Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Marta sākumā uz Rīgas apvedceļa sāks kontrolēt vidējo ātrumu; LVC skaidro, kad vidējā ātruma radars būs uz Bauskas šosejas

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils – Babīte (A5) uzsākta pirmā vidējā ātruma kontroles posma Latvijā ierīkošana. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā. Vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošana paredzēta 16 posmos, tostarp arī uz Bauskas šosejas (A7), portālu informēja uzņēmumā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LVC atgādina, ka iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi pilnsabiedrība “Fima Group”. Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro (bez PVN) paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro (bez PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.-2025.gadā. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam (VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC)) slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022.gada septembra vidū.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022.gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, 2021.gadā ieguldīti 57 581,56 eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par 36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA “Elko”. LVC pārstāve Anna Kononova apliecināja, ka jau pagājušajā gadā AS “Sadales tīkls” veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošanu 26 vietās, tajā skaitā arī uz autoceļa A7. Šie darbi kopā izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

LVC skaidro, ka pilnsabiedrībai “Fima Group” četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā.  A. Kononova atturējās nosaukt precīzu laika periodu, kad kontroles sistēma tiks ieviesta uz autoceļa A7.

“Tas ir atkarīgs no tā, kādā secība uzņēmējs veiks darbus, savukārt tas, kā izvēlās secību atkarīgs no dažādiem tehniskiem aspektiem un arī uzņēmēja iekšējās plānošanas. Atbilstoši līgumam deviņu mēnešu laikā ir visi posmi jāaprīko. No tā izriet, ka līdz gada beigām uz Bauskas šosejas vajadzētu būt vidējai ātruma kontrolei, ja neiztraucēs kādas globālas kataklizmas,” norāda A. Kononova.

Ar vidējā ātruma kontroles sistēmu aprīkojamie posmi

• Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),

• Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),

• Rīgas apvedceļš (A5) (23.–28,7. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),

• Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),

• Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),

• Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),

• Rīga–Liepāja (A9) (26.–38,2. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),

• Rīga–Ventspils (A10) (24.–30,8. km),

• Rīga–Ventspils (A10) (45.–52,5. km),

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

• Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),

• Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),

• Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

LVC skaidro, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. Viss ir kārtībā uz ceļiem, notīrīti, nokaisīti, mašīnas grāvjos neslīd! Visi mauc 130 km stundā! Nu jāliek radari neko darīt jaglābj !

    7
    2
  2. nemaz nebūs jāgaida līdz 2030. gadam, kad cerēts “iedarbināt” rail Baltica, līdz ar vidējā ātruma kontroles ieviešanu pa via Baltica posmu jau drīz kursēs daudzi “vilcieniņi”, ar ātrumu apm. 80 km/h , kurus diez vai pats Sainss spētu apdzīt.

    4
    2
  3. Mūsdienu mašīnu dzinēji un transmisijas ir konstruētas tā, ka auto ir visekonomiskākais ātruma diapazonā no 110 līdz 130. Eiropas ceļiem auto ir konstruēti. 80 km “vilcieni” noteikti būs, to apdzinēji arī būs, avārijas apdzenot “vilcienus” var būt īpaši iespaidīgas.

    3
    3
  4. Jau tagad policistu patruļas uz ceļiem neredz mēnešiem , izņemot “‘ ablavas ” svētku laikā un pēc , saliks šitās sistēmas , varēs ceļu policiju optimizēt , un par ietaupīto naudu nopirkt dažus lietotus Leopardus .

    2
    4
  5. Vai tad ceļu satiksmes noteikumi jāievēro tikai tad, kad redz policistus patrulējam? Mūsu neadekvātajiem šoferiem jānoliek pa policistam pie katra ceļa staba

  6. Brauciet uz 90 un nekādi radari un sodi nebūs.Ievērojiet zīmes un lai savus radarus tie iebāž kaut kur dziļi.

    7
    1
  7. ko tik sēdot kabinetā nenosapņosi, ja vien zinātu, ka vairumam transporta valstī tie 90 km/h ir sodāms pārkāpums. Tādēļ arī visas tās uz A7 sastopamās “fūres” brauks uz tiem atļautajiem 80 kilometriem stundā un pamēģini ar savu ātrumu uz 90 apdzīt tās, it sevišķi vairākas rindā braucot, nepietaisot bikses.

  8. Atbilde tam 90…ievēro zīmes,ja vajadzēs brauksi 50,70,80…un sodi nebūs….ja nebrauc uz fūres nemuldi,es braucu.Un noteikumus ievēroju.

  9. ka tu visu ceļu no Rīgas līdz Bauskai un otrādi to vien zini kā sēdēt fūres astē un šādu “sēdētāju” kļūs aizvien vairāk jau tuvākajā nākotnē.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.