
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA) kā iespējamo satiksmes organizācijas maiņu Kalna ielā Bauskā, lai samazinātu kravas automašīnu radīto ietekmi uz Bauskas vēsturisko centru, saskata joslu pārveidošanu par autostāvvietām, aģentūrai LETA sacīja Okmanis.
Šodien pulksten 15 pašvaldība rīko darba grupas sanāksmi par potenciālajiem risinājumiem kravas automašīnu radītās ietekmes samazināšanai uz Bauskas vēsturisko centru.
“Pašlaik projekts nav tik vienkārši izdarāms. Jāmeklē finansējums un jāskata iespējas. Man simpātisks šķita variants, atbrīvoties no vienas joslas uz katru pusi Kalna ielā Bauskā, pārveidojot šīs brauktuves daļas par autostāvvietām. Tā parādītos vieta stāvēšanai, lietus laikā automašīnas neapšļakstītu iedzīvotājus, būtu piekļuve ēkām un tās “atdzīvotos”. Pašlaik tas ir pieņēmums,” sacīja Okmanis.
Domes priekšsēdētājs piebilda, ka nosaukt potenciālo termiņu pārmaiņām saistībā ar Rīgas-Bauskas jeb A7 šoseju Bauskā ir sarežģīti, taču pašvaldība strādās maksimāli ātri, lai pārbaudītu iespējamos variantus praksē.
“Mēģināsim kaut ko īstenot jau šogad. Šādi risinājumi -kā autostāvvietas izveide- neprasa ilgu laiku,” piebilda Okmanis.
Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā Bauskas novada pašvaldība organizēja konferenci “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?”, lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.
Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.
Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.