Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Linkaits: Efektīvam transporta koridoram uz Rietumeiropu nepieciešams “Rail Baltica” dzelzceļš un “Via Baltica” autoceļš

Efektīvam transporta koridorim uz Rietumiem nepieciešama “Rail Baltica” dzelzceļa līnija un “Via Baltica” autoceļš, ceturtdien Starptautiskajā transporta inovāciju forumā Viļņā norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc ministra padomnieces komunikācijas jautājumos Baibas Ābelnieces aģentūrai LETA minētā, pasākumā Linkaits norādīja, ka transporta sektoru pēdējos gadus skārušas vairākas krīzes – vispirms Covid-19 pandēmija un tagad kara ietekme, kas liek pārplānot un pārorientēt kravu koridorus. 

Viņš pauda, ka Latvijas ostās tas lielā mērā ir izdevies, piesaistot jaunus kravu veidus un veidojot jaunas sadarbības formas, piemēram, caur Latvijas ostām piegādājot Polijai nepieciešamās ogles no Kolumbijas un citām tālām valstīm.

Satiksmes ministrs minēja, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija bija nepieciešama jau iepriekš, bet tagad jo īpaši, lai nodrošinātu efektīvu un ātru kravu transporta savienojamību starp Baltijas valstīm un Rietumeiropu. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Šīs dzelzceļa līnijas trūkums jūtams arī pārvadājumu nodrošināšanai Ukrainas lauksaimniecības kravām. Plānojot, kā tās visefektīvāk nogādāt no Ukrainas uz Baltijas valstu ostām pa sliedēm, ceļā divas reizes jāmaina sliežu platumi, padarot šo transporta koridoru par nepietiekami efektīvu,” pauda Linkaits.

Ministrs uzsvēra, ka šajā situācijā ir svarīgi Baltijas valstīm un Polijai sadarboties, meklējot ērtākos risinājumus.

Viņš pauda, ka vienlaikus ar jaunā dzelzceļa izbūvi nepieciešams sakārtot arī autoceļu infrastruktūru, jo redzams, ka “Via Baltica” noslodze katru gadu būtiski palielinās. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Linkaits pauda cerību, ka tuvākajos gados izdosies šo automaģistrāli padarīt par ātrāku un drošāku transporta koridoru.

Starptautiskajā transporta inovāciju forumā Viļņā amatpersonas vienojās par saprašanās memoranda parakstīšanu starp Dāniju, Igauniju, Latviju, Lietuvu, Norvēģiju, Poliju, Somiju, Vāciju un Zviedriju, apliecinot apņemšanos sadarboties un rast vienotu pieeju, ieviešot drošu un efektīvu datu apmaiņu loģistikas procesos kravu pārvadājumos Baltijas jūras reģionā. Tas paredz veicināt elektronisko dokumentu izmantošanu, nākotnē pilnībā pārejot uz tiem visa veida kravu pārvadājumiem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt uz tilts pār Bausku Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (9)

  1. Varētu uztaisīt tiltu pāri Bauskai. Man liekas reāli kruta būtu 🙂 i naudu būtu, kur likt i viesiem ko parādīt 🙂

    9
    1
  2. Linkaits ar visiem saviem pārgudrajiem spriedelējumiem tika aizsūtīts vēstures mēslainē!

  3. vai jau pārāk ilgi mēs neesam šķieduši miljardus, lai būtu viesiem ko parādīt? Vien paši priekš sevis ko paveikt vienmēr esam atbīdījuši pēdējās vietās, no tā, kas paliks pāri pēc kārtējām miljonu apgūšanas dzīrēm bez jebkādas ietekmes dzīves uzlabošanai vietējiem cilvēkiem. Gadu desmitiem esam daudz darījuši, lai cilvēku dzīvi dažubrīd padarītu nepanesamu, bet tas tiem “tur augšā” un tepat “apakšā”- pašvaldībām nav saprotams, jo priekš viņiem valstī jau sen kā izveidota “cita pasaulīte”

  4. Un kur bija Linkaitis kā ministrs tos četrus gadus ? Konservatīvajā partijā vai prāta konservos – kāpēc sākt, ja var reklamēties un nesākt? Skaties kādus autobāņus uzbūvēja Vācija 30-jos gados un šodien Latvija – neko?

  5. Ceļš uz Eiropu? Mūsu A7 ir šaura taka. Pirmajā autobāņa mēģinājumā raka dziļi un dārgi, vietām diezgan plati, bet vienalga sanāca taka. Vai toreiz ceļu ministrs nebija kungs vārdā Vilis?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.