Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Laukos ikdienas pakalpojumi attālinās no iedzīvotājiem; bārbeliešiem jāsamierinās ar pastu uz stundu

Bārbeles iedzīvotāji sašutuši par VAS “Latvijas Pasts” lēmumu saīsināt vietējās pasta nodaļas darba laiku uz nieka vienu stundu dienā. Vietējie ļaudis norāda, ka šāds lēmums, raugoties no citu pagastu pieredzes, visdrīzāk, nozīmē vien to, ka pasta nodaļa pazudīs pavisam un pakalpojums būs pieejams, piesakot centralizēti to pa telefonu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Bārbeliete Brigita Krauze (priekšplānā) uzņēmusies iniciatīvu sapulces rīkošanā ar “Latvijas pasta” pārstāvjiem. Foto: Ivars Bogdanovs

Bārbeliete Brigita Krauze pastāstīja, ka pagasta iedzīvotāji jau pērn bija vērsušies ar vēstulēm pie «Latvijas Pasta» un vairākām valsts institūcijām, lai gūtu atbalstu pasta nodaļas saglabāšanā. No «Latvijas Pasta» atbilde vispār neesot saņemta. Oktobrī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atbildē minēts, ka risinājums jāmeklē, «Latvijas Pastam» tiekoties ar pagasta iedzīvotājiem pirms nodaļas formāta maiņas. Par pagasta vadības norunu ar «Latvijas Pasta» pārstāvi I. Holenderi par tikšanās ar iedzīvotājiem organizēšanu bija lasāms Bauskas novada pašvaldības Vecumnieku novada domes atbildē pērnā gada novembrī.

Marta beigās klienti saņēmuši «Latvijas Pasta» rakstiskus paziņojumus par gaidāmajām izmaiņām. Tā kā tikšanos ar iedzīvotājiem institūcijas nerīkoja, B. Krauze uzņēmusies iniciatīvu uzaicināt «Latvijas Pasta» pārstāvjus uz sarunu.

Otrdien, 26. aprīlī, Bārbeles tautas namā uz tikšanos ar “Latvijas pasta” pārstāvjiem bija pulcējušies ap 30 vietējo ļaužu. Bārbelē bija ieradusies uzņēmuma Pasta tīkla departamenta direktore Inga Jirgensone, “Latvijas pasta” Zemgales reģiona vadītāja Zita Draveniece un vietniece Ieva Holendere.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tikšanās sākumā pašvaldības Bārbeles pagasta nodaļas vadītāja Santa Bračka uzsvēra, ka jautājums par pasta nodaļas reorganizāciju vairs netiks diskutēts, taču varēs noskaidrot interesējošos jautājumus par pasta pakalpojumu saņemšanas formāta maiņu.

I. Jirgensone skaidroja: «Pasta pakalpojumi paliek, un turpmāk daudziem tie kļūs pat ērtāk pieejami. Tos pašus pakalpojumus varēs saņemt mājās, neko papildus par to nemaksājot. Mainīsies tikai pakalpojuma saņemšanas veids, jo diemžēl uzturēt pilna spektra nodaļu ar pieprasījumu 12 vēstules mēnesī nav iespējams, bet socializēšanās vietas uzturēšana nav «Latvijas Pasta» uzdevums. Valsts akciju sabiedrība ir uzņēmums, kam pašam sevi jāatpelna kā jebkuram uzņēmumam; tas nav nodokļu maksātāju uzturēts. Iedzīvotāju skaits laukos samazinās, arī digitālā pasaule dara savu, un tas ienes pārmaiņas arī pasta pakalpojumu sniegšanā.»

«Latvijas Pasta» pārstāves sacīja, ka vienu stundu no rīta pakalpojumus varēs saņemt pašvaldības ierādītā telpā, kur klientus apkalpos pastnieks. Rīta stunda izvēlēta tāpēc, lai pārējo dienu pastnieks varētu veltīt pakalpojumu sniegšanai klientu adresēs. Kam nav ērti ierasties norādītajā laikā, nepieciešamais pakalpojums jāpiesaka telefoniski «Latvijas Pasta» klientu centram vai zvanot tieši pastniekam. Pastnieks piegādās pensiju, pieņems maksājumus par komunālajiem pakalpojumiem, pieņems ierakstītas vēstules un sūtījumu pakas, piegādās arī pieprasītas preces un pasta sūtījumu iepakojuma kastes pēc klienta pieteikuma.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sanāksmē piedalījās arī Bauskas novada domes deputāts Mārtiņš Mediņš, viņš kā jautājumu izteica cerību, ka tā viena stunda pieņemšanas laika saglabāsies arī nākotnē. Uz to I. Jirgensone atbildēja: «Tas atkarīgs no iedzīvotāju aktivitātes. Ja klienti nenāks, mēs pastnieku šeit lieku stundu bez darba neturēsim.»


Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.