Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Noslēgusies “Roadpol” drošības akcija; Bauskas novadā šoferi grēko ar ātruma pārsniegšanu

No 16. līdz 22. septembrim Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla («Roadpol») organizētā akcija ««Roadpol» drošības dienas».

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Drošības nedēļas laikā uz Eiropas ceļiem, arī Bauskas novadā, policija pastiprināti uzraudzīja ceļu satiksmi, nodrošinot pēc iespējas lielāku policijas klātbūtni uz ceļiem. Valsts policija Latvijas teritorijā papildus ikdienas darbiem uzsvaru liek gan uz mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, gan autovadītājiem, gan arī pareizu pasažieru pārvadāšanu – tiek kontrolēta drošības jostu un bērnu sēdeklīšu lietošana. Likumsargi pastiprināti kontrolē arī ātrumu.

«Bauskas Dzīve» vairāk nekā divas stundas bija kopā ar Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Dienvidzemgales iecirkņa Reaģēšanas nodaļas 6. grupas darbiniekiem Bauskā – inspektoru Raiti Fomratu un jaunāko inspektori Lindu Sakni. Savu diennakts dežūru likumsargi 20. septembrī sākuši pulksten 8.

Pirms izbraucam Bauskas pievārtes ielās, inspektoriem iecirknī vēl jāpieņem paskaidrojums no kāda vīrieša, kas atnesis nodot savu gāzes ieroci, proti, viņš labprātīgi izvēlējās to atdot, nevis kārtot vajadzīgās formalitātes tā reģistrēšanai. Valsts policija atkārtoti vairākkārt aicināja gāzes ieroču īpašniekus pievērst uzmanību savu ieroču atļauju derīguma termiņiem un pārskatīt, vai uz tiem neattiecas nosacījums, ka iepriekš izsniegtā atļauja uz nenoteiktu laiku, tomēr ir derīga līdz 2023. gada 14. septembrim. Konkrētajam vīrietim iestājas administratīvā atbildība, bet sods tiem, kas neliksies ne zinis par saviem ieročiem un dokumentiem, būšot lielāks, jo informācija Valsts policijai par ieročiem un to īpašniekiem ir.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: Ivars Bogdanovs

Sēžamies jaunajā, ērtajā un ļoti labi aprīkotajā policijas busā, kur lieliska vieta gan rakstīšanai, gan automobilī ir aprīkojums, kas automātiski pēc mašīnu – gan braucošu, gan stāvošu – numuriem nolasa informāciju par tehnisko apskati, apdrošināšanu, turklāt to dara vairākiem auto vienlaikus. Ja kādam kaut kas šajā ziņā nebūtu kārtībā, sistēma paziņotu. Ja iespējams, auto tiekot apturēts, ja satiksmes dēļ to nevar izdarīt, šoferis saņem paziņojumu par pārkāpumu un sodu e-pastā.

Inspektori saņem informāciju, ka noticis ceļu satiksmes negadījums, dodamies turp.

Ceļa Bauska–Mežotne–Bērzu skola pirmajā kilometrā, Mežotnes ielā, kur atļautais ātrums ir 50 km/h, ceļu nesadalīja automobiļi «BMW» un «Renault Laguna», ko vadīja vecāks vīrs. «Bauskas Dzīvei» viņš sacīja, ka laikus veicis apdzīšanas manevru, kad «pēkšņi «BMW» griezās pa kreisi». Pagrieziena rādītāja gaismas vīrs neesot redzējis, braucis pakaļ kādam cilvēkam, bet – negadījums! Šofera stāžs viņam esot ap 20 gadu, pa šo laiku kaut kad iepriekš arī piedzīvots satiksmes negadījums. «Renault Laguna» visa labā puse tagad esot cietusi, patiesi – redzamas buktes un švīkas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: Ivars Bogdanovs

Savukārt ar «BMW» uz darbu stūrēja ap 20 gadu vecs jaunietis. Viņš uzskata, ka vainīgs otra auto šoferis: «Kā viņš var dzīt, ja es griežos?!» Mašīna pamatīgi cietusi – bojāts stūres rats, abas durvis, slieksnis un aizmugurējais spārns.

Policists fotografē un veic mērījumus notikuma vietā, nosakot attālumu no mašīnām un krustojuma, lai var rekonstruēt ceļu satiksmes negadījumu. Pēc tam viņš šoferiem liek nobraukt automobiļus malā, lai netraucētu satiksmi. Par laimi, cilvēki nav cietuši, bet «BMW» spēkrata stūre patiesi negrib klausīt, ar grūtībām un citu līdzdalību izdodas auto dabūt nost no ceļa. Puisis pavisam sašutis, jo tikai pagājušajā piektdienā auto paņēmis pēc remonta servisā. Jaunietim ir divu gadu šofera stāžs, pa šo laiku, ieskaitot šo, bijušas trīs avārijas – «fūre» un nu divi «vieglie» ieskrējuši. Pašlaik jaunietis sarunāšot mašīnu vest uz remontu ar cieto sakabi.

Abi šoferi viens pēc otra ieņēma ērto vietu busā pie galdiņa, paskaidrojot policistiem, kas un kā noticis. Kā sacīja inspektori, ļoti ērti šeit veikt procesuālās darbības, buss ir kā «mobilais kabinets».

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Likumsargi vērtēja, ka šajā situācijā tomēr vainīgs «Renault Laguna» vadītājs, kas atradies pretējā braukšanas joslā. Viņam administratīvā pārkāpuma lietā piemērots 40 eiro naudas sods. Abiem šoferiem bija gan OCTA apdrošināšana, gan automobiļiem bija veikta tehniskā apskate, kā arī vīrieši nebija alkohola reibumā. Uzreiz arī informācija tika ievadīta sistēmā, savukārt ceļu satiksmes negadījuma foto serverī tikšot pievienoti policijas iecirknī, kur to izdarīt ērtāk.

Pēc laika vērojām, kā Brīvības bulvārī Bauskā policijas busam pa priekšu braucošā automobiļa «Mercedes Vito» vadītājs runā pa telefonu, tālruni turot rokās. Vīrietim esot piezvanījis dēls. Par šādu pārkāpumu, kā arī nepiesprādzēšanos ar drošības jostu vairs netiekot piemērots brīdinājums, bet jau uzreiz sods – sākot no 30 eiro, skaidroja inspektors. Tā kā šoferis savu vainu atzina un nožēloja, viņam tika piemērots mazākais soda mērs – 30 eiro, kas jāsamaksā mēneša laikā.

Inspektors R. Fomrats, kas policijas darbā aizvadījis 2,5 gadus, vērtē, ka tomēr biežākais pārkāpums ceļu satiksmē ir ātruma pārsniegšana. Savukārt kolēģe iecirknī strādā vēl tikai nepilnus divus mēnešus, darbs policijā jaunieti nebiedējot, jo viņa nodarbojas ar MMA jeb jaukto cīņu mākslu un brīvo cīņu. Abi policisti atelpu pēc darba rod izbraucienos ar velosipēdu vai mašīnu, pie dabas un sporta treniņos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Bauskas Dzīve» ceturtdienas, 21. septembra, rītā sazinājās ar policijas ekipāžu – «dežūra pagāja diezgan mierīgi». Bauskā fiksēti «steidzīgi» šoferi, viens traucies ar 75 km/h, otrs – 80 km/h atļauto 50 km/h vietā. Savukārt ārpus apdzīvotas vietas pieķerts šoferis, kas braucis ar 152 km/h Ceraukstes pagastā. Arī policijas busa aprīkojums strādājis – viens auto fiksēts bez apdrošināšanas.

«Roadpol» drošības nedēļas kopējais mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, pastiprināti vēršot uzmanību uz to, ka katra satiksmes dalībnieka attieksme un uzvedība uz ceļa ir priekšnosacījums drošai satiksmei. Lai kopīgiem spēkiem šo mērķi sasniegtu, Valsts policija atgādina, cik svarīgi būt uzmanīgiem un ievērot pavisam vienkāršas prasības ceļu satiksmē. Katram satiksmes dalībniekam ir jāsaprot, ka no viņa rīcības var būt atkarīga ne tikai paša, bet arī kāda cita satiksmes dalībnieka drošība un pat dzīvība.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (3)

  1. RADPOL LAIKA BAUSKAS POLICIJAS UN MUNICIPALIE SUMPURNI SEV SODUS IZRAKSTIJA KA NAV PIESPRADZEJUSIES? LAMUNIKI LAI PASUTA STROPES LAI TOS RESNOS VEDERUS PIESAITET.

  2. varbūt, arī satiksmi uzraugošām policijas struktūrvienībām algu maksāt akciju veidā, piemēram, reizi trijos mēnešos, varbūt tad viņi galvu uz citu pusi nepagriezīs, braucot garām viņuprāt mazsvarīgam satiksmes noteikumu pārkāpumam.

    3
    2
  3. CP arsenālā labu laiku bija sauklis- “skaties divreiz”, skaties spogulī, pirms veic manevru, jo blakus var būt motociklists, kurš tevi apdzen, bet tas jau laikam tikai dēļ motociklistiem, ne BMW vadītājiem un vietējiem policistiem. Ja BMW būtu apdzinis motociklists, ne Renault vadītājs, tad vainīgs būtu, protams BMW vadītājs, kurš, veicot kreiso pagriezienu divas reizes nepaskatījās spogulī, bet te padzīvojis Renault vadītājs pretējā braukšanas joslā…, bet to, ka BMW vadītājs iebrauc tajā pašā “pretējā joslā” , kurā jau atrodas cits vadītājs ar savu auto uz to brīdi nepārkāpjot nekādus noteikumus, bet apdzenot lēni braucošu BMW, kurš, visticamāk, pat neieslēdza pagrieziena rādītāju, Ne velti saka, ka pagriezienu rādītāju uzstādīšana BMW automašīnām ir viena bezjēdzīga nodarbība pie konveijera.

    6
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.