Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+4° C, vējš 1.78 m/s, DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

FOTO: Pie Iecavas sākta "Rail Baltica" reģionālā biroja būvniecība (11)

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektāru plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka “ERB Rail” komandai “Rail Baltica” pamattrases dienvidu posma izbūvei. Foto: Publicitātes foto

Topošā “Rail Baltica” infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā pie Iecavas uzsākta reģionālā biroja būvniecība, kas kļūs par galveno koordinācijas centru pamattrases dienvidu posmam no Lietuvas robežas līdz Misai, portālu informēja “ERB Rail” sabiedrisko attiecību pārstāvis Miks Lūsis.

Viņš pastāstīja, ka jau izbūvēta biroja pamatne, tiek piegādāti un vairākos stāvos uzstādīti moduļi. Pieaugot būvdarbu tempam, plānots nodrošināt aptuveni 200 darba vietas.

M. Lūsis atzīmē, ka reģionālajā birojā atradīsies ne vien “Rail Baltica” pamattrases būvnieka “ERB Rail” un tā apakšuzņēmēju komandas, bet arī “Rail Baltica” projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas, – inženiera un autoruzraudzības pārstāvji – pilna projekta vadības reģionālā komanda.

Ziemeļu posmā infrastruktūras apkopes punkta izbūve plānota Skultē, kur nākotnē tiks uzbūvēts līdzīgs birojs “Rail Baltica” ziemeļu posma būvniecības komandas izvietošanai.

Līdztekus reģionālā biroja būvdarbiem Iecavas infrastruktūras apkopes centra būvlaukumā turpinās intensīvi zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.

Teritorijā jau izveidots aptuveni kilometrs iekšējo pievadceļu — 650 metru garš R2 posms un 300 metru savienojums ar valsts vietējās nozīmes autoceļu V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”. No būvlaukuma teritorijas likvidēti celmi aptuveni 76 000 kvadrātmetru platībā, noņemti vairāk nekā 79 200 kubikmetru augsnes virskārtas, veikti grunts izrakumi 18 800 kubikmetru apjomā, bet ārpus teritorijas izvesti ap 28 000 kubikmetru grunts.

Uzbērums izbūvēts 70 400 kubikmetru apjomā, savukārt salaizsardzības kārta ieklāta 9 140 kubikmetros. Būvlaukums izvietots paralēli plānotajai pamattrasei apmēram pusotra kilometra garumā un veidots kā uzbērums, lai sasniegtu paredzēto “Rail Baltica” līmeņa augstumu.

M. Lūsis precizē, ka Latvijā “Rail Baltica” pamattrases būvdarbi sākti posmā Misa–Lietuvas robeža, kas detalizēts vienpadsmit būvatļaujās, lai paralēli virzītu darbus vairākos nogriežņos.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas 

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica  projekta  realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Par pilnsabiedrību E.R.B. Rail

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas nozīmīgākie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līgumu par pamattrases būvniecību ir sācis realizēt 2024. gada 8. janvārī.

Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (11)

joprojām topā
14:26 06.10.2025
kā sākām, tā turpinām. Svarīgākais ir kārtējā biroja celtniecība, bez ne viena metra kaut dzelzceļa uzbēruma izbūves, nemaz nerunājot par sliedēm, tām, redzams, vēl rūdu rok...
Dusmīgs
18:01 06.10.2025
Nu un protams, ka sāk ar birojiem. Pēc tam vēl autoparks būs jāsapērk ? Bet kad SLIEDES sāksiet ieklāt ? KAD ??? Vēl pēc 10 gadiem ?????
Lohi
08:03 07.10.2025
Lohi. Blin Lietuvā sliedes jau mauc
Sliede
08:21 07.10.2025
Mums Latvija galvenais ir birojus un stacijas sabuvet , bet tas sliedes jau nau ipaši vajadzigas , lai ar kajam skrien garam tiem birojiem 😡
Jautājums
10:41 07.10.2025
Nu un jautājums pašvaldībai! Vai Jums Iecavā, Misā, Stelpē un tuvējā apkaimē nebija neviens tukšs īpašums, slēgta skola u.c,.. ko piešķirt, iznomāt šim naudīgajam projektam uz dažiem gadiem?
Ards
19:32 07.10.2025
Jā! Birojs - tas ir nopietni! 90 % darbi būs paveikti (naudas ziņā)!
Stāstnieks
07:47 08.10.2025
Iesākumā bija birojs…
Qwerty
12:19 08.10.2025
Amatpersonām vajadzīgi biroji. Dzelzceļu var arī nebūvēt. :D Varbūt vajadzētu savākt parakstus, ka šo biroja ēku būvē ar cietuma standartiem? Tautas tiesā būs kur tos liekēžus sasēdināt.
Ansis
17:30 11.10.2025
Tie kas te psiho nau bijuši nevienā normālā buvniecības projektā laika, esmu piedalijeis kā parasts darbinieks un tie nau nekādi biroji... tās ir darba telpas, organizācijas vietas, instrumentu un materiālu uzglabāšanai, pusdienošanai utt. Ko jūs domājat ka jastrādā tā kā pie Staļina gulagos?
Bilders
14:21 26.10.2025
Mums arī objektā ir tāds vagoniņš,tur var pasēdēt,uzēst,uzpīpēt,pārģērbties,atstāt zābakus,uzglabāt kādus darbarīkus(dārgos labāk nē,var nospert),viskaut ko tur var.Kad mēs tur ejam,tad sakām-Uz Ofisu.Kafiju arī un tēju tur var uzvārīt.Mikrenes gan vairāk nava.
tālavas taurētājs
09:55 27.10.2025
Un kad valsts prezidents, novadu priekšnieki dzelzceļa trasē iesitīs pirmos mietiņus? Tad vēlāk tos āmurus uz novadu muzejiem. Bet gaisu un Daugavu jauc tikai Rīgā - tuvāk un tas visiem par apbrīnu... Kāpēc????????????????????

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.