Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Iecavā būs aplūkojama “Rail Baltica” dzelzceļa projektam veltītā ceļojošā vides izstāde

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Iecavas apvienības pārvaldes vadītājs Normunds Vāvers piektdien, 1. jūlijā plkst. 15 atklās ceļojošo vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā” un tiksies ar iedzīvotājiem Iecavas Kultūras namā,portālu informēja Satiksmes ministrijas pārstāve Iveta Kamarūte.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iecavas iedzīvotājiem būs iespēja tikties ar satiksmes ministru un “Rail Baltica” projekta ieviesējiem Latvijā, un uzdot jautājumus par jaunās dzelzceļa līnijas projektēšanas gaitu, nākamajā gadā plānoto pamattrases būvniecību ārpus Rīgas, Iecavas infrastruktūras apkopes punktu un reģionālo dzelzceļa staciju, kā arī citiem interesējošiem tematiem.

Izstāde radīta ar mērķi, lai iedzīvotāji uzzinātu vairāk par “Rail Baltica” ātrvilcienu dzelzceļu – kur atradīsies stacijas, kā izskatīsies ātrvilcieni, un cik ātri ar tiem varēs pārvietoties ikdienas braucienos vai ceļojot uz Eiropu.

10. jūnijā, klātesot satiksmes ministram Tālim Linkaitim, Bauskas novada domes priekšsēdētājam Aivaram Okmanim, kā arī pārstāvjiem no RB Rail AS un SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” izstāde tika atklāta Bauskas Rātslaukumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Pa jaunā dzelzceļa sliedēm kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī reģionālie vilcieni. Bauskas novadā jaunais “Rail Baltica” vilciens piestās divās pieturvietās – Iecavā un Bauskā, dodot jaunas iespējas mobilitātei, jaunu stimulu iedzīvotāju piesaistei un ekonomiskai aktivitātei. Pašlaik notiek līnijas projektēšana, bet jau nākamajā gadā plānots uzsākt pamattrases būvniecību, lai veidotu jaunu dzelzceļa savienojumu ar mūsu kaimiņiem Lietuvā,” izstādes atklāšanā atzīmēja Tālis Linkaits.

Pēc izstādes atklāšanas sekoja Bauskas iedzīvotāju tikšanās ar “Rail Baltica” projekta pārstāvjiem no RB Rail AS un SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, kas sniedza atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem un pārrunāja to ierosinājumus. Bauskas iedzīvotāji galvenokārt interesējās par risinājumiem pilsētā – par gājēju šķērsojumu pār jauno Mēmeles upes tiltu, par nākotnē plānoto “Rail Baltica” staciju un tās nosaukumu, par būvniecības uzsākšanu un vietējā darbaspēka piesaisti, vietējiem šķērsojumiem, atsavināšanu un citiem jautājumiem.

Bauskā viens no pirmajiem “Rail Baltica” būvdarbiem būs jaunā tilta izbūve pār Mēmeli. Projekta risinājumi paredz, ka sākotnēji tilta šķērsojums tiks izmantots būvniecības autotransporta vajadzībām un tikai vēlāk sliežu ceļiem. Posms aptuveni 1,3 km garumā ietvers tilta, divu ceļa pārvadu un uzbēruma būvniecību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uz “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Bauskas novadā plānotas divas reģionālās stacijas, kā arī Iecavas infrastruktūras apkopes punkts. Šis infrastruktūras posms ietilpst “Rail Baltica” pamattrases izbūves prioritārajā posmā. Atbilstoši prognozētai pasažieru plūsmai, Bauskā paredzēta salīdzinoši liela reģionālā stacija, kas atradīsies aptuveni 6 km attālumā no Bauskas centra ar piekļuvi no autoceļa A7 pa autoceļu V1022 Bauska-Brunava-Paņemūne-Lietuvas robeža.

I. Kamarūte paskaidroja, ka izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu sadarbībā ar novadu pašvaldībām un projekta ieviesējiem Latvijā.

“Rail Baltica” dzelzceļa līnija Latvijā sākas pie Lietuvas-Latvijas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām – Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem. Dzelzceļa līnijas garums Latvijā ir 265 kilometri.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.