Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Pašvaldības klientu apkalpošanas centros iztiek bez rindām

No 1. marta iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par iepriekšējo gadu. Palīdzību šo dokumentu iesniegšanā iespējams saņemt valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – KAC) punktos vairākās vietās Bauskas novadā katras apvienības teritorijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvji informēja, ka trešdien pirmajās 30 minūtēs tika iesniegti teju 9000 deklarāciju, viņi arī atzīmēja, ka elektroniskā deklarēšanās sistēma (EDS) darbojas visu laiku, taču brīdī, kad tai ir pieslēdzies ļoti liels skaits lietotāju, sistēma neļauj pievienoties jauniem lietotājiem.

Uz KAC punktu Iecavā «Bauskas Dzīve» devās 1. martā jau no paša rīta, un ierodoties gaidītās drūzmas vietā satika tikai apkalpošanas centra speciālisti Viju Spalvu un vienu klientu. «Deklarācijas jau nevar iesniegt, EDS nedarbojas,» stāsta KAC Iecavas punkta speciāliste Vija Spalva, «klienti zvanīja un jautāja, vai var nākt iesniegt deklarāciju, taču pieslēgties neizdodas. Visticamāk, cilvēki jau pusnaktī sāka sniegt dokumentus, tāpēc tā.»

V. Spalva cilvēku steigšanos ar dokumenta iesniegšanu skaidro ar to, ka iedzīvotāji uzskata – jo ātrāk iesniegs, jo ātrāk savā kontā saņems pārmaksāto nodokļu summu. «Iepriekšējā dienā tehniskās problēmas it kā atrisināja, jo pirms nedēļas nebija iespējams iesniegt deklarācijas arī par 2021. gadu, taču pašlaik sistēmā pieslēdzas liels skaits cilvēku, tāpēc daudziem to neizdodas sasniegt,» skaidro V. Spalva, «varbūt pēcpusdienā situācija mainīsies.» Speciāliste gan iesaka nogaidīt pāris pirmās dienas un tad iesniegt deklarāciju, lai izdotos to paveikt raiti un bez starpgadījumiem. «Vistrakāk ir ar čekiem, kuri jāieskenē un jāiesniedz atsevišķi, un, ja sistēma «nojūk», tad viss atkal jāsāk no sākuma,» stāsta V. Spalva.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

KAC trešdienas rītā bija ieradusies iecavniece Aija Kļaviņa, kura arī atnākusi iesniegt deklarāciju, taču tas neizdevies. Tomēr bija nepieciešami arī citi pakalpojumi, tāpēc pie reizes tiek nokārtoti vajadzīgie jautājumi. «Šeit strādā ļoti laipns personāls, kurš pamāca un paskaidro, tā ir vieglāk,» atzīst A. Kļaviņa.

Trešdienas beigās, kā noskaidroja «Bauskas Dzīve», Iecavas KAC deklarācijas izdevās iesniegt sešiem klientiem, un arī sistēmas traucējumi dienas otrajā pusē bija periodiski. «Šogad ir tāds jauninājums, ka ir jānorāda apdrošināšana, ja tāda ir, un par to vajadzēja pakonsultēt nedaudz vairāk,» stāsta V. Spalva, «arī ja kādam bija vairāki čeki, tad process bija ilgāks, tāpēc tieši ar šo attaisnojamo dokumentu iesniegšanu cilvēkiem bija nedaudz vairāk problēmu. Ir iestādes, kuras čekus uzreiz nosūta uz Valsts ieņēmumu dienestu, un tad tie automātiski parādās deklarācijā, taču ir iestādes, kuras ar šādu praksi vēl nenodarbojas.»

Pirms gada pakalpojumus varēja iegūt pieraksta kārtībā, taču paš-
laik ierobežojumi ir atspēkoti un tas nav nepieciešams. V. Spalva pastāsta, ka visbiežāk klienti ikdienā ierodas iesniegt dokumentus par slimības pabalstiem, sakārtot pensijas lietas, apbedīšanas vai bērnu piedzimšanas pabalstus un tamlīdzīgi. «Pie bērniņa piedzimšanas ir vairāki pabalsti – vienā reizē var sniegt pieteikumu gan paternitātes, gan maternitātes, gan piedzimšanas, gan vecāku un ģimenes pabalstam,» stāsta speciāliste V. Spalva, «no šī gada ir arī izmaiņas vecāku pabalsta pieprasīšanā, kur jāizvēlas varianti, tāpēc iesniegums ir sarežģītāks un cilvēkiem nepieciešama konsultācija un skaidrošana, kas īsti ir jādara un kas ko nozīmē.»

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Arī Vijas kolēģe Daiga Rundze atzīst, ka darba ikdienā ir pietiekami un par tā trūkumu sūdzēties nevarot. Pašlaik pienākumos ietilpst arī Latvijā dzīvojošo ukraiņu uzturēšanās atļaujas pagarināšana.

Trešdien, 1. martā, apritēja arī gads, kopš KAC Iecavas punkta rīcībā ir vēl viens papildu kabinets, kur strādāt. Tagad esot ērtāk gan pašām darbiniecēm, gan arī klientiem, jo katrā kabinetā ir arī atsevišķs dators, kur iespējams izmantot pakalpojumu.

Vecumnieku KAC speciāliste Vija Eiduka teic, ka gada ienākumu deklarācijas 1. martā izdevās iesniegt 12 klientiem. «Sistēma darbojās, un viss bija kārtībā, vienīgi ik pa brīdim tā bija nedaudz lēnāka,» informē V. Eiduka, «ir klienti, kuri paši atnāk un visu izdara, un ir arī cilvēki, kuriem vairāk jāpalīdz, piemēram, pilnvarojamām personām,» stāsta V. Eiduka. Arī ikdienā iedzīvotāji pēc dažāda veida pakalpojumiem iegriežoties bieži.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Neteikšu, ka pie pirmās dienas bija ļoti daudz klientu, kuri nāca iesniegt deklarācijas, bet pieci cilvēki kopumā mūs apmeklēja,» stāsta Rundāles KAC speciāliste Inese Skujiņa, «iesniegt dokumentu visiem izdevās, tikai sistēma ik pa laikam ilgāk lādējās, bet kopumā viss bija kārtībā.» Klientiem nepieciešama konsultācija pārsvarā tikai tādēļ, lai būtu pārliecināti, ka viss tiek izdarīts pareizi. «Bija klients, kuram bija vajadzīga palīdzība no manis kā asistentes, bet pārējie visu izdarīja paši, vajadzēja tikai būt blakus drošības izjūtai,» situāciju raksturo I. Skujiņa. Ikdienā iedzīvotāji ierodoties bieži, jo Rundāles apvienības pārvaldē tika likvidēta pasta nodaļa, tāpēc īpaši gados vecākiem cilvēkiem nepieciešama palīdzība dažādu iesniegumu un citu dokumentu rakstīšanā.

Gailīšu pagasta KAC punkta speciāliste Ilga Pētersone trešdien nevienu klientu nesagaidīja, taču domā, ka tuvāko dienu laikā kāds tomēr ieradīsies. «Es jau gaidu un palīdzēšu katram, kurš atnāks,» tā I. Pētersone, «mums šeit iedzīvotāji paši ir diezgan jauni un prot lietot datoru, taču, ja kāds neprot, tad bērni palīdz. Cerēsim, ka kāds iegriezīsies, jo vismaz pagājušajā gadā bija nācēji.»

Iedzīvotāji, kuriem deklarācija ir jāiesniedz obligāti, var to izdarīt trīs mēnešu laikā – līdz 1. jūnijam, bet brīvprātīgi attaisnoto izdevumu atgūšanai to var darīt trīs gadu garumā. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (5)

  1. Esmu bijis 2 reizes Iecavas apkalpošanas centrā – abas reizes kabinets tukšs. Jāprasa garāmgājējiem vai tur kāds ir un kur ir. Ja jau centrus izveido, tad arī vajadzētu iespringt ar to lai būtu disciplīna, savādāk rodas priekšstats, ka tā kā neviens nenāk, tad arī nav tur jāatrodas obligāti, bet tajā laikā pačalot.

    5
    7
  2. lasīt māki? ir divi kabineti! Ja vienā nav, otrā noteikti kāds būs. Ka tik pačīkstēt…

    6
    3
  3. Es gan esmu bijusi vairākas reizes Iecavas
    centrā un vienmēr ir izstāstīts un palīdzēts, dažreiz ir jāpagaida rindā, bet jautājumus atrisina tiešām profesionāli. Paldies, ka vismaz šie centri ir palikuši, citādi pārējās iestādes kā VID un VSAA nepieņem klātienē un sazvanīt viņus nav iespējams!

    9
    4
  4. Vēlreiz – 2 reizes biju, abas bija tukšs kabinets. Korporatīvās iestādēs par šo var atlaist. Ja nevar nodrošināt klātbūtni objektīvi ( slimība, force majeure), tad jāliek uz durvīm paziņojums. Kaut tās ir 5 minūtes.

    5
    5
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.