Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Brunaviešu pacietības mērs ir pilns: 7 kilometrus līdz A7 jāmēro vairāk kā 40 minūtes

Ar ceļiem saistītas problēmas turpina vajāt Brunavas pagasta iedzīvotājus. Pārbrauktuve pār Ceraukstes upi Grenctāles ciemā ir sakārtota, un iedzīvotāji var mierīgi braukt pāri, bet tagad viņi sūdzas arī par to grants seguma ceļu, kuru remontēja salīdzinoši nesen.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Janvāris atnāca ar lieliem ūdeņiem un sadalīto Grenctāles ciemu – ūdens izskaloja pārbrauktuvi. Tagad problēma novērsta. «Brauktuve ir atjaunota, viss notiek. Cilvēki brauc, vairāk tādu problēmu nav, ūdens līmenis bija augsts, tagad ir krities,» informē Brunavas pagasta nodaļas vadītāja Baiba Marčenkova. Toties pašķīdušie zemesceļi tagad tracina pārējos Brunavas pagasta iedzīvotājus, kam līdz asfaltētam ceļam gana tālu.

Brunavas pagasta iedzīvotājai Dacei Savčenko šīs nedēļas sākumā pacietības mērs bija pilns. «Septiņus kilometrus līdz šosejai braucu 42 minūtes. Ceļš tāds, ka lauž mašīnas, – manam auto izpūtējs nokrita,» stāsta iedzīvotāja. Viņa uzskata, ka problēma ir arī ceļa zemais statuss – to labo pašu pēdējo. Attiecīgi, ja rodas bedres, tad tās izsit aizvien vairāk. Turklāt arī citi ceļi neesot labāki. «No Ērgļu centra ir trīs ceļi, kur braukt. Neviens no tiem pašlaik nav normāli mērojams,» tā D. Savčenko.

Tuvu izmisumam ir uzņēmuma «Kāpostnīca» vadītāja Iveta Ļekūne. «Tikko atbraucu no Bauskas un nolādēju visu pasauli. Braucu ar 30 kilometriem stundā 18 kilometrus uz Brunavu. Vedam ar četriem mikroautobusiem produkciju katru dienu. Pirms sniega ceļš bija ļoti briesmīgs, smagās meža mašīnas izbraukā. Mašīnas remontējam, pabaramies, bet to var risināt tikai valsts līmenī. Eksporta kravas nebrauc pie mums – vedam paši uz Rīgu, jo neviens jau nebrauc pa tādu ceļu. Tās ir milzīgas naudas, ko sedzam no biznesa,» pauž I. Ļekūne.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Valsts autoceļš Brunavā ir grūti izbraucam. Foto: Brunavas pagasta nodaļa

Situāciju mēģināja uzlabot valsts VSIA «Latvijas Valsts ceļi». «Uzveda šķembas uz bedrēm. Ceļš ir diezgan normālā stāvoklī. Pašlaik ir izbraucams. Bija sliktāk – kā jau grantsceļi, kad tie pārmirkst. Pašlaik no Ērgļiem līdz Grenctālei var izbraukt,» saka B. Marčenkova.

Iedzīvotāji tik pozitīvam vērtējumam nepiekrīt. «Vakar un aizvakar lielākās bedrēs bēra granti, bet labāk jau nekļuva, jo neko neizlīdzināja, tikai pabārstīja,» saka D. Savčenko. «Varētu palaist kādu greideru, kas kaut nedaudz pieskrāpē, lai bedres nav tik asas. Arī tas ceļš, kur miljonu iegāza, ir slikts. Zemē nomesta nauda. Arī tagad uzbērtās šķembas – diezgan bezjēdzīgi tas izskatās,» vērtē I. Ļekūne.

Uzņēmēja atzīst, ka situāciju saprot, – valstij nav naudas, lai visur uzlietu asfaltu. Bijušas sarunas, ka 2027. gadā vismaz vienu no trim ceļiem asfaltēs, bet līdz tam laikam atliek ciest.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kopumā rodas izjūta, ka gandrīz vai katrs Brunavas pagasta attālāku teritoriju iedzīvotājs ir rakstījis vai prasījis palīdzību Satiksmes ministrijai. «Esmu bijusi pie ministriem. Cīnos par normālu ceļu kopš 2017. gada. Atceros, kā ceļu apskatīja vēl Uldis Augulis satiksmes ministra amatā,» saka D. Savčenko.

«Bauskas Dzīve» lūdza Satiksmes ministrijas un citu iesaistīto personu viedokli par situāciju Brunavas pagastā. Turpināsim sekot līdzi situācijai un tuvākajā laikā publicēsim iesaistīto skaidrojumu.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (48)

  1. Bet šis šausmīgais ceļš ir gadiem Brunavas pagasta iedzīvotāji cieš,Augulis būdams ministrs reiz bija atbraucis uzklausīt brunaviešus, bet nekas no tā nemainījās.Manuprāt ir jāvāc paraksti par Marčenkovas atbrīvošanu no amata pienākumiem, Brunavā vajag citu atbildīgāku vadītāju,jo viņa jau tur tika pēc negodīga konkursa,nemaz neizvērtēja viņas spējas pildīt šo atbildīgo darbu.Kurš maksās mašīnas remontus brunaviešiem? Kurš?

    33
    10
  2. Rundālē ceļš no Saulaines uz Vecrundāli ,Sviteni,tāds pats un neko nesagaidīt,es pašo ceļu braucu 45.gadi nekas nav mainījies,Ukraiņi pat pateica ka tādi ceļi pie viņiem nav un viņi bija izbrīnīti ,kad mēs esam eiropā un tādi ceļi.

    32
  3. Pamēğiniet aizbraukt no Bauskas uz Aizkraukli nebraucot liekus 40km apkārt pa asfaltu. Tur posmi Ozolaine-Bārbele, Bārbele-Valle un tālāk uz Jaunjelgavu ir pilnīgs bezceļš.

    31
  4. Mums ir jaiemācās mīlēt savu zemi ,un viņu aizstāvēt. Tad kaut ko varētu panākt.

    7
    5
  5. Vai tur gadījumā diezgan regulāri nebraukā lieljaudas tehnika ? Ja jā, tad pagastam nevajadzētu kautrēties piestādīt rēķinus iesaistītajām firmām un personām. Ar Opel un VW tādas bedres nevar izbraukāt …

    25
    3
  6. Bauskas ielas nav labākas. Grūti ir izbraukt,jo jāapbrauc vai nu bedrītes, vai aku vākus. Mēs visu varam un esam prasmīgi Bauskas novada iedzīvotāji.

    22
  7. Jau gadu no gada viens un tas pats. Valsts autoceļš V1021 Grenctāles pienotava–Ērgļi–Mežgaļu skola–Tunkūni posms no A7 līdz Ērgļiem ir identificēts kā primārais Brunavas pagasta Ērgļu savienojums ar novada centru un ir iekļauts valsts reģionālo un vietējo autoceļu tīkla būvniecības stratēģijā, paredzot līdz 2027. gadam tam veikt pārbūvi un ieklāt saistīto segumu. LVC pagājušajā gadā Zemgales plānošanas reģionam apliecināja, ka būvdarbu sākšanas laiks šajā autoceļa posmā būs atkarīgs no autoceļu nozarei pieejamā finansējuma. Es domāju, ka šogad var gaidīt tādu pašu vāvuļojošu atbildi. Drīzāk pūcei aste ziedēs, ne Brunava sagaidīs asfaltu. Tad lai pašvaldība pārņem šos ceļa posmus un asfaltē. Lai sašaurina ceļa un pa vidu joslu noasfaltē. Vai veic dubultās virsmas apstrādi vismaz.

    13
  8. Ha, ha – līdz 2027. gadam … Bet tu nodzīvo līdz tam gadam. Varbūt brīnumi tomēr notiks, ko ?

  9. Katrs ministrs tik sola!!! Labāk ceļu pārtaisīt par c kategorijas ceļu,lai nav jātaisa…

    11
  10. Grants, smilšu, šķembu atradnes un karjerus vajag nacionalizēt kā stratēģisko s objektus. Citādi drīz ceļus varēs labot tos noberot ar naudas slāni. Cik kilometriem naudas pietiks?

  11. Man ir milzīgs prieks par Daces Savčenko sabiedrisko aktivitāti. Cīnās par brunaviešiem. Varbūt būtu laiks viņu iecelt Marčenkovas vietā?

    11
    11
  12. Satiksmes ministriju vada NA, Bauskas novadu vada NA, Saeimā ir Bauskas NA deputāts. Ekonomikas ministriju vada NA. Ja kāds vai kāda no Brunavas vadīs JV Finanšu ministriju, tad beidzot visas kārtis būs rokā un “dzīvības ceļu” izdosies nobērt ar ļoti tālu vestu un ļoti dārgu visādu veidu minerālgrunti un varbūt pat noasfaltēt.

  13. Pateicība tiem,kuri maksājot nodokļus, nevelas ar esošo ceļu situāciju samierinaties…izbraucu code- garoza. pec redzēta lv tv tādu ceļu nav pat Ukraina…

    18
  14. Šķidonis vai tas nozīmē ka bērniem un vecākiem sākušas ziemas brivdienas neizbraucamo ceļu dēļ…

  15. Un ko BRĪNĀS – vēlēja Saimu – tur deputāti un griežieties pie viņiem – lai nesāk ar savām algu pielikumiem , bet ar ceļiem valstī un arī uz Brunavu === Padoms – balsot par tiem kuri labo arī ceļus .

    11
  16. Piekrītu par Ozolaine-Bārbele ceļu,pagājušo gadu agrā pavasarī gribēju aizbraukt uz bērnības laukiem Vallē un neizturēja nervi un griezu apkārt!

    7
    1
  17. Jāizgreiderē kādu pusmetru dziļāk. Visā Latvijā. Grāvjus noteikti jāaizber un caurtekas. Meliorāciju gar ceļmalām noteikti jāsabojā. Krūmi grāvjos ir obligāti. Ceļu labošanas materiāliem noteikti jābūt vislētākajiem, bet ar nepareizu filtrācijas koeficientu un granulometrisko sastāvu. Var arī būt kosmiski dārgi materiāli, tā labāk apgūt miljonus un mazāk jāstrādā.

    16
    1
  18. priekš tiem “gaudotājiem” mēs esam atvēruši daudzus ” klientu apkalpošanas centrus” un vērsim vaļā vēl vairāk, kopumā par daudziem miljoniem, tā kā jums “gaudotāji” nekur nav jābrauc, viss notiek uz vietas.

    8
    3
  19. Klientu centri ir paredzēti lai iedzīvotāji netiktu klāt īstajiem…Nomierināsies, aizies mājās, viss būs pa vecam.

    11
    1
  20. 😀 perc ipasumu kur ir asfalta cels.. tas tikai logiski.. ari no tada ipasuma paris gadus tiku vala

    2
    2
  21. Droši vien Brunavas ceļam nav paredzēta pārbrauktuve pār Rail Baltic. Sanesīs mālus uz dzelzceļa, vilciens var noskriet no sliedēm. Varbūt ceļš beigsies pie dzelzceļa.

  22. Es sapratu, kur ir loģika. Mums ir 2x sliktāki ceļi kā Lietuvā, tapēc teh. apskate LV ir jāiet katru gadu nevis kā LT, katru otro.

    12
  23. telefons 80005555. Vienu dien zvanīju un pēc pāris dienas vien akmeņu kravu izbēra pie mājas.

  24. mēs pašvaldībā pieņemsim vēl vismaz pāris IT darbiniekus un priekš jums dārgie novadnieki izveidosim speciālu vietni, kurā norādīsim tos ceļus, par kuriem nevajadzētu braukt, jo neko citu mēs pagaidām nespējam, prātiņš par īsu.

    9
    1
  25. Vai tad I.Ļekūne ko nepareizu pateica? Viss taisniba! Māra skaties, ka pašai kas neiegriežas pakaļā.Mūsu valstī visi iepirkumi sākās tūkstošos un beidzās miljonos, tolka nekāda. Cik diez no tās ceļa naudas toreiz nozaga un aizgāja pa citu reni otkatos. Neticu ka visu miljonu tur iztērēja, bet tik grūti tās zagšanas izsekot.

    6
    1
  26. Marčenkova jau nu gan varētu mazāk muldēt, kur tev tas normālais ceļš ir, ka tik muldēt un neko nedarīt un nerisināt ceļu problēmu. Pacietības mērs visiem ir pilns un drīz vadzis lūzīs!!

    4
    4
  27. Brunaviešiem jāatrod nafta un jānodibina Brunavas emirāti. Būs autobāņi, starptautiskā lidosta un Rail Baltic uz lidostu.

    4
    1
  28. Šiem ceļiem ir masas ierobežosanas zīmes uzstādītas, kuras neviens neievēro. Visu cauru gadu brauc kravas ar baļķiem, minerālmēsliem u.t.t, sezonas laikā traktori . Ne jau vieglās automašinas šos ceļus izdangā. Te būtu darbs Zemkopības Ministrikai kopā ar Latvijas Valsts ceļiem, jo laukos ir zemnieki un privātie uzņēmēji , kuriem šie ceļi ir jāizmanto. Nebūtiu laiks kadu no ES atbalsta iedalitajiem miljardiem zemniekiem un uzņēmējiem novirzīt ceļu sakartošanai? Ieguvēji būtu visi.

    6
    1
  29. ceļa zīmes šeit Latvijā domātas ceļiem ne cilvēkiem, tās domātas kā veids kur var var apgūt naudu, vismaz priekš cigaretēm un kafijai sanāk, tiem, kuri domā, ka kāds tās ievēros. Kādēļ būtu jāievēro pilsonim parastajam kaut kādas tur ceļa zīmes, ja mūsu vadītāji no pašas augšas līdz apakšai- pašvaldībām neievēro ne pašu pieņemtos likumus ne ES regulas?

  30. Diezgan sen bija kaut kāda programma, kuras ietvaros pat būvēja jaunus ceļus uz lauku ražošanas objektiem. Ja kaut kur bija budzis, tad viņam pievilka ceļu. Pa ceļam gadījās arī kalpiņi, tiem arī bija prieks.

  31. vai tad tu tiešām neredzi, cik daudz cilvēku par Tevi rūpējas dienu un nakti, kā arī sniedz nenovērtējamus pakalpojumus. Tev netiek, vai līdz tevīm nenonāk, bet galvenais, ka viņu ir daudz…to, kas novadā uztur mūžīgo rūpi- lai Tu un pārējie laicīgi samaksātu nodokļus.

    2
    1
  32. Tieši tā! Viņi tiešām rūpējās par mūsu maciņiem,lai veikalos būtu ārzemju preces u.t.t.Vai tad “lauciniekiem” vajadzīgi ir normāli ceļi?

  33. Man liekas ka visā Bauskas novadā ir vissdrausmīgākie ceļi Latvijā.Dzīvojam jau kurā gadsimtā,bet kā braucām,tā braukāsim pa gruntenēm un dīrāsim savus auto.

  34. Vācieši ir šokēti, uzzinot, ka apmēram puse ceļu Latvijā ir grants, šķembu ceļi. Viņu šoferiem ir paniskas bailes no tādiem ceļiem. Jāatgādina, ka Latviju savulaik regulāri nebombardēja 1000 lidmašīnu formācijas, kā tas bija Vācijā.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.