
Uz autoceļa Mežotne–Viesturi–Jaunsvirlauka (V-1038) šovasar atjaunotajā posmā jau izveidojušās bedres, kas apgrūtina braukšanas apstākļus. Autovadītāji, kuri ikdienā izmanto šo brauktuvi, pauž neizpratni, kāpēc, ieguldot vairāk nekā pusmiljonu eiro ceļa remontā, segums tik drīz kļūst nelīdzens un vai šāds ieguldījums bijis lietderīgs? Vienlaikus iedzīvotāji sūkstās arī par netālo ceļu uz Jaunsvirlaukas pusi (Pilsrundāle -Dzirnieki V-1002), kuram stāvoklis vēl kritiskāks.
Uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) skaidro, ka situāciju būtiski pasliktinājuši laika apstākļi: kopš 23. oktobra Latvijas centrālajā daļā ilgstoši lijis, vairākās dienās – stipri, un šādā laikā grants segums zaudē nestspēju, ātrāk izdangājas un bedrēs uzkrājas ūdens. Mitrumā greiderēšana nav efektīva – lai atjaunotu virskārtas līdzenumu, ceļam vispirms jāapžūst. Līdzko laika apstākļi kļūs piemēroti ikdienas uzturēšanas darbiem, šajā posmā tiks veikta līdzināšana (greiderēšana), apliecina LVC.

“Ceļam ar grants segumu ir jāatjauno ūdens atvade un grants segums, jāuzber grants slānis, pretējā gadījumā ceļš var sabrukt. Grants slānis pakāpeniski noput, tāpēc daudziem grants autoceļiem tā vairs nav un pēc būtības nav ko planēt. Taču grants seguma īpašības nemainās no tā, ka tiek veikta grants seguma atjaunošana. Tas joprojām paliek grants segums ar visām no tā izrietošajām konsekvencēm,” akcentē LVC.
Vietējais autoceļš Dzirnieki–Pilsrundāle (V1002) posmā no 9. līdz 18. km ir apsekots 7. un 28.oktobrī. LVC atklāja, ka grants seguma līdzināšana (greiderēšana) ir plānota līdz 11. novembrim, ja būs darbu veikšanai atbilstoši laika apsākļi.
Atgādināsim, ka uz vietējā autoceļa Mežotne–Viesturi–Jaunsvirlauka (V-1038) šovasar atjaunots grants segums starp Viesturiem un reģionālo autoceļu Dobele–Bauska (P-103) 6,12 kilometru garā posmā.
Darbus veica Rēzeknes novada uzņēmums SIA “Pamatceļš” par līgumcenu 507 830,35 eiro (ieskaitot PVN), būvuzraudzību nodrošināja SIA “Teede insenerid”. Darbi noslēdžas augusta beigās.
