadītājs raksturojis daudzu pašvaldību vadības stilu. Nebūtu jau jābrīnās, jo tieši šobrīd "tur augšā" lēma par to divu miljonu "dāvināšanu" pašvaldībai Dreņ ģeru sētas atjaunošanai. Vēlēšanu gadā, laicīgi, lai varētu paspēt noslēgt līgumus iepirkuma sakarā un ieguvumi netiktu aizmirsti šoruden oktobrī naudas devēju sakarā. Bet pilsētai, pilsētniekiem kas no tā, ka miljoni sadalīti un pilnīgi jauna ēka tiks uzcelta desmitgadēm stāvējuša grausta vietā ar darbavietām izredzētājiem un nama uzturēšanai vajadzīgās summas iegūšana no ļoti lielas iespējas ziņā paaugstinātajiem nodokļiem jau pēc vēlēšanām. Jo nauda kokos neaug, tās trūkst kur vien paveries, simtiem miljonu trūkst tepat Bauskā, bet te mēs "ziedojam Būtiskajam koptēlam", vai ne tādam pašam "Daugavas pālim", kur tie simti miljonu tika vien izredzētajiem apguvējiem, bet pārējiem, vien jauks skats un rūpes kā jau iztērēto apmaksāt un uzturēt nākotnē, tā vietā, ko jau gadus desmit atpakaļ būtu paveicis uzņēmējs pats par saviem līdzekliem. Salīdzinājumam, tad, cik publisko ēku savulai uzcēla par pilsētas līdzekļiem Pirmās brīvvalsts laikā, vai tomēr to pilsētu cēla un atjaunoja uzņēmēji, pilsētnieki, kuriem tolaik pusi un vairāk no nopenīā neatņēma tie, kuri "zina vislabāk" patreiz?
rail bauska
12:56 20.03.2026
Pašvaldībai ir nepareizas prioritātes. Galvenajai prioritātei ir jābūt bērniem, jauniešiem, viņu vecākiem, nākošajiem vecākiem, bērnu vecvecākiem VISOS normālas dzīves aspektos. Bez šīs prioritātes Bauskas novads JAU IR dotējama nabagmāja ar likvidēšanas slimību. Kam pašvaldība būs vajadzīga? Krāsainajiem "(ne)latvijiešiem"? Kas jums maksās nodokļus? Vilki, lāči, migranti? Rodas iespaids, ka pašvaldībā ir neoficiālā vadība, kas shēmo ar tikai sev izdevīgu un pārcenotu objektu izvēli. "Pakalpojumi" tautai patiesībā daudzos gadījumos ir tautas nodokļu un daļēji Eiropas naudas izšķērdēšana. Pašvaldība neredz tālāk par četriem gadiem un neredz patiesās, efektīvās un nākotnes vajadzības un tam nepieciešamās domāšanas korekcijas! Un tie esot Nacionālā Apvienība? Internāti, 30 bērnu klases un braukāšana 4 stundas dienā pa neceļiem ir nacionālā politika? Kāpēc lietuvieši attīsta savu ekonomiku Bauskā, bet nacionālā pašvaldība neuztraucas par Latvijas, tas ir, Bauskas novada ekonomiku? Kāpēc jaunā daudzdzīvokļu dzīvojamā ēka Bauskā ir nevis izpērkama, bet izīrējama par dārgu naudu?
politiski koruptīvais vēzis
13:08 20.03.2026
Tas ir kā ar medicīnu. Iegulda betonā un dārgos aparātos, mūžīgi reformējas, tas ir likvidējas, bet cilvēkiem palīdzības nav, tā ir par vēlu, cilvēki tiek ignorēti.
Fakts
13:22 20.03.2026
Var komentēt bezgalīgi,bet ja pašvaldība ko ieņēmusi galvā tad tā arī darīs ignorējot jebkādus iebildumus.Ko vēlējāt āžus par dārzniekiem?
Faktam
14:22 20.03.2026
Piekrītu. Ļoti, ļoti skumji.
Monta
15:26 20.03.2026
Ja neizdomās ko pēc tam ar to atjaunoto ūķi darīt, vienmēr pastāv iespēja kādam to uzdāvināt vai nodot bezatlīdzības lietošanā. Pašvaldībai uz to roka jau piešauta ar Zaļās ielas 300000 vērto māju, kuru arī baigi vajadzēja nopirkt, pārbūvēt un tad... atdot lietošanā bez atlīdzības
Inga
15:30 20.03.2026
Es šoreiz par ko citu. Amatu māja ir laba lieta. Bet.... ne tik senā pagātnē tika ieguldīti līdzekļi, lai amatniecības centrs būtu Bauskas bērnu un jauniešu centrā. Pat nosaukums tika izdomāts-Skapis. Vai tur tāds ir? Nekas nav dzirdēts par darbību tajā...
nojauta
15:31 20.03.2026
Citi āži bija vēl lielāki dārznieki. Āžus laikam diriģē neievēlētās , bet amatos esošas kazas. Tā ir bijis gadu desmitiem.
fakts
15:48 20.03.2026
Zaļās ielas māja ir spilgts piemērs, kas raksturo Bauskas pašvaldību. Kaut kas līdzīgs Rēzeknes SPA.
krastu nauda
16:02 20.03.2026
Kāpēc Bauskā nav Rīgas tipa smilšu promenādes visos iespējamos upju krastos? Vecpilsētas skats būtu neatkārtojams, tāpat kā miljonu raža.
radošo cilvēku apvienības
10:28 21.03.2026
diemžēl, tas "radošums" tām radošo cilvēku apvienībām uzrodas vien tad, ja parādās "apgūstamā" naudiņa kaut vai vien projektēšanai vai vēturiskajai izpētei. Un tas "radošums" beidzas līdz ar šādas naudas izsīkumu gadiem gaidot nākamo naudas porciju "radošuma" atjaunošanai. Tas "radošums" mēdz izpausties arī vismaz triju apmaksātu projektu veidā, kā to redzējām Sporta skolas pārziņā nodotā baseina celtniecības peripetijās. Neviens jau nav skaitījis cik bijušas tās "izpētes" un citi ar Dreņģeru sētu saistītie attiecīgi apmaksātie "priekšdarbi". Ko vien šeit komentāros novērojam- viena iedzīvotāju daļa pamatoti interesējas par pašvaldības iecerētajiem darbiem, bet otra, projektā iesaistītā interesējas vien par pirmajiem, kuriem it kā viss slikti. Bet, diemžēl, tā arī ir, palūkojoties kaut uz mūsu kaimiņiem, par kuriem pat mūsu ekonomisti saka- apsteiguši mūs jau par apli...
salīdzinājums
10:55 21.03.2026
Vai lietuvieši alka Bauskā " atjaunot" viltotu arhitektūras pieminekli Dreņģera sētu? Nē! Lietuvieši uzbūvēja Bauskā jaunu rūpnīcu. Pilnīgi atšķirīgas domāšanas. Mēs utojamies ar niekiem, kas nes budžeta naudas "grašus" dažiem, bet lietuvieši vairāk rūpējas par savu tautu un valsti, par vietu valstu- saimnieku galā. Lietuvieši rada pievienoto vērtību un ar vērienu. Tātad lietuviešu tautai būs stabilāks neizmiršanas pamats.
amatu māja
12:02 21.03.2026
tad jau jāpriecājas, vismaz viena, kaut sīka "profenīte" par pāris miljoniem tiks uzcelta tiem, kuri nespēj pat tos 10% no iespējamā pamatskolas eksāmenos sasniegt, lai skolotos turpmāk par ļoti pieprasītajiem IT un sab, attiecību speciālistiem. Beidzot mums būs pašiem savi restauratori ar "amatu mājas" diplomu kabatā, pasaulē tik ļoti pieprasītie....
paga, paga
12:10 21.03.2026
vai tie lietuvieši nevarētu arī šeit to paredzēto butaforiju uzcelt? Laikam tā "pārrobežu sadarbība" nav tik tālu attīstījusies, lai arī mūsu sābriem no tā prodžektiņa kas atlēktu? "Apgūt" mēs paši mākam, bet strādāt lai pelnītu, to gan ne, pat nepiedāvājiet.
funanšu operācija
12:28 21.03.2026
Lietuvieši uzcēla jaunu rūpnīcu Bauskā un piepildīja to ar ražošanas tehniku aptuveni par 60-70 miljoniem aptuveni gada laikā. Mēs būvēsim ģiimenes mājas lieluma koka ēku par 2, 17 miljoniem! Vai izmaksu un būvju proporcija jums liekas adekvāta? Vai rijība ( izšķērdība) nevelk uz krimināllietu? Un kā vārdā? Lai iegūtu aptuvenu stilizētu esošā grausta kopiju? Tā kopija būs tas svētais piemineklis?! Nu īsta "nevainības" atjaunošanas operācija.
Bauska
18:14 21.03.2026
Interesanti, kam pašvaldībai atrodas nauda, bet kam ne.
Līga
21:47 21.03.2026
Paldies Ingai Muižniecei par komentāru! Precīzi pateikts viss, ko par šo stulbo avantūru domā absolūtais vairākums.
amatu mājai
10:35 22.03.2026
"tad jau jāpriecājas, vismaz viena, kaut sīka "profenīte" par pāris miljoniem tiks uzcelta tiem" - vai tiešām vajadzīgs, kad skolas cīnās par izdzīvošanu?
Izredzētie
10:47 22.03.2026
Vai amatnieki, kas strādā brīvajā tirgū konkurences apstākļos sevi neciena?
ko jūs
19:38 22.03.2026
Saulainē jau ir profene.
Skapis - déjà vu
22:25 22.03.2026
BDZ 22.05.2011 Vilnis Auzāns Darbi «Bauskas skapī» pabeigti . Īstenojot Latvijas un Lietuvas pārrobežu sadarbības projektu, pabeigta Bauskas amatniecības un mākslas centra izbūve, informē projekta koordinatore Jana Patmalniece. Pirmdien, 23. maijā, plānota centra oficiālā atklāšana. Centrs, kuram dots nosaukums «Bauskas skapis», atrodas Bauskas bērnu un jauniešu centrā. Pērn te tika pabeigts remonts desmit telpās, tagad izremontētas vēl trīs. Remontdarbus visās centra telpās veica SIA «Kvēle». Vēl atlicis dažviet sagādāt mēbeles un aprīkojumu. «Iedzīvotāji te varēs apgūt dažādas amatniecības prasmes: kokapstrādē, keramikā, ādas apstrādē, stikla apgleznošanā, šūšanā, izšūšanā, rotu darināšanā, filcēšanā, tekstilmozaīkā, knipelēšanā, mašīnadīšanā, zīda apgleznošanā un gleznošanā,» piebilst J. Patmalniece.
SM
22:53 22.03.2026
Interesanta informācija. Vai "Bauskas skapis" vēl eksistē un ja neeksistē, tad kāpēc? Interesanti tāpēc, ka šī projekta mērķis ārkārtīgi sakrīt ar "Bauskas skapi". Mani personīgi tas nepārsteidz, jo ar neapbruņotu aci ir redzams, ka ne jau telpu piepildījuma būtība šeit ir svarīga, bet gan iespēja piesaistīt līdzfinansējumu. Tikai problēma ir tāda, ka šādi piesaistot līdzfinansējumu tiek palaista garām citas svrīgākas lietas, kuras ar tiem 300K varētu risināt. Diemžēl pašvaldības šāda prakse ir visu stratēģiju pamats - kodolīgi salīdzinot ar veikala apmeklējumu - pirkt visas preces kam atlaide - vajag vai nevajag. Tā nav stratēģija.
SM
22:57 22.03.2026
Un te ir vēl viena lieta par ko nerunā. Uzbuvēt jā, bet tiklīdz uzbūvē, tam sekos pilnīgi jauni regulāri maksājumi, izdevumi - algas, komunālie, amortizācija. Tie izdevumi nebūs mazi. Cilvēkiem, kuriem ir nav saskarsme ar investīcijām šo var palaist garām. Ir jānošķir ieguldījumi no saistībām. Ieguldījumi nes peļņu, bet saistības izdevumus. Šīs ēkas būve ir saistības nevis ieguldījums. Pašvaldībai savukārt būtu jāmazina saistības un jāpalielina ieguldījumi un šeit arī ir šī projekta fundamentālā problēma.
SM
23:09 22.03.2026
Ja skatās no visām pozīcijām, kuras būtu superprioritāras, tad skaidri redzams, ka lielākā problēma novadā ir depopulācija un depopulācijas iemesls ir darba vietu trūkums, tātad veicot ārkārtīgi vienkāršu analīzi ir redzams, ka divas absolūti top prioritātes ir uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides radīšana un izglītoti darbinieki. Tātad uzņēmējdarbība, izglītība. Nekādi citi brīnumi nenotiks, ja nebūs darba vietas, būs depopulācija - 100%.
SM
23:14 22.03.2026
Tāpēc man personīgi nav saprotams šī projekta svarīgums. Šo projektu būtu vērts īstenot, kad pašvaldībā rodas papildus līdzekļi un valstī ir stabila ekonomiskā augšupeja. Šobrīd ir pilnīgi pretēja situācija. šis projekts ir ekstra. Ja nepatīk grausts - vnk to noņem uztaisa skvēriņu, laukumiņu, saliek kokus podos un ietur pauzi līdz labākiem laikiem. Vai arī uzliek mulāžu ar audeklu, kā izskatīsies pēc X gadiem.
SM
23:35 22.03.2026
Rezumējot, pašvaldībai nav jāķer visas akcijas preces ar dzelteno krāsu (lasīt - līdzfinansējumi). Ir jāpērk prioritāri svarīgās preces - pat ja tam cena nav ar atlaidi. Un jāspēj realistiski saprast kas ir prioritāte. Ja pašvaldības prioritāte ir sava aparāta uzturēšana tad tā ir pašvaldības kā organizācijas stratēģija, bet novada un iedzīvotāju prioritātes ir pilnīgi citas un tā ir pilnīgi cita stratēģija.
-> SM
10:58 23.03.2026
Paldies!
Beidziet drumstaloties!
11:00 23.03.2026
Restauratoru izglītošanai IR DOMĀTA SAULAINE.
ak vai
12:03 23.03.2026
bet, SM, to visu, ko šeit pavēsti Dreņģeru sētas sakarā, tas viss attiecināms mats matā uz taviem šeit "vēja parku slējējiem. Apjēdz, ka viss tavs teiktais 1: 1 attiecināms arī uz taviem mīļajiem propelleriem.
drumstalotājam
12:09 23.03.2026
nesi padomājis(jusi), kāds sakars restauratora amatam ar ieceri no jauna uzbūvēt ēku nojauktās vietā? Kāds sakars restauratoriem ar jau uzbūvētajām ēkām- rātsnamu un bijušo tipogrāfijas ēku? Ja nu vienīgi tas ir amats atsēdēšanai novada domes krēslā, pievienojams jau esošajiem energoefektivitātes lūkotājam un veselīdzības veicinātāja amatiem
tā vispārīgi
12:23 23.03.2026
ir tāds vārds "kaitniecība". Laikam nesaprotams "progresīvajai" Eiropai un tās pa priekšu skrējējai Latvijai. Objektīvi skatoties daudzas lietas Latvijā bija un ir kaitniecība. Par kaitniecību pagaidām nevienu nesoda, bet nesodīšana ir lēna pašnāvība.
atbalstu
12:31 23.03.2026
Pašvaldībām naudu ir jāinvestē jo tas samazina bezdarbu Latvijā. Valsts un pašvaldību pasūtījumi ir Latvijas "brīvā tirgus" galvenie stūrakmeņi. Vai ir slikti, ka pašvaldības konkursos vinnē novada firmas? Tas ir ļoti labi, bet tās nedrīkst haltūrēt un korumpēt. Svešās firmas tik un tā meklēs vietējos vergus, bet "sviests" dosies pie svešiniekiem.
jaunā garāža
12:36 23.03.2026
Iedzīvotāji paši būvētu vairāk ja nodokļi būtu mazāki un varbūt nodokļu naudu investētu daudz lietderīgāk par pašvaldību, kā tas ir konkrētajā gadījumā.
Savējo būšana
13:50 23.03.2026
Sevi cienoši amatnieki gadiem ilgi slepus kopā ar pašvaldību izstrādā projektu, lai nodrošinātu sev algu par kuru uzturēt ģimeni un gūtu peļņu, bet citi profesionāli amatnieki strādā konkurences apstākļos brīvajā tirgū. Citi amatnieki to pašu darbu, kuru gatavi veikt sevi cienošie, iespējams, izdarītu lētāk. Tas būtu nesaimnieciski pirkt vienādi kvalitatīvu pakalpojumu par dārgāku maksu. Kas nav saprotams?
atbalstītājam
16:25 23.03.2026
vajadzētu jau tev palasīt pašu būvnieku savulai pausto "brīvā tirgus" sakarā, arī ekonomikas pārzinātāju teikto, ka tieši pašvaldības pasūtījumi ir tie kas kropļo brīvo tirgu. Jo neviens uznēmējs otram kukuli nedos, lai tas viņam ko vajadzīgu uzceltu. Tieši pašvaldību iepirkumi ir tie, kas kropļo tirgu ar visām lielajām korupcijas iespējām šādos pasītījumos
zinu
19:50 23.03.2026
Dod kukuli uzņēmējs uzņēmējam! Kukuli izspiež no apakšuznēmējiem par darba došanu ģenerāluzņēmēji. Tie paši, kuri tiek pie pašvaldību un valsts pasūtījumiem. Toties privātais pasūtītājs tādu ģenerāluzņēmēja mierīgi var patriekt.
Lasītājs
09:17 24.03.2026
Vai "BDz" uzdos projekta virzītājiem šeit diskusijā izskanējušos jautājumus? Te vēl viens jautājums: Vai projekta virzītāji, kā privātpersonas, paši atjaunotu sev piederošu graustu uz cita zemes, zinot, ka būs jāmaksā noma par zemi un maksas apmērs pieaugs?
"pieminekļa" izdevīgums
11:41 24.03.2026
Pat nerunājot par pieminekļa- butaforijas nepieciešamību, parunāsim par miljoniem. Dzīvojamās ēkas 1m2 būvniecības pašizmaksa šajos laikos varētu būt aptuveni 2000 eiro. Tā privātmāja -piemineklis varētu būt aptuveni 250-300 m2 liela. Reālā būvniecības pašizmaksa varētu būt 600 000 eiro. Vai privātpersona pārmaksātu 3,6 reizes vairāk? Kur skatās visi iespējamie likumības sargi?! Pat ja šai prognozei ir nesakritības reālajā platībā un 1m2 izmaksā, pārmaksāts būs vismaz divkārtīgi! Nozodziet velosipēdu un jums būs krimināllieta. Ar graustu palīdzību ķeselējot naudu viss ir kārtībā? Eiropas prokuroram ir vienaldzīga Eiropas nauda? Uz mūsu prokuroriem laikam nav ko cerēt. Ja kādam vai kādai nepatīk šī prognoze, publicējiet ēkas projektu un būvniecības līguma tāmi. Bauskā ir daudz cilvēku, kas divu dienu laikā pateiks īsto "'pieminekļa" cenu un būs priecīgi, ka miljoni sarēķināti pareizi, bet tas būs brīnums. Jāatgādina, ka mūsu novadu vada NA mērs ar vietnieci no JV un vietnieku Kalniņa kungu ( neatceros partijas nosaukumu). Visticamāk, būvēs WARS. WARS jau ir iemīļojis Bauskas novadu V. Plūdona mājas verandas un pirtiņas dēļ, kas atbilda dziesmas vārdiem " par visu maksāju es dārgi". Tā ir mūsu nodokļu un valsts ( katra iedzīvotāja parāda) nauda!
Bauska
15:45 24.03.2026
Projekta autori, lūdzu publiskojiet ieceres plānu, veicamos darbus, materiālus, paredzētās izmaksas! Vai ir, kas slēpjams?
Miljoni
08:30 25.03.2026
https://www.apollo.lv/8439742/profesionala-izglitiba-valsti-nav-bijusi-prioritate-norada-izm-departamenta-direktors**** Iesaku izlasīt! Kā šis projekts situāciju ietekmēs?
imitācija
18:57 25.03.2026
Kāda profesionālā izgļītība Dreņģeru sētā? Mācās skolās. Piemēram Saulainē.

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.