Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

No 1.septembra visus komunālos pakalpojumus sniegs “Bauskas novada komunālserviss”

Bauskas novada kapitālsabiedrību reorganizācijas process ir iegājis finiša taisnē. No piektdienas, 1. septembra, komunālos pakalpojumus Bauskas novadā sniegs pašvaldības uzņēmums SIA «Bauskas novada komunālserviss» (BNKS), informēja novada domē.

Reorganizācijā iesaistītās kapitālsabiedrības ir SIA «Bauskas novada komunālserviss», SIA «Bauskas siltums», SIA «Vides serviss», SIA «Dzīvokļu komunālā saimniecība», SIA «Iecavas siltums», SIA «Kūdrinieks» un SIA «Mūsu saimnieks». BNKS 1. septembrī pārņem arī komunālos pakalpojumus, ko līdz šim sniedza Bauskas novada pašvaldība un Valles pašvaldības aģentūra.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Izņēmums – atkritumu apsaimniekošana
BNKS pārziņā būs ūdenssaimniecības pakalpojumi Brunavas, Ceraukstes, Codes, Dāviņu, Gailīšu, Mežotnes, Rundāles, Svitenes un Viesturu pagastā, kā arī centralizētā siltumapgāde Pilsrundāles, Saulaines, Garozas un Codes ciemā. No Valles pašvaldības aģentūras tiek pārņemti ūdenssaimniecības pakalpojumi Valles, Skaistkalnes, Stelpes, Vecsaules un Kurmenes pagastā un centralizētā siltumapgāde Vallē.
Bauskas novada domē atzīmēja, ka BNKS no 1. septembra kļūs par vienīgo komunālo pakalpojumu sniedzēju visā Bauskas novada administratīvajā teritorijā. Izņēmums ir sadzīves atkritumu apsaimniekošana. To Bauskas, Rundāles un Iecavas apvienības teritorijā nodrošinās BNKS, savukārt Vecumnieku apvienības teritorijā – SIA «Eco Baltia Vide».
Bauskas novada iedzīvotāji interesējās, vai apvienošanas un optimizācijas rezultātā sniegtie pakalpojumi kļūs lētāki. Novada dome aicināja ņemt vērā, ka BNKS kā vienots pakalpojumu sniedzējs sāks darbu šī gada 1. septembrī, un no BNKS valdes puses būtu «populistiski un vieglprātīgi» apgalvot, ka kāds no uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem kļūs lētāks vai dārgāks. Kā pauda pašvaldībā, katra pakalpojuma cenu nosaka faktiskās un plānotās izmaksas. Turklāt ir virkne izmaksu, kas nav saistītas ar reorganizāciju, piemēram, energoresursu, preču un pakalpojumu cenas. Par pakalpojumu cenu izmaiņām varēs spriest nākamā gada pavasarī, kad būs nostabilizēta uzņēmuma organizatoriskā struktūra un skaidri prognozējami izdevumi, skaidro domes pārstāvji.

Bez darba paliks 35

Reorganizācija nes līdzi darba vietu samazinājumu. Bauskas novada domē apliecināja, ka kapitālsabiedrību darbinieki, atbilstoši Darba likuma prasībām, ir informēti par reorganizāciju, tās mērķiem, ieguvumiem, kā arī savu statusu apvienotajā kapitālsabiedrībā. Informēti ir gan tie, kas paliek strādāt BNKS, gan tie, kas pēc apvienošanas un visu lietu sakārtošanas tiks brīdināti par amata vietu samazināšanu un darba līguma uzteikumu.
Vienlaikus Bauskas novada domē paskaidroja, ka ar konkrētu apstiprinātu štatu sarakstu darbinieki netiek iepazīstināti, un šādu prasību neizvirza neviens normatīvais akts. Šobrīd intensīvi tiekot gatavoti jaunie darba līgumi un amatu apraksti tiem strādājošajiem, kas pārnāk uz BNKS pastāvīgā darbā.
Pašvaldībā precizēja, ka kopumā 35 darbiniekiem pēc īsāka vai garāka pārejas perioda tiks uzteikts darbs. Tomēr jāņem vērā, ka ir vairāki strādājošie, kuriem jau ir uzteikts darba līgums, un reorganizācijai pakļautajās sabiedrībās ir darbinieki, kuri dažādu apstākļu dēļ vairs paši nevēlas turpināt strādāt apvienotajā kapitālsabiedrībā. Daļai SIA «Vides serviss» darbinieku darba līgums uzteikts brīdī, kad uzņēmums zaudēja iepirkumā par Bauskas pilsētas labiekārtošanu.
Aicinot konkretizēt, cik cilvēku paliks bez darba SIA «Vides serviss», SIA «Bauskas siltums», SIA «Bauskas ūdens», SIA «Iecavas siltums», SIA «Dzīvokļu komunālā saimniecība», SIA «Kūdrinieks» un SIA «Mūsu saimnieks», novada pašvaldībā norādīja, ka šī informācija netiks publiskota, lai izvairītos no «spekulācijām vai sazvērestību teorijām». Kā norāda pašvaldībā, katrā reorganizētajā kapitālsabiedrībā ir atšķirīgs gan kopējais, gan administrācijā strādājošo skaits, tāpēc konkrēts atlaisto skaits var radīt nepareizu priekšstatu par darbinieku izvēli.
Lūdzot precizēt, kā izlemts, kuriem darbiniekiem piedāvāt darbu jaunajā uzņēmumā, kuriem – uzteikt, domē atklāja, ka visus administrācijas darbiniekus vērtēja kapitālsabiedrību vadītāji. Darbinieku vērtēšanai daļēji izmantota arī valsts un pašvaldības darbinieku vērtēšanas anketa, papildinot to ar specifiskiem jautājumiem. Pašvaldībā precizēja, ka kopumā anketā iekļauti 16 jautājumi ar vērtējumu skalā no 1 līdz 10. Jautājumu spektrs bijis plašs – gan par izglītību un zināšanām, gan disciplīnu un ieinteresētību attīstībā, izaugsmē, gan ētikas normu ievērošanu u. c.
Balstoties uz vērtējumiem, BNKS valde izvēlējās atbilstīgākos kandidātus apvienotās kapitālsabiedrības administrācijai, papildus konsultējoties ar SIA vadītājiem. Beidzamās konsultācijas par šo jomu notika 22. augustā. Pašlaik galīgais administrācijas amatu saraksts ir nokomplektēts.

Pašreizējā BNKS valdes locekļa Dzintara Cāzera pilnvaru termiņš beidzas 2023. gada 31. decembrī. Tātad jau novembrī, visticamāk, tiks izsludināts konkurss uz BNKS valdi.
Foto no «Bauskas Dzīves» arhīva.


Darbosies konsultāciju punkti
Pašvaldībā apliecināja, ka iedzīvotājiem par gaidāmajām pārmaiņām vēsta vietvaras informatīvajos kanālos. Uzņēmumam BNKS ir arī bezmaksas vienotais tālruņa numurs 8889.
Klientu ērtībām darbosies četri konsultāciju punkti, kuros uzņēmuma speciālists konsultēs klātienē, pieņems iesniegumus un skaitītāju rādījumus. Te būs iespēja norēķināties par komunālajiem pakalpojumiem. Šajos punktos tiek veidoti arī iecirkņi, kas nodrošinās svarīgākos pakalpojumus BNKS apsaimniekoto daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem. Iespēju robežās pakalpojumi tiks sniegti arī pārējiem iedzīvotājiem.
Domē norāda, ka avārijas dienests nav struktūrvienība, bet gan iespēja likvidēt avāriju un novērst tās sekas ne tikai uzņēmuma darba laikā, bet arī ārpus tā, proti, naktīs, brīvdienās un svētku dienās. Šis pakalpojums ir par papildu maksu un paredzēts to daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, kuras apsaimniekos BNKS.

Vienota norēķinu sistēma
Iedzīvotājiem jāņem vērā, ka septembra sākumā, saņemot rēķinus par augustu, pakalpojumu sniedzējs būs līdzšinējais, tālab arī norēķinu konti, kur jāpārskaita samaksa, paliek iepriekšējie. Savukārt rēķinus par septembri un turpmākajiem mēnešiem izrak-stīs BNKA. Ņemot vērā vērienīgo datubāzu maiņu, uzņēmumā pieļāva, ka iespējama rēķinu aizkavēšanās, taču ne ilgāk par 15. oktobri. Apmaksājot pakalpojumus par septembri, BNKS klientiem jāpievērš uzmanība, ka nauda būs jāpārskaita uz norēķinu kontiem, kas būs norādīti rēķinā. Uzņēmums aicina nemeklēt citus norēķinu kontus ne kapitālsabiedrību, ne pašvaldības mājaslapā.
Maksājumus par pakalpojumiem, uzrādot rēķinu, pieņems arī veikalu tīklos «Maxima», «Mego» un «Narvesen», kā arī VAS «Latvijas Pasts» nodaļās. Vienlaikus joprojām būs iespēja rēķinus apmaksāt skaidrā naudā konsultāciju punktos Bauskā, Iecavā, Vecumniekos un Pilsrundālē. Plānots, ka attālāko ciemu iedzīvotāji varēs izmantot mobilā kasiera pakalpojumus – grafiku, ciemus un iekasēšanas punktu adreses sola paziņot vēlāk.
Rēķini e-pastā klientiem tiks nosūtīti bez maksas, bet dokumenta nosūtīšana pa pastu būs maksas pakalpojums, kura cena plānota 1,80 eiro. Arī turpmāk apvienotā uzņēmuma klienti varēs izmantot arī «bill.me» klientu kioskus. Pēc tam, kad būs sakārtota vienotā klientu norēķinu sistēma, klientiem piedāvā alternatīvu pašapkalpošanās portālu mans.bnks.lv.
Bauskas novada domē norādīja, ka apvienotajā uzņēmumā būs «nulles tolerance» pret parādniekiem – ja parāds netiks nomaksāts trīs mēnešu laikā, tā piedziņa bez brīdinājuma tiks nodota ārpustiesas parādu piedziņas komersantam. Informācija par parādniekiem bez brīdinājuma tiks nosūtīta Kredītuzraudzības birojam (KIB), ierobežojot parādnieku iespējas ņemt kredītus vai iegādāties preces līzingā. Vienlaikus pret parādniekiem tiks celtas prasības tiesā gan par parāda piedziņu, gan par īres līgumu izbeigšanu pašvaldības dzīvokļu īrniekiem.
Kā kompromiss nesaudzīgai attieksmei pret parādniekiem plānota nokavējumu procentu atcelšana. Tas došot iespēju iespējami ātri samaksāt parāda pamatsummu. Kā uzsver pašvaldībā, uzņēmuma mērķis nav pelnīt uz parādnieku rēķina, bet panākt, lai rēķini tiktu maksāti laikus. ◆

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

UZZIŅAI

Konsultāciju punkti atradīsies:
Bauskā, Salātu ielā 7A, SIA «Vides serviss» ēkā;
Iecavā, Tirgus ielā 12, SIA «Iecavas siltums» ēkā;
Vecumniekos, Ceriņu ielā 9, SIA «Mūsu saimnieks» ēkā;
Pilsrundālē, Rundāles apvienības pārvaldes ēkā
.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (15)

  1. Ha šiem pat logo vēl nav? Cik tad izmaksās KOMUNĀLSERVISA identitātes izstrāde un ieviešana un vīzija?

    43
  2. Jo lielāks kantoris ,jo lielāks bardaks .
    Nepaies ne ilgs laiks un štatu saraksts būs atkal papildināts un augs un augs…….ar okmanim , vajadzīgajiem ” cilvēkiem .

    43
  3. vai jaunais uzņēmums ir visu likvidēto pašvaldības kapitāla uzņēmumu saistību pārņēmējs, vai arī iedzīvotājiem būs jāpārslēdz līgumi tieši ar šo jauno monstru?

    11
  4. Vai līgumi būs ” vienos vārtos”, pilnīgi ignorējot dzīvokļu īpašnieku tiesības? Drīz būs jaunas vēlēšanas…

    10
  5. Pleša idejas dzīvo un uzvar. Ka tik ko sačakarēt, būtu kaut ko apvedceļa būvniecībā darījis.

    14
    1
  6. Vai maksājumus turpinās pieņemt arī pagasta nodaļās?
    Kur maksājumus varēs veikt pilsētā dzīvojošais kuram nav ibankas?

  7. Ziniet BDz vai tiešām Jums nav žurnālista, kas spējīgs šiem diletantiem uzdot neērtus jautājumus. Kā piemēram cik darbinieku bija pirms reorganizācijas cik būs pēc, jo to jau būtu jāzin. Cits sīkums, kā, kad tiks novāks uzraksts Bauskas ūdens pie BNK, jo tas neprasa ne laiku, nē baigās izmaksas u.c. sīkumi, kam būtu jābūt jau paveiktam, lai pierādītu reorganizācijas organizētību…

    14
  8. Vai urbāņi maksā nodokļus? Jeb visi urbānisti ir individuālā darba veicēji? Vinnēt var nemaksājot nodokļus, apčakarējot vai korumpējot pasūtītāju. Autiņi urbāņiem jauni, bet VS lietoti. Kā var vinnēt pērkot jaunus auto? Jaunus auto var atļauties tikai pašvaldības policija un zemnieki….

  9. Neko nevar noskaidrot, uz e pasta vestuli atbild automāts, ka sniegs atbildi piecu dienu laikà. Nav atbildēts pat mēneša laikā.Un ja nu ziņotu par avāriju???
    Agrāk aukstā un siltā ūdens ūdens skaitītāja rādījums reizi mēnesī bija jāziņo uzņ. Bauskas ūdens, siltā ūdens skaitītāja rādījums jāziņo uzņ. Bauskas siltums. Kam septembrī jāziņo? Pietiks ar vienu reizi, vai kā?
    Vai tagad būs nevis trīs , bet viens rēķins par visu kopā? Ūdeni siltu, aukstu,kanalizāciju, apkuri, apsaimniekošanu, koplietošanas elektrību?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.