Valles pusē ļaudis par grants ceļu stāvokli ir sašutuši jau gadiem ilgi. Pēdējo dienu lietavas valsts autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle grantēto posmu pārvērtušas par grūti izbraucamu dubļu jūru. Lielās lāmas ir pārbaudījums šoferiem, kuriem jākāpj no automašīnas ārā un kājām jālūko, vai tālāk maz varēs ceļu pārvarēt.
Bauskas novada Valles pagasta zemnieku saimniecības «Zemgaļi» īpašnieks Jānis Zvirbulis atzīst, ka šajā situācijā rokas nolaižas. «Braucot uz Aizkraukli vai Bausku, bez mugurkaula var palikt. Kā uzlīst lietus, tā ceļš pazūd, tā gluži vienkārši nav. Priekšā ir dīķis, kuram bīsties braukt cauri. Ar katru gadu situācija kļūst arvien sliktāka. Jāmaksā vairāk par visu, bet uzlabojumu nav. Es nezinu, kur paliek nodokļos samaksātā nauda. Vai tad patiešām ceļu uzturētājam nevienam ceļam nav finansējuma?» retoriski vaicā J. Zvirbulis.
Viņš stāsta, ka labi, ja reizi mēnesī te nobraucot greiders. «Te jau nav, ko šķūrēt, nav šķembu pamatkārtas, nav nodrošināta ūdens attece, ceļš ir zemāks par lauku, palicis tikai māls. Septembrī bija sausāks periods, un es gaidīju, ka varbūt bedres piebērs ciet, taču nekā – putekļus iešķūrēja iekšā, un tagad, kā uznāca lietus, tā izmisums klāt. Mums te ir jāpārvietojas diendienā, uz centru kaut kā jātiek. Ar automašīnu vēl gribas braukt, lidmašīnas man nav,» teic J. Zvirbulis un piebilst, ka pats vairs necer sagaidīt «Zemgales jostas» asfaltēšanu, kaut gan tas būtu labākais risinājums un atslogotu arī satiksmi uz A7 tiem auto, kas virzās uz Daugavpils pusi, jo, braucot caur Valli, lielais līkums nebūtu jāmet.
«Sola, ka pirmais posms, kuram ķersies klāt, būs no Ozolaines līdz Bārbelei. 57 gadus esmu nodzīvojis un diez vai pieredzēšu, kad melnais segums tiks līdz Jaunjelgavai. Pašam grāmatvede Aizkrauklē, vajadzēja uz turieni doties, bet nav jau pa kurieni aizbraukt. Pērc tik automašīnas, visas sabendē pa šiem ceļiem. Neviens valstsvīrs jau šajā pusē nebrauc. Redzēju, kā poļu šoferis stājās nost un skatījās, vai tālāk tikt varēs. Noraugos uz tiem smagajiem, kas te vēl pārvietojas, tā vien šķiet, ka izjuks braucamais, bet kaut kā tiem jānomoka tie desmit kilometri līdz Bārbelei, lai uzbrauktu uz Rīgas–Skaistkalnes šosejas,» saka J. Zirbulis.
Viņš pats personīgi jūtas bezspēcīgs un nezina, kam palīdzību vēl prasīt. «Ja pacietības vadzis lūzīs, ņems un to ceļu pārraks, jo, ja nav ceļa – tad nav,» tā J. Zvirbulis.
A/s «Nordeka» Bauskas filiāles vadītājs Ints Nolbergs apliecina, ka minētā brauktuve ir kritiskā stāvoklī. Nepārtraukti no satiksmes autobusu šoferiem tiekot saņemtas sūdzības par šo ceļu. «Gadu no gada, tiklīdz nolīst lietus, bēda jau tā pati. Nekas nav mainījies. Tā ir katastrofāla situācija, autobusi lūst kopā. Taču ne tikai Valles puses – arī pārējie Bauskas novadā esošie zemes ceļi nav labāki,» paziņo I. Nolbergs.
Viņš norāda, ka, neskatoties uz neapmierinošo brauktuvju stāvokli, pasažieri joprojām tiek nogādāti galamērķī. Taču nav izslēgts, ka kādu dienu tas var arī neizdoties.
«Esam vērsušies arī pie ceļu uzturētāja, taču uzlabojumu nav nekādu. Uz Bauskas–Aizkraukles ceļa kaut ko pielāpa, piešķūrē, bet lietus sezonā sākas «vājprāta murgs». Jādomā, vai autobuss izbrauks līdz galam vai jāgādā «ķegas», ar ko vilkt transportlīdzekli mājās, jo bez riteņiem var palikt. Tagad pie šī daudzuma, kas pēdējās dienās ir nolijis, nekas labs nav gaidāms. No vienas puses saprotu arī ceļu uzturētājus, jo darbojas finansējuma ietvaros – ja naudas nav, tad neko nevar izdarīt. Cilvēki, kas dzīvo laukos, ir palikuši novārtā. Nauda ceļo uz centru, lauki iztukšojas, jaunie jau te dzīvot nenāks. Nenoliegšu, situācija gaužām bēdīga,» secina I. Nolbergs.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka nav saņēmis ziņas par slikto ceļu stāvokli Valles pusē. «Es šaubos, ka valsts ceļi ir tik trakā stāvoklī, ka tur nevarētu izbraukt. Biju piektdien Ķekavas apvedceļa atklāšanas pasākumā, kurā satikos gan ar jauno satiksmes ministru Kasparu Briškenu, gan arī ar uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) valdes priekšsēdētāju Mārtiņu Lazdovski. Runājām, ka «Zemgales josta» jāturpina, un saņēmu apliecinājumu, ja finansējumu «nenogriezīs», tad viss virzīsies uz priekšu. Ja zinātu par iedzīvotāju sūdzībām, izmantotu iespēju un informētu gan satiksmes ministru, gan LVC priekšsēdētāju,» teic A. Okmanis.
Bauskas novadā 24. augustā vizītē bija toreizējais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs, kurš norādīja, ka «Zemgales jostai» no Dobeles līdz Aizkrauklei pilnīgs savienojums vēl tikai nākotnē, bet divi posmi ieplānoti līdz 2026. gadam.
LVC pārstāve Anna Kononova precizēja, ka šogad ir uzsākta būvprojekta izstrāde valsts reģionālā autoceļa Bauska–Aizkraukle posma no 17,41. līdz 28,06. km pārbūvei. Plānots, ka būvprojekts būs gatavs 2024. gada vasarā. Būvprojekta pamatmērķis ir risināt 10,65 km garā posma pārbūvi no grants uz asfaltbetona segumu, tai skaitā, pārbūvēt tiltu pār Iecavu. Projektēšanas gaitā tiks izvērtēta mazaizsargāto satiksmes dalībnieku plūsma un infrastruktūra, apsverot gājēju ceļu un pāreju nepieciešamību ceļa Bauska–Aizkraukle posmā no 27,53. līdz 28,06. km un ceļa Ķekava–Skaistkalne posmā no 46,70. līdz 46,91. km (apdzīvota vieta «Bārbele»).
Paredzēts arī esošo stāvlaukumu un apgaismojuma infrastruktūras tehniskā stāvokļa izvērtējums un priekšlikumu izstrāde. Tāpat tiks izstrādāti ieteikumi satiksmes mierināšanas risinājumiem, iebraucot apdzīvotā vietā «Bārbele» no Bauskas puses.
A. Kononova atzīmēja, ka valsts reģionālais autoceļš P87 Bauska – Aizkraukle tiek regulāri uzturēts atbilstoši Ministru Kabineta noteikumu Nr.26 „Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli” “C” uzturēšanas klases prasībām un tam, kāds finansējums ir pieejams valsts ceļu uzturēšanai.
«Jāņem vērā, ka mainīgo laika apstākļu ietekmē ceļi ar grants segumu var pārmitrināties un zaudēt nestspēju, to tehniskais stāvoklis pasliktinās. Brauktuvēm apžūstot, labvēlīgos laikapstākļos ceļu uzturētāji nekavējoties veic grants segumu uzturēšanas darbus – grants seguma līdzināšanu, iesēdumu un lielāko bedru aizpildīšanu,» teic A. Konova.
Viņa uzskaita darbus, kas pēdējā laikā paveikti uz minētā autoceļa: – posmā 17,41-35,18 (Jaunsaule – Valle) līdzināšana ir veikta 4.septembrī, 13.-17.oktobrī un grants seguma bedru remonts veikts 320m3 apjomā,- posmā 35,18-60,36 km (Valle – Aizkraukle) līdzināšana ir veikta 5.-6.septembrī, 13.oktobrī un grants seguma bedru remonts veikts 690m3 apjomā.
Kā gan cien.AO varētu zināt par cilvēku sūdzībām. Lai kaut ko uzzinātu, vispirms ir jāvēlas zināt un pēcāk ir jārunā ar cilvēkiem. Skaidrs, ka spicāk ir aizbraukt uz glamūrīgu apvedceļa atklāšanas pasākumu, nevis miņģēties pa dubļiem Vallē vai Brunavā.
Vēl lielāku ironiju šim visam piešķir fakts, ka AO jau gadiem vada Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomi. Bet nezina.
Tādi ceļi visā Latvijā laukos,ko te brīnās…??? mazāk vajag ziedot un tēlot,kad no pašiem BEDRE.
Pasakiet paldies zemniekam, kurš ir aparis lauku līdz ceļam. Iznīcinājis notek grāvi.
pa tādiem ceļiem braukt,,māt perē mat ,,lamāties krievu valodā sanāk, Rinkēvičs,prezident lūdzu izbrauc tās bedres un diez vai smaidīs,kad Latvijā viss labi.
,man nobraucot no asvalta Dāviņi, līdz Misai,sākas ,,mat pere mat,,rupji sakot,jo ceļa vairs nav, tikai bedres un mašīnas laušana.Kādā Eiropā esam?????
Zini ko Okmaņpap, beidz vienreiz dauzīties riņķī, sāc pats strādāt un saviem pakļautajiem arī liec to darīt. Ir jau zināmais labais teiciens “kā runcis prom, tā pelītes pa galda virsu”.
un tam aunam un auniem,kas liek mīnusus.Jūs redzējāt lauku ceļus Eiropā,pat Rumānijā, Bulgārijā ir ceļi.Es redzēju, tur asvalts.Bet te visus 30 gadus bļauj uz lūpām putas nāk no mutes brīvajā Latvijā bedre uz bedres.
Tie ” biedri ar ok mani tiešām tālāk par kabinetu nav bijuši, tie ceļi visu laiku tādi bijuši. Pie mums ja negrib būvēt tad izdomā purvu paceļ izmaksas un neko nedara. Tad meži traucē. Nevajag jau jaunus ceļus būvēt jāsaved kārtībā esošie, jānoasfaltē! Nav tak jārok tuneļi, jāgrauž kalni. Kā RO,BG uncitās valstīs. Kas zemniekiem maz zemes ja līdz ceļam vajag art! Kā tad tie eko produkti iznāk pilni ar izplūdes gāzēm. Visi koki krūmi izcirsti.
Ne jau marsieši tik traki izbraukā,paši.Nav ko vaimanāt.
Jā skrandaina tā Zemgales josta! – Jau kopš Atmodas laikiem šī ceļa asfaltēšana tika izvirzīta kā prioritāte. 30+ gadi jau pagājuši. Jāsmejas, ja nebūtu tik skumji. Vainīgi ir šie mega projekti, kuri paņem miljonus un neatliek pat daži tūkstoši ko biebērt bedres esošos ceļos. ..Jūs paklausieties ko saka ierēdne no valsts ceļiem: projektējam gājēju ceļu, taisīsim slāpēšanas tramplīnus un aplīšus… Stulbums! Pakaļa plika, bet šlipsi jāuzliek! . Tas pats vājprāts gan valsts, gan pašvaldības naudas sadalījumā jau ir novedis sabiedrību līdz izsmieklam. – Slimnīcas pārpildītas ar supermodernu aparatūru,, bet nav kvotas un ārstu kas uz tām strādā. – Mazpilsētās sabūvētas sporta būves, bet nejaudājam tās uzturēt. atjauno pašvaldības ēkas un skolas par miljoniem, lai pēc apvienošanās tās stāvētu pustukšas.
Bausks, Tu saproti, ka šis velk jau uz naida runu!? 😔
šodien, portālā nav ielogojies tūju un skujeņu cienītājs, kuram rudenī nobirušās lapas ir vien paša indivīda problēma. Tad, varbūt, grants ceļi ir tāda pati indivīdu problēma, jo var taču nopirkt dažādu modeļu visurgājējus, pat helikopteru, gaisa balonu pasūtīt uz konkrētu adresi. Jā, patiešām, šādiem visgudreļiem pa dzīvokļa un kabineta logu viss ir vislabākajā kārtībā, un pat kanalizācijas vāki vairs negrab no pelēkajai mājai garāmbraucošajām mašīnām
Ļoti precīzs situācijas raksturojums. Netiek darītas elementāras un visiem vajadzīgas lietas, bet nauda tiek izplekerēta pilnīgi bezjēdzīgos pasākumos. Pats tikko dabūju izbraukt pa šo ceļu Valle-Bārbele un teikšu, ka bez mātes vārdiem tas nav iespējams. Vajag taču mācēt tā nolaist ceļu. Bet tā vietā, lai vismaz kaut cik padarītu to izbraucamu (sakārtotu ceļa profilu, nošķūrētu uzaugušās malas, piebērtu šķembas u.tml.), Oķītis būvē nevienam nevajadzīgo Priedīšu ceļu. Taisnība arī par sporta megabūvēm un skolām, kuru remontos un pārbūvēs katru gadu tiek iegāzti ārprāta miljoni. Secinājums kāds: novadu jau kuro sasaukumu vada nesaprātīgi un bezatbildīgi ļautiņi, un pašreizējā vadība ir kronis visam. Nevaru vien sagaidīt vēlēšanas…
Kopš kura laika teikt taisnību ir naida runa?
Definīcija – Naida runa kurina naidu un aicina uz vardarbību pret noteiktām personām vai personu grupām, kas atpazīstamas pēc konkrētas šīm personām piemītošas īpašības.
Tad kur te naida runa?
Vispirms noskaidrojiet, kas atbild par konkrētā ceļa posma uzturēšanu ! Pašvaldība tā nav !
Rakstā minēts , ka Okmanis neko nav zinājis par šo ceļu , tad jājautā viņam pašam -kas tu par saimnieku ,ja nezini , kas tavā saimniecībā notiek ?
Vēl jau pastāv otrs variants , ka Okmanis no Putina iemācījies melot .
Bet Priedīšu ceļu gan iesāka ,un ap
Tie, kas te raksta, nav nekādi brēcēji, kā jums labpatīkas izteikties, bet gan nenormālo ceļu satracinātie nodokļu maksātāji. Jums, pašvaldības krēslu deldētājiem, gan būtu jāizrāda mazliet vairāk cieņas tiem, kuru maizē jūs dzīvojat!
Pašvaldība varbūt nav atbildīga par šī ceļa uzturēšanu, bet bez pašvaldības iesaistes un uzstājības nekas nenotiks. Vēl jo vairāk bez plānošanas reģiona iesaistes. Jeb tu domā, ka LVC palēkdamies paši skries taisīt to Zemgales jostu?
Vajag kādu jaunu štata vietu uzcept….:))
Bez griešanas visam nauda nepietiks.
Ceļi mums bedraini , naudiņas trūkst – nekas , tikko Ukrainas “‘ bedrē ” iegāza kārtējos 10 milijonus .
Beidz te gvelzt par Ukrainu! Nebūtu Ukrainas, jau maršētu zem krievu karoga un aurotu padomijas himnu.
To arāju tik grūti atrast? Lai maksā, ja galva paviegla. Arājs gan ir tikai sīka vienība kopējā bezatbildībā, nekompetencē, izšķērdēšanā. Taisnība komentētājam, bez pašvaldības iesaistes LVC piebeigtos grants ceļus nelabos un neasfaltēs un ūdens notekas nelabos, kuras varbūt pieder VNĪ. Un nacionalizējiet karjerus, citādi miljonu nepietiks mūžīgi. Kaut gan daudzi karjeri ir LVM karjeri, it kā valsts, ja LVM vēl ir ir kas visai tautai piederošs…
Pa Latviju ir jāpārvietojas ar JEEP! Labi, ka netrāpa uz kāda ceļa! Es māku stūrēt ar T72m.
Bauskas novads un ceļi ir nesavienojamas lietas😀. Tā pat kā Okmanis nesaprot to,ka iznīcinot pagastos skolas un nesakārtojot ceļus, iedzīvotāji pametīs šo novadu un ienākumi strauji ruks ar katru gadu. Pārdot skolu par 1 miljona finansējumu novada budžetā un tad to miljonu novirzīt Vecumnieku skolas jaunās būves iekonservēšanai-lūk tas ir jāmāk…. Nekādas izšķērdības, tikai tuvredzība.
Jau kuro gadu nākas atzit- ceļi ir lv galvenā zobu sape. Tā kavē vietējo ekonomisko attīstību un investoru piesaisti…nu gaužām nepatīk tas sejas raksta.
Pateicība tiem, kuri šos bezceļus bilde…taisnība. Ar to nevar un nedrīkst samierinaties!
Tie, kuri sēž kabinetos dzīvo citā dimensijā. Ja diena pa šādu ceļu būtu jādodas uz domas sēdi un atpakaļ domātu savādāk.
Ukraina tagad naudas atmazgāšanas veids,Kur naudu nogrūst,neko tie parastie cilvēki nesaņem..Un biedēt ar krieviem nevajag.Ceļiem Latvijā naudas nav un nebūs.
Ukrainā ne kāda kara nav,ja tur būtu karš,tad viņi netirgotu savu preci visā Eiropā.Tur tikai pie robežas bakstās.
Nebeidzu brīnīties, kur rodas šādi riebekļi. Bērnībā no podiņa uz galvas nokrituši vai tomēr no Maskavas kapeikām barojas? Kauna jums nav te spriedelēt par “neesošo karu” un “bakstīšanos gar robežu”. Tāpēc jau Ukrainu jāatbalsta līdz pēdējam, lai šādi riebekļi te sēdētu tikai komentāros un tikai zem deķa mīlētu savu “krievu pasauli” .
Visinteresantāk ir pavērot šausmu pārņemtās ārzemnieku sejas, kurus navigators ir ievedis “zemgales jostā”.