LVC izsludina iepirkumu P87 posma Ozolaine–Bārbele pārbūvei; atlikušajam posmam finansējuma nav
06:4927.10.2025
BauskasDzive.lv
Dalies:
Uzņēmums “Latvijas valsts ceļi” (LVC) izsludinājis iepirkumu reģionālā autoceļa Bauska–Aizkraukle (P87) posma no Ozolaines līdz Bārbelei pārbūvei, liecina informācija Elektroniskajā iepirkumu sistēmā. Piedāvājumi no pretendentiem tiek gaidīti līdz šī gada 14. novembrim.
LVC pārstāve Anna Kononova atklāja, ka būvdarbi potenciālajam būvniekam būs jāuzsāk līdz nākamā gada 1. aprīlim. Atbilstoši nolikumam, būvdarbiem paredzētas 200 dienas. Iepirkumā paredzamā līgumcena nav norādīta, līguma slēgšanas tiesības tiks piešķirtas pretendentam, kurš būs iesniedzis piedāvājumu ar zemāko piedāvāto līgumcenu.
Darbi plānoti uz valsts reģionālā autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle, posmā no 17,41. līdz 28,06. kilometram (kopā 10,65 km), kā arī uz vietējā ceļa V1016 Ozolaine–Dupšas (320 metri) un gar reģionālo ceļu P89 Ķekava–Skaistkalne (295 metri). Jāmin, ka P89 posmā ceļa segums jau atjaunots 2021. gadā, tādēļ šeit darbi būs vērsti uz mazaisargāto satiksmes dalībnieku infrastruktūras uzlabošanu.
Pārbūves projektu izstrādājusi pilnsabiedrība “LMR projekts” sadarbībā ar SIA “Reālprojekts” pēc LVC pasūtījuma. Projekts paredz ceļa seguma pilnīgu rekonstrukciju, ūdens novades sistēmu sakārtošanu, nobrauktuvju un pieslēgumu uzlabošanu, kā arī jaunu gājēju infrastruktūras izbūvi vietās ar lielāku satiksmes intensitāti.
Lielākais būvdarbu apjoms paredzēts uz autoceļa P87 Bauska–Aizkraukle. Šobrīd brauktuves posms ar grants segumu ir sliktā stāvoklī. Transportlīdzekļu un ikdienas uzturēšanas ietekmē ceļa seguma minetrālmateriāls ir izplūdis, veidojot izteikti platāku brauktuvi, kā aiz grants seguma posma sekojošam posmam ar asfalta segumu. Ceļa malās ir izveidojies minerālmateriāla un augsnes apaugums, kavējot virsmas ūdeņu noteci un pārmitrinot ceļa klātni. Arī asfalta segums ir sabrucis, tajā izveidojies plašs plaisu tīkls, segumā novērojami izdrupumi un bitumena izsvīdumi. Iesēdumi, bedres un iebrauktās rises labotas ar bitumena emulsiju un šķembām. Ņemot vērā ceļa stāvokli un brauktuves platumu, ikdienas uzturēšanas darbi prasa arvien vairāk līdzekļu.
Pārbūves laikā plānots: atjaunot ceļa pamatu un segumu, izbūvējot jaunu asfaltbetona klātni, sakārtot ūdens novades sistēmas un atjaunot bojātās caurtekas, uzlabot redzamību līkumos un krustojumos, izbūvēt gājēju ietves Bārbeles ciema tuvumā, atjaunot autobusu pieturvietas un uzstādīt jaunas drošības barjeras. Pārbūvēta ceļa posma kalpošanas ilgums paredzēts uz vismaz 20 gadiem.
Remontdarbu laikā satiksmes dalībniekiem būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem, tostarp reversās kurstības posmiem un ātruma ierobežojumiem.
Kā uzlīst lietus, ceļš no Bauskas uz Aizkraukli pazūd. Foto: no arhīva
LVC norāda, ka šis projekts ir daļa no plašākas valsts reģionālo ceļu sakārtošanas programmas, kuras mērķis ir pakāpeniski atjaunot infrastruktūru teritorijās, kur ceļu kvalitāte ilgstoši bijusi nepmierinoša.
Taču Valles un Taurkalnes puses iedzīvotājiem vēl būs jāpārvietojas par grants ceļu. A. Kononova norādīja, ka atlikušā P87 posma pārbūvei patlaban nav pieejams finansējums, un ceļa tālāka rekonstrukcija tuvākajā laikā nav plānota.