Brunavas pagastā sabojāts valstij piederošais ceļš. Nokļūšana no Grenctāles pienotavas līdz Brunavai autovadītājiem ir īsts piedzīvojums. Brauktuvi klāj prāvas «smilšu vannas», ko, saudzējot transporta līdzekli, autovadītāji cenšas apbraukt. Līdzīga aina ir arī ceļa posmā no Ērgļiem līdz Budbergai.
«Ceļu segums ir katastrofālā stāvoklī. Lūdzu nogreiderēt ceļus V1021 un V1022, rakstīju uzņēmumam «Latvijas Valsts ceļi», Satiksmes ministrijai, Bauskas pašvaldībai – neviens neliekas ne zinis,» sašutis ir Brunavas pagasta iedzīvotājs Jānis. Nesen bijusi slikta pieredze, kad pa ceļu knapi izbraucis Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta auto.
Kāds cits uzrunātais brunavietis uzskata, ka ceļa stāvokli pasliktināja būvdarbi Grenctāles ciemā, kur materiālus pieved ar smagajām kravas mašīnām. «Braucu ar apvidus auto. Uzreiz domāju par to, kā smilšu bedres var pievarēt mazākas automašīnas ar zemāku piekari. Rēķinu, ka vismaz 50 smagās auto kravas dienā izbrauc,» stāsta brunavietis.
Bauskas apvienības pārvaldes Brunavas pagasta nodaļas vadītāja Baiba Marčenkova atklāja, ka pagasta teritorijā ir grants karjers no kura tiek vests ārā materiāls. Viņa norādīja, ka uzņēmums «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) strādā ar uzņēmēju, lai panāktu vienošanos par defektu novēršanu.
«LVC paskaidroja, ka ir divi varianti, proti, tiek uzlikts masas ierobežojums un tiek pārtraukti jebkuri kravu pārvadājumi, vai arī uzņēmējs iesaistās un sakārto ceļu braukšanai derīgā stāvoklī,» situāciju raksturo B. Marčenkova. Viņa norādīja, ka kravu plūsma uz būvobjektu Grenctāles ciemā, kur tiek remontēta Liepu iela, ir niecīga, daudz intensīvāk grants tiek vesta uz šajā brīdī būvēto kravas transporta vadītāju infrastruktūras objektu Lidlauka ielā Bauskā. Ceļu būvniecības uzņēmuma «Igate» smagās automašīnas uz Bausku dodas viena pēc otras.
Pagājušajā nedēļā «Igate» apliecinājusi, ka brauktuvi sakārtos, izdangātajās vietās saberot šķembas. Tas arī tika izdarīts, taču šie darbi būtiskus uzlabojumus nav devuši. Smilšu vannās, kas piebērtas ar šķembām, iebrauktas ir rises, kuras mazākam transportam tāpat var sagādāt grūtības, turklāt lietus situāciju var pasliktināt.
Ceļu būvniecības uzņēmuma “Igate” pārstāvis Arnis Lapiņš apstiprināja, ka uzņēmums izmanto minētos autoceļus – V1021 un V1022- iegādātās grants izvešanai no karjera. “Pašlaik izmantojam sešas automašīnas, to skaits var mainīties. Šis karjers mūsu uzņēmumam nepieder, tas ir zemnieku saimniecības “Paegļi” īpašums. Neesam vienīgie, kas izmanto šos ceļus, jo arī citi izved smilti un kokmateriālus,” teic A. Lapiņš.
Viņš norādīja, ka pēc pirmās sūdzības saņemšanas 28. septembrī nekavējoties tika aplūkotas defektu vietas un organizēta tehnika, kā arī materiāli, lai tās salabotu. Lokālās vietas, kur ceļa bojājumi bija satiksmei bīstami, tika novērsti. Smilts izvešanu no karjera Brunavas pagastā “Igate” plāno turpināt līdz oktobra vidum.
LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova uzsvēra, ka šobrīd minēto Brunavas pagastu ceļu bojātajās vietās ir nelieli nelīdzenumi, bet kopumā brauktuves ir apmierinošā stāvoklī. Lai nodrošinātu autoceļu caurbraucamību, plānots, ka VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” šīs nedēļas laikā uz minētajiem grants valsts autoceļiem veiks iesēdumu un bedru remontdarbus.
“Pārvadātājs (SIA “Igate”) ir apņēmies arī turpmāk ceļus uzraudzīt un vajadzības gadījumā novērst defektus. Arī LVC Zemgales reģiona nodaļa veiks papildus apsekošanu šiem ceļa posmiem,” skaidroja A. Kononova.
Tas jau sen zināms, ka lauku ceļi ( ne tikai Brunavā) mums kā Āfrikā, labi vēl, ka tīģeri neuzglūn no kukurūzas laukiem. Putekļi, smiltis un slapjajā sezonā dubļi. Ceļi vienā līmenī ar laukiem un tuvākās desmitgades laikā vairāk par greideri 1x mēnesī ko cerēt nav.
Tas ceļš slikts ir nepārtraukti. Smagie dragā no vienas vietas. te parastais iedzīvotājs un viņa parastais auto nevienam nerūp.
Kur tad Brunavas pagastā ir tas ekspluatējamais grants karjers?
ejiet pie Okmaņa, lai atbrīvo no darba Marčenkovu par nekvalitatīva darba veikšanu, kopš viņa atsēž Brunavā , tur ir sliktākie ceļi vēsturē. Tā divplāksne nekam neder. Vajag normālu vadītāju. Marčenkova neko nevar atrisināt,viņa negodīgi ieguva pārvaldes vadītājas amatu Brunavā, tagad atsēž un aizvelkas mājās, jēga no tā visa 0.
Par Marčenkovas kompetencēm vai nekompetencēm neko nezinu, bet ar valsts ceļiem viņai nudien nav nekāda sakara.
Ceļš esot ar nelieliem nelīdzenumiem. Brunaviešiem rādās.
Kur ir tas, kam pie visiem rakstiem jāiekomentē kaut kas par kaut kādu mērnieku ar zelta collštoku? Ū-ū: kur tavs komentārs šajā sakarā arī par Brunavas ceļu?
Rē kā Dobelē ceļu kantori izzaga un ne čiku ne grabu
Salabos tak to ceļu,un vannas smilšu nau tik lielas lai nepārpeldētu pāri tām……Tikai pacietību Tautieši
nevis nau, bet NAV zābak
Cerība tikai uz Šleseru! Ha-ha! Viņš jau ministrs būdams, apsolīja asfaltētus ceļus uz visām pagastu pārvaldēm. Brunava vienīgais pagasts vecajā Bauskas novadā, kur nav nekāda asfalta.