Pārbūvētais pašvaldības autoceļš “Priedītes–Mežotnes stacija” joprojām nav nodots ekspluatācijā. Būvdarbi objektā iesākās pagājušā gada septembrī un tiem bija jābūt noslēgtiem ne vēlāk kā šī gada 30. jūnijā, portālu informēja Bauskas novada domē.
Līdz norādītajam datumam darbiem bija jābūt pabeigtiem, atzinumiem no institūcijām saņemtiem, visiem nepieciešamajiem dokumentiem par objekta pieņemšanu ekspluatācijā bija jābūt iesniegtiem Bauskas novada būvvaldē.
Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļā paskaidroja, ka būvuzņēmējs- SIA “Valkas ceļi”- šobrīd kārto izpildes dokumentāciju un tiek precizēti izpildītie darbu apjomi. Būvuzņēmējam neesot bijuši darbinieki, kas attiecīgi savestu kārtībā visu izpildes dokumentāciju. Ceļa būvnieks apzinoties, ka tiks piemērota soda nauda par termiņa kavējumu.
Bauskas novada domē apliecināja, ka šajā situācijā tiks paredzēts līguma sods 10% apmērā no līguma summas. Aicinot nosaukt konkrētu naudas summu, kas būs jāmaksā uzņēmumam SIA “Valkas ceļi”, pašvaldībā norādīja, ka soda naudas apmēru varēs pateikt vien pēc izpildīto darbu apjomu precizēšanas, kas attiecīgi ietekmēs kopējo līguma summu.
Tikmēr Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis ir atklātāks un tiešāks, paziņojot, ka būvnieks ir pazudis un “neejot uz kontaktiem”. “Būvnieks neatbild, jaunākas informācijas mums nav. Ja “izgaisīs” pavisam, iestāsies maksātnespēja vai likvidācija, tad par ieturētajiem desmit procentiem visticamāk nolīgsim citu būvuzņēmēju. Parasti tādiem uzņēmumiem, kuriem ir viens vadītājs, kurš vienlaicīgi ir arī uzņēmuma īpašnieks, ir sarežģītāk darboties, piemēram, vadītāja slimības gadījumā daudzas lietas apstājas. Dažādi iemesli varētu būt,” pieļauj A. Okmanis.
Ceļa lietotāji jau vasaras vidū sāka celt trauksmi par nekopto brauktuvi un defektiem virsmā. Augusta beigās ceļa malās slējās prāvas balandas, bet caur melno segumu daudzviet spraucās nezāles. Septembrī grāvji gan izpļauti, bet jebkurš var pārliecināties, ka virsma turpina aizaugt.
Ceļu būves speciālists Gatis Skurba, aplūkojot fotoattēlus no objekta, pieļāva, ka, būvējot ceļa pamatus nav noņemta apauguma kārta gar ceļa malu, līdz ar to zāle aug un augs vēl vairāk. “Ekspluatācijā pieņem atbilstoši projekta prasībām izbūvētus objektus. Vai zālei būtu jāaug caur izbūvētu segumu? Grants materiāls ir zemas kvalitātes ar lielu māla saturu. Ilgs mūžs šim ceļa posmam nebūs. Ziemas pavasara periodā izkūkumos līdzīgi kā autoceļam Jaunsaule – Skaistkalne. Vienīgais glābiņš ziemā un pavasarī aizliegt transporta kustību. Dubultās virsmas tehnoloģijai profesionālu ceļu būvnieku vidū ir sarkastisks nosaukums “čangaļu asfalts”. Dārga un nekvalitatīva seguma izbūve,” savu viedokli uztic G. Skurba.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka pats arī ir apsekojis ceļu jau maijā, kad fiksēti arī citi defekti. “Viennozīmīgi šīs kļūmes ir jānovērš. Līdz gada beigām šī vieta obligāti ir jāsakārto, jo ir ņemts kredīts un jāatskaitās naudas devējam, citu variantu nav,” paziņo A. Okmanis.
Atgādināsim, ka novada pašvaldībā šī ceļa remontdarbus pamatoja ar to, ka brauktuve visās kartēs iezīmēta kā tūrisma un veloceļš, bet katru gadu vietvara saņēmusi pretenzijas par šī ceļa slikto stāvokli. Pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Tāpat nebija iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te varēja līdzēt tikai pārbūve.
Projekta kopējās būvdarbu izmaksas (pirms izmaiņām) bija 255 322,23 eiro (ar PVN), autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā veidoja 267 773,13 eiro. Pagājušā gada 9. augustā tika iesniegts SIA “Valkas ceļi” iesniegums par cenu indeksāciju minētajam objektam, kuram pievienoti materiālu piegādātāju piedāvājumi un darbu izmaksu sadārdzinājuma izvērsts aprēķins. Būvnieks izmaksu sadārdzinājumu attiecināja uz tādām pozīcijām kā mehānismi, minerālmateriāli un bituma izstrādājumi. Bauskas novada pašvaldības būvniecības nodaļas speciālisti izskatīja iesniegto dokumentāciju un secināja, ka norādītās izmaksas atbilst pašreizējai tirgus situācijai valstī.
Pamatojoties uz SIA “Valkas ceļi” iesniegto izmaksu sadārdzinājuma aprēķinu, kā arī ņemot vērā būvniecības nodaļas speciālistu izvērtējumu, lai īstenotu investīciju projektu “Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve 1806 metru garumā posmā no 0,0. km līdz 1,806. km”, būvdarbu izmaksu sadārdzinājuma segšanai pašvaldība 2022. gada 22. decembrī atbalstīja lēmumu par papildu finansējuma 47 704,95 eiro (ieskaitot PVN) apmērā piešķiršanu.
“Lursoft” dati liecina, ka firma “Valkas ceļi” dibināta 2017.gadā, tās darbības veids ir ceļu maģistrāļu būvniecība; apgrozījums 2022.gadā bija 9 245 604 eiro, strādāts bija ar peļņu, uzņēmumā bija 28 darbinieki; īpašnieki vienādās daļās ir Andress Arro no Igaunijas un Renārs Avotiņš; abi ir arī uzņēmuma valdes locekļi.
Uz “Bauskas Dzīves” telefona zvaniem R. Avotiņš neatbildēja ne augustā, ne arī septembrī. Publiski pieejamā informācija liecina, ka SIA “Valkas ceļi” tuvākajā laikā gatavojas nodod vēl vienu objektu ekspluatācijā – salaboto Druvienas-Lizuma ceļu Gulbenes novadā. Tam šovasar arī veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde. Būvniecības informācijas sistēmā lasāmā informācija liecina, ka valsts vietējā autoceļa V433 Druviena-Lizums posma (0,248.-10,295.kilometrs) seguma atjaunošanā būvdarbi vēl nav nodoti ekspluatācijā. Būvniecības iecere ir akceptēta 19.jūlijā. Pēdējā būvdarbu pārbaude bijusi 14.augustā. Būvniecības kontroli veic VSIA “Latvijas Valsts ceļi” būvvalde, ziņo Gulbenes novada laikraksts “Dzirkstele”.
Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja publiskoto informāciju autoceļa V433 Druviena-Lizums posma (0,248.-10,295.kilometrs) seguma atjaunošanu VSIA “Latvijs Valsts ceļi” iepirkuma rezultātā uzticēja SIA “Valkas ceļi”. Uzņēmuma piedāvātā līgumcena bija 1 023 163,30 eiro bez PVN. Precizēts pasūtītāja līgums ar SIA “Valkas ceļi” parakstīts 28.jūnijā, darbu izpildes termiņš tika noteikts 60 dienas.
Valkas ceļi vispār ir ļoti šaubīgs uzņēmums. Uzvar lētākā cena. Te pat ar sadārdzinājuma segšanu būvnieks ir ieberzies.
Ierosinu šim ceļam piešķirt nosaukumu “Okmaņa lepnums”! 😁
Nekādas sankcijas pret tiem Valkas blēžiem nebūs. Kādos gadījumos pasūtītājs auklējas ar darbu veicēju? Sumna un būvniecības laiks bija pietiekami gan kvalitatīvam ceļa klātnes materiālam un darbam, gan līdzenam un pietiekama biezuma asfaltam.
Kur būvuzraugs bija, kur slavenā Bauskas novada būvniecības nodaļa? Ceļš ir īsts šedevrs! Es iedomājos, ka tiem Valkas ceļiem labāk samaksāt līgumsodu un pazust, jo izskatās, ka šķembu vietā klājuši turpat izrakto materiālu un riktīgi ieekonomējuši uz to čangaļu asfaltu 🙂
Auklējas ar darba veicēju gadījumos, ja kaut kas ir sarunāts ar šo veicēju 🙂 procentiņi, procentiņi:-)
Kārtējais opīša veiksmes stāsts. Atkal pad…sts vairāk nekā ceturtdaļmiljons nodokļu maksātāju naudas..
Es šeit redzu 4 materiālu deklarācijas….ja viņas ir, okmanis labos…+ autors par uzraudzību 800 eur – pašvaldība paņēma lētāko copy paste projektu, nopūta putekļus un brīnās ka h…a sanākusi!
Dokumentāciju kārto? Sacer segto darbu aktus un turpat ceļmalā izraktās ceļa klātnes grunts granulometriskā sastāva un filtrācijas koeficienta papīrus, apjomus precizē? Pasūtītājs normālā versijā darbu veicējam neapmaksā mēnesī izpildītos darbus ja nav segto darbu aktu, grunts sablīvējuma mērijumu, materiālu deklarāciju, ģeodēzisko uzmērījumu, pārbaudītu materiālu un darbu apjomu utt. , nerunājot par galīgo norēķinu. Auklējas….Projektā ceļa šķērsgriezums vispār atbilst LVC tipveida rasējumiem? Nerunājot pat par reālo ceļa pīrāgu, profilu, platumu, līdzenumu, grāvju -karjeru dziļumu, klātnes biezumu virs caurtekām, pielietotajiem materiāliem utt. Tas ir veloceļš ar traktoru nobrauktuvēm uz laukiem vai šaurs autoceļš, uz kura bīstami izmainīties divām mašīnām?
Vienmēr brīnos par mūsu pašavladības organizētajiem projektiem. Ceļš – neiztur pusgadu, bet vēl nav sākušies rudens lieti, uzklāts asfalts – aizskalots, jo izrādās, ka būvfirmai nav bijusi pieredze šādu ceļu remontiem, nav izbūvētas piebrauktuves – nekas, vietējie ar traktoriem gan jau tiks ārā no saviem ceļiem, ja nē, iepirks lieku komplektu riepu. Kas atbild par šīm neizdarībām? Vai tie, kas rganizē iepirkumus? Tad lūdzu – kompensējiet no savām prēmijām un piemaksām par “labi padarītajiem darbiem”. Bet nē, atradīs atkal kādus līdzekļus, piebērs bedrītes uz laiku, lai tinte nožūst uz papīriem, ka viss ir izdarīts. Varētu jau pasmieties, bet ir skumji, vienalga kādu lēmumu mūsu ģimenes uzņēmums DOME, nepieņem, iedzīvotāji var vākt parakstus vai nē, tāpat neviens nedzirdēs un neuzskatīs par vajadzīgu to pat izlasīt. Bauska slīkst netīrumos. Varēja jau kādu brīdi vanot krauķus, bet, staigājot, nesmu redzējusi, ka pustukšā urnā ielido viens putns un tad padod otram, lai tas nomet zemē. Laiks pieturas silts, bērni un jaunieši staigā gan ar saldējumiem, gan dzērienu pudelēm – urnas pilnas. Kur likt? Nomet blakus. Kā feļetns izklausījās Vizii Urban attaisnošanās, ka ar viņiem par šo nav jārunā, ar to atbild Bauskas domes atbildīgās ametpersonas, kas katru otro dienu izsniedz uzdevumu, kas ir jādara. Tad varbūt šīm personām vajadzētu bie’žāk pastaigāt pa pilsētu kājām, nevis braukt ar auto, tad redzētu līdz pusei nopļautos zālājus, pilnās urnas, nedegošās lampas utt. Nav jau māksla isēsties pie mājas auto un pie Domes izkāpt, tad sacerēt uz divām dienām uzdevumus, vienkārši nicinoša attieksme pret Bauskas iedzīvotājiem.
Draņķīgākā, tukšpaurainākā dome pēdējo simts gadu vēsturē un uzblīdis, bezatbildīgs un jebkādos jautājumos nekompetents administrācijas štats. Tāda tā mūsu vietvara. Bet ko mēs varam pasākt? Tā nu iznāk, ka tikai samierināties, ciest un klusi smilkstēt. Lūk, arī visa demokrātija un visa tautvaldība…
Bauskā vajadzīgi francūži.Vai tad kādas zeltenes nav eksportējušās uz Franciju? Francūži zinās kā nesmilkstēt.
Mums nevajag francūžus, mums vajag tikai francūžu sirdis…