Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Izsludināts konkurss par vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu uz vairākiem autoceļiem; vidējo ātrumu mērīs arī uz Bauskas šosejas

VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) izsludinājuši konkursu par transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu vairākos autoceļu posmos, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas darbība balstās uz reģistrācijas iekārtām jeb sensoriem – numura zīmes atpazīšanas kamerām, kas reaģē uz transportlīdzekli un nodrošina tā vidējā braukšanas ātruma mērīšanas aktivizēšanu.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka mērķis ir kontrolēt vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos, samazinot gan ceļu satiksmes negadījumu skaitu ar cietušajiem un bojā gājušajiem, gan to vadītāju skaitu, kuri pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu. Tādejādi tiktu paaugstināta visu satiksmes dalībnieku drošību.

Vidējā ātruma kontroles sistēmas uzdevums būs arī ar kameru kontrolēt, vai transportlīdzekļiem ir veikta tehniskā apskate, apmaksāta obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) un ceļu lietošanas nodeva. Sistēma reģistrēs pārkāpuma pierādījuma datus, tos apstrādās un nodos Valsts policijai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Nolikumā skaidrots, ka aprīkojamo posmu skaits atkarīgs no pieejamā finansējuma apjoma un pretendenta piedāvātās cenas, tomēr ierīces paredzēts ieviest 16 autoceļu posmos. 

Vidējā ātruma kontroles sistēmu paredzēts ieviest Tallinas šosejas (A1) posmā no 13,44. līdz 20,03. kilometram, Vidzemes šosejas (A2) posmā no 54,4. līdz 62,23. kilometram, Valmieras šosejas (A3) posmā no 36,2. līdz 38,85. kilometram, Rīgas apvedceļa (A5) posmā no 23. līdz 28,69. kilometram un Daugavpils šosejas (A6) trīs posmos no 102,2. līdz 116., no 133,3. līdz 139,2. un no 150,22. līdz 159,65. kilometram.

Tāpat vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots ieviest Bauskas šosejas (A7) posmā no 24,2. līdz 40,1. kilometram, Jelgavas šosejas (A8) posmā no 50. līdz 69,3. kilometram, Liepājas šosejas (A9) divos posmos no 26. līdz 38,1. un no 157,2. līdz 169,65. kilometram, kā arī Ventspils šosejas (A10) trīs posmos no 24. līdz 30,8., no 44,97. līdz 52,45. un no 134,9. līdz 140,8. kilometram. Vidējā ātruma kontroles sistēmu iecerēts ieviest arī uz šosejas A13 jeb Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi) posmā no 81,75. līdz 88,46. kilometram un uz autoceļa P30 jeb Cēsis – Vecpiebalga – Madona posmā no 22,07.- līdz 29,15. kilometram.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Precīzas posmu galapunktu vietas tiks noteiktas un saskaņotas būvprojektu izstrādes gaitā, un iespējamā nobīde līdz 200 metriem.

Nolikumā teikts, ka vienā LVC noteiktā posmā, kur ir ierīkots elektrotīkla pieslēgums, izpildītājam četru mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas jāuzstāda vidējā ātruma kontroles iekārtas, jāievieš informācijas sistēma, kā arī jāveic datu apmaiņas servisu izstrāde ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācijas sistēmām un jāuzsāk risinājuma testi.

Kopumā sistēmas ieviešana jāpabeidz deviņu mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pieteikumus konkursā var iesniegt līdz 20.maija plkst.10.

Kā ziņots, LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas.

Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā atbilstoši pieejamajam finansējumam. Par pamatu autoceļu posmu izvēlei tiks ņemta ceļu satiksmes negadījumu statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija jeb aizliegums apdzīt.

Latvijā jau iepriekš pilotprojektā darbojušās šādas mērierīces uz Tīnūžu šosejas. Pilotprojekts darbojās līdz 2019.gada 1.oktobrim.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (6)

  1. uz Bauskas šosejas ir tik intensīva satiksme, ka, gribēdams, vidējo atļauto pārsniegt ir ļoti grūti. Ja nu vienīgi naktī vai rīta agrumā.

    3
    1
  2. Kur pasaulē vairāk govis slauc, kur kazas, vēl kur kamieļus.. Bet pie mums aitas! 😀

    7
    1
  3. Tā jau tā Riga-Bauska nokarināta ar visādām “gudrām” lietām vēl tās trepes zem ass līnijas. Tikai segums jau tuvu sabrukumam! Varēs sodīt par lēnu braukšanu. Ziemā tīrītāji, kaisītāju nebij! Bet būs vēl kādi4-6 stabi ceļmalā vairāk! Kungi ne par to domājat!!!

    1
    1
  4. sen bija laiks mērīt braukšanas vidējo ātrumu,lido kā aptaurēti,līnijas vispār domātas laikam kaķiem,tāpat zebras,nogriešanās joslas,jautājums vai vispār Bauskas no vadā Policija eksistē???Protams kūltūra uz mūsu Valsts ceļiem ir sveša lieta.

    4
    2
  5. Piekrītu, sen bija laiks. Tie 2 nabaga radari pie Codes un aiz Iecavas nekādu labumu nedod. Pie radara sabremzē un tālāk visi atkal lido. Pēdējo 2 mēnešu laikā katru reizi uz A7 tāda sajūta, ka piedalies sacīkstēs – spiežas mugurā, lido garām (un es parasti braucu uz 100) kā stāvošam utt.
    Turklāt pasākuši pa aklo apdzīt līkumos, kas griežas pa labi, kurus nevar pārredzēt.. Braukšanas kultūra vienkārši briesmīga.

    2
    2
  6. Braukšanas kultūra ir slikta. Mani visvairāk uztrauc, ka veikt kreisos pagriezienus uz šīs šosejas ir reāli bīstami, jo īpaši tumšajā periodā – apdzinēji nerēķinās ne ar ko. Tad ir jābrauc un spogulī jādomā, vai visi apjēdz, ka notiek kreisais. Nereti vienkārši jāgaida pagriešanās kabatā, lai kāds slimais aizietu garām jau 3 joslā. Vidējā ātruma radars varētu palīdzēt, jo trakie apdzinēji visi kā viens iet virs atļautā pa šo šoseju.

    1
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.