
Pārbūvētais pašvaldības autoceļš “Priedītes–Mežotnes stacija” joprojām nav nodots ekspluatācijā. Būvdarbi objektā iesākās pagājušā gada septembrī un tiem bija jābūt noslēgtiem ne vēlāk kā šī gada 30. jūnijā, portālu informēja Bauskas novada domē.
Līdz norādītajam datumam darbiem bija jābūt pabeigtiem, atzinumiem no institūcijām saņemtiem, visiem nepieciešamajiem dokumentiem par objekta pieņemšanu ekspluatācijā bija jābūt iesniegtiem Bauskas novada būvvaldē.
Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļā paskaidroja, ka būvuzņēmējs- SIA “Valkas ceļi”- šobrīd kārto izpildes dokumentāciju un tiek precizēti izpildītie darbu apjomi. Būvuzņēmējam neesot bijuši darbinieki, kas attiecīgi savestu kārtībā visu izpildes dokumentāciju. Ceļa būvnieks apzinoties, ka tiks piemērota soda nauda par termiņa kavējumu.
Bauskas novada domē apliecināja, ka šajā situācijā tiks paredzēts līguma sods 10% apmērā no līguma summas. Aicinot nosaukt konkrētu naudas summu, kas būs jāmaksā uzņēmumam SIA “Valkas ceļi”, pašvaldībā norādīja, ka soda naudas apmēru varēs pateikt vien pēc izpildīto darbu apjomu precizēšanas, kas attiecīgi ietekmēs kopējo līguma summu.
Tikmēr Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis ir atklātāks un tiešāks, paziņojot, ka būvnieks ir pazudis un “neejot uz kontaktiem”. “Būvnieks neatbild, jaunākas informācijas mums nav. Ja “izgaisīs” pavisam, iestāsies maksātnespēja vai likvidācija, tad par ieturētajiem desmit procentiem visticamāk nolīgsim citu būvuzņēmēju. Parasti tādiem uzņēmumiem, kuriem ir viens vadītājs, kurš vienlaicīgi ir arī uzņēmuma īpašnieks, ir sarežģītāk darboties, piemēram, vadītāja slimības gadījumā daudzas lietas apstājas. Dažādi iemesli varētu būt,” pieļauj A. Okmanis.

Ceļa lietotāji jau vasaras vidū sāka celt trauksmi par nekopto brauktuvi un defektiem virsmā. Augusta beigās ceļa malās slējās prāvas balandas, bet caur melno segumu daudzviet spraucās nezāles. Septembrī grāvji gan izpļauti, bet jebkurš var pārliecināties, ka virsma turpina aizaugt.
Ceļu būves speciālists Gatis Skurba, aplūkojot fotoattēlus no objekta, pieļāva, ka, būvējot ceļa pamatus nav noņemta apauguma kārta gar ceļa malu, līdz ar to zāle aug un augs vēl vairāk. “Ekspluatācijā pieņem atbilstoši projekta prasībām izbūvētus objektus. Vai zālei būtu jāaug caur izbūvētu segumu? Grants materiāls ir zemas kvalitātes ar lielu māla saturu. Ilgs mūžs šim ceļa posmam nebūs. Ziemas pavasara periodā izkūkumos līdzīgi kā autoceļam Jaunsaule – Skaistkalne. Vienīgais glābiņš ziemā un pavasarī aizliegt transporta kustību. Dubultās virsmas tehnoloģijai profesionālu ceļu būvnieku vidū ir sarkastisks nosaukums “čangaļu asfalts”. Dārga un nekvalitatīva seguma izbūve,” savu viedokli uztic G. Skurba.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka pats arī ir apsekojis ceļu jau maijā, kad fiksēti arī citi defekti. “Viennozīmīgi šīs kļūmes ir jānovērš. Līdz gada beigām šī vieta obligāti ir jāsakārto, jo ir ņemts kredīts un jāatskaitās naudas devējam, citu variantu nav,” paziņo A. Okmanis.


Atgādināsim, ka novada pašvaldībā šī ceļa remontdarbus pamatoja ar to, ka brauktuve visās kartēs iezīmēta kā tūrisma un veloceļš, bet katru gadu vietvara saņēmusi pretenzijas par šī ceļa slikto stāvokli. Pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Tāpat nebija iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te varēja līdzēt tikai pārbūve.
Projekta kopējās būvdarbu izmaksas (pirms izmaiņām) bija 255 322,23 eiro (ar PVN), autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā veidoja 267 773,13 eiro. Pagājušā gada 9. augustā tika iesniegts SIA “Valkas ceļi” iesniegums par cenu indeksāciju minētajam objektam, kuram pievienoti materiālu piegādātāju piedāvājumi un darbu izmaksu sadārdzinājuma izvērsts aprēķins. Būvnieks izmaksu sadārdzinājumu attiecināja uz tādām pozīcijām kā mehānismi, minerālmateriāli un bituma izstrādājumi. Bauskas novada pašvaldības būvniecības nodaļas speciālisti izskatīja iesniegto dokumentāciju un secināja, ka norādītās izmaksas atbilst pašreizējai tirgus situācijai valstī.
Pamatojoties uz SIA “Valkas ceļi” iesniegto izmaksu sadārdzinājuma aprēķinu, kā arī ņemot vērā būvniecības nodaļas speciālistu izvērtējumu, lai īstenotu investīciju projektu “Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve 1806 metru garumā posmā no 0,0. km līdz 1,806. km”, būvdarbu izmaksu sadārdzinājuma segšanai pašvaldība 2022. gada 22. decembrī atbalstīja lēmumu par papildu finansējuma 47 704,95 eiro (ieskaitot PVN) apmērā piešķiršanu.
“Lursoft” dati liecina, ka firma “Valkas ceļi” dibināta 2017.gadā, tās darbības veids ir ceļu maģistrāļu būvniecība; apgrozījums 2022.gadā bija 9 245 604 eiro, strādāts bija ar peļņu, uzņēmumā bija 28 darbinieki; īpašnieki vienādās daļās ir Andress Arro no Igaunijas un Renārs Avotiņš; abi ir arī uzņēmuma valdes locekļi.

Uz “Bauskas Dzīves” telefona zvaniem R. Avotiņš neatbildēja ne augustā, ne arī septembrī. Publiski pieejamā informācija liecina, ka SIA “Valkas ceļi” tuvākajā laikā gatavojas nodod vēl vienu objektu ekspluatācijā – salaboto Druvienas-Lizuma ceļu Gulbenes novadā. Tam šovasar arī veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde. Būvniecības informācijas sistēmā lasāmā informācija liecina, ka valsts vietējā autoceļa V433 Druviena-Lizums posma (0,248.-10,295.kilometrs) seguma atjaunošanā būvdarbi vēl nav nodoti ekspluatācijā. Būvniecības iecere ir akceptēta 19.jūlijā. Pēdējā būvdarbu pārbaude bijusi 14.augustā. Būvniecības kontroli veic VSIA “Latvijas Valsts ceļi” būvvalde, ziņo Gulbenes novada laikraksts “Dzirkstele”.
Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja publiskoto informāciju autoceļa V433 Druviena-Lizums posma (0,248.-10,295.kilometrs) seguma atjaunošanu VSIA “Latvijs Valsts ceļi” iepirkuma rezultātā uzticēja SIA “Valkas ceļi”. Uzņēmuma piedāvātā līgumcena bija 1 023 163,30 eiro bez PVN. Precizēts pasūtītāja līgums ar SIA “Valkas ceļi” parakstīts 28.jūnijā, darbu izpildes termiņš tika noteikts 60 dienas.



