
Topošā “Rail Baltica” infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā pie Iecavas uzsākta reģionālā biroja būvniecība, kas kļūs par galveno koordinācijas centru pamattrases dienvidu posmam no Lietuvas robežas līdz Misai, portālu informēja “ERB Rail” sabiedrisko attiecību pārstāvis Miks Lūsis.
Viņš pastāstīja, ka jau izbūvēta biroja pamatne, tiek piegādāti un vairākos stāvos uzstādīti moduļi. Pieaugot būvdarbu tempam, plānots nodrošināt aptuveni 200 darba vietas.
M. Lūsis atzīmē, ka reģionālajā birojā atradīsies ne vien “Rail Baltica” pamattrases būvnieka “ERB Rail” un tā apakšuzņēmēju komandas, bet arī “Rail Baltica” projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas, – inženiera un autoruzraudzības pārstāvji – pilna projekta vadības reģionālā komanda.
Ziemeļu posmā infrastruktūras apkopes punkta izbūve plānota Skultē, kur nākotnē tiks uzbūvēts līdzīgs birojs “Rail Baltica” ziemeļu posma būvniecības komandas izvietošanai.
Līdztekus reģionālā biroja būvdarbiem Iecavas infrastruktūras apkopes centra būvlaukumā turpinās intensīvi zemes darbi un iekšējās infrastruktūras izbūve.
Teritorijā jau izveidots aptuveni kilometrs iekšējo pievadceļu — 650 metru garš R2 posms un 300 metru savienojums ar valsts vietējās nozīmes autoceļu V9 “Iecava–Baldone–Daugmale”. No būvlaukuma teritorijas likvidēti celmi aptuveni 76 000 kvadrātmetru platībā, noņemti vairāk nekā 79 200 kubikmetru augsnes virskārtas, veikti grunts izrakumi 18 800 kubikmetru apjomā, bet ārpus teritorijas izvesti ap 28 000 kubikmetru grunts.
Uzbērums izbūvēts 70 400 kubikmetru apjomā, savukārt salaizsardzības kārta ieklāta 9 140 kubikmetros. Būvlaukums izvietots paralēli plānotajai pamattrasei apmēram pusotra kilometra garumā un veidots kā uzbērums, lai sasniegtu paredzēto “Rail Baltica” līmeņa augstumu.
M. Lūsis precizē, ka Latvijā “Rail Baltica” pamattrases būvdarbi sākti posmā Misa–Lietuvas robeža, kas detalizēts vienpadsmit būvatļaujās, lai paralēli virzītu darbus vairākos nogriežņos.
Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica projekta realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.
Par pilnsabiedrību E.R.B. Rail
Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas nozīmīgākie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līgumu par pamattrases būvniecību ir sācis realizēt 2024. gada 8. janvārī.
Šī projekta finansējumu 81–85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.




























