
Valles pusē ļaudis par grants ceļu stāvokli ir sašutuši jau gadiem ilgi. Pēdējo dienu lietavas valsts autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle grantēto posmu pārvērtušas par grūti izbraucamu dubļu jūru. Lielās lāmas ir pārbaudījums šoferiem, kuriem jākāpj no automašīnas ārā un kājām jālūko, vai tālāk maz varēs ceļu pārvarēt.
Bauskas novada Valles pagasta zemnieku saimniecības «Zemgaļi» īpašnieks Jānis Zvirbulis atzīst, ka šajā situācijā rokas nolaižas. «Braucot uz Aizkraukli vai Bausku, bez mugurkaula var palikt. Kā uzlīst lietus, tā ceļš pazūd, tā gluži vienkārši nav. Priekšā ir dīķis, kuram bīsties braukt cauri. Ar katru gadu situācija kļūst arvien sliktāka. Jāmaksā vairāk par visu, bet uzlabojumu nav. Es nezinu, kur paliek nodokļos samaksātā nauda. Vai tad patiešām ceļu uzturētājam nevienam ceļam nav finansējuma?» retoriski vaicā J. Zvirbulis.
Viņš stāsta, ka labi, ja reizi mēnesī te nobraucot greiders. «Te jau nav, ko šķūrēt, nav šķembu pamatkārtas, nav nodrošināta ūdens attece, ceļš ir zemāks par lauku, palicis tikai māls. Septembrī bija sausāks periods, un es gaidīju, ka varbūt bedres piebērs ciet, taču nekā – putekļus iešķūrēja iekšā, un tagad, kā uznāca lietus, tā izmisums klāt. Mums te ir jāpārvietojas diendienā, uz centru kaut kā jātiek. Ar automašīnu vēl gribas braukt, lidmašīnas man nav,» teic J. Zvirbulis un piebilst, ka pats vairs necer sagaidīt «Zemgales jostas» asfaltēšanu, kaut gan tas būtu labākais risinājums un atslogotu arī satiksmi uz A7 tiem auto, kas virzās uz Daugavpils pusi, jo, braucot caur Valli, lielais līkums nebūtu jāmet.

«Sola, ka pirmais posms, kuram ķersies klāt, būs no Ozolaines līdz Bārbelei. 57 gadus esmu nodzīvojis un diez vai pieredzēšu, kad melnais segums tiks līdz Jaunjelgavai. Pašam grāmatvede Aizkrauklē, vajadzēja uz turieni doties, bet nav jau pa kurieni aizbraukt. Pērc tik automašīnas, visas sabendē pa šiem ceļiem. Neviens valstsvīrs jau šajā pusē nebrauc. Redzēju, kā poļu šoferis stājās nost un skatījās, vai tālāk tikt varēs. Noraugos uz tiem smagajiem, kas te vēl pārvietojas, tā vien šķiet, ka izjuks braucamais, bet kaut kā tiem jānomoka tie desmit kilometri līdz Bārbelei, lai uzbrauktu uz Rīgas–Skaistkalnes šosejas,» saka J. Zirbulis.
Viņš pats personīgi jūtas bezspēcīgs un nezina, kam palīdzību vēl prasīt. «Ja pacietības vadzis lūzīs, ņems un to ceļu pārraks, jo, ja nav ceļa – tad nav,» tā J. Zvirbulis.
A/s «Nordeka» Bauskas filiāles vadītājs Ints Nolbergs apliecina, ka minētā brauktuve ir kritiskā stāvoklī. Nepārtraukti no satiksmes autobusu šoferiem tiekot saņemtas sūdzības par šo ceļu. «Gadu no gada, tiklīdz nolīst lietus, bēda jau tā pati. Nekas nav mainījies. Tā ir katastrofāla situācija, autobusi lūst kopā. Taču ne tikai Valles puses – arī pārējie Bauskas novadā esošie zemes ceļi nav labāki,» paziņo I. Nolbergs.
Viņš norāda, ka, neskatoties uz neapmierinošo brauktuvju stāvokli, pasažieri joprojām tiek nogādāti galamērķī. Taču nav izslēgts, ka kādu dienu tas var arī neizdoties.
«Esam vērsušies arī pie ceļu uzturētāja, taču uzlabojumu nav nekādu. Uz Bauskas–Aizkraukles ceļa kaut ko pielāpa, piešķūrē, bet lietus sezonā sākas «vājprāta murgs». Jādomā, vai autobuss izbrauks līdz galam vai jāgādā «ķegas», ar ko vilkt transportlīdzekli mājās, jo bez riteņiem var palikt. Tagad pie šī daudzuma, kas pēdējās dienās ir nolijis, nekas labs nav gaidāms. No vienas puses saprotu arī ceļu uzturētājus, jo darbojas finansējuma ietvaros – ja naudas nav, tad neko nevar izdarīt. Cilvēki, kas dzīvo laukos, ir palikuši novārtā. Nauda ceļo uz centru, lauki iztukšojas, jaunie jau te dzīvot nenāks. Nenoliegšu, situācija gaužām bēdīga,» secina I. Nolbergs.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atklāja, ka nav saņēmis ziņas par slikto ceļu stāvokli Valles pusē. «Es šaubos, ka valsts ceļi ir tik trakā stāvoklī, ka tur nevarētu izbraukt. Biju piektdien Ķekavas apvedceļa atklāšanas pasākumā, kurā satikos gan ar jauno satiksmes ministru Kasparu Briškenu, gan arī ar uzņēmuma «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) valdes priekšsēdētāju Mārtiņu Lazdovski. Runājām, ka «Zemgales josta» jāturpina, un saņēmu apliecinājumu, ja finansējumu «nenogriezīs», tad viss virzīsies uz priekšu. Ja zinātu par iedzīvotāju sūdzībām, izmantotu iespēju un informētu gan satiksmes ministru, gan LVC priekšsēdētāju,» teic A. Okmanis.
Bauskas novadā 24. augustā vizītē bija toreizējais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs, kurš norādīja, ka «Zemgales jostai» no Dobeles līdz Aizkrauklei pilnīgs savienojums vēl tikai nākotnē, bet divi posmi ieplānoti līdz 2026. gadam.

LVC pārstāve Anna Kononova precizēja, ka šogad ir uzsākta būvprojekta izstrāde valsts reģionālā autoceļa Bauska–Aizkraukle posma no 17,41. līdz 28,06. km pārbūvei. Plānots, ka būvprojekts būs gatavs 2024. gada vasarā. Būvprojekta pamatmērķis ir risināt 10,65 km garā posma pārbūvi no grants uz asfaltbetona segumu, tai skaitā, pārbūvēt tiltu pār Iecavu. Projektēšanas gaitā tiks izvērtēta mazaizsargāto satiksmes dalībnieku plūsma un infrastruktūra, apsverot gājēju ceļu un pāreju nepieciešamību ceļa Bauska–Aizkraukle posmā no 27,53. līdz 28,06. km un ceļa Ķekava–Skaistkalne posmā no 46,70. līdz 46,91. km (apdzīvota vieta «Bārbele»).
Paredzēts arī esošo stāvlaukumu un apgaismojuma infrastruktūras tehniskā stāvokļa izvērtējums un priekšlikumu izstrāde. Tāpat tiks izstrādāti ieteikumi satiksmes mierināšanas risinājumiem, iebraucot apdzīvotā vietā «Bārbele» no Bauskas puses.
A. Kononova atzīmēja, ka valsts reģionālais autoceļš P87 Bauska – Aizkraukle tiek regulāri uzturēts atbilstoši Ministru Kabineta noteikumu Nr.26 „Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli” “C” uzturēšanas klases prasībām un tam, kāds finansējums ir pieejams valsts ceļu uzturēšanai.
«Jāņem vērā, ka mainīgo laika apstākļu ietekmē ceļi ar grants segumu var pārmitrināties un zaudēt nestspēju, to tehniskais stāvoklis pasliktinās. Brauktuvēm apžūstot, labvēlīgos laikapstākļos ceļu uzturētāji nekavējoties veic grants segumu uzturēšanas darbus – grants seguma līdzināšanu, iesēdumu un lielāko bedru aizpildīšanu,» teic A. Konova.
Viņa uzskaita darbus, kas pēdējā laikā paveikti uz minētā autoceļa: – posmā 17,41-35,18 (Jaunsaule – Valle) līdzināšana ir veikta 4.septembrī, 13.-17.oktobrī un grants seguma bedru remonts veikts 320m3 apjomā,- posmā 35,18-60,36 km (Valle – Aizkraukle) līdzināšana ir veikta 5.-6.septembrī, 13.oktobrī un grants seguma bedru remonts veikts 690m3 apjomā.