
«Rail Baltica» pamattrases būvnieku «ERB Rail» rīkoto kontaktu veidošanas pasākumu trešdien, 19.martā, Iecavas apvienības pārvaldē apmeklēja vairāk nekā 50 uzņēmēji, «Bauskas Dzīvi» informēja projekta pārstāvis Miks Lūsis.
Būvnieku pārstāvji savāca informāciju un kontaktus no uzņēmumiem, kas sniedz būvniecības, ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumus, ierīko apgaismojumu, artēziskos urbumus, apstrādā koksni un cērt krūmus, piegādā tehniku, uztur ceļus u. c.
Pasākumā piedalījās arī Zorģu kokapstrādes uzņēmuma «Spals» īpašnieks Jānis Nudiens. Viņš «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka jau izgatavojuši skapīšus topošā loģistikas centra konteineru birojiem un tagad var apspriest tālāko sadarbību.
Uz tikšanos bija ieradušies uzņēmumu pārstāvji no Bauskas, Iecavas, Rundāles, Brunavas pagasta, kā arī no Rīgas un Baložiem Ķekavas novadā.
“Patlaban viena no svarīgākajām lietām jau ir atrast ēdinātājus, jo uz vietas būs būvnieki un viņi būs jāpabaro. Tāpat būs nepieciešams apgaismojums, artēziskais urbums un visādi citi darbi, un tas pakalpojumu klāsts ir ļoti plašs,” intervijā TV3 sacīja “ERB Rail” pārstāvis Miks Lūsis.
Tiek meklēti arī arboristi, tehnikas piegādātāji, pievedceļu uzturētāji un citi partneri. Tikšanās mērķis Iecavā gan bijis ne tik daudz izstāstīt, ko vajag pamattrases būvniekam, bet ievākt informāciju, – ko vietējie spēj piedāvāt, lai vēlāk varētu tos aicināt sadarboties vai piedalīties iepirkumos.
Viesnīcas “Rija Bauska Hotel” un restorāna “Mūza” vadītāja Gunita Savicka-Kopilova norādīja: “Protams, dzirdot par tik liela apmēra projektu, mēs esam ieinteresēti, jo mēs esam vieni no lielākajiem Bauskas novadā, kas var gan izmitināt, gan paēdināt lielu skaitu cilvēku.”
“Tas bija diezgan izprotams, jautājums – kā tālāk tiks veidota šī sadarbība, viens ir ko šeit prezentē un stāsta, kā tas varētu būt, bet kā būs reāli dzīvē, to jau varēsim spriest pēc pirmajiem pasūtījumiem, teiksim tā,” sacīja Bauskas novada uzņēmējs Mārcis Rācenājs.
Vietējos uzņēmējus nebaida arī projekta reputācija un potenciālā rēķinu apmaksa, proti, tas, ka no politiķiem regulāri izskan pretrunīga informācija par to – vai un kad vispār būs finansējums trases izbūvei.
“Protams, tas ir sava veida risks, bet būsim reāli mūsdienās, man liekas, ar jebkuru lielu uzņēmumu sadarboties var būt risks,” atzina uzņēmēja Jolanta Klāviņa.
“Rail Baltica” būvnieki lēš, ka pirmie sadarbības partneri viņiem varētu būt nepieciešami jau tuvāko mēnešu laikā.
Neticami! Tiešie līgumi ar lielās naudas turētāju? Kur ir Rīgas “lielās” firmas? Kāpēc tās neveido “piramīdas”? Tā jau mazie un vietējie var tikt pie krējuma paniņu vietā!
Būtu interesanti uzzināt tieši kādēļ Latvijai šo “Rail Baltica” vajag.Tādēļ ka citiem ir?Lai izrādītos?Nav mums tik lielas cilvēku masas kuras ikdienā starp valstīm pārvietoties.Tūristiem?
Militārām vajadzībām un tikai
Bānītim. Tikai militārām vajadzībām. Taisni tā.
Jautājums loģisks , kamdēļ vajag dzelzsceļu uz trim izmirstošām , ekonomiski grimstošām teritorijām blakus Krievijai , acīmredzot tiem , kas šobrīd bīda globālā politiskā šaha figūras ir konkrēti plāni uz šīm nākotnē potencionāli brīvajām zemēm , bruņojuma un munīcijas piegādes iespējamā kara gadījumā būs galvenais šo sliežu pielietojums .
Papētīju info un tiešām.Trase tiek plānota tā lai būtu iespējama arī kravu loģistika pa EU standarta sliedēm.Militāristu sapnis.
Lasu komentārus un brīnos par prāta aprobežotību. Vai tiešām nevienam te neienāk prātā, ka bez pasažieriem un militārām kravām pa dzelzceļu var pārvadāt arī gandrīz visas tās kravas, kas tagad te mums ripo pa A7 lielceļu?
Parastās kravas nepārvadā pa pasažieru ātrgaitas līnijām.Tikai izņēmuma gadījumos.