16. augustā Bruknā aizvadīts patiesi grandiozs brīvdabas koncertuzvedums “Laiks. Tu. Lūgšana. Dziedājumi un Arvo Perts”
Koncertuzvedumā piedalijās situminstrumentālisti Mikus BĀLIŅŠ un Elvijs ENDELIS, dziedātāja Aleksandra ŠPICBERGA un vīru vokālā grupa. Īpašo gaismu un skaņas konceptu, kas klausītājiem ļaus piedzīvot “brīvdabas katedrāles” efektu, bija radījuši gaismu režisors Ivars VĀCERS un skaņu režisors Andris ŪZE, informē producente Māra Špicberga.
Lai koncerts Bruknā izdotos, bija parūpējusies arī daba – lietus gāja Bruknai garām ar lielu līkumu. Debesis gleznoja pasakaina mēnesnīca un zvaigznes, sasaucoties ar Ivara Vācera radīto gaismu režiju. Dziedātāju balsīm laiku pa laikam no tālienes pievienojās dzērves, bet sitaminstrumentiem piebalsoja sienāži.
“Paldies Jums visiem bezgalīgs!!! Par sajūsmā ieplestām acīm! Par izsprāgušu asariņu basu dziedājumā! Par pacelšanu spārnos!!! Paldies māksliniekiem par iespēju baudīt un piedzīvot šo skaisto mūzikas vakaru. Tas bija fantastiski! Koncerts bija īpašs. Un laiks arī mūs lutināja,” emocijās dalās izrādes apmeklētāji.
Koncertuzvedumā “LAIKS. TU. LŪGŠANA. Dziedājumi un Arvo Perts” skanēja dažādu gadsimtu un tradīciju garīgi DZIEDĀJUMI latīņu, grieķu, aramiešu, baznīcslāvu, latviešu valodās un igauņu komponista ARVO PERTA instrumentālas skaņu gleznas.
Projekta “Laiks. Tu Lūgšana” radošā komanda cer arī nākamvasar aicināt garīgās mūzikas mīļotājus uz satikšanos Bruknā. Savukārt, jau pavisam drīz – 28. septembrī, Cēsīs un 6. oktobrī Liepājā būs iespējams redzēt projekta otro koncertuzvedumu “Laimes flauta”, vēsta M. Špicberga.
Brīvdabas koncertuzvedums Bruknā “Laiks. Tu. Lūgšana. Dziedājumi un Arvo Perts” notika pateicoties Bauskas novada pašvaldības atbalstam. Koncerta lieldraugs – piedzīvojumu un iedvesmas vieta “Nākotnes parks”. Koncertuzveduma radošā komanda pateicas par atbalstu katram, kurš pielika savu roku, veltīja laiku, līdzekļus un domas, lai skaistais notikums taptu.
Piedāvājam Kaspara Teilāna kameras tvertu fotoieskatu skaistajā notikumā.
“Brukna” ir slavena ar bezalgas darbu. “Simtlatnieki” arī ir bezalgas darbs.
Var taču atbalstīt ne tikai kristietību, bet arī Eiropas tautu natīvās, autothonās, politeiskās reliģijas? Kur problēma?
Var, protams! Tad atbalsti un organizē, piesaisti publiku u.tml., nevis te tukši …irs katru reizi, kad kaut kas notiek ne pa tavam prātam un saprašanai!
Ļoti skaisti. Biju arī Mežotnes baznīca uz šo koncertu un gaismas šovu
Ļoti skaisti kā uzceļam/atjaunojam kultūras objektus, bet par kādu cenu? Vai tiešām Mediņa metodes ir likumiskas un atbilstošas 21.gs.? Kapēc policija un NMPD klusē par tur reāli notiekošo? Kapēc uzsāktās pārbaudes beidzas ar neko? Kāpēc bijušās Mediņa “draudzes”, kur viņš pabijis klusē, par iespējamajiem mantiskajiem zudumiem? Vai šis cilvēks jūs kaut kā šantažē par jūsu dzīves paklupieniem, manuprāt, Kaupers arī kadreiz kritis un tagad atdod parādu Bruknai.
Un, tagad pavisam vienkāršs jautājums, kapēc reliģisko piederību nedrīkst prasīt stājoties darbā, jo man ir svarīgi, ka cilvēks, ko pieņemu darbā ir psiholoģiski vesels un nav ar tendenci ticēt, ka viņa darbu izlems neeksistējoša būtne – Dievs. Ticīgie ir garīgi slimi un vāǰi cilveki, jo tic neeksistējošai būtnei, kas sakārtos viņu dzīvi, un kapēc man kā darba devējam šādi friki būtu jāņem darba nezinot viņu reliģiju?
Kāpēc politeismu neizskata kā alternatīvu monoteismam? Tas kā savulaik krustneši un kristīgie misionāri apkāva baltus, ieviesa feodālismu nepadara ebreju folkloru patiesāku, tas demonstrē kā Bībele – ebreju folklora – var saviem adeptiem iedzīt galvās ļoti draņķīgas idejas.
Bet Mediņa kungs ar savu bezalgas darbu ir malacis, šamo var arī pašu piespiest strādāt bazalgas darbā. Tik lai policijai nesūdzas, ka viņš strādā pret paša gribu pie sazin kāda onkļa. Arī “Simtlatnieku” jeb “Astoņdesmitlatnieku” autorus var strādināt pēc pašu noteikumiem dažādības pēc. Dots devējam atdodas.
Bija loti jauki un iespaidīgi
skaista vieta. Cilvēki domā ko dara