Bauskas novada domes sēdē ceturtdien, 25. maijā, skatīs lēmumprojektu «Par festivāla «Bauska TASTE» 2023. gada dalības maksas nolikuma apstiprināšanu». Pirms sēdes diskusijās radies jautājums, par kuru savulaik daudz «šķēpus lauza» jau iepriekšējā Bauskas novada dome, – ģenerālsponsora izvēle.
«Bauskas Dzīve» jau iepriekš rakstījusi, ka savulaik festivālam «Bauskas kantri» Bauskas novada dome pārmeta viena ģenerālsponsora izvēli, nedodot iespēju piedalīties festivālā vietējam uzņēmumam SIA «Bauskas alus». Situācija nonāca līdz kuriozam, kad Bauskas novada pašvaldība atļāva tirgot «Bauskas alus» produkciju pie festivāla ieejas, beigās festivāla rīkotājus piespiežot atteikties no ģenerālsponsora, kas bija SIA «Cido grupa». Rezultātā ēdināšanas pakalpojumu nodrošināja vairāki uzņēmumi. Pašvaldība arī pēc tam turpināja iejaukties «Bauskas kantri» festivāla rīkošanas procesā, un festivāls pēdējos gados nav noticis. Tagad jautājumu par ģenerālsponsoru atkal aktualizēja lēmumos par «Bauskas TASTE» festivāla rīkošanu.
Par lēmumprojektu informēja Bauskas kultūras centra direktors un Bauskas novada domes deputāts Jānis Dūmiņš. Deputātu kritika tika saņemta par ģenerālsponsora izvēli un par līguma slēgšanas īpatnībām.

«Kāpēc pasākumā varēs izmantot tikai minerālūdeni «Mangaļi», kāpēc nevar būt «Stelpes ūdens»?» brīnījās deputāts Guntis Kalniņš, un tas iesāka diskusiju. J. Dūmiņš skaidroja, ka «Cido grupa» ir ģenerālsponsors un tāpēc šādus dzērienus var izmantot tikai no šī uzņēmuma. «Kāpēc izceļam «Cido grupu»? Kāpēc mums būs «Lāčplēša» kvass, nevis «Bauskas alus»?» jautāja arī Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis.
Bauskas kultūras centra direktors skaidroja, ka šāda situācija veidojusies vēsturiski. «No pašvaldības bija uzstādījums sadarboties ar vietējiem uzņēmējiem, un vēsturiski ar «Bauskas alu» esam sadarbojušies,» skaidroja J. Dūmiņš. Savukārt situācijā, kad SIA «Cido grupa» iegādājās SIA «Bauskas alus», pretrunas it kā atrisinātas, un attiecīgi izskatījās, ka nevajadzētu būt problēmām šoreiz apstiprināt vienu ģenerālsponsoru. Deputāti gan šādu variantu apšaubīja, norādot, ka novadā ir arī «Rundāles alus» un «Stelpes ūdens», kurus arī varētu piesaistīt.
Bauskas novada domes priekšsēdētāju Aivaru Okmani interesēja, pēc kāda principa izvēlēts ģenerālsponsors. «Bauskas kultūras centram ir līgums. Viņi ir pasākuma finansiālie atbalstītāji, un tāpēc viņiem ir ekskluzīvas tirdzniecības iespējas,» atbildēja J. Dūmiņš. Deputāti mēģināja noskaidrot summu, kādu plānots iegūt no tirdzniecības, un A. Okmanis pieprasīja šo līgumu apskatei. Pēc pārtraukuma secināja, ka iepriekš nosauktā summa un līguma summa ir piecas reizes mazāka – pārējo summu nodrošina citi tirgotāji. «Mēs vēl viņiem nodrošinām reklāmu, 32 ielūgumus un līgumā ir vēl 14 punkti, ko iestāde apņemas nodrošināt,» pēc līguma šādus secinājumus izdarīja A. Okmanis.
Deputātus interesēja, kādā veidā ģenerālsponsors izvēlēts, un J. Dūmiņš norādīja, ka nosacījums bija SIA «Bauskas alus» iesaiste. A. Okmanis vērtēja, ka šādā situācijā bija nepieciešams konkurss, kas varētu nodrošināt lielāku summu, pat ja nosacījumos iekļautu vietējo uzņēmumu produkcijas izmantošanu.
Deputāti pauda, ka nav arī pilnīgas skaidrības par procedūru. «Vai mums par katru pasākumu būs šāds domes lēmums? Par «Vimbu svētkiem» nebija. Kultūras centrs nav atjauninājis savus izcenojumus,» neapmierināts bija A. Okmanis. «Tirdzniecības nolikumus saskaņojam ar izpilddirektoru,» atbildēja J. Dūmiņš. «Pēc vecā lēmuma, kas beidzies 2022. gadā? Jābūt kopīgam izcenojumam vai lemsim par katru pasākumu?» vaicāja A. Okmanis, norādot, ka izcenojumus gaidīja sagatavotus jau pagājušā gada novembrī.
Izrādījās arī, ka līgumu ar SIA «Cido grupa» vēl nav noslēguši – gaida domes lēmumu. «Saprotu, ka īsti nav kur sprukt, jālaiž uz priekšu. Ir uzdevums visu sakārtot, lai ir cenrāži, lai ir skaidrs, kurš var pieteikties un par ko maksās,» secināja A. Okmanis. Deputātu vairākums lēmumprojektu atbalstīja un virzīja uz domes sēdi.